If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Avem feedback referitor la ultimul BT? Eu sunt programat pe 28 noiembrie.
Oare exista riscul sa nu aplice varianta actualizata? (nu stiu ce proceduri au)
Am fost la service, au tinut sa-mi spuna ca e degeaba si nu-l recomanda, dar daca eu vreau...
Operatiunea a durat cam jumatate de ora, zgomotul a disparut (desi spuneau ca nici asta nu rezolva), iar masina merge la fel ca inainte, adica fara probleme si liniar indiferent de combustibil, turatie si viteza.
Last edited by christi1923; 30 November 2023, 21:46.
N-am spus ca e un adevar absolut, eu am observat ca merge mai "rotund" si e mai sprintena cu benzina de 99/100. Ocazional (cand nu o las sa isi faca damblaua la pornire) imi da si mie in nas. Merg cat mai cuminte cateva minute si pe urma nu mai face figuri. Culmea e ca la SS Eco G nu am observat comportamentul asta in conditii similare (posibil sa i se traga si de la versiunea de soft).
Datul in nas la rece e inventia idioata Reno, n-am intalnit asa ceva la nicio alta motorizare de la alti producatori. La fel face la rece indiferent ca e 1.0 tce sau eco-g.
Traim cu asta cand e frig afara, nu ai ce face. Benzina 95 vs 98/100 la 1.0 tce/eco-g nu e nicio diferenta, poate un avantaj la 98/100 ca e ceva mai aditivata si probabil tine instalatia mai curata si se pastreaza mai bine in timp.
La mine odata cu schimbarea senzorului gpl, imi trece indubitabil mai greu pe gaz, cu senzoru vechi buclucas (mie nu mi-af acut nicio figura in 21000 km) f repede trecea pe gaz.
Asta cu senzorul cred ca am patit-o si eu, nu stiam de ce trece mai greu pe gaz iarna asta comparativ cu cea trecuta (temperaturi similare,ofc). Singura modificare e senzorul schimbat la revizie. Benzina si gpl tot de la aceeasi statie bag, daca conteaza in vreun fel.
Cat despre benzina de 98, poate ne confirma un avizat in ce masura combustibilul pierde din CO cand se invecheste. In acest caz, o benzina de 98 comparativ cu una de 95 va ramane in plaja normala de cifra octanica pentru motorul nostru turbat o perioada mai indelingata de timp. Daca benzina nu pierde din CO o data cu trecerea timpului nu vad de ce as da banii pe 98 sau 100. Cam 3 luni dureaza la mine (vara) pana incepe sa porneasca mai greu si necesita consumarea+inlocuirea benzinei vechi. Iarna nu stiu, ca o consum inainte sa se invecheasca.
Nu stiu, nu mi s-au dat explicatii amanuntite si nici eu nu am insistat pt ca n-am avut cu cine vorbi. Din poza cu "operatiile" specifice, au facut mai multe chestii de care n-am habar ce reprezinta, o fi si resoftare, sau nu...
Ce am observat dupe revizie, acceleratia e mai liniara, aduce mai spre motor aspirat, dar poate fi doar ca au deconectat bornele la baterie si ECU invata din nou stilul meu de mers (treaba asta faceam la 1.0 ecoboost ca sa recapat o acceleratie corecta/liniara) . De asemenea dupa revizie mi-a dat rateu la pornire, aka nu a pornit la prima cheie (n-am patit pana acum) si mai o chestie tot dupa revizie, dupa o pornire, nu au mai mers difuzoarele, oprit/repornit, reset la tableta, nimic. Dupa ce am lasat-o oprita vreo juma de ora, si-a revenit la muzicanti, n-a mai facut figuri deloc.
Cu senzoru de gaz, mai ca am vrut sa le spun sa nu il schimbe, pe judecata romanului ca daca merge ok, de ce sa-l schimbe...dar stiind ca e dovedit cu problema, am tacut.
Nu e un capat de tara, dar stiind cat de repede imi trecea pe gaz cu senzoru vechi...e asa angoasa la creier.
Ce nu mi s-a spus, daca la 21000km/1an au facut revizie (schimbat si ambele filtre la gpl), mai trebuie sa merg si la 30000km pt alte operatiuni de intretinere/revizie ?
Pentru revizie in mod normal nu, poate doar cel de faza gazoasa. Aceeasi chestie cu acceleratia am observat-o si eu. Nu am bagat de seama daca mi-a scos borna , oricum a pus calculatorul pe masina si a stat vreo 5 minute. Dupa mine a modificat curba de cuplu pentru ca nu mai trage ca inaite la turatii mici(de la 1500rpm in sus). Se simte ca trage de la 2200 rpm in sus.
Confirm si eu ca pare mai puturoasa dupa schimb senzor gpl si un update de soft la ecu, cum au spus ei la revizie in iulie. Cand bag piciorul in ea, nu mai e ca inainte.
Legat de trecerea mai greoaie la gpl, nu am sesizat asta. Doar ca e mai "puturoasa".
madi, la solicitarea mea au schimbat ambele filtre la gpl.
Nu mai are zvacneala aia la 1800-2000rpm ceea ce mie imi place, cat de mic e motoru asta, tot trebuie sa fi gentil la acceleratie daca vrei sa mergi/sa schimbi tr lin, fara haca haca (sunt obisnuit cu 1.6 16v, la ala poti sa mergi super lin cu schimbare tr)
Daca ii dau talpa/podea se duce bine, ma incanta in continuare cat de bine poate sa traga, senzatia pe reprize e tot aia ca are un ~200 Nm )
A apelat cineva la garantie pentru problema chederelor turtite? S-a rezolvat favorabil sau e pe principiul "e o bucata de cauciuc, e consumabil, plateste clientul daca vrea altul"? Am dreapta spate turtit rau sus la SS si stanga spate turtit rau sus la Logan.
Datul in nas la rece e inventia idioata Reno, n-am intalnit asa ceva la nicio alta motorizare de la alti producatori. La fel face la rece indiferent ca e 1.0 tce sau eco-g.
1. Pre-încălzire CAT+GPF - varianta cea mai ieftină și cu consum minim de combustibil. Vrei o strategie de pre-încălzire mai sofisticată, mai scumpă și mai puțin economică? Alege altceva.
2. De crezi tu că cele 2 variante de motoare ar diferi? Amândouă sunt tot Euro6.3, au același CAT+GPF...
Benzina 95 vs 98/100 la 1.0 tce/eco-g nu e nicio diferenta, poate un avantaj la 98/100 ca e ceva mai aditivata si probabil tine instalatia mai curata si se pastreaza mai bine in timp.
Poți să pui și de CO1000... - nu vei schimba nimic în nici o privință, nici la pre-încălzire, nici la pierderea volatilității/învechirii iar curățarea... diferența va fi minoră pentru că deja și Benzina de 95 are proprietăți de curățare foarte mari...
Cum se ridică cifra octanică la benzină?
Cu ajutorul lui BTEX. Ce este BTEX?
BTEX este un amestec de hidrocarburi format din benzen, toluen, xilen și etilbenzen. Numiți în mod obișnuit aromatici ai benzinei, acești compuși sunt rafinați din produse petroliere cu cifră octanică scăzută într-un aditiv pentru benzină cu cifră octanică ridicată. În timp ce un anumit volum de BTEX este nativ în benzină, acesta este, de asemenea, adăugat la benzina finită pentru a-i crește cifra octanică. Volumul total de BTEX (aromatice) din benzina finită depinde de cifra octanică dorită și de alte proprietăți dorite ale combustibilului.
Dar cel mai utilizat aditiv modern pentru creșterea cifrei octanice este etanolul.
Rafinăria produce o benzină brută - sub-octanică - de genul CO92 și apoi adaugă 10% etanol și un pic de BTEX și … - magie - rezultă benzină standard CO95!!!
Pentru a produce CO100+ se procedează la fel, adăugându-se și alți aditivi din BTEX - dar de regulă fără B - benzen - că s-a dovedit că e foarte toxic.
Avantajul amestecului de Benzină + BTEX / TEX + etanol este că compusul rezultat are proprietăți de curățare EXTRAORDINARE - și este vândut ca și cum ar fi cel mai tare combustibil de pe planetă, făcut special pentru motorul tău, citez:
"Formula inovativă a pachetului de aditivi conține mai multe molecule de curățare, al căror rol este să curețe motorul, să-l protejeze de coroziune și să prevină depunerile – astfel oferind motorului mai mult timp de rulat fără probleme! În plus, aditivii susțin în mod direct performanța motorului, asigurând mereu puterea maximă de accelerație."
Când de fapt e o proprietate standard, nu au făcut nimic pentru a o avea, nu au îmbunătățit nimic, ci mai mult din obligație, să poată respecta normele de poluare….
Dar sunt bucuroși să te fraierească și să-ți ia bani mai mulți doar pentru că au adugat un pic mai mult etanol într-o benzină brută marginal mai rezistentă la compresie…
Cea de 100 / OMV MaxxMotion 100plus este potrivită pentru motoare cu o compresie mai mare, care fie sunt "tunate" pentru benzine cu CO ridicat, fie nu se pot adapta singure la CO mici (cum e cea standard) - mai exact pentru motoare cu carburatoare sau sisteme de injecție fără buclă de reglare - chestii pe care le găsești uneori pe mașini speciale, de curse, motoare din care vrei să storci orice cal putere în plus.
Dacă folosești OMV MaxxMotion 100plus într-un motor modern, ecologic, care își auto-adaptează avansul, cu compresie modică - cum e motorul actual de pe Logan/Sandero III - nu se va întâmpla ceva notabil, nu vei câștiga putere în plus, cel mai probabil consumul poate scădea cu 1-2-3%, în funcție de stilul tău de mers.
Sigurul lucru care îmbunătățește stabilitatea volatilității și reduce problema învechirii este butanul - care se adaugă în benzina de iarnă - deci păstrează benzină de iarnă în rezervor pentru vară și vei observa că motorul nu mai moare dimineața că benzina nu mai vaporizează ca lumea...
iată și cât timp ai parte din cea de iarnă - ca să nu te trezești prea târziu...
Exemplu de calendar valabil în România la PETROM1:
- tranziţie iarnă-vară din 16 Martie – 30 Aprilie (~ 1 lună jumătate2);
- benzină de vară din 1 Mai – 30 Septembrie (~ 5 luni);
- tranziţie vară-iarnă din 1 Octombrie – 15 Noiembrie (~ 1 lună jumătate3);
- benzină de iarnă din 16 Noiembrie – 15 Martie (~ 4 luni);
1. ceilalți furnizori de combustibil au un calendar similar, poate cu diferențe de câteva zile +/- 2. deci puteți alimenta și cu cea de iarnă și cu cea de vară în această perioadă 3. deci puteți alimenta și cu cea de vară și cu cea de iarnă în această perioadă
La mine odata cu schimbarea senzorului gpl, imi trece indubitabil mai greu pe gaz, cu senzoru vechi buclucas (mie nu mi-af acut nicio figura in 21000 km) f repede trecea pe gaz.
Senzorul nou, de la Dell'Orto singur nu poate provoca această întârziere - probabil suferiți de Placebo - la fel cum și alții reclamă faptul că cu Dell'Orto motorul a pierdut din putere sau că i-a crescut consumul de GPL...
Mare greșeală a Dacia că odată cu înlocuirea senzorului (OTS: 0DQW) se face și deblocarea portului OBD2 (OTS: 0E03) - șoferii cred că "s-a schimbat ceva prin soft motor" și închipurile lor capătă realitate..., că nu mai e ca înainte mașina...
Oamenii o iau razna când nu știu despre ce e vorba...
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
A apelat cineva la garantie pentru problema chederelor turtite? S-a rezolvat favorabil sau e pe principiul "e o bucata de cauciuc, e consumabil, plateste clientul daca vrea altul"? Am dreapta spate turtit rau sus la SS si stanga spate turtit rau sus la Logan.
Da, sigur ca s-a apelat - se face constatare și se înlocuiesc fără nici o problemă.
Nu te mai răzgâia cu acuze false de beții..., nu ai nici o dovadă indubitabilă că timpul de comutare s-a lungit - nici măcar nu ai măsurat anterior timpul, distanța, temperatura exterioară și cea a motorului ca să poți face o comparație indubitabilă după schimbarea senzorului că s-a modificat ceva..., e doar o presupunere, un feeling personal. Atât.
Și presupunerile nu țin loc de dovezi indubitabile, că tot îți place cuvântul...
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment