Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DA, colegul care se lauda ca are peste 20 de ani de Dacia ne face prosti iar unii (nu toti) de la Dacia chiar ne iau de prosti.

    Dar legat de “solutia” cu arculetul colegul ne-a “informat” ca “a fost pusa in aplicare o solutie tehnica la motorul H5H (1.3 TCE)…” si nu stim daca a si fost implementata pe vreo masina, pana acum niciun user cu 1.3 TCE care a spus ca are aceasta problema nu a scris ca ea a si fost facuta. Plus ca ea se pare ca NU a fost “validata” si pentru 1.0 TCE, ba mai mult chiar colegul care a “trambitat-o” pe forum a scris acum trei saptamani asta:
    Originally posted by punktnet View Post

    Mai jos și ce zice Vocea de soluția minune
    si reatasez capturile pe care singur-singurel le-a atasat (apropo de ce s-a scris mai sus despre confidentialitate, fara sa ii ceara nimeni, a dorit doar sa se laude si cu asta) in care fac si unele sublinieri (se poate observa si felul in care se “discuta” pe la Dacia). Apoi trebuie sa fim putin circumspecti cu toate “informarile” astea ale colegului, multe se bat cap-in-cap iar in scurt timp de la una vine cu o alta care o “dezminte” pe cealalta.

    Deci si “solutia” cu arculetul a fost doar un fake news, plus ca ea implica costuri mai mari (demontare, piese extra, montare, etc.), “solutia” aceasta cu reprogramare soft injectie este mai ieftina insa despre efecte \consecinte poate sa fie o cu totul alta discutie, plus ca ea doar “a iesit” (nici macar nu a fost “aplicata” ca cealalta) si se pare ca este doar “raspunsul” unora de pe la Dacia la termenul limita (sfarsitul lunii mai) care l-au avut pentru o “solutie” macar de AMELIORARE a acestei probleme, cand\cum va fi ea implementata pe masini este alta “poveste”, iar despre o REZOLVARE completa si definitiva nici vorba.

    Si cred ca ar putea sa fie interesant daca vreun coleg de forum care are aceasta problema cu zgomotul tijei suna luni la VC legat si de aceasta “solutie” minune care tocmai “a iesit” (dupa mai mult de trei ani de “la noi se lucreaza” (si) la asta) ce raspuns primeste.
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by Octavian View Post

      Salut, cati km pana in prezent?
      Trecerea benzina/gpl lasi tot timpul pe auto?
      11.600 km si da, las tot tompul pe auto

      Comment


      • eu am rezolvat toate problemele tehnice asa: am cumparat un symbol din 2008 cu care ma deplasez si merge struna loganul sta pe dreapta, asteapta sa strang bani sa il marit sa trec la alta masina

        Comment


        • Originally posted by t0rquemada View Post
          Faptul că abuzezi mai mult EWG va duce inevitabil la consumarea periilor acelui motor, și cum ansamblul EWG e niturit de turbo o să fie excelent... dar hei au scăpat scandalagii (ăia de l-au reclamat la reprezentanță) de zgomot
          Nu zgomotul este de fapt problema - se poate trăi cu el - mai sunt și alte motoare la care le zornăie WasteGate-ul...

          Problema este că acele oscilații ale supapei care au loc în special când supapa este mai aproape de scaunul ei pe care etanșează duce în timp la:

          1) - pierdere etanșeitate/uzură supapă WG - în cazurile ușoare - necesită înlocuire turbocompresor cu totul - nu a încercat nimeni până acum o recondiționare cu succes a supapei sau a scaunului; uzura supapei de descărcare poate fi subtilă, lucru care nu duce inițial la pierderi de putere, dar pe măsură ce uzura crește ECU Injecție începe să "vadă" că pe admisie apare o diferență de presiune și la un moment dat poate prezenta erori în cascadă. Această uzură premergătoare și care duce de regulă la erori în cascadă la toate sistemele care depind de sistemul de frânare (ABS, AEB, ESC/ESP) apare de regulă pe la 50-60-70.000 km - dar sunt turbine/supape care cedează și mai devreme, în jur de 30.000 km. Nu toate turbinele dezvoltă defectul la supapa de descărcare la acel rulaj menționat anterior.

          2) - se foarfecă biela conectată la supapa de descărcare - în cazurile grave - biela este fixată de axul supapei prin presare, o soluție cam slabă pentru efortul la care e supusă - biela se poate reatașa la ax prin sudură și turbina poate funcționa în continuare dacă:
          - a) sudura s-a făcut corect (unghiul ax-bielă este același);
          - b) supapa încă etanșează suficient;

          Deci poți suda și te poți pomeni tot cu o turbină defectă...

          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

          Comment


          • Metodic:
            1. Majoritatea H4D-urilor, atât pe Logan II și pe Logan III, sunt cu GPL. Dacă mașina aia ce conține acel motor a fost cumpărată cu GPL, în 95% din cazuri proprietarul vrea economie ( LOL ), deci mașina nu va vedea turații mari (pe perioade lungi de timp) nici accelerații "blană", deci pică.

            2. Intră pe garanție

            Acum ce nu intră la 1 sau la 2 ajunge la ce am scris anterior, uzură internă în EGW (care într-un final intră tot la 2), care vrea face DSI (Demontare și Studiu Individual) pe un EGW sau clapetă de accelerație și se lămurește - eu nu stau să mai editez niște poze (watermark & co)
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Bun, urmaresc subiectul, de ceva timp legat de turbina! Care a inceput si la mine sa faca aiurea! Exact cand am depasit 30.000.
              Ce nu inteleg, de ce s-a ajuns aici, si ce as putea face eu sa nu cedeze prematur! Cum sa exploatez "utilajul"??? Cum de apar astfel de probleme la acest turbo?! Pana acum de ce nu au mai fost?
              Si inca o chestie, am un vecin, posesor de Renault Capture, varianta mai de buget! Motorizarea fiind tot 1.0 TCE, cumparat prin programul Rabla tot in anul 2021 ca si a mea, fara GPL, ca si a mea, 47.000km, aproape ca a mea! Dar fara nici o problema legata de turbina si alte erori in cascada desi, este exact acelasi motor! Poza doar de informare model, culoare!
              ​​​​​​​Va multumesc pentru raspunsuri!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Pe Captur II (nu Capture) nu ai același motor ci aceeași familie de motor, H4D :

                Captur II H4D450
                Logan III H4D470
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Originally posted by t0rquemada View Post
                  1. Majoritatea H4D-urilor, atât pe Logan II și pe Logan III, sunt cu GPL. Dacă mașina aia ce conține acel motor a fost cumpărată cu GPL, în 95% din cazuri proprietarul vrea economie ( LOL ), deci mașina nu va vedea turații mari (pe perioade lungi de timp) nici accelerații "blană", deci pică.

                  Rulajul la turații mai mari implică viteze mai mari.
                  Având în vedere:
                  - viteza medie globală de 30km/h;
                  - majoritatea șoferilor circulă în interiorul orașelor și peri-urban;
                  - aglomerația din orașe;
                  Rezultă că nu este sub controlul șoferului mediu gama de turații folosite pentru a rula în aceste condiții.
                  Tipul de combustibil are o relevanță minoră în schema mare a lucrurilor.

                  Dacă s-ar rula la turații/viteze mai mari problema uzurii WG (WasteGate) doar ar fi amânată - pentru că orice creștere de turație este însoțită de o scădere de turație, așa cum orice accelerație este urmată de o frânare...
                  Iar uzura WG are loc la decelerare.
                  Deci teoria ta pică.

                  Mai devreme sau mai târziu etanșarea WG tot va eșua.


                  Originally posted by t0rquemada View Post
                  2. Intră pe garanție
                  Intră pe garanție până când NU mai intră pe garanție...

                  Sunt cunoscute cazuri când biela s-a separat de ax la 45.000 km și apoi din nou la 110.000 km.
                  Ghinion.

                  Practic este o turbină cu defect de fabricație - singurul lucru care "salvează" este faptul că nu se întâmplă la toate și după mai bine de 2 ani de la lansare încă nu se știe dacă se vor defecta TOATE în timp, fie prin uzură WG fie prin separare bielă de ax.

                  Aparent, uzura WG este mai comună decât separarea bielei de ax.

                  Uzura actuatorului EWG este și mai puțin comună.

                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by dudilix View Post

                    11.600 km si da, las tot tompul pe auto
                    Multumesc pt raspuns
                    Incerc oarecum sa fac un tipar la problema cu senzoru de gpl, desi e limpede ca e problema de fabricatie.
                    Din cat am mai lecturat am inteles ca senzoru o ia razna mai repede cand face automat trecerea de la benzina la gpl.
                    De la bun inceput eu am facut manuala trecerea benzina/gpl. Dimineata tot timpul dau la buton sa fie pe benzina fara trecere automata pe gpl, apoi dupa cateva sute de metri il trec eu manual pe gaz, fc de cat de frig e afara (si cat stau pe loc) cam stiu cand trece pe gaz fara sa mai clipeasca.
                    Deocamdata 15000 km la mine fara probleme la gaz, tot timpul a trecut instant pe gaz la comutarea manuala si niciodata nu a trecut pe benzina la vreo accelerare "blana" chiar si pana in limitare (6000+ rpm )

                    Comment


                    • Eu am scris de uzura EWG-ului în contextul unei reprogramări a injecției, care sigur "miscă" mai mult EWG-ul decât acum.
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Originally posted by DFA View Post
                        ...
                        Practic este o turbină cu defect de fabricație - singurul lucru care "salvează" este faptul că nu se întâmplă la toate și după mai bine de 2 ani de la lansare încă nu se știe dacă se vor defecta TOATE în timp, fie prin uzură WG fie prin separare bielă de ax.
                        ...
                        Cam despre asta cred ca este vorba si ar putea sa devina o reala \mare problema (zgomotul tijei este secundar \adiacent), sa speram ca nu va urma o "explozie" de defecte ex ca in cazul senzorului de gaz (inclusiv cum o vor aborda \gestiona cei de la Dacia), ramane de vazut \urmarit ...

                        Comment


                        • Originally posted by t0rquemada View Post
                          Eu am scris de uzura EWG-ului în contextul unei reprogramări a injecției, care sigur "miscă" mai mult EWG-ul decât acum.
                          Ca să se micșoreze perioada de timp cât supapa oscilează sub influența gazelor arse pulsatorii ale motorului, ECU injecție nu trebuie să miște mai mult EWG-ul, ci:
                          - să țină supapa mai mult timp închisă, etanșată, în încărcare admisie, OnBoost;
                          - să o țină mai mult deschisă, în descărcare admisie, OffBoost;

                          După capul meu asta NU se traduce în "sigur "miscă" mai mult EWG-ul decât acum".

                          Din contră, actuatorul EWG s-ar mișca mai rar și ar staționa pe o poziție mai mult timp, fie să țină supapa închisă de tot, fie să o țină deschisă mai mult timp, pentru a evita să intre prea des în zona de oscilații cea mai mare, pe decelerare, de la 2.500 la 1.500 rpm.

                          Ce efect va avea această temporizare de acționare a EWG asupra consumului, puterii și cuplului motorului..., putem doar specula...

                          Mai mult OnBoost înseamnă că puterea motorului va crește când în mod normal nu ar fi crescut, iar mai mult OffBoost înseamnă o întârziere în a recâștiga puterea, când în mod normal ea deja ar fi trebuit să crească - deci mai mult turbo lag...

                          Bănuiesc că Renault nu va dori ca după reprogramare motorul să devină unul nărăvaș, mai incontrolabil pe o parte și cu lag pe cealaltă parte - așa că efectul final va fi unul mediu, mai ușurel - de unde și repetarea faptului că soluția e doar de AMELIORARE și nu o rezolvare reală.

                          Reprogramarea va înseamna că motorul nu va mai funcționa 100% optim așa cum a fost proiectat, ci într-o măsură mai mică, fără ca totuși motorul să iasă din parametrii de consum și poluare (să sperăm).
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • Originally posted by NFS Guru View Post
                            Bun, urmaresc subiectul, de ceva timp legat de turbina! Care a inceput si la mine sa faca aiurea! Exact cand am depasit 30.000.
                            Mai exact, ce înseamnă "sa faca aiurea"?


                            Originally posted by NFS Guru View Post
                            Ce nu inteleg, de ce s-a ajuns aici, si ce as putea face eu sa nu cedeze prematur! Cum sa exploatez "utilajul"???
                            Nu pare să fie o problemă de exploatare, ci aparent una de calitate, unele turbine au tendința de a uza supapa de descărcare mai devreme decât altele, plus îmbinarea bielă-ax care cedează.

                            Nu știm câte turbine dintr-o mie fabricate le cedează supapa sau îmbinarea!

                            Nu știm dacă în final toate se vor defecta așa.

                            Originally posted by NFS Guru View Post
                            Cum de apar astfel de probleme la acest turbo?! Pana acum de ce nu au mai fost?
                            Turbina asta BorgWarner 16371015066 e "proaspătă" pe piață - a intrat în 2019, odată cu Clio V și Captur II.



                            ​​​​​​​
                            Originally posted by NFS Guru View Post
                            Si inca o chestie, am un vecin, posesor de Renault Capture, varianta mai de buget! Motorizarea fiind tot 1.0 TCE, cumparat prin programul Rabla tot in anul 2021 ca si a mea, fara GPL, ca si a mea, 47.000km, aproape ca a mea! Dar fara nici o problema legata de turbina si alte erori in cascada desi, este exact acelasi motor!
                            ​​
                            ​​Diferența o putem pune pe seama împărțirii producției între cele 2 branduri, la Dacia motorul H4D e majoritar din 2020 încoace - la Renault gama de motoare nu este atât de monotonă - deci procentual mașinile Renault au o șansă mai mică să nimerească o turbină "slabă" față de o mașină Dacia.
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Cum EWG-ul se bazează pe motorul intern pentru menținere într-o anumită poziție (închis/deschis/whatever), motor intern care 99% e cu perii iar acționarea se face printr-o punte H (google it) - rezultă că, după aplicarea ots-ului minune, EWG-ul va fi mișcat mai mult (peste limitele inițiale) și va fi menținut fix mai mult timp lucru care poate duce la ce se vede în poză (0,9TCe euro6 2018 8xxxx km taxi , cu probleme la clapeta de accelerație)


                              Attached Files
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Originally posted by t0rquemada View Post
                                Cum EWG-ul se bazează pe motorul intern pentru menținere într-o anumită poziție (închis/deschis/whatever),....
                                Actuatorul EWG-ului nu este construit precum clapeta de accelerație motorizată... Nu ar avea forța necesară pentru ce trebuie să facă...

                                Mecanismul actuatorului EWG este pe bază de melc și roți dințate, care nu doar că multiplică foarte mult cuplul motorului, dar nici nu necesită alimentarea continuă a motorului pentru a menține supapa într-o anumită poziție.

                                Deci:

                                1. nu are de ce să fie mișcat mai mult

                                și

                                2. nu are de ce să stea în sarcină mai mult - motorul se rotește cât timp se dorește o ALTĂ poziție, după care, odată atinsă poziția dorită, e oprit;

                                Prin urmare, premisa ta, că reprogramarea va duce la uzura mărită a actuatorului e greșită.

                                Atașat e un actuator HELLA, foarte comun montat pe motoare Ford, BMW, VAG, etc.
                                Attached Files
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google