If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Salutare prieteni
Aveți idee de costul primei revizii? A trecut careva prin prima revizie și poate sa mai multe detalii? Voi la cât o s-o faceți? 30000 sau mai înainte?
Mulțumesc și numai bine!
Salutare prieteni
Aveți idee de costul primei revizii? A trecut careva prin prima revizie și poate sa mai multe detalii? Voi la cât o s-o faceți? 30000 sau mai înainte?
Mulțumesc și numai bine!
si eu sunt curios eu am aproape 10mii in 3 luni si sa stiu ce "amenda" ma asteapta
Costul primei revizii e foarte variabil, depinde de km, de timp, de uzură, de dealer, etc.. Poate să fie de la 700 la 1.500 lei...
De ce nu cereți un deviz la dealerii din zona voastră cu kilometrajul sau timpul parcurs până în luna estimată de revizie?
Luna estimată de revizie și conținutul reviziei - care este dinamic și depinde de rulaj - o puteți afla din aplicația My Dacia sau de pe https://my.dacia.ro - care poate fi transformat în aplicație ;)
Când e uleiul rece în CV treapta 1 intră mai greu.
Cu cât e mai rece și cu cât mașina e mai mult staționată cu atât treapta 1 se "lasă" mai greu.
Mă îndoiesc că există o soluție bună la această problemă.
Câte privește restul problemelor expuse de BDorin - ele au fost discutate și pe DC - fac și aici Copy-Paste....
Nici nu vreau sa-mi imaginez cum se comporta la -10, -15 grade. La mine zici ca e fier pe fier si erau cateva grade sub 0 de trebuia smucita sa intre in prima treapta. Dupa ce mergi cu ea putin isi revine, dar tot nu mi se pare normal. La vechiul Logan nu erau asemenea probleme indiferent de temperatura de afara.
acelasi sentiment il am si eu. parca freaca fier pe fier cand e rece(sau alta senzatie mai e de genul ca intra in ceva vascos, adica nu intra fix, ci parca o bagi in ceva care iti da senzatia de vascozitate). intra greu, agata si e senzatie de frecare metal pe metal. sper sa nu omoare cutia lucrul asta si fix cand iese din garantie, sa pice. oricum cred ca prelungesc anul asta cu pachetul ala de 365 euro, sa fiu sigur
Orice șofer cu experiență își verifică în permanență tabloul de bord pentru a vedea dacă totul este în regulă și dacă nu s-a aprins cumva vreun indicator care să-i arate că mașina are o problemă
Azi mi-a aparut pentru prima data mesajul de "Baterie descarcata.Porneste motorul". Pana acum imi zicea de "prioritate incarcare baterie". Cum am reusit? Am fost la spalatorie self-service. Cu cheia in buzunar am spalat masina, si se tot inchidea-deschidea cand ma invarteam in jurul ei. Cand am urcat in masina mesajul minune mi-a aparut. Am facut un drum pana la cumparaturi, si a disparut, ramanand doar cel de prioritate incarcare baterie.
Azi am făcut un experiment. Mi-am provocat singur blocarea portbagajului.
Datele problemei:
- știind că bateria mea stă mai tot timpul la 50-60% din capacitate (SoC) - IARNA (vara stă mai sus);
- tocmai am oprit după un drum de ~40km;
- știind că bateria nu a fost încărcată prea mult la drum lung, doar menținută;
- am lăsat ușile mașinii deschise - (ușile deschise nu lasă mașina să intre în SLEEP MODE, deci mașina nu poate conserva bateria);
- între timp am făcut un pic de ordine în portbagaj, apoi l-am închis (ușile încă erau deschise);
Rezultatul problemei:
1. imediat după închiderea portbagajului acesta s-a blocat!!!;
2. nu se putea debloca nici din cartelă, nici din buton uși consola centrală;
3. am măsurat bateria = sub 50% SoC!
4. am pornit motorul;
5. evident, alternatorul a intrat imediat la încărcare, portbagajul s-a deblocat imediat;
6. nu am lăsat bateria să se încarce - am oprit motorul rapid;
7. am măsurat bateria = încă sub 50% SoC!
