Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da, in care se trece orice zgarietura/lovitura sau element lipsa (gen proiector spart, lipsa deflector etc.), pentru a nu fi discutii dupa.

    Dar multi receptioneri trec rapid peste si nu completeaza nimic.

    Comment


    • În legătură cu reprogramarea ECU Injecție din Buletinul Tehnic 71538 pentru rezolvarea zornăitului supapei de descărcare.

      Se pare că dacă turbina are un rulaj de aproximativ 60 - 70.000 km aplicarea BT7153 duce la exacerbarea accelerației neliniare care oricum există și când motorul este nou.
      Doar că acum este mai evidentă.​

      Accelerația neliniară apare:
      - chiar dacă NU au apărut încă erorile în cascadă specifice (ABS, ESC/ESP, AEB, HSA);
      - dar cu atât mai mult cu cât uzura supapei a fost relevată de erorile în cascadă anterioare aplicării BT7153;
      - în special între 2.500 și 3.000 rpm;
      - la accelerare în forță / kick-down / depășiri;
      - nu la accelerare mai ușoară, constantă;

      Accelerația neliniară este descrisă de clienți ca:
      - merge în șuturi;
      - ca atunci când roțile pierd aderența pe zăpadă/gheață;
      - goluri în accelerație;
      - o turare în gol în care masina nu trage;

      În concluzie, BT7153 pune în evidență și mai tare uzura supapei de descărcare, WasteGate, chiar dacă aceasta nu are încă efecte asupra utilizatorului.

      Fie utilizatorul trăiește cu mersul în șuturi, fie asta ar trebui să ducă mai rapid la înlocuirea turbinei cu totul.

      Cei cu turbine "mai tinere" de 60 - 70.000 km, cu uzură mai mică, vor benefica mai mult de pe urma aplicării BT71538, ritmul de uzură al supapei ar trebui să fie mult mai lent sau poate oprit de tot - încă nu știm dacă BT71538 este o soluție pe termen lung și care este rulajul turbinei la care BT71538 o poate salva complet.

      Prin urmare, dacă supapa de descărcare prezintă uzură nu prea mai există salvare din soft, trebuie înlocuită turbina cu totul și aplicat BT71538 încă de la început, pentru a minimiza la maxim uzura supapei de descărcare în timp, cu cât se întârzie mai mult cu aplicarea BT71538, cu atât vei observa efectele uzurii supapei de descărcare asupra motorului.

      În teorie fabrica ar trebui să fie stimulată să aplice BT71538 pe linia de fabricație, pentru a evita dramele ulterioare...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Originally posted by CatOlar View Post
        36.000 km ( si ceva marunt) - ieri dupa amiaza a murit climatizarea. Nu mai are suflu. Posibil siguranta cea faimoasa, dar nu am rabdarea si nici mainile potrivite sa mosmondesc pe sub bord. Scris la dealer ( cu VC in cc ), maine dimineata o duc si o las in service "pentru diagnoza si remediere ". Telefonic mi-au spus ca nu dureaza mai mult de 48 h toata treaba.
        Fiindca nu am mai lasat masini in garantie la service peste noapte, o intrebare: se intocmeste un pv de predare-primire la momentul respectiv?
        Nu trebuiesc nici "mâini potrivite" , nici "rabdare", sunt suficiente doar abilitățile obișnuite, de conducător auto, dacă e vorba doar de o siguranță, deci ,nu merita "deranjul" de a o lasă în reprezentanta , pt 2 zile. În reprezentanta, nu toți se poarta "cu mănuși" , cu bunul altuia și mai "scapa" mici "detalii", pe care nu le vei putea imputa, de rușine, pt rușinea lor...
        Last edited by alex1ioan; 4 July 2023, 10:11.

        Comment


        • Multumim pentru raportul detaliat DFA!

          Eu nu prea sunt de acord cu acest BT/ aceasta solutie aplicata de Dacia deoarece este PRACTIC imposibil sa repari o defectiune mecanica printr-un soft! Este doar o "ocolire" a problemei cu cine stie ce alte "cauze" pe viitor.

          Drept vorbind, decat sa simt acele goluri in acceleratie (mai evidente), prefer sa stau cu zornaiala pana cand vor gasi cu adevarat o SOLUTIE TEHNICA!

          Comment


          • În cazul ăsta - supapa de descărcare fiind controlată electronic - CHIAR SE POATE să rezolvi anumite probleme.

            Și asta e tot o soluție tehnică, că doar nu adoarme supapa cu un cântec și îi trece...

            Cu cât turbina e mai puțin uzată cu atât BT71538 e mai util, deci ia decizia corectă în funcție de rulaj, nu emoțional!

            O turbină fără defect e puțin probabil să capeți gratuit.

            Dacă ai noroc și crapă până expiră garanția primești o turbină zornăitoare cu BT71538 aplicat.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Inteleg ca supapa este controlata electronic, doar ca problema zgomotului nu provine de acolo. Ok, am inteles ca au setat ei softul in asa fel incat sa nu mai fie folosita tija intr-o anumita plaja de turatii si sa nu mai creeze "uzura", dar eu daca deschid capota si misc efectiv de acea tija, jocul tot exista. Cam asta vreau sa scot in evidenta. Intelegeam daca pe langa acea solutie software se intervenea si asupra tijei, dar altfel, mi se pare cam "partiala" rezolvarea.

              Comment


              • Ce nu vrei tu să înțelegi este că NU tija zornăie - CI SUPAPA, care este în interiorul turbinei, nu o vezi, nu o poți atinge, nu o poți face să zornăie decât dacă o scoți din corpul turbinei.
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Posibil sa fi inteles eu gresit. Dar ca sa ma asigur, nu despre aceasta problema e legata solutia de mai sus?

                  Comment


                  • Nu, soluția din BT71538 nu este menită să rezolve jocul în articulații al acelei tije - el este irelevant - nu el provoacă uzura supapei, erorile în cascadă și eventual separarea tijei/bielei de axul supapei.

                    Oscilația supapei de descărcare este cauza, nu jocul tijei.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Ok... am inteles atunci. Multumesc de clarificare!

                      Comment


                      • Originally posted by alex1ioan View Post

                        Nu trebuiesc nici "mâini potrivite" , nici "rabdare", sunt suficiente doar abilitățile obișnuite, de conducător auto, dacă e vorba doar de o siguranță, deci ,nu merita "deranjul" de a o lasă în reprezentanta , pt 2 zile. În reprezentanta, nu toți se poarta "cu mănuși" , cu bunul altuia și mai "scapa" mici "detalii", pe care nu le vei putea imputa, de rușine, pt rușinea lor...
                        Nu, nu trebuiesc.Dar dincolo de aspecte subiective ( maini, rabdare ) masina este in garantie, pe care intentionez sa o pastrez pana la finalul contractului de finantare.Posibil sa fi fost siguranta de vina, posibil sa nu fi fost. Am ales varianta sa ii las pe ei sa descopere.
                        Cat despre deranj - nici un deranj. Le-am lasat masina, am primit masina de inlocuire una mai noua si mai dotata decat a mea ( un S3 Stepway ) asa ca nu le-o inapoiez daca masina mea nu are toate " detaliile " in ordine .

                        Comment


                        • CatOlar

                          Cum adica ai primit o masina la schimb, daca masina e imobilizata in service ?! Sigur cunosti tu pe cineva p-acolo ! (sunt sarcastic, pentru ca multi spuneau ca e imposibila aceasta varianta - sa primesti masina de curtoazie, cand masina ramane in service mai mult de 1 zi pentru investigatii ce tin de garantie)

                          Comment


                          • Originally posted by alex1ioan View Post

                            Nu trebuiesc nici "mâini potrivite" , nici "rabdare", sunt suficiente doar abilitățile obișnuite, de conducător auto, dacă e vorba doar de o siguranță, deci ,nu merita "deranjul" de a o lasă în reprezentanta , pt 2 zile. În reprezentanta, nu toți se poarta "cu mănuși" , cu bunul altuia și mai "scapa" mici "detalii", pe care nu le vei putea imputa, de rușine, pt rușinea lor...
                            Nu e vorba doar de o siguranta. E vorba de o eroare de proiectare la blocul de sigurante. Se intervine izolandu-se niste cablaje pe-acolo. Deci, e musai mers in service. O spun din experienta. Solutia cu "miscatul sigurantei" a mers si la mine o perioada. De fapt, miscam tot blocul si se distantau cablajele alea... pana n-a mai fost suficient sa misc. Ca nu mai mergea jucareaua.
                            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                            Comment


                            • Originally posted by Midnighte View Post
                              CatOlar

                              ...Sigur cunosti tu pe cineva p-acolo !
                              Da, da - cand am cumparat-o pe a mea m-au lasat sa aleg una facuta pentru export...
                              All in all, masina este gata. Nu mi-au spus telefonic care a fost buba, vedem la dimineata ( nu am mai ajuns azi in service, au program doar pana la ora 16 )

                              Comment


                              • Am avut și eu masina de inlocuire, mult mai noua și mult mai dotata, Renault Clio, 2022, o luna de zile, cât masina a stat în service. M.am bucurat de ea, dar am mers cu ochii "în șaispe", la ce scria în contractul semnat , pe capota, în revista, ca primarul, nu mai zic dacă as fi găsit-o avariata în parcare.(preturi de preturi) Apropo "micile detalii", le vei observa în timp, niciodata la recepție
                                PS: Ma bucur ca ai rezolvat .
                                Last edited by alex1ioan; 4 July 2023, 16:33.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google