Cumva chederul exterior la mircionesb e presat de contur usa, poate fi si rama geam mai sus care acum e independenta de usa, se prinde in suruburi. Uite cum este la mine chederul. 20220222_070536.jpg
Logan III - Probleme Tehnice
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Mihai2k4 View Postpai astia 11500 sunt facuti din octombrie pana acum.
Nu e nici o problemă dacă schimbi uleiul mai devreme (să zicem la 20.000km...), așa cum nu este nici o problemă dacă schimbi uleiul la 30.000km. Da, chiar și cel mai banal ulei de la Dacia rezistă cu brio la 30.000km - în ciuda tuturor "specialiștilor" - și cineva chiar a avut curiozitatea să analizeze obiectiv uzura uleiului Dacia într-un motor 0.9 TCe 90 la 30.000km - vezi aici: https://www.youtube.com/watch?v=gA4r...iudespremasini
Unii vor zice --- văleu, 20.000km e MULT, schimbă la 15.000!!! Alții sunt și mai ortodocși, or să-l schimbe la 10.000km...
Cel mai important este să-l schimbi la timp (sau mai devreme - NICIODATĂ mai târziu!!!) și să respecți norma și specificația uleiului. Restul sunt povești.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 5
Comment
-
Eu o sa schimb prima data uleiul cam pe la 10K sau in luna aprilie (care vine mai repede) Pentru urmatoarele motive:
-Cu acest ulei sa facut rodajul motorului si chiar daca se zice ca motorul a fost pre rodat la achizitionarea masini ,avand in vedere ca piesele sunt noi si trebuie sa se uzeze impreuna se vor produce o cantitate mai mare de pilitura si impuritati care raman suspendate in acest ulei si circula prin motor .
Eu am schimbat uleiul masini dupa fiecare iarna pentru ca pe perioada ierni nu circul asa de mult cu masina am porniri multe si scurte si din acest motiv motorul va ajunge rar la temperatura optima de functionare si nu va fi suficent timp sa se evapore eventualele condensuri si benzina care sa amestecat in ulei schimbandu-i propietatile. Facand schimbul atunci si pentru ca is destul de sigur ca nu voi depasi 20K pe an voi prinde revizia anuala dupa fiecare sfarsit de iarna.
Pentru ca atunci cand am achizitionat masina a inceput cronometrul de la 0 la toate necesitatile masini (revizie , RCA ,CASCO ,rovinieta, ITP) si daca in fiecare an le prind pe toate odata va fi un soc la buzunarul meu ,asa ca incerc sa le decalez sa fie mai suportabile.
Dupa ce am urmarit starea uleiului saptamanal am ajuns la concluzia ca depinde ce combustibil folosesti la masina .Pe GPL si dupa 2000 km cularea uleiului arata aproape nou (umpic gablui) ,pe benzina dupa 1000 km (exclusiv benzina )uleiul a primit o tenta galbui inchisa si a primit si mirosul de benzina arsa. Daca ma duc numai pe benzina as schimba uleiul la 15 K iar pe GPL anual sau la 20K .
Chiar daca producatorul recomanda la 30K suntem cativa care nu putem sa dormim bine daca stim ca masina noastra care am dat o mana si un picior sa o avem si speram sa o tinem cat mai mult in coditie perfecta de functionare nu are cel mai bun si mai prospat ulei si revizile cat mai dese. Pentru noi este o pasiune care este limitata doar de adancimea buzunarului ,uni au posibilitatea la fiecare 5k iar alti nu pot decat la 30K chiar daca doresc mai des . Majoritatea asteapta pana la ultimul Km sa faca revizia iar daca nu ii obliga nimeni chiar uita pentru ca stiu ca dupa 5 ani o sa o paseze altcuiva .
- Likes 2
Comment
-
Salutare, nu stiu daca mai este scris pe forum, am tot cautat cuvinte asemanatoare, dar nu am gasit un raspuns la ceea ce ma nelamureste. Daca topicul sau problema este deja discutata, imi cer scuze si rog redirectionare, poate ma lamuresc citind.
Am un L3, ECO-G 100, iar la circa 17000 km facuti am observat un zgomot (sau comportament) ciudat. Drept ii ca l-am observat acum si nu stiu daca exista disfunctionalitatea de noua sau nu. Am prins recent o dimineata linistita (fara radio sau muzica) si am auzit zgomotul pe care il voi descrie.
Problema se manifesta in conditiile urmatoare: mai exact, in treptele 1-2-3-4 (4-a mai rar), pana in 2500 de rpm, daca turometru se afla la 2500rpm si iau piciorul de pe acceleratie pana cand scade turatia la circa 1500-1700rpm si apas din nou acceleratia, din momentul in care incepe accelerarea, se aude un "click" (zgomot sau comportament) ca si cand rotile dintate din cutie ar avea joc si s-ar aseza pe suprafata de contact (cea pe care are loc "tractiunea"). Acelasi lucru il sesizez atunci cand efectuez schimbul de trepte (de ex din a 2-a in vit. a 3-a) conform indicatiei din bord (GSI) si acul turometrului cade sub 2000 de ture. Dupa ce ridic ambreiajul, calc acceleratia si se aude acel click. Daca efectuez schimbul de trepte la turatii mai mari de 2000, problema nu mai este atat de sesizabila.
Stiti ce ar putea fi? Ii normal un astfel de comportament?
Va multumesc anticipat de ajutor si sugestii.
O seara buna.
Comment
-
Salut forum!
Legat de nivelul de incarcare al bateriei. Spre surpriza mea, dupa 4 zile in care masina a fost nemiscata, am obtinit urmatoarea valoare.
12.5V
Stilul de condus, cu frana de motor, fara sa mai scot pe liber, faptul ca a mai crescut temperatura, nu stiu...dar este o valoare foarte buna, fata de ce am mai avut pana acum. Precizez ca nu am folosit S&S deloc.
Pana acum, nu treceam de 12V
S-au mai "rodat" sistemele intre ele, m-am mai invatat eu cu masina. Oricum e bineAttached FilesLast edited by 77sky; 24 February 2022, 19:46.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by NFS Guru View PostLa ce te referi?! Sa pun ansele direct pe suruburile acelea de la baterie?
Multumesc!
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by madi View PostCumva chederul exterior la mircionesb e presat de contur usa, poate fi si rama geam mai sus care acum e independenta de usa, se prinde in suruburi. Uite cum este la mine chederul. 20220222_070536.jpg
Comment
-
In weekendul acesta am făcut un drum Timișoara - Oradea. Am pornit de acasă cu mesajul "Prioritate încărcare baterie". După ~40 km pe autostrada, a urmat drum național, unde la intrare in localitate am redus cu frana de motor, de la 110-120km/h dat a 4a și redus treptat până la 60-70 km/h. Asta am făcut la fiecare localitate în speranța că scap de mesajul asta. Culmea, ajung in Oradea, ne oprim la Mac, opresc motorul, apare mesajul "Baterie slabă, porniți motorul!". Nu aveam așa emoții nici cu Metanul din 2000 când plecăm la drum. Daca nici în 170 km nu a mai încărcat bateria, atunci când. Pe parcursul zile aceste mesaje m-au urmărit mai departe. A doua zi, de dimineata, mai cald cu vreo 4 grade, a intrat în start/stop la semafor, la nici 2 min de mers. Tot pe parcursul acestei a2a zi, nu am dezactivat start/stop-ul, și de fiecare dată când am oprit a intrat start/stop fara sa mai apară vrei mesaj.
Cred că tot sistemul asta depinde de temperatura exterioară, nu de stil de condus, nu de distanță.
Incep să mă căiesc că am dat Meganul din 2000, pe jaful asta, sa am emoții cu o mașină nouă....
- Likes 2
Comment
Comment