Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbatul modelului de cheder este o porcarie, masina a fost gandita pentru modelul tip furtun, clar nu se vor mula la fel de bine pe tabla. Chederul tip furtun ia forma spatiului dintre elemente si etanseaza mai bine. Modelul nou are nevoie de suprafete drepte pentru aetansa chiar si contra intemperiilor.Astia de la Dacia cand trebuie sa schimbe fizic ceva pe garantie parca le iei din casa, schimba doar cu amenintari si fac lucruri de mantuiala. Nu au solutii decat de tip pompieristic.
    Last edited by madi; 2 March 2024, 11:20.

    Comment


    • VC a tot binevoit sa raspunda la sesizare (alea 24 de ore lucratoare cu care se lauda probabil sunt zile in realitate).
      Intre timp am aruncat un ochi sub capota (initial voiam doar sa verific nivelul uleiului pentru ca la ultima revizie era MULT peste maxim) si am observat ca bateria e "umeda". Ori a clacat si are un element defect, ori a uitat calculatorul sa mai taie incarcarea si a "fiert-o" fortand electrolitul sa iasa pe unde a gasit loc. Vad maine ce spun meseriasii de la reprezentanta, dar daca e bateria defecta banuiesc ca ar putea explica de ce au luat-o razna calculatoarele. Culmea e ca motorul porneste la sfert si tensiunea pe baterie dupa cateva zile de repaos e 12.2V.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • 12,2 V e absolut normal la repaus - probabil bateria nu are nimic.
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • Dar asta nu prea pare bine:

          Originally posted by bmwh548 View Post
          ...
          ... (initial voiam doar sa verific nivelul uleiului pentru ca la ultima revizie era MULT peste maxim) ...
          desigur ca depinde si ce\cat inseamna acest "MULT peste maxim", iar din pacate se inmultesc si cazurile in care se "semnaleaza" nivelul uleiului mult peste maxim la revizii, unii "supermecanicosi" din unele reprezentante se pare ca pun cantitatea totala de ulei fara sa tina cont ca nu se scurge tot uleiul plus ca nici nu il verifica in mod conform chiar daca producatorul auto atentioneaza foarte clar sa nu se depaseasca nivelul maxim chiar de cateva ori atat in manualul de utilizare cat si in cel de reparatii, procedurile fiind bine detaliate.

          Comment


          • Am verificat nivelul dupa ce masina a stat cam 24 de ore in repaos, motorul rece evident. Joja a fost scoasa, stearsa, introdusa pana la capat si ala era nivelul cand am scos-o. Eu estimez cam 250ml peste cat ar trebui sa fie, dar asta e pur "ochiometric". Posibil sa bat campii, oricum e peste ce ar trebui sa fie.
            Sunt constient ca si ei sunt fugariti sa scoata masina cat mai repede din service ca sa intre urmatoarea si nu au timp sa scoata foarte mult din uleiul vechi, dar as prefera o abordare diferita. Ceva de genul "am pus 3.5 litri de ulei in loc de 4, ai bidonul in portbagaj, maine dupa ce s-a stabilizat nivelul verifica si completeaza daca e cazul". Doar ca asta ii expune altor probleme.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • In primul rand degeaba "Joja a fost scoasa, stearsa, introdusa pana la capat si ala era nivelul cand am scos-o" daca nu ai scos si tinut corect joja.
              Apoi "Eu estimez cam 250ml peste cat ar trebui sa fie, dar asta e pur "ochiometric" ", iti atasez si subliniez ceea ce scrie producatorul in manualul de utilizare L&S3 (si nu numai) ca intre marcajul de min si cel de max al jojei sunt cam 1.5 -2L de ulei functie de motor, iar pe joja ta pare cu mult mai mult de 250 mL, vezi atasat putin "scalat", dar repet ca nu este prea relevant (vezi uleiul "prelins" pe joja dupa)
              Attached Files

              Comment


              • Multumesc, dar participam activ la RKuri de Dacii din gimnaziu, sunt capabil sa scot o joja fara sa o inclin aiurea (desi locasul ei te obliga sa o scoti pe diagonala). Ce vezi acolo (uleiul tinde sa se prelinga spre capatul superior al jojei) e pentru ca am inclinat-o aiurea incercand sa conving telefonul sa focalizeze, dar te asigur ca mai mult de jumatate de centimetru nu s-a miscat uleiul.
                Cantitatea am estimat-o pur ochiometric pentru ca realmente nu stiu cu precizie care ar fi corespondenta dintre X ml de ulei si X cm pe joja.