8. am verificat din nou portbagajul = blocat (toate metodele de la pct. 2 tot nu funcționează);
9. am pornit motorul din nou = portbagajul s-a deblocat;
10. am mai făcut niște drumuri scurte prin oraș, bateria s-a încărcat (SoC a atins ~80%) și Stop-Start a început să intre în acțiune;
11. am oprit acasă = portbagajul funcționează normal, la fel ca și în ultimii 11.300 km cât are mașina;
Prin urmare, se poate vedea că una din cauzele principale ale blocării portbagajului este TENSIUNEA SCĂZUTĂ A BATERIEI (în jur de 50% SoC (12,06V) sau sub 50% SoC (<=12,0V)).
Atenție, un SoC de 50% nu produce probleme la pornirea motorului, nici măcar iarna, când e foarte frig, o mașina micro-Hibrid trebuie să facă față la capacități scăzute de lucru ale bateriei încă de la proiectare.
Dar este evident, că, deși sistemele principale ale mașinii funcționează normal la SoC redus, altele nu sunt chiar așa de tolerante.
Se pare că actuatorul care deblochează portbagajul nu funcționează când tensiunea e foarte aproape de 12,0V sau sub 12,0V. Ar trebui un actuator mai tolerant, cu o plajă de tensiuni de funcționare mai mare.
Nu știu ce anume se întâmplă cu mașinile care rămân cu portbagajul blocat dar la care voi spuneți că nu aveți probleme cu bateria.
La acele mașini trebuie pus aparatul de măsură pe linia care alimentează actuatorul, măsurat DACĂ și CE tensiune vine de la UCH când butoanele sunt acționate.
La mine nu pot face asta, pentru că nu se blochează fără motiv.
Apropo de UCH, se pare că există multiple versiuni de hardware ale aceluiași model, exemplu:
(UCH - LJI ECO-G 100 - COMFORT) la care NU se blochează portbagajul)
RENAULT
Model No: BR001
Part No: 284B1 0270R
Lot No: 1517
(UCH - LJI TCe 90 - ESSENTIAL la care SE blochează portbagajul)
RENAULT
MODEL NO. BR001
PART NO. 284B1 8138R
LOT NO. 0Y23
(UCH - BJI ECO-G 100 - COMFORT, Maroc, la care NU se blochează haionul)
RENAULT
MODEL NO. BR001
PART NO. 284B1 3752R
LOT NO. 1219
Iar asta complică și mai mult situația.
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
Mie de cate ori mi s-a blocat portbagajul, am sesizat aceasta cu motorul pornit fiind, cu start/stop dezactivat (vroiam sa iau ceva din portbagaj). Am văzut că nu îl pot deschide, am oprit motorul, nici atunci, până la urmă am renunțat și am reușit să îl deschid după ce am mai făcut câțiva km.
..... Am fost la spalatorie self-service. Cu cheia in buzunar am spalat masina, si se tot inchidea-deschidea cand ma invarteam in jurul ei......
Cred ca asta e cauza: se inchide/deschide. La deschidere se masina se "activeaza", deci consum de curent. Pe mine m-a enervat click-clack-ul constant la spalatorie, asa ca am lasat cartela in masina. Nu a aparut mesajul in bord.
vraieste este senzorul/plutitorul sau ce dracu o fi de estimeaza cat gpl ai)))
am plecat sambata din bucuresti cu butelia aproape plina. am facut km multi(cred ca 350/400) a inceput sa scada dupa ce am facut cred 250 putin. dupa ce am facut restul, a scazut brusc, la o linie/low gpl. Am zis sa fac plinul (deobicei intra de 170-180 lei, asa am observat) nu le functiona pos-ul si am avut doar 100 lei cash. ambagat de aia si pac, butelie plina, tinand cont ca era goala si intra in general aproape dublu. cu alte cuvinte, daca bag de 90/100 lei e full, daca bag de 180 tot full e )))))
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment