Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu poți ști ce efect are BT71538 asupra turbinei tale.

    Nimeni nu știe gradul de uzură actual decât dacă se uită la variația presiunii pe admisie și să o compare cu variația de pe o turbină nouă (dar și una nouă are variație..., că așa au fost ele născute..., încă din Octombrie 2020, primele Sandero III aveau un ușor mers în "valuri" (care se transformă în timp în "șuturi"... - cine a avut "ochi" să observe, a observat)).

    Dacă ceri TU aplicarea BT71538 el vine cu riscuri pe care ți le cam asumi..., mai ales dacă se accentuează mersul în șuturi..., dacă ești tare în gură poate că convingi o schimbare de turbină, poate nu..., nu știu, depinde de situație.

    Dar dacă după BT71538 - turbina cedează singură (erori în cascadă, LIMP MODE, etc.) atunci ești cam norocos - vei primi gratuit o turbină nouă, poate chiar una "fără defect".

    Nu am un sfat final - e mașina ta, alegerea ta.

    Și eu am riscat cu BT71538, nu am avut nici un efect negativ - dar putea să fie..., l-am aplicat în Iulie, imediat cum am aflat de el - măcar dacă cedează să o facă cât e în garanție, după...
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • Personal, bazandu-ma pe toata informatia care o avem, as spune ca cat timp ai garantia n-ai treaba cu asta. Unica ar fi deranjant daca ar pica intr-un concediu. Personal o las asa, astept pana or incepe a apare erorile in cascada. Mai am un an in garantie, dupa care, daca nu pica pana atunci, ma adresez la un service specializat pe turbine numaidecat. O sa-i intreb cand ajung sa schimb uleiu pe aia de la dealer daca ar fi ei ok sa intervina alt service la turbina daca imi vine pofta s-o fac in garantie...
      Am luat masina la 16.000. Am auzit zornaiala mai intai doar in ecourile peretilor cu geamurile jos. Spre 28-29.000 am inceput sa o aud in frana de motor si in habitacly foarte clar la turatii mai jos de 1400 RPM. Acum la 31.000 o aud in frana de motor mai jos de 1600 RPM si a inceput sa se auda si in acceleratie uneori ( pana acuma nu se auzea, dar zornaie si in acceleratie cum spune DFA ). Mers in suturi nu am inca ( RPM mici sau mari), dar parca ezita uneori la accelerare foarte domoala liniara. Nu am prins la ideea de update soft, n-ai cum sa corectezi mult ceea ce fizic nu a fost proiectat corect, daca solutionat problema atunci fundamental si de-a binelea.
      Problema in sine e simpla reparabila si mai si era servisu' care a reparat undeva intre Bucuresti-Pitesti-Ploiesti zona, nu tin minte acuma. Ma supara ca isi bat joc de noi ca consumatori si nu au testat cumsecade produsul...
      Uite alte turbine, e aceeasi problema care o avem si noi:


      Propun in loc de "Drumuri Bune!" sa ne uram " sa ne tina turbinele "
      Last edited by asitaka; 31 October 2023, 18:19.
      Să ne țină turbinele!

      Comment


      • Originally posted by DFA View Post

        Cumva e vorba de DTC22CF01 ?
        Eroarea DTC22CF01 se refera la electrovana de descarcare turbocompresor, atasat doar ca ex si procedura ei de diagnosticare, iar pentru ca tot a venit vorba atasez si o lista pentru un Logan III (ales la intamplare) cu erorile din injectie DFxxx [DTCyyyy], si ultimele doua cifre conteaza dar avand primele patru se poate avea o idee \descriere la ce se refera.
        Attached Files

        Comment


        • Nu, nu e codul ăla. În plus mașina aia are o anumită istorie, ideea fiind că nu e /nu a fost bibelou.

          Cosho : Fiecare face cum vrea, pe banii lui. Dacă vrei să ai aleatoriu pom de crăciun nu te oprește nimeni - nu face niciodată niciun update.




          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • Originally posted by DFA View Post
            1.

            Acest tip de defect al actuatorului EWG poate fi detectat relativ ușor de către șofer:
            - se rulează cu mașina sau se pornește motorul pentru scurt timp;
            - se oprește motorul;
            - se ridică capota;
            - dacă este suficient de liniște în jur se aude țiuitul produs de actuatorul EWG - care durează câteva minute după oprirea motorului (~ 5 min);
            - ATENȚIE: NU se atinge cu nimic mecanismul bielă-manivelă - adică tija - DOAR ascultați cu atenție, ÎN LINIȘTE!;
            - dacă țiuitul este continuu, fără întreruperi, mecanismul intern încă este întreg;
            - dacă țiuitul este întrerupt, ciudat, ca și cum ai asculta un scurtcircuit între 2 fire cu tensiune între ele - actuatorul are mecanismul intern uzat;
            - țiuitul întrerupt e ca și cum actuatorul se chinuie să pună ceva în mișcare, dar nu reușește decât uneori, întreruperile în țiuitul dealtfel continuu sunt de fapt momentele când "dinții scapă", apoi "iar prind", ș.a.m.d.;
            - uzura și implicit țiuitul întrerupt apar în jur de 60.000 km - dar nu e o valoarea așa fixă, ci doar mai des întâlnită;

            Daca mai tii minte, te-am intrebat acum ceva vreme de acel tiuit, cand opresti masina. Da, de atunci se aude asa(cred ca avea pana in 40mii km) un carait in timpul tiuitului dupa care isi revine, la acel tiuit subrite... zici ca e un sunet la felefon vechi (care au prins) cu disc, cannd ascultati tonul telefonului si aparea cate un carait peste el din cand in cand.

            Este ceva ce trebuie sa ma ingrijoreze? adica trebuie specificat la service?
            Last edited by Mihai2k4; 3 November 2023, 10:37.

            Comment


            • Poți să-l menționezi, firește - dar dacă tehnicianul nu știe ce să facă cu acest simptom se uită la el cum te uiți și tu la el...

              Îl poți îndruma către o cauză posibilă - uzură internă actuator EWG - în speranța că o va escalada către fabrică - apoi restul depinde de ce răspunde fabrica la escaladare..., cu clasicul "zgomot tehnologic" sau cu o abordare serioasă a problemei..., demontări, teste, înlocuiri, etc.
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • Deci, tiuitul intrerupt ar fi ceva imediat premergator erorilor in cascada? Cam pe la 60.000 in medie? Ar fi super nice daca am avea un punct de reper in a recunoaste cand se apropie "sfarsitul"
                Să ne țină turbinele!

                Comment




                • Cam asa se aude. Nu am prins și acea cârâiala când se întrerupea.... O sa încerc sa fac un filmuleț când mai merg cu ea. Aici era după coborâre și urcare pe transalpina...

                  Comment


                  • Originally posted by asitaka View Post
                    Deci, tiuitul intrerupt ar fi ceva imediat premergator erorilor in cascada?
                    Da, poate fi încă o cauză cunoscută, a 3-a, pe lângă celelalte 2 cunoscute: uzura tijei și a supapei.

                    Există șanse ca în anumite cazuri chiar însăși actuatorul EWG să fie cel care provoacă defectarea și înlocuirea turbinei.


                    Originally posted by asitaka View Post
                    Cam pe la 60.000 in medie?
                    E doar o valoare foarte aproximativă..., defectarea turbinei e FOARTE variabilă, e greu să descoperi o regulă, un model...


                    Originally posted by asitaka View Post
                    Ar fi super nice daca am avea un punct de reper in a recunoaste cand se apropie "sfarsitul"
                    De acord - doar că acest reper e foarte greu de obținut fără o statistică riguroasă - la care NU avem acces.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Asa este, se pare ca sunt atat efecte \manifestari diferite cat si cauze diferite, din pacate pana acum (in mai bine de 3 ani) cei de la Dacia nu au reusit sa gestioneze in mod corect \concret si mai ales sa rezolve complet \definitiv problemele cu turbinele si cred ca ramane "valabila" semnatura colegului asitaka (care mi-a si placut) "Să ne țină turbinele!" atat pentru posesorii de masini (inclusiv colegii de forumuri) cat si pentru cei de la Dacia, si sa speram ca nu va urma o "explozie" de turbine defecte .

                      Comment


                      • Cu toate ca o sa sune contra si ca "as vrea raul" dar eu chiar mi-as dori sa existe acea explozie de turbine cazute. Poate in sensul asta isi vor da si ei seama ca treaba e serioasa si poate doar asa le vine mintea la cap. E inadmisibil ca de 3 ani de zile sa nu gasesti o solutie la problemele deja raportate, implicit tija westgate, uzura clapeta, actuator sau ce o fi.

                        Comment


                        • pai... probabil o sa fie explozia, insa prea tarziu pentru (probaabil) peste 80%, care au terminat garantia... asta se si doreste, cu acel "fix" de prelungire a vietii cu 1,2 ani

                          Comment


                          • Deci daca se aude tiuitul ala e de bine, sau de rau?

                            Comment


                            • 1. Actuatorul EWG țiuie continuu încă de la fabricația mașinii, de nou. Deci putem presupune că e normal.

                              2. Dacă țiuitul se transformă dintr-unul continuu în unul întrerupt - e semn de uzură a mecanismului interior.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • Tiuitul ala il am de cand am luat masina de la dealer. Curios din fire, am bagat urechea si am vazut ca vine din zona turbinei, am ajuns la tija, cum atingeam de ea, cum intrerupea sacadat tiuitul apoi relua continuu. La orice lovitura usoara acolo (nu in tija) orice atins in zona, tiuie intrerupt, apoi revine constant, sau se opreste de tot.
                                Reper, de NOUA masina, nu dupa eu stiu cat rulaj, din primele zile.
                                Nu cred ca are vreo legatura cu problema supapei wastegate.

                                In prezent 22000, sapt trecuta am facut prima revizie (anul) si am discutat cu inginerasul un pic si vizavi de acest buletin tehnic pt wastegate.
                                A spus ca nu il aplica pt ca la mine nu scoate nici cel mai mic zgomot/zornaiala (e drept ca nu face nicio figura deocamdata) .
                                Acum nu stiu ce sa cred, daca ca sunt mai castigat sau nu pt ca nu mi-a aplicat acest buletin tehnic..
                                Masina merge in mare fel, am o placere de copil mic chiar si dimineata cand plec la job..
                                In legatura cu blocatu in viteze asa aleator de care am mentionat mai in spate, nu s-a facut nimic, a dat o tura cu masina, schimbat in forje (eu in dreapta) dar nu s-a putut reproduce. Drept e ca nici la mine n-a mai facut figuri..Dzeu cu mila

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google