Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mi-a apărut si mie azi dimineață la - 6 grade dupa 1 km "verifica sistem antipoluare"
    5000 km parcurși...

    Originally posted by DFA View Post

    Vezi ce anume scârțâie, scaunul SAU centura de siguranță (cuplată)?
    La mine scârțâie sigur scaunul mai exact unde e manivela de reglaj pe înălțime. Dacă ridic un pic scaunul nu mai scârțâie.

    Comment


    • Azi mi s-a aprins cheia in bord iar pe ecran a aparut "Verifica injectia GPL".Am fost la dealer si cica trebuie sa schimbe un senzor. Bineinteles ca senzorul e indisponibil momentan si dureaza 2 saptamani aprovizionarea.5400 de km are masina.

      Comment


      • Din cate se pare s-au inmultit (ne)cazurile si problemele tehnice, atasez cateva capturi cu potentialele principale cauze care duc la aparitia acestor mesaje si aprinderea martorilor pentru LoganIII 1.0 ECO-G, evident ca fiecare are procedura de diagnosticare separata (mai simpla sau complexa) si desigur ca pentru orice problema legata de acestea trebuie apelat la garantie.
        (cand am timp voi extrage si altele legate de S&S, baterie, etc.)
        Attached Files

        Comment


        • Originally posted by DFA View Post

          Dacă poți, pune un voltmetru în priza de 12V din consola centrală și vezi ce se întâmplă cu încărcarea:

          - dacă tensiunea măsurată este 15,x Volți = bateria NU a atins încă pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
          - dacă tensiunea măsurată este 14,x Volți = bateria NU a atins încă pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
          - dacă tensiunea măsurată este 13,x Volți = bateria A ATINS SAU A DEPĂȘIT pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
          - dacă tensiunea măsurată este 12,x Volți = bateria A DEPĂȘIT pragul minim de încărcare de 60% (12,2V) la care Stop-Start poate opri motorul;
          Raspund aici, ca nu e de "Imbunatatiri".
          Inca nu am gasit voltmetrul de bricheta, dar am pus un tester de baterii. Nu, nu am incarcat bateria inainte sa fac testul *).

          Ca si tensiune, dupa cum se vede in ultima poza, am pornit motorul, tensiunea era 12,4V, a scazut, a crescut ulterior, apoi s-a stabilizat la 14,9V dupa pornire.
          Si cica gradul de incarcare e de 73%...

          *) Am la dispozitie un redresor din ala smart de Lidl. Cica stie sa incarce baterii "WET", AGM si gel. Poate fi folosit la EFB? (nu dati cu parul, nu ma pricep).
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Din cate stiu da, scrie si in manual (dar eu folosesc alt tip de redresor\incarcator).
            Referitor la tensiune si incarcare in peste patru ani jumatate la bateria de prim montaj am avut si 12.1V ( media 12.4-12.5V acum) iar incarcarea mai mica de 85% nu am vazut (acum 88-90%).
            Last edited by Gil26; 13 January 2022, 20:32.

            Comment


            • Originally posted by paul_damian View Post
              Ca si tensiune, dupa cum se vede in ultima poza, am pornit motorul, tensiunea era 12,4V, a scazut, a crescut ulterior, apoi s-a stabilizat la 14,9V dupa pornire.
              Si cica gradul de incarcare e de 73%...
              Dacă ai putea să folosești testerul în mers ar fi și mai bine, atunci ai vedea când alternatorul termină* de adus bateria la un nivel acceptabil pentru ca Stop-Start să oprească motorul și poți vedea și cât de repede pierde bateria capacitatea când stă cu motorul oprit (în așteptare) și cu toți consumatorii pe capul ei.

              *dacă termină...

              Dimineața, înainte să pornești motorul, ce zice testerul? Ce tensiune ai pe baterie?


              Originally posted by paul_damian View Post
              Am la dispozitie un redresor din ala smart de Lidl. Cica stie sa incarce baterii "WET", AGM si gel. Poate fi folosit la EFB? (nu dati cu parul, nu ma pricep).
              WET este egal cu:
              1. SFB - Standard Flooded Battery - baterie auto obișnuită Plumb-Acid - suportă în jur de 30.000 porniri motor;
              2. CLA - sau Classic Lead-Acid - baterie auto obișnuită Plumb-Acid - suportă în jur de 30.000 porniri motor
              3. SLI - flooded Starting, Lighting, Ignition battery - baterie auto obișnuită Plumb-Acid - suportă în jur de 30.000 porniri motor
              4. EFB - Enhanced Flooded Battery - destinată mașinilor cu Start-Stop, micro-HEV - suportă în jur de 85.000 porniri motor;
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • Originally posted by daymaker View Post
                Mi-a apărut si mie azi dimineață la - 6 grade dupa 1 km "verifica sistem antipoluare"
                5000 km parcurși...
                Astăzi după ce am făcut programare la reprezentanta a dispărut

                Comment


                • Originally posted by DFA View Post
                  Dacă ai putea să folosești testerul în mers ar fi și mai bine, atunci ai vedea când alternatorul termină* de adus bateria la un nivel acceptabil pentru ca Stop-Start să oprească motorul și poți vedea și cât de repede pierde bateria capacitatea când stă cu motorul oprit (în așteptare) și cu toți consumatorii pe capul ei.

                  *dacă termină...

                  Dimineața, înainte să pornești motorul, ce zice testerul? Ce tensiune ai pe baterie?
                  Cum nu reusesc sa gasesc voltmetrul ala de bricheta o sa leg testerul de o mufa de bricheta, dar va trebui sa bricolez ceva cum trebuie, sa nu fac vreun scurt.
                  Sper ca mufa de baterie nu trece prin vreo electronica, ca atunci nu ar fi relevant.

                  In alta ordine de idei, de dimineata n-am avut nevoie de masina, asa ca am pornit-o la vreo 24h dupa masuratoarea de ieri:

                  IMG_20220114_162939.jpg IMG_20220114_162955.jpg bat2202141629.jpg
                  Deci in ~24 de ore bateria s-a descarcat considerabit. Daca nu e bateria de vina inseamna ca e cel putin un consumator.

                  Am frecat masina prin oras, cand am adus-o acasa avea 12,22V. Am scos si siguranta la camera, vedem ce se intampla maine (desi n-as prea banui-o, fiindca alimentatorul ei are o protectie care taie alimentarea daca voltajul scade sub 12,4V tocmai ca sa previna descarcarea bateriei).
                  IMG_20220114_183327.jpg

                  Ah, da, si dupa ce am luat contactul mi-a aparut un mesaj pentru o fractiune de secunda, parca "Remorcaj / Senzori laterali radar: OFF".
                  Last edited by paul_damian; 14 January 2022, 21:09.

                  Comment


                  • Capacitatea scăzută în repaos și faptul că Stop-Start nu intră în acțiune spune că bateria își arată limitele.

                    Acum ai 2 necunoscute:
                    1. Alternatorul să încarce corect;
                    2. Bateria să primească și să țină energia furnizată de alternator;

                    La necunoscuta 2 există deja îndoieli în urma măsurătorilor anterioare făcute de tine.
                    Dacă testerul ar arăta că în mers tensiunea de încărcare nu scade* ar însemna că bateria suge curent degeaba și Stop-Start nu are cum să se bazeze pe ea că mai trezește motorul. Așa afli necunoscuta 1.

                    *trebuie să scadă sub 14,0V ca să poți să zici că bateria se apropie de o minimă capacitate de a susține un ciclu Stop-Start;
                    *dacă scade sub 14,0V și Stop-Start tot NU vrea să bage motorul în așteptare atunci e clar că bateria nu e capabilă și trebuie schimbată;


                    (Aș prezice că bateria ta te va lăsa la un moment dat, posibil ca frigul din lunile Ian+Feb să-i vină de hac. Sau nu...)
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • @ DFA foarte bine punctate cele doua necunoscute, eu as mai adauga inca una: softul, iar pentru rezolvarea lor cred ca trebuie facute masuratori\verificari. Tin sa multumesc colegului @ paul_damian pentru informatiile oferite (sunt primele pe care le vad de la un L3), cred ca era bine daca avea si niste valori citite cu un clampmetru dar testerul folosit este unul OK, dar nu am inteles (cu scuzele de rigoare) cand au fost citite acele valori SOH=100% SOC=0% la U=12V si Ri=5.4, interesant si graficul plus SOC=36% U=12.2V Ri=4.6 dupa un drum prin oras, insa in opinia mea aceste valori ridica un mare “semn de intrebare” privind functionarea conforma a sistemului. As sugera daca doreste (si pentru ca are aceasta posibilitate) sa refaca aceste masuratori la fel inainte de pornire cu motor rece (dupa o stationare mai lunga) apoi citite dupa pornirea motorului (inclusiv un grafic) iar dupa un drum mai lung in care sa incerce sa foloseasca frana de motor mai des (atat cat se poate la motorul acesta) sa masoare din nou inainte de oprirea motorului, asta pentru a incerca cat de cat sa se separe aceste variabile, iar despre vreun consummator care “fura” curent poate sa fie alta discutie.
                      Legat de soft ar fi bine daca se monitorizeaza prin diagnoza macar parametri legati de incarcarea pilotata (tensiuneam si incarcarea bateriei, puterea si curentul secundar al alternatorului, etc.), atasez spre exemplificare trei grafice cu variatia acestora la masina mea dintr-o monitorizare (traseu DN-autostrada-urban) aleasa aleator, se poate observa foarte usor cand\cum se incarca bateria (functionarea incarcarii pilotate) si ma bucur ca la masina mea aceasta se face conform iar bateria si sistemul sunt OK dupa mai bine de patru ani si jumatate. Daca nu se poate face o diagnoza cred ca la L3 se poate urmari macar tensiunea bateriei in mers.
                      Oricum tinand cont ca problemele cu incarcarea, gestionarea energiei, S&S, mesaje, etc. sunt tot mai multe (doar pe acest topic, plus pe forumurile straine) cred ca este bine sa se apeleze la VC pentru ca Dacia sa stie de amploarea problemei si apoi la reprezentanta unde au si aparat de masura\verificare\incarcare performant plus sonda\program diagnoza corespunzatoare si pot testa\diagnostica conform.
                      Referitor la asta atasez si trei capturi extrase din procedura oficiala de diagnosticare a bateriei si alternatorului (sunt mai multe dar cred ca si acestea pot sa fie de folos pentru a avea o idee despre asta) la un LoganIII 1.0 ECO-G, iar legat de soft (raman la parerea ca si asta ar fi o potentiala cauza) cred ca trebuie facuta o diagnosticare mai complexa.
                      Attached Files
                      Last edited by Gil26; 15 January 2022, 07:24.

                      Comment


                      • Bricheta trece printr-un releu + niște sigurante și conexiuni, vreo 6 în total. Mai importante erau niște poze cu ecranul în meniul de alegere baterie
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Asa este, tensiunea de la bricheta nu este relevanta (cel mult doar o anumita corelatie), dar colegul poate sa faca masuratorile inainte de pornire, dupa pornire iar dupa un drum mai lung inainte de oprire (cu motorul mergand). Si sper ca bateria a fost aleasa corect, testerul acela este destul de bun, dar si pe mine m-au mirat putin primele capturi cu SOH si SOC de aceea am punctat asta, chiar si valorile dupa mersul prin oras sunt interesante (daca si acestea sunt masurate corect), tocmai de aceea cred ca ar fi bine daca ar face din nou masuratorile.
                          Last edited by Gil26; 15 January 2022, 11:37.

                          Comment


                          • Va multumesc pentru raspunsuri, indicatii si ajutor.
                            Sa incepem.

                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            Bricheta trece printr-un releu + niște sigurante și conexiuni, vreo 6 în total.
                            Asta poate duce doar la o cadere de tensiune de la baterie la mufa de bricheta - ceea ce si e, cam de 0,07-0,1V. Ma interesa ca sa nu treaca prin ceva care se ajusteze tensiunea intr-un fel, ca sa pot face masuratoare in mers, pe bricheta. Ar fi fost frumos sa putem citi pe OBD, era mai comod, dar asta e...

                            Originally posted by t0rquemada View Post
                            Mai importante erau niște poze cu ecranul în meniul de alegere baterie
                            Sigur, uite aici:
                            image004.jpg image001.jpg image002.jpg image003.jpg image005.jpg image006.jpg image007.jpg

                            Originally posted by Gil26 View Post
                            cred ca era bine daca avea si niste valori citite cu un clampmetru
                            Din pacate nu am clampmetru, doar ce au colegii de la departamentul Electric, dar ala e pentru trifazic, pe masura, nu stiu daca ma ajuta cu ceva.

                            Originally posted by Gil26 View Post
                            nu am inteles (cu scuzele de rigoare) cand au fost citite acele valori SOH=100% SOC=0% la U=12V si Ri=5.4
                            Au fost facut ieri inainte sa pornesc masina. Graficul e prima pornire pe ziua de ieri, dupa ~24h de stat.
                            Apoi am umblat cu ea si am adus-o acasa la State Of Charge de 36%, cu 12,22V

                            Originally posted by Gil26 View Post
                            As sugera daca doreste (si pentru ca are aceasta posibilitate) sa refaca aceste masuratori la fel inainte de pornire cu motor rece (dupa o stationare mai lunga) apoi citite dupa pornirea motorului (inclusiv un grafic) iar dupa un drum mai lung in care sa incerce sa foloseasca frana de motor mai des (atat cat se poate la motorul acesta) sa masoare din nou inainte de oprirea motorului, asta pentru a incerca cat de cat sa se separe aceste variabile, iar despre vreun consummator care “fura” curent poate sa fie alta discutie.
                            Originally posted by DFA View Post
                            Dimineața, înainte să pornești motorul, ce zice testerul? Ce tensiune ai pe baterie?
                            Azi alta tura de teste, dupa ~20h:
                            Dupa ce am lasat-o ieri la SOC 36% / 12.22V, inainte de pornirea motorului, cu graficul facut pe pornirea ulterioara a motorului:
                            image008.jpg image009.jpg bat2202151530.jpg
                            Dat fiind faptul ca bateria s-a descarcat la fel de mult exclud dashcam-ul, asa ca l-am reconectat.

                            Testerul e exact, masuratoarea e identica cu un Fluke calibrat, de la servici:
                            image010.jpg

                            Apoi am montat testerul si voltmetrul la mufa de bricheta, si am umblat vreo 30km in oras si pe afara, preferand stilul "coasting". Tensiunea a fost relativ stabila, de la inceput pana la sfarsit, in jurul la 14,90V, +/-:
                            bat2202151630.jpg

                            Cand am terminat cu plimbatul am oprit motorul:
                            bat2202151700.jpg
                            Si am mai facut un test la baterie:
                            image014.jpg image015.jpg


                            Comment


                            • Multumim mult pentru amabilitate si raspunsuri, bine de stiut, la o "prima vedere" in graba eu am remarcat scaderea SOC dupa 24h iar dupa un drum scurt si incarcare a ajuns la 60% (valoare pe care o consider mica la o baterie noua si "in toate mintile ei") insa nu stiu ce ar putea sa genereze aceasta scadere plus incarcarea mica, poate ceilalti colegi te ajuta mai bine\concret.
                              (dar cred ca asa bateria nu va avea "viata" prea lunga)
                              Last edited by Gil26; 15 January 2022, 22:34.

                              Comment


                              • Teoretic, dacă nu ai 2 mâini stângi poți improviza un adaptor OBD la 12v pentru acel tester de baterii, OBD-ul e mai pe direct decât bricheta (care poate fi oprită de uch).

                                Trebuie clampmetru de DC nu de AC.

                                6,33mOhm(peste 6) la o baterie așa de tânără e cam nasol

                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google