Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Goluri pe acceleratie le am numai pe benzina si numai cand e motorul rece, dupa ce se incalzeste merge normal. Pe gaz merge normal chiar si la rece. Maine ma duc la dealer sa-mi schimbe cadrul de la scaun si mi-au spus daca pot sa le las masina toata ziua ca au de resoftat calculatorul de injectie. Timoneria merge mai greu la rece dar dupa ce se incalzeste merge bine.

    Comment


    • Originally posted by mircionesb View Post
      Goluri pe acceleratie le am numai pe benzina si numai cand e motorul rece, dupa ce se incalzeste merge normal. .....
      Ce zici tu că simți este pre-încălzirea - nu goluri în accelerație - pre-încălzirea se poate termina înainte de comutarea pe GPL, de asta pe GPL e OK.

      Manifestare: Motorul se accelerează neliniar - seamănă cu niște "goluri" fine (nu brutale) în accelerație, pe Benzină, în treapta 2 și 3, între 1.500rpm și 3.000rpm (cu motorul și CAT+GPF calde, nu are legătură cu lipsa de putere în timpul pre-încălzirii CAT+GPF) - ATENȚIE LA DIFERENȚELE DE MANIFESTARE! Motorul NU pierde brusc din putere, nu este un "gol" adevărat, mașina nu merge în "șuturi";
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Nu stiu cum e cu pre-incalzirea asta dar asa acum am scris masina merge in suturi pe benzina pina nu se incalzeste cum trebuie. Cateodata mergeam pe benzina si smucea, o treceam pe GPL si mergea normal deci eu zic ca e o problema de gestionare a injectiei la rece. mai am o masina pe benzina , cu injectie directa si nu se simte nimic, indiferent de temperatura motorului.

        Comment


        • Mașina despre care vorbești era tot Euro 6 ?
          Cât despre pre-incalzire ai așa : Cum explica și DFA in wiki-ul lui. La rece mașina incearca sa incalzeasca cat mai repede CAT+GPF, din motive de poluare.


          ”acest motor H4Dt (adică 1.0 TCe 90 și ECO-G 100), după pornire începe imediat să încălzească catalizatorul+GPF-ul, lucru care face ca motorul să aibe un amestec diferit de cel normal (amestec sărac), și asta duce la lipsă de putere. Imediat cum catalizatorul+GPF-ul au atins temperatura minimă de lucru (în jur de 250 grade Celsius) motorul trece pe amestec normal și puterea e restaurată.
          Durata de încălzire a catalizatorului și a GPF-ului la 250 de grade Celsius poate să fie de 150-210 secunde - deci în jur de 2,5-3,5 minute…, depinde de cât de frig e afară…​„

          Sursă : DFA
          Last edited by 77sky; 14 December 2022, 17:28.

          Comment


          • Originally posted by mircionesb View Post
            Nu stiu cum e cu pre-incalzirea asta dar asa acum am scris masina merge in suturi pe benzina pina nu se incalzeste cum trebuie.
            Tocmai!

            Pre-încălzirea se face doar pe Benzină.

            Trecerea pe GPL nu se face decât DUPĂ ce pre-încălzirea s-a terminat dacă afară e frig.

            Cu cât e mai frig afară, cu atât e mai lung timpul de preîncălzire.

            La temperaturi negative sigur treci de 5 minute...

            Tu stai pe loc să faci preîncălzirea? Din ce scrii tu - mai jos - se pare că nu...

            Când e frig nu mai este de ajuns ca turația de ralanti să ajungă la ~ 800rpm...

            Turația e un indicator suficient de bun pentru terminarea preîncălzirii cât timp temperatura exterioară este mai mare de +10 grade Celsius.

            Odată ce temperatura exterioară scade sub +10 grade Celsius intervine și timpul de preîncălzire, care se mărește invers proporțional cu temperatura exterioară.​​


            Originally posted by mircionesb View Post
            Cateodata mergeam pe benzina si smucea, o treceam pe GPL si mergea normal deci eu zic ca e o problema de gestionare a injectiei la rece.
            Dacă mergi pe benzină și smucește e foarte probabil că nu aștepți să se termine preîncălzirea CAT+GPF.
            Dacă comutai pe GPL probabil o făceai pe finalul preîncălzirii - și da, motorul se comportă MULT mai bine pe GPL în acea fază.


            Originally posted by mircionesb View Post
            mai am o masina pe benzina , cu injectie directa si nu se simte nimic, indiferent de temperatura motorului.
            Mașina aia este tot Euro6.3 / Euro6D?
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Stie cineva daca la sistemul de senzori parcare (pachet doar pe spate,din fabrica) sunt folosite boxele masinii sau difuzoare separate? Nu reusesc sa-mi dau seama, imi pare ca e un singur difuzor. Cum a venit frigul a inceput sa gajaie saracul

              Comment


              • ce ai tu de regulă sunt senzorii simpli, neintegrați în unitatea multimedia și folosesc un buzzer instalat în portbagaj, pe stânga...
                Attached Files
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Originally posted by DFA View Post
                  Tocmai!

                  Pre-încălzirea se face doar pe Benzină.

                  Trecerea pe GPL nu se face decât DUPĂ ce pre-încălzirea s-a terminat dacă afară e frig.

                  Cu cât e mai frig afară, cu atât e mai lung timpul de preîncălzire.

                  La temperaturi negative sigur treci de 5 minute...

                  Tu stai pe loc să faci preîncălzirea? Din ce scrii tu - mai jos - se pare că nu...

                  Când e frig nu mai este de ajuns ca turația de ralanti să ajungă la ~ 800rpm...

                  Turația e un indicator suficient de bun pentru terminarea preîncălzirii cât timp temperatura exterioară este mai mare de +10 grade Celsius.

                  Odată ce temperatura exterioară scade sub +10 grade Celsius intervine și timpul de preîncălzire, care se mărește invers proporțional cu temperatura exterioară.​​



                  Dacă mergi pe benzină și smucește e foarte probabil că nu aștepți să se termine preîncălzirea CAT+GPF.
                  Dacă comutai pe GPL probabil o făceai pe finalul preîncălzirii - și da, motorul se comportă MULT mai bine pe GPL în acea fază.



                  Mașina aia este tot Euro6.3 / Euro6D?
                  De obicei las masina sa merga pe loc ceva timp si dupa aceea plec cu ea. Daca parbrizul e inghetat nu folosesc racleta ci las sa se dezghete prin incalzire de la climatizare. Cealalta masina e Honda Civic , 1.5 turbo, 2018.

                  Comment


                  • Pai si compari Honda cu Dacia?
                    ​​​​​​

                    Comment


                    • Originally posted by DFA View Post
                      ce ai tu de regulă sunt senzorii simpli, neintegrați în unitatea multimedia și folosesc un buzzer instalat în portbagaj, pe stânga...
                      Multumesc, ma uit dupa el. Sa vad daca il gasesc la S3, portbagajul e putin diferit

                      Comment


                      • Cred ca la unitatile mai noi au remediat din ceva probleme semnalate. A mea e din Oct2022 (Stepway 1.0 eco-g) si am obs ceva diferente pozitive fata de masina de drive test si fata de ce au semnalat colegii aici: timoneria e indubitabil mai precisa, treptele se schimba ferm si usor si la rece, nu agata, nu simt diferente notabile fata de cand se incalzeste, ambreiajul la eliberare revine mult mai ok (la aia de drive test revenea asa usooooor, parca avea frana) motorul nu ramane turat asa de mult cand schimbi treapta, la aia de test ramanea prea mult in turatie la sch de treapta.
                        La rece nu exista goluri de acc, exista doar o accelerare usor neliniara pt 400-500 metri dupa care merge lin, nu vad o problema in asta.

                        Ce-mi place: consuma neasteptat de putin pe benzina ~7-7,2% urban (Arad) fara sa vreau neaparat consum mic, fara SS activat (il tin ermanent oprit) . Daca merg lejer in ritmul adormitilor, sub 7%
                        Ce nu-mi place: consuma neasteptat de mult pe gaz, ~9,5% urban fara sa o bruschez si ~8,5% extraurban (unde pe benzina imi sta la 5,5-6%) daca merg mai alert se duce la 10+ % pe gaz.
                        Am vazut si 7,5% pe gaz extraurban, dar la mers incet 90-100/h

                        Ce mi-ar fi placut: sa fie si pe benzina la 100cp si 170Nm, pe gaz se simte ca are cuplu mai bun, nu e wow, dar se simte ca se infige un pic mai bine, reprizele sunt mai bune.

                        Comment


                        • O sa fac si eu o vizita la reprezentanta pentru cateva probleme:
                          • Timonerie: schimbatorul nu se duce singur in pct. mort nici dupa ce o scot din tr. 5/6, si nici cand o scot din tr. 1/2. La inceput facea doar cu tr. 5, acuma s-a inrautatit considerabil...
                          • Vibratie/zgomot in compartimentul motor, apare random si se reproduce doar cu motorul la ralanti, nu este continuu ci apare la 2-3 secunde dupa care dispare (cred ca apare atunci cand cupleaza compresorul de AC).
                          • S-a desprins butonul de incalzire scaun pasager... sper ca se inlocuieste doar butonul si nu toata unitatea!
                          • Zgomot usa spate/drepata, dispare daca las geamul foarte putin in jos (sa nu fie inchis la maxim) - presupun ca e mecanismul care inchide/deschide geamul, sau geamul in sine.
                          • Zgomot tren rulare fata/stanga, se aude ca aici in a 2-a inregistrare, sper doar s-o auda si cei de la constatare fara sa ma trimita acasa pe motiv ca "este normal" (cum au incercat atunci cand aveam o frunza in aeroterma).

                          Comment


                          • Detin Logan 1.0 Tce fara GPL din luna mai 2022.
                            Problema care doresc sa o prezint: azi 19.12.2022 ora 9 temperatura exterioara minus 8 grade.
                            Pornesc motorul, il las 3 minute mers relanti. Apoi pornesc si parcurg 18km si abia s-a incalzit motorul, cel putin asa mi-a prezentat pe bordul electronic simbolurile de incalzire a apei in circuit.
                            Asa de mult dureaza la motoarele acestea incalzirea?

                            Comment


                            • De ce il lasi 3 minute la relanti? Nu mai e masina cu carburator sa-l lasi sa se incalzeasca...
                              Da, dureaza foarte mult incalzirea...

                              Comment


                              • Originally posted by mesterelu View Post
                                Detin Logan 1.0 Tce fara GPL din luna mai 2022.
                                Problema care doresc sa o prezint: azi 19.12.2022 ora 9 temperatura exterioara minus 8 grade.
                                Pornesc motorul, il las 3 minute mers relanti. Apoi pornesc si parcurg 18km si abia s-a incalzit motorul, cel putin asa mi-a prezentat pe bordul electronic simbolurile de incalzire a apei in circuit.
                                Asa de mult dureaza la motoarele acestea incalzirea?
                                Salut! Asa patesc si eu!
                                Sunt fumator, deja am dezvoltat obicei:
                                Pornesc masina O las la incalzit pana imi termin tigarea, dardaind langa ea!
                                Dupa care dardai in interiorul ei!!!!
                                Ca sa se incalzeasca mai bine motorul nu folosesc ventilatorul climatizarii, decat dupa ce merg 3-4 km.
                                Dupa ce incepe sa creasca temperatura, ajung la job!
                                Si gata! End of story!
                                12 km naveta!

                                Am semnalat problema la service...degeaba!
                                Mi s-a spus ca doar daca aveam clima automata era mai ok, pentru ca aceea avea incalzire si pe o rezistenta electrica!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google