Originally posted by paul_damian
View Post
- să fie peste 14V doar după pornire, sau dimineața, la prima pornire;
- să fie peste* 15V doar în frână de motor / "coasting", cum îi spui tu;
- să scadă sub 14V și apoi sub 13V după un timp de utilizare iar automat Stop-Start să oprească motorul dacă i se dă voie;
* pe măsură ce bateria se încarcă din ce în ce mai mult, tensiunea de frână de motor/"coasting" scade, nu este mereu fixă la 15,xV, abia atunci poți să spui că bateria e "plină" și Stop-Start intră într-o veselie, cu orice ocazie... Practic, urmărind tensiunea de încărcare în frână de motor/"coasting" cum scade poți prezice cu mare acuratețe dacă bateria a atins "pragul de sus" al capacității, alternatorul ar vrea să mai bage niște electroni, da' nu mai are în cine...
Originally posted by paul_damian
View Post
Originally posted by paul_damian
View Post
Nu cred că scapi în final fără să-ți schimbe bateria. Frigul din Ian-Feb o să-i vină de hac.
Comment