Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum ti s-a parut Clio 2022 comparativ cu Logan/Sandero 3? Ca tinuta de drum mai mult, nu dotari, daca imi poti spune

    Comment


    • S-a reprogramat si la a mea ECU injectie si e ok, pe decelerare a dispărut 100% zgomotul. N-am sesizat alte diferente de comportament (de genul sa traga mai greu, acceleratie neliniara, etc).
      Pe acceleratie (chiar la inceput, de la ralanti pana la ~1000RPM) se mai aude pentru jumătate de secundă acel zornăit, însă e prea scurt incat sa ma supere.

      Comment


      • Zornăitul pe accelerație la turații mici se aude și fără BT71538 aplicat!

        Câți km are acum mașina?
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • Da, se auzea si inainte. Eu am incept sa-l aud destul de recent, pe la ~20k km.
          Putin peste 29k km are in prezent.

          Comment


          • catelullego Am sa incerc sa schematizez , sa nu plictisesc, prea mult...
            Masina e draguta, dar nu pe gustul meu, ca volum(spatiu), pt nevoile mele, Loganul e ideal.
            Am apreciat:
            -aspectul aerodinamic;
            -confortul la volan, scaunele ergonomice- protectia laterala, pozitia la volan, comenzile-schimbatorul- la indemana.
            -servodirectia, care este net superioara Loganului, cred ca este electrica 100%, comparativ - Dacia 2018, zici ca nu are.
            -stabilitatea, pe autostrada ,la trecerea pe lângă Tir.uri( nu balansează, e mai jos, mai mic).
            -luminile automate full led si senzorul de ploaie.
            Nu am apreciat ;
            -aspectul înghesuit, atât în fata , cât și în spate, chiar și pt 2 persoane( mama (60 kg) și copilul(40 kg). Portbagajul-fără comparație cu Loganul.
            -același zgomot de rulaj, ce vine de pe dedesupt, identic "fratelui mai mic", deci sa nu ne mai plângem de antifonare.
            -aceleași plastice, mai moi sau mai tari.
            -mânerele ușilor din spate.
            -mesajele, cu "pornește motorul"-"prioritizare baterie", care m.au făcut cu capul și.....ca exp, după 30 de minute de așteptat soția, cu radioul pornit, nu a mai vrut sa pornească motorul, decât după ce si-a oprit toti consumatorii și am oprit manual, display-ul.
            Țin sa precizez ca masina avea funcția de păstrare a benzii(am dezactivat.o de câteva ori , era enervanta), radarul, care facea destul de urat la pietonii de pe marginea drumului si la masinile care depaseau si se repliau, din scurt , in fata, dar , de , răbda baba la frumusețe și inovație.
            Ps; prețul de pornire al celor doua-identic, iar.....dacă as avea oportunitatea,din nou, as alege Loganul nou, fără nici un resentiment.
            Last edited by alex1ioan; 4 July 2023, 18:52.

            Comment


            • Despre ce masina e vorba? alex1ioan

              Pare ca despre Logan... apoi te intreb: de unde avea loganul tau functie de pastrare a benzii? )

              EDIT: Aaaa ok, era vorba de Clio
              Last edited by Th3T1ger; 4 July 2023, 19:37.

              Comment


              • Originally posted by DFA View Post
                În cazul ăsta - supapa de descărcare fiind controlată electronic - CHIAR SE POATE să rezolvi anumite probleme.

                Și asta e tot o soluție tehnică, că doar nu adoarme supapa cu un cântec și îi trece...

                Cu cât turbina e mai puțin uzată cu atât BT71538 e mai util, deci ia decizia corectă în funcție de rulaj, nu emoțional!

                O turbină fără defect e puțin probabil să capeți gratuit.

                Dacă ai noroc și crapă până expiră garanția primești o turbină zornăitoare cu BT71538 aplicat.
                Salut, mie nu mi-e clar daca se va face rechemare sau daca trebuie sa programam noi, proactiv. Mentionez, ca inca nu zornaie nimic. 15k KM.

                Comment


                • Ce anume se strica la clapeta Wastegate? Banuiesc ca seamana cu acest chit.Jocul se simte in tija , nu se simte clampanind discul.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Originally posted by christi1923 View Post
                    Salut, mie nu mi-e clar daca se va face rechemare sau daca trebuie sa programam noi, proactiv. Mentionez, ca inca nu zornaie nimic. 15k KM.
                    Încă nu se face rechemare - deocamdată e doar la cerere.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Originally posted by madi View Post
                      Ce anume se strica la clapeta Wastegate? Banuiesc ca seamana cu acest chit.Jocul se simte in tija , nu se simte clampanind discul.
                      Jocul tijei e irelevant.

                      Jocul supapei și etanșarea ei pe scaunul ei e important.

                      Dacă scoți supapa din corp turbină (de exemplu când se separă de bielă-tijă) vei vedea că joacă și ea.
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • Tocmai am aplicat și eu Buletin Tehnic 71538 - destinat a ameliora zornăitul supapei de descărcare - WasteGate - de la turbina BorgWarner ce echipează motoarele H4D 470+480 de pe Logan/Sandero III / Jogger.

                        Aplicarea s-a făcut la fix 2 ani, respectiv 36.444 km, odată cu a 2-a revizie.

                        OBSERVAȚII:
                        - a dispărut zornăitul discret în accelerare până în 1.500 rpm (de ăsta nu prea s-a vorbit, dar el există);

                        - a dispărut zornăitul foarte evident pe decelerare de la 2.500 rpm la 1.500 rpm;

                        - motorul are aceiași accelerație neliniară în special în treapta 2 și 3, între 1.500rpm și 3.000rpm care era prezentă și înainte de aplicarea BT71538 (da, există un Buletin Tehnic separat pentru ea, dar cu rezultate neconcludente, eu nu-l aveam aplicat - se aplică doar la cerere, la fel ca BT71538);

                        - aplicarea BT71538 nu a dus la exacerbarea accelerației neliniare, nu merge "în șuturi", nu are goluri în accelerație, nici la accelerare în forță / kick-down / depășiri, nici la accelerare mai ușoară, constantă;

                        - testat și la viteze mici, de oraș și la viteze de autostradă, și în parcări subterane (unde zornăitul se auzea foarte intens, din cauza multiplelor reflexii);

                        CONCLUZII:

                        Calibrarea ECM actuală - Iunie 2023 - este de test, Beta, calibrarea finală pentru ECM (ECU Injecție) va fi după Septembrie 2023.

                        Da, există riscuri la aplicare.

                        Da, fabrica știe deja că turbinele mai uzate nu pot fi rezolvate "din soft", așa cum sunt și unele care au foarte puțini km (gen 10.000 km) care sunt afectate de aplicarea BT71538, deși nu aveau nici un simptom (zornăială, erori, etc.).

                        Cine capătă după aplicarea BT71538:
                        - mers "în șuturi";
                        - martor CHECK ENGINE aprins intermitent;
                        -erori în cascadă;
                        - LIMP MODE (pierdere putere);
                        Trebuie neapărat să revină la service pentru a comunica mai departe către fabrică, urmând a se reveni cu soluția pentru situația respectivă.​
                        Attached Files
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Logan 3 2023, full+, 600 km la bord, radarul pentru franarea de urgenta e ca si inexistent desi nu-mi arata reoare in bord. Am incercat cateva experiente, m-am apropiat de masina din fata a unui prieten la diferite viteze intre 60 si 120 si n- a schitat nimic. L-am activat si dezachivat de mai multe ori...nimic. In afara de service, stie cineva vreo vraja, gresesc eu undeva?

                          Comment


                          • Nu merge cu "m-am apropiat de masina din fata a unui prieten la diferite viteze" - fără existența unei situații de pericol nu se întâmplă nimic, nu se activează nici FCW, nici AEB.

                            Cum pot verifica daca functioneaza sistemul radar din bara fata?
                            Ai mai multe posibilități de a testa sistemul de frânare de urgență autonomă (AEB):

                            1. Varianta ne-riscantă: faci rost de câteva cutii de carton, le stivuiești astfel să iasă un obstacol și lat și înalt, o latură a obstacolului astfel rezultat o acoperi cu folie de aluminiu și apoi conduci drept spre latura acoperită cu folia metalică, fără să apeși pedala de frână sau de ambreiaj și fără să rotești volanul - AEB ar trebui să te oprească.

                            2. Varianta riscantă: conduci în spatele cuiva, nu la mare depărtare și aștepți să frâneze neașteptat iar tu întârzii în reacții și nu ești deja cu pedala de frână/ambreiaj apăsată și nu încerci să eviți din volan - AEB te va avertiza sonor (FCW) sau frâna autonom (AEB) - depinde de:
                            - de gravitatea situației;
                            - de distanța până la cel din față;
                            - de viteza voastră;
                            - de rata lui de decelerare;
                            - de întârzierea ta de reacție;
                            Note:
                            - în ambele situații trebuie ca tu să rulezi cu minim 7 km/h;

                            http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-siguranta#toc9​
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Originally posted by GeorgeS View Post
                              Logan 3 2023, full+, 600 km la bord, radarul pentru franarea de urgenta e ca si inexistent desi nu-mi arata reoare in bord. Am incercat cateva experiente, m-am apropiat de masina din fata a unui prieten la diferite viteze intre 60 si 120 si n- a schitat nimic. L-am activat si dezachivat de mai multe ori...nimic. In afara de service, stie cineva vreo vraja, gresesc eu undeva?
                              Îți urez să nu ai vreodată nevoie de sistem că nu e plăcut.
                              Poți să faci testul cu o cutie de carton goală.

                              Comment


                              • Cauza climatizarii moarte: siguranta.
                                Toate sunt la locul lor in masina, bordul nu se vede ca a fost desfacut, lufturile sunt cele originale
                                Geamurile spate functioneaza ok, nu cred ca au permutat sigurantele in tablou.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google