Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by GeorgeS View Post
    Logan 3 2023, full+, 600 km la bord, radarul pentru franarea de urgenta e ca si inexistent desi nu-mi arata reoare in bord. Am incercat cateva experiente, m-am apropiat de masina din fata a unui prieten la diferite viteze intre 60 si 120 si n- a schitat nimic. L-am activat si dezachivat de mai multe ori...nimic. In afara de service, stie cineva vreo vraja, gresesc eu undeva?
    Sistemul este acolo si functioneaza! Am patit-o de 2 ori.

    Odata in oras, unde plecam de la un semafor iar la cam 70m de acel semafor era o trecere de pietoni, aveam distanta fata de cel din fata mea cam de 10m si viteza de 30km/h spre 40km/h (ma pregateam sa schimb viteza). Momentul a facut ca in timp ce acceleram sa schimb viteza, a trecut un pieton pe trecere, si, desi aveam timp de reactie si franare fata de cel din fata (nu sa oprit brusc, dar a franat putin mai tare) masina m-a avertizat sonor pentru ca probabil a crezut ca accelerez ca nebunul in cel din fata.

    Si odata, in timp ce ne angajasem 3 sa depasim o masina care circula cu 70km/h pe un drum de 90km/h, dupa ce si-a efectuat depasirea cel din fata (prima masina care a depasit) a franat brusc fara nici un motiv cam pana pe la 30km/h, timp in care eu abia ma repliasem pe banda. Am avut reactie de franare (stau bine pe reflexe) doar ca masina a considerat ca trebuie franat mai tare si efectiv "m-a pus in cap" (cazuse tot bagajul de pe bancheta din spate). ) Incepuse sa troncane toate pe sub masina cand frana (era de la ABS) de am zis ca e gata masina. In acest caz, as putea zice ca m-a salvat putin mai mult masina, fata de primul caz unde nu exista "real" un pericol.

    Am incercat sa mai fac teste cu "un prieten" sau sa replic intamplarea cu semaforul dar nu-mi mai iese. CU siguranta sistemul functioneaza si este acolo cand te astepti mai putin. ;) Oricum, nu ar trebui sa se culce NIMENI pe o ureche cu gandul ca va frana masina in locul tau.

    Comment


    • Multumesc ptr raspunsurile prompte. Stilul meu de condus nu s- a bazat nici o data pe sistemele de siguranta active, dar daca e platit si util e bine sa functioneze.Am luat legatura cu un service autorizat si ca o posibila cauza ar putea fi nu o defectiune ci o calibrare defectuoasa din fabrica. Am decis sa fac o programare ptr verificare. Multumesc inca o data, cele bune.

      Comment


      • Originally posted by punktnet View Post

        Îți urez să nu ai vreodată nevoie de sistem că nu e plăcut.
        Problema NU este sa nu ai nevoie vreodata de acest sistem ci acesta trebuie sa functioneze conform atunci cand ai nevoie si sa “isi faca treaba”, pentru asta a fost implementat si mai ales clientul a si platit pentru el.

        GeorgeS foarte bine si corect scris “…dar daca e platit si util e bine sa functioneze …” la fel de bine ai procedat apeland la un service autorizat pentru a verifica sistemul radar frontal si franarea de urgenta mai ales ca a fost parca si un OTS (0DR9) pentru AEB care viza verificarea si reprogramarea update soft calibrare etc… (iar la unele masini produse se pare ca nu era prea OK si a trebuit imbunatatit sistemul)

        Comment


        • Originally posted by madi View Post
          Ce anume se strica la clapeta Wastegate? Banuiesc ca seamana cu acest chit.Jocul se simte in tija , nu se simte clampanind discul.
          Nu prea au nici o legătură clapetele alea cu ce e pe turbina de pe H4D.

          Și discul supapei chiar joacă pe brațul în care este fixat.

          Vezi în foto atașate cum se mișcă supapa față de braț - la o turbină de H4D căreia i s-a separat biela de ax.
          Attached Files
          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

          Comment


          • Zornaiala poate fi si a clapetei wastegate dar e accentuata de jocul tijei, supapa este permanent impinsa de gazele de evacuare. Uzura este data de sistemul electronic al clapetei, acel dute-vino in ideea de a compesa cat mai fin controlul gazelor in turbina.Poate fi combinat si cu o conceptie defectuasa a supapei si cu materiale proaste pe tija. Cu cat jocul este mai mare cu atat uzura elementelor mobile este mai mare. Este un efect in cascada, totul din cauza normelor euro. Controlul vacumatic al wastegate de la 0.9TCE este mult mai fiabil si mai liniar in acctionare. Asta este parerea mea.Acel joc al talerului este tehnologic, de asezare pe scaunul supapei.
            Attached Files
            Last edited by madi; 6 July 2023, 16:34.

            Comment


            • Subscriu, si eu cred ca este un cumul de factori cu aceasta problema, tocmai de aceea cred ca "solutia" asta cu resoftarea este doar o (mica) "pacaleala", dar desigur ca ramane de vazut si sa speram sa nu urmeze o "explozie" de defecte cu turbina.

              PS: si da, la X52 din cate stiu nu au fost astfel de (si asa multe) probleme.

              Comment


              • Uite ce face Garrett pentru a scoate partial jocul din tija unei turbine controlate tot electronic, neaplicabila la turbina noastra.
                Attached Files

                Comment


                • Originally posted by madi View Post
                  Acel joc al talerului este tehnologic, de asezare pe scaunul supapei.
                  Evident.

                  Dar ideea este că acest joc normal este mic când turbina e nouă - iar el devine MAI MARE pe măsură ce supapa este așezată și depărtată de scaun. În timp jocul devine așa de mare că nu se mai așează corect în scaun și pierde presiune indiferent de poziția actuatorului. În momentul ăla apar erorile pe admisie care la rândul lor declanșează erorile în cascadă de pe sistemele care țin de frânare.


                  Jocul din articulațiile mecanismului de bielă-manivelă (tija) există de nou. Se mărește el în timp? Poate.

                  Că actuatorul nu poate compensa jocul mărit din articulațiile mecanismului de bielă-manivelă (tija)? Poate.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Asa se aude la mine. La un moment dat apare un zgomot ca de tamburina (clapeta cu joc)
                    Last edited by madi; 6 July 2023, 19:45.

                    Comment


                    • Originally posted by punktnet View Post
                      Atunci vă invit să vă documentați singuri de azi înainte.
                      După cum zice Moliere, un prost învățat, e mai prost decât un prost neînvățat.
                      nu cred ca e cazul sa generalizezi ... daca poti sa ajuti ajuta... cine doreste se poate folosi de informatie cine nu... la gara... dar nu cred ca e cazul sa intri in polemici de niciun fel.

                      „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

                      Comment


                      • Originally posted by madi View Post
                        Asa se aude la mine. La un moment dat apare un zgomot ca de tamburina (clapeta cu joc)
                        Exact - "tamburina" este supapa!

                        Uite cum se aude supapa când se mișcă în brațul său de fixare, la o turbină de H4D la care i s-a separat axul de bielă-manivelă la aprox. 130.000 km.

                        Ignorați dialogul și concentrați-vă pe clinchet-ul făcut de mișcarea supapei în fixarea sa de pe braț. Este exact acel sunet de zornăială pe care îl auzim.

                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Originally posted by CostiC View Post
                          nu cred ca e cazul sa generalizezi ... daca poti sa ajuti ajuta... cine doreste se poate folosi de informatie cine nu... la gara... dar nu cred ca e cazul sa intri in polemici de niciun fel.

                          Referitor la asta:

                          Originally posted by CostiC View Post
                          punktnet Maestre ( sau draga mecanicule ) dar partea aia nasoala in care oameni din reprezentanta ( carpaci , 2 la leu, nestiutori , pielea... , aia care nu fac deosebire intre doua piulite) nu stiu sa isi faca treaba... de aia nu spui nimic? Angajati ai reprezentantelor care nu fac deosebirea intre o Dacia Logan si o Dacia 1100, care au impresia ca citez... "merge si asa" de aia nu spui nimic?

                          Nu contest ca sunt multi destepti in Romania si pe forum, DAR datorita acestui forum s-au rezolvat si se rezolva o multime de neclaritati. Se gasesc raspunsuri la o multime de intrebari, si pune presiune pe producatorul de masini care trateaza clientul roman ca pe unul din Kenia. Partea asta ai cam uitat-o ( mestere). Oare cand o sa intelegeti ( voi astia care cred ca Dacia cu xx% PIB sta in Romania ca sa ajute tara ) ca Renault are numai de castigat. In momentul in care profitul ( partea aia financiara care intra in buzunare) nu va mai vi de MILIOANE de euro, vor pleca fara sa se uite inapoi?

                          Cred ca postul tau e putin deplasat si probabil cafeaua de la aparatul din colt a fost fara zahar si de aici atitudinea asta de XXXXX.



                          Dar sa revenim la subiectul acestui topic, multele probleme tehnice ale acestui model prezente din pacate pe foarte multe masini produse (si chiar daca\poate una din cauzele “radacina” ale acestor probleme este tocmai si mentalitatea unora (nu toti) de la Dacia)
                          Last edited by Gil26; 8 July 2023, 13:15.

                          Comment


                          • Originally posted by DFA View Post
                            Tocmai am aplicat și eu Buletin Tehnic 71538 - destinat a ameliora zornăitul supapei de descărcare - WasteGate - de la turbina BorgWarner ce echipează motoarele H4D 470+480 de pe Logan/Sandero III / Jogger.

                            Aplicarea s-a făcut la fix 2 ani, respectiv 36.444 km, odată cu a 2-a revizie.

                            OBSERVAȚII:
                            - a dispărut zornăitul discret în accelerare până în 1.500 rpm (de ăsta nu prea s-a vorbit, dar el există);

                            - a dispărut zornăitul foarte evident pe decelerare de la 2.500 rpm la 1.500 rpm;

                            - motorul are aceiași accelerație neliniară în special în treapta 2 și 3, între 1.500rpm și 3.000rpm care era prezentă și înainte de aplicarea BT71538 (da, există un Buletin Tehnic separat pentru ea, dar cu rezultate neconcludente, eu nu-l aveam aplicat - se aplică doar la cerere, la fel ca BT71538);

                            - aplicarea BT71538 nu a dus la exacerbarea accelerației neliniare, nu merge "în șuturi", nu are goluri în accelerație, nici la accelerare în forță / kick-down / depășiri, nici la accelerare mai ușoară, constantă;

                            - testat și la viteze mici, de oraș și la viteze de autostradă, și în parcări subterane (unde zornăitul se auzea foarte intens, din cauza multiplelor reflexii);

                            CONCLUZII:

                            Calibrarea ECM actuală - Iunie 2023 - este de test, Beta, calibrarea finală pentru ECM (ECU Injecție) va fi după Septembrie 2023.

                            Da, există riscuri la aplicare.

                            Da, fabrica știe deja că turbinele mai uzate nu pot fi rezolvate "din soft", așa cum sunt și unele care au foarte puțini km (gen 10.000 km) care sunt afectate de aplicarea BT71538, deși nu aveau nici un simptom (zornăială, erori, etc.).

                            Cine capătă după aplicarea BT71538:
                            - mers "în șuturi";
                            - martor CHECK ENGINE aprins intermitent;
                            -erori în cascadă;
                            - LIMP MODE (pierdere putere);
                            Trebuie neapărat să revină la service pentru a comunica mai departe către fabrică, urmând a se reveni cu soluția pentru situația respectivă.​
                            In ce consta buletinul, se face update la soft sau/si se monteaza si acel kit cu arc prezentat in paginile anterioare? (Ce se aplica la 1.3 tce) .
                            Sau doar din soft la cele care sunt mai noi fara sa prezinte simptome clare de zornaiala

                            Daca la mine nu zornaie nimic, pot solicita oricum acest buletin tehnic ?
                            Stepway eco-g Noiembrie 2022, 16500km in prezent

                            Comment


                            • Nu, nu lucrez la Dacia, nici în trecut, nici în prezent. Nu activez în domeniul Automotive.

                              Învăț și eu de la alții mai buni ca mine și dau mai departe.
                              Last edited by 77sky; 17 July 2023, 12:28.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • Originally posted by V0tr4g

                                Si tăcerea e un răspuns. Inpresia mea este că promovează dacia ( modelul 3 )cu toate defectele multe la număr.Prea e moderator pe toate grupurile f.b. logan, sandero etc.și au dispărut mulți din grupuri care și.au spus nemulțumirile de noul model.
                                În fapt, au dispărut ne-oamenii...

                                Nemulțumiții și nemulțumirile sunt bine merci peste tot, la locul lor. Nu le șterge nimeni.

                                Dar cine face mișto și este nesimțit cu comunitatea respectivă zboară.
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google