                Comment


                • Exact asta am si scris (egal cate RK-uri te lauzi ca ai facut ) ai inclinat aiurea joja, iar "citirea" ta nu este prea "relevanta", oricum cantitatea pe care ai "estimat-o" tu peste nivelul maxim pare cu mult mai mare de 250 mL , ti-am si subliniat asta, depinde insa de tine daca vrei\poti sa intelegi. Spor la "RK-uri"

                  Comment


                  • Cu o mica erata, capturile au fost din manualul de utilizare Dacia_Logan_Sandero_III_18_02_2021, dar si in Dacia_XJI_NU_1386-7_aplicare_din_03-2023_Romana este la fel.

                    Iar ca sa fie mai clar atasez doar ca ex si vederea explodata a circuitului de ulei motor pentru un motor H4D480 cu mentiunea ca pentru acesta in manualul de service se ofera capacitatea totala de ulei cu schimbarea filtrului de 4.1 L, plus ca despre capacitate ulei si depasirea nivelului maxim poate sa se citeasca ex si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:i...e-motoare#toc8


                    Attached Files

                    Comment


                    • Originally posted by bmwh548 View Post
                      Am verificat nivelul dupa ce masina a stat cam 24 de ore in repaos, motorul rece evident. Joja a fost scoasa, stearsa, introdusa pana la capat si ala era nivelul cand am scos-o.
                      Mie mi se pare ca joja s-a murdarit cu ulei la reintroducere. De aceea te intreb; te-ai uitat si pe cealalta parte a jojei? Pentru ca la Loganul pe care l-am avut, nivelul pe o parte dupa ce scoteam, stergeam si reintroduceam joja, era exact cum arata in fotografia ta. Dar pe cealalta parte era exact cum trebuie.
                      Incearca sa vezi nivelul la,prima extragere a jojei, ar trebui sa fie identic pe ambele parti.

                      Comment


                      • Cred ca ii explici degeaba, colegul este un "expert" in RK-uri si citiri corecte de nivel ulei :

                        Originally posted by bmwh548 View Post
                        Multumesc, dar participam activ la RKuri de Dacii din gimnaziu, sunt capabil sa scot o joja fara sa o inclin aiurea (desi locasul ei te obliga sa o scoti pe diagonala). Ce vezi acolo (uleiul tinde sa se prelinga spre capatul superior al jojei) e pentru ca am inclinat-o aiurea incercand sa conving telefonul sa focalizeze, dar te asigur ca mai mult de jumatate de centimetru nu s-a miscat uleiul. ...

                        Comment


                        • DannyMC : era la fel pe ambele parti, stiu ca la astea puse inclinat pot aparea "citiri" eronate (atingi involuntar "tubul" cu una din parti cand scoti joja).

                          Comment


                          • Nu doar “citirea” aceea este eronata ci si “estimarea” ta este gresita si am explicat destul de clar ambele. Mai adaug tot doar ca ex: cu putin timp in urma am ajutat un coleg cu un alt model Dacia care avea nivelul uleiului peste maxim, la fel in manualul de utilizare se specifica 1.5 -2L intre min si max, in cel de reparatii capacitatea totala cu schimbarea filtrului 4.8 L, in fisa de intretinere a masinii capacitatea medie ulei motor 4.4 L, evident citirea s-a facut in mod conform iar nivelul de ulei era cam 30 % din distanta min si max de pe joja peste maxim (regret ca nu am facut si o poza), deci mult mai putin ca in poza ta, cantitatea de ulei extrasa pana la nivelul maxim a fost de aprox 700 mL, i-am sugerat prietenului sa fie mai atent in\cu reprezentanta aceea si sa isi verifice nivelul de ulei imediat dupa revizii cand sunt indeplinite toate conditiile pentru masurare corecta.

                            Deci mai bine “ramanem” la:

                            Originally posted by bmwh548 View Post
                            .... Posibil sa bat campii, oricum e peste ce ar trebui sa fie.
                            ...
                            chiar daca unele “probleme tehnice” –subiectul topicului acesta – pot sa fie generate si de modul de exploatare si intretinere al masinii.

                            Comment


                            • Salut, revin, ieri am ridicat masina din service. S-a inlocuit alternatorul si cureaua de accesorii. Rola care curgea era de fapt fulia de la alternator. Mi-au facut si update la ultima versiune pentru zgomotul de la tija. La urmatoarea revizie, in iunie o sa-mi inlocuiasca si un cheder la usa. A durat fix o saptamana, noroc ca mi-au dat masina la schimb.

                              Comment


                              • Originally posted by bmwh548 View Post
                                Am verificat nivelul dupa ce masina a stat cam 24 de ore in repaos, motorul rece evident. Joja a fost scoasa, stearsa, introdusa pana la capat si ala era nivelul cand am scos-o. Eu estimez cam 250ml peste cat ar trebui sa fie, dar asta e pur "ochiometric". Posibil sa bat campii, oricum e peste ce ar trebui sa