Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by christi1923 View Post
    Avem feedback referitor la ultimul BT? Eu sunt programat pe 28 noiembrie.
    Oare exista riscul sa nu aplice varianta actualizata? (nu stiu ce proceduri au)
    ​Asa cum bine s-a scris anterior actualizarile \modificarile de soft, inclusiv acest BT-71538, se fac pe baza seriei VIN, iar acestea sunt pe serverul Dacia, daca ultima calibrare de la sfarsitul lunii octombrie exista pentru masina ta atunci aceasta se va “aplica”, cei din reprezentanta pe aceasta trebuie sa o foloseasca, dar “mingea” cu toate aceste calibrari se afla in terenul \curtea exclusiv a celor de la Dacia inclusiv lotul \masinile pe care se aplica, pe forumuri s-au “semnalat” aceste probleme cu turbina nu doar “cauza unui lot mai subred din anul 2021” si se pare ca si cu identificarea lotului cei de la Dacia incearca sa ascunda cat mai mult gunoi sub pres si asta clar ca NU este “vina” celor din reprezentante.


    Originally posted by MihailPM View Post
    ... Urmatoarele probleme au aparut de curand:
    1. Martori aprinsi, erori: verifica sistem franare, verifica esc, verifica asist. plec. din panta.
    2. Pierdere semnal radio
    3. Zgomot denivelari, in partea din spate (ca de bieleta/amortizor)
    4.Zgomot in plafon/stalpul usii deasupra capului soferului

    Am fost la reprezentanta, au fost sterse erorile cu martorii din bord (nu mi-au zis care a fost cauza sau ce erori apareau pe tester) si acum au aparut iar (dupa 3 zile de la stergere). Pentru celelalte puncte, au zis ca nu se stie despre ce este vorba.
    ​...
    Salut,
    La pct. 2 cred ca sunt necesare mai multe detalii.
    Despre pct. 3 si zgomot la trenul de rulare vezi ex si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:p...-zgomote#toc24
    Pentru pct 4 o potentiala cauza ar putea sa fie cablurile din stalpul A, vezi ex si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:p...e-zgomote#toc5
    iar din cate tin minte si pe acest topic s-a mai discutat despre acest zgomot in stalpul usii deasupra capului soferului, daca cauti gasesti posturile colegilor.
    Cel mai grav pare insa pct. 1, martorii respectivi se pot aprinde din mai multe potentiale cauze si pot avea erori diferite, cei din reprezentanta la care ai apelat au sters erorile dar trebuiau \trebuie sa aplice si metoda de confirmare a acestora apoi pentru cele “ramase” sa urmeze procedura de diagnosticare, sa faca toate verificarile necesare si sa rezolve problema. In “lipsa” detaliilor despre codurilor de eroare cred ca este greu ca cineva pe forum sa precizeze cauza exacta (sau cauzele).
    Pentru toate aceste probleme cuvantul de baza cred ca ramane: garantie. Daca cei din reprezentanta unde ai fost nu pot\vor sa le rezolve sugestia mea este sa suni la Vocea Clientului si sa le prezinti problemele tale plus “solutionarea” din reprezentanta, sa apelezi daca poti la alta reprezentanta, etc. …
    ​​
    Last edited by Gil26; 18 November 2023, 07:38.

    Comment


    • În filmulețul de la 2925 eu văd eroare pe radar, nicidecum pom de crăciun - nimic grav.
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • Nimic grav, martorii si mesajele “Verifica ESC” plus “Verifica sistem de franare”.
        ​Mai ales ca:

        Originally posted by MihailPM View Post
        ...
        Am fost la reprezentanta, au fost sterse erorile cu martorii din bord (nu mi-au zis care a fost cauza sau ce erori apareau pe tester) si acum au aparut iar (dupa 3 zile de la stergere). Pentru celelalte puncte, au zis ca nu se stie despre ce este vorba.
        ​...
        Attached Files

        Comment


        • Inafara de schimbarea senzorului de gaz, nu mi-au spus de nicio alta "operatiune tehnica speciala" , dupa spusele injinerului (cand am predat masina, nu dupa) nu mi-ar fi aplicat buletinul tehnic pt wastegate, din nota de lucrare ce sa inteleg?
          Ar fi aplicat sau nu buletinu... ? Vad ca au facut mai multe operatiuni speciale..
          Attached Files
          Last edited by 77sky; 20 November 2023, 09:41.

          Comment


          • Sunt o mulțime de OTS-uri și Buletine care se pot aplica când mașina intră în service - nu știe nimeni nivelul de actualizări pe care l-a avut mașina ta ÎNAINTE de intrare în service ca să poți estima CE S-AR PUTEA APLICA dacă tu nu ții urma lor, nu întrebi și nu ceri confirmări scrise (Certificate de Control) cu ce se face asupra mașinii TALE.

            Acum e la ghici...

            Probabil ce e la tine pe listă ar putea să fie 0E03 + 0DQW
            Attached Files
            Last edited by DFA; 20 November 2023, 10:49.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Originally posted by DFA View Post
              .....pe măsură ce trece timpul (și km) se observă un nou defect rezultat al nesfârșitelor oscilații ale supapei de descărcare (Waste Gate) și implicit a mecanismului de bielă-manivelă - la unele turbine oscilația supapei este suficient de puternică ca să se împotrivească mecanismului cu cremalieră din interiorul actuatorului EWG, mecanism pe care încet-încet îl distruge măcinând dinții roților dințate și astfel actuatorul își pierde controlul asupra mișcării mecanismului de bielă-manivelă, ducând la o poziție incoerentă a supapei de descărcare pe scaunul de etanșare și rezultând la diverse efecte negative deja cunoscute - mergând în unele situații până la intrarea în LIMP MODE a motorului - practic în acel moment motorul funcționând ca unul aspirat (din 90/100 cp rămân vreo 60 cp...), pentru că turbina nu mai poate crea suprapresiune pe admisie, având supapa de descărcare permanent deschisă parțial sau total.

              ...................
              Legat de mașina cu actuatorul EWG care țiuie întrerupt, service-ul a încercat inițial să dea vina pe baterie (pe fondul și a unor porniri grele reclamate de client)..., s-a înlocuit cu una nouă..., evident că nu a rezolvat nimic, nici cu EWG, nici cu pornirea grea.

              Aparent țiuitul își schimbă tonalitatea în funcție de tensiunea bateriei, dar atât, în continuare întrerupea, mai greu de auzit, dar în esență la fel...

              S-a deschis fișă de incidență la Dacia și răspunsul primit a fost: turbină nouă.
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • De ce turbina noua, nu poate schimba decat EWG? Sau aceasta pleaca la diagnosticare constructor?Este posibil sa primeasca turbina imbunatatita?

                Comment


                • Pai turbina noua pt ca mecanismu defect de la ewg e efectu si nu cauza (supapa de descarcare) .


                  Comment


                  • Originally posted by madi View Post
                    De ce turbina noua, nu poate schimba decat EWG? Sau aceasta pleaca la diagnosticare constructor?
                    Nu cred că actuatorul EWG este disponibil ca piesă de schimb de sine stătătoare pentru repararea turbinei.

                    Spre deosebire de 3.037.130 - Electrovană pilotare turbo - care este... (dar care nu provoacă nici o problemă...).

                    Originally posted by madi View Post
                    Este posibil sa primeasca turbina imbunatatita?
                    Posibil.
                    Nu s-a precizat.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Salutare,
                      stiu ca sa mai discutat si imi cer scuze daca dublez, dar "lupa" nu este tocmai stralucitoare si nu mai gasesc discutiile.
                      cum a venit frigul, mers in suturi la plecare. Se manifesta pana trece pe gaz.
                      oare se rezolva ceva daca merg in service sau raspunsul e "tine-o si tu din ambreiaj si acceleratie, tureaz-o mai mult".
                      simt ca m-am intors la 1310 a lu tata...
                      si daca tot am scris, mai am scartait pedala frana si portbagajul nu se incuie cand blochez basina din telecomanda. Din keyless e ok.
                      Sandero 3 / iulie 2022 / 10k km

                      Comment


                      • am mai pus intrebarea asta dar nu m-am lamurit.

                        Cand se arde becul de stop/frana, nu trebuie sa te anunte in bord ca e ars? ca am patit si la stanga si la dreapta... informarea a fost facuta de participantii la trafic... masina... doarme in bocanci

                        Comment


                        • 1. Mersul în șuturi la plecare NU este un defect ci lipsa ta de răbdare de a lăsa preîncălzirea CAT+GPF să se termine. Când afară e sub +10 grade aștepți 1-2-3-4 minute ÎN PLUS DUPĂ ce turometrul a coborât de la 1.500 rpm la 850 rpm, în funcție de cât de frig este afară - ca să apuce faza secundară a pre-încălzirii CAT+GPF să se termine (adică CAT+GPF să atingă +250 de grade Celsius). Abia atunci pleci la drum.

                          Dacă nu ai timp de așteptat turezi motorul la 3.000 rpm timp de 5-10-15 secunde (în funcție de cât de frig este afară) - pre-încălzirea CAT+GPF se dezactivează automat și pleci la drum.

                          Motorul "își revine pe GPL" doar pentru că momentul când antigelul atinge ~ 30 grade Celsius și ECU Injecție GPL fiind în mod AUTO comută pe GPL coincide oarecum cu faptul că faza de preîncălzire s-a terminat sau e pe final. ATENȚIE - cu cât e mai frig afară cu atât coincidența asta NU va mai avea loc..., asta ca știi să nu te mai plângi că la -15 grade merge prost și pe Benzină și nici nu mai comută pe GPL și dacă o face merge la fel de prost... TOATE AU O EXPLICAȚIE.

                          Nu se rezolvă nimic dacă mergi la service, pentru că nu au CE să rezolve... Vrei să scapi de asta? Mută-te undeva unde clima e TOT ANUL caldă și plăcută...

                          FAQ - Întrebări frecvente - Motor, Injecție, Transmisie, Servo - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)



                          2. Mecanismul pedalei din habitaclu trebuie uns.




                          3. Vezi ca portbagajul ramane descuiat cat timp esti cu cartela aproape. Lasa cartela la departare si verifica dupa.
                          Probleme cunoscute - Siguranță - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • Originally posted by Mihai2k4 View Post
                            Cand se arde becul de stop/frana, nu trebuie sa te anunte in bord ca e ars?
                            Doar daca se arde becul central de frana sau amandoua celalalte, altfel nu.
                            Logica Dacia, ce sa-i faci? Oricum functia nu e documentata in manual, deci nu exista, deci...

                            Comment


                            • Iti multumesc, DFA pentru raspunsuri.
                              1 - exista vreun semn cand temperatura a fost atinsa?
                              Oricum, dupa explicatiile tale, voi fi mai rabdator, ca nu planuiesc sa plec in Africa, desi Sandero al meu vine din Maroc.
                              2 - o sa incerc eu sa ma ocup ca nu poate fi mare inginerie
                              3 - ramane descuiat si daca duc cartela departe, am incercat. Cred ca pot trai cu asta pana la urmatoarea revizie. Folosesc keyless si am descoperit treaba asta din intamplare.
                              4 - de asta am uitat sa va zic. Stergatoarele cand sunt pe auto nu mai pleaca indiferent de nivel desi parbrizul e plin de apa. Suspectez ca a ramas ceva praf sau altceva pe senzor cand mi-au schimbat parbrizul.
                              poate aveti si voi alte opinii

                              Comment


                              • Pe langa ce a spus DFA: daca mergi preponderent pe GPL si rar spre deloc pe benzina e posibil ca ce ai in rezervor sa fi "expirat". Ar putea contribui la asta si benzina de 95 (daca ai alimentat cu asta), eventual incearca si alta statie.
                                Eram pasager intr-un taxi cand soferul a trecut de pe GPL pe benzina si masina a inceput sa tremure si sa mearga ca vai de steaua ei. Cand l-am intrebat de benzina mi-a spus ca el tine jumatate de rezervor acolo pentru urgente din astea (cand ramane fara GPL) si pune benzina foarte rar. De 95, evident.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google