If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Salut, la eroarea verificați filtrul antipoluare trebuie să mergi la service neapărat?
Am mers cu era turată, vre.o 2 ture de splai București și nu a dispărut. Aveți alte sugestii? Mulțumesc frumos.
o scurta intrebare. azi am pornit si eu ac-ul pe auto (19 grade). nu am simtit nevoia sa testez pana acum. ce am observat. la viteza constanta (90km/h) are mici suturi (nu foarte grave) in sensul ca parca tremura putin, sughite, un mic trepidat, nu constant, random. parca as ciupi o secunda pedela de acceleratie, cam asa e senzatia. o fi ceva normal ? cand am oprit ac-ul, nu a mai facut. asa mare impact sa aibe compresorul cand porneste sau nu e de la el?
Azi am patit si eu sa se blocheze clima, dar nu de tot, mai baga putin.
22-24 grade afara, temperatura setata la 20 grade pe auto.
Am dat pe manual, setat Lo, am oprit A/C si mi-am vazut de drum... deh aglomeratie mare...
Dupa aprox. 5 minute am simtit cum incepe sa bage aer din ce in ce mai tare.
Am setat la 22 grade tot pe auto si pana acasa, 50-60 km, nu a mai facut "figuri".
Mihai2k4 - S-ar putea sa fie de la compresor cand se cupleaza . Si eu am simtit ceva asemanator acuma 2 zile cand mergeam constant pe un drum destul de fin cu clima pornita . Prima data am crezut ca ma inseala simturile pentru ca socul este foarte subtil dar sesizabil dar cand am oprit clima a disparut iar cand am activat clima a aparut din nou. Eu am clima manuala si am doar un buton de on off compresor clima ,cuplajul ii controlat intern in functie de temperaturile sistemului frigorific.
Explicatia pentru acest soc ar fi din cauza inertiei mici a masei mobile a motorului iar in momentul cand se cupleaza compresorul el are nevoie de o energie cinetica destul de mare ca sa ajunga la turatia motorului ,iar aceasta absortie de energie la cuplarea compresorului se traduce pintr-o scadere brusca a puteri motorului sau o marire brusca o frani de motor. Posibil ca aceasta senzatie sa se diminueze dupa ce se face rodajul cuplajului la compresor pentru ca un cuplaj nou va conecta compresorul la puterea motorului foarte repede iar dupa umpic de rodaj va permite o usoara patinare pana se sincronizeaza turatia mototului cu cea a compresorului.
Sunt curios de ce Dacia nu a a optat la un compresor cu valva proportionala care creste sarcina pe motor lin iar controlul temperaturi in cabina este net superior fata de un compresor cu cuplaj care bruscheaza motorul la fiecare cuplare..
multumesc de raspuns. am facut recent 1400 km pe autostrazi cu asfalt bun si m-am obisnuit sa o simt cum merge. acum cu ac-ul pornit, erau mici sughituri, trepidatii, nu mai era asa lin, rotund mersul...
Compresorul, atât la aeroterma cu AC Manual cât și cea cu Climatronic Monozonă este tip On-Off - fiecare cuplare a lui duce la mărirea sarcinii pe motor și automat că o vei simți, mai ales la o turație constantă.
Doar la Logan I au existat compresoare cu capacitate variabilă - alea nu decuplau decât la sarcini mari și se recuplau când scădea sarcina pe motor, în rest își variau capacitatea de răcire.
La Logan II s-au pus tot compresoare On-Off.
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
Am sunat azi din nou la dealer pentru problemele mele cu turbina si cu stickere-le lipsa. Raspunsul pentru turbina a fost - nici o veste de la Dacia, persoana respectiva mi-a zis ca sunt o gramada de masini cu problema respectiva, chiar si noi, ajunse la ei in parc si ca e posibil sa dea Dacia o circulara ca asa trebuie sa se comporte turbina, ca e zgomot normal de functionare si probabil daca nu o sa pice o sa stau mult si bine cu ea asa cum e, cu zgomotul respectiv. Referitor la stickere - nici o noutate , nu se stie nimic despre rezolvare.
Am sunat azi din nou la dealer pentru problemele mele cu turbina si cu stickere-le lipsa. Raspunsul pentru turbina a fost - nici o veste de la Dacia, persoana respectiva mi-a zis ca sunt o gramada de masini cu problema respectiva, chiar si noi, ajunse la ei in parc si ca e posibil sa dea Dacia o circulara ca asa trebuie sa se comporte turbina, ca e zgomot normal de functionare si probabil daca nu o sa pice o sa stau mult si bine cu ea asa cum e, cu zgomotul respectiv.
Când mai treci pe la ei să-i întrebi de Buletin Tehnic 71538 - referitor la turbo, sunt afectate o groază de modele:
— CAPTUR II (xJB)
— CLIO V (xJA)
— LOGAN III (LJI), SANDERO III (BJI), SANDERO III STEPWAY (BJIx), TALIANT (xJF)
— DUSTER II (xJD)
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
Am sunat azi din nou la dealer pentru problemele mele cu turbina si cu stickere-le lipsa. Raspunsul pentru turbina a fost - nici o veste de la Dacia, persoana respectiva mi-a zis ca sunt o gramada de masini cu problema respectiva, chiar si noi, ajunse la ei in parc si ca e posibil sa dea Dacia o circulara ca asa trebuie sa se comporte turbina, ca e zgomot normal de functionare si probabil daca nu o sa pice o sa stau mult si bine cu ea asa cum e, cu zgomotul respectiv. Referitor la stickere - nici o noutate , nu se stie nimic despre rezolvare.
se poate filma acel sunet, sa stim si noi pe viitor, care este sunetul si cum se comporta? Multumesc mult! poate postat si pe youtube, poate ii face sa se miste mai repede...
Este un zornait in decelerare. Se poate incerca si pe loc. Din pacate, multi spun ca acel zornait se accentueaza in timp (creste intensitatea zgomotului).
Am patit un necaz. Am dat peste-un iepure si mi-am bulit partea dreapta, indeosebi pe dedesubt. Am reparat, m-a costat 1500 de lei (pentru scut, carenaj, un proiector si alte cateva chestii mici), insa mi-a ramas bara, la care am renuntat s-o schimb, caci m-ar fi dus mult peste 2000 de lei totalul reparatiei... Am zis ca o repar dupa. Din pacate, n-am fragmentul rupt din bara si pe-aici pe toti sudorii in plastic pe care i-am intrebat, nu lucreaza decat daca au restul acela. Mai mult, ma pun sa dau bara jos, insa asta ar insemna ca mai bine s-o schimb, caci e clipsata solidar cu scutul si nu vad prea multi care ar sti s-o remonteze cum trebuie. Una peste alta, imi ramane o solutie de "carpit" si singura care imi vine in minte e cu plasa, rasina si fibra de sticla, sa astup gauricea aceea. As face-o si singur, ca am ceva abilitati practice, dar ceva tutoriale m-ar ajuta. N-am prea gasit, poate nici n-am cautat pe unde trebuie.
Voi ce parere aveti? Ar exista alta solutie?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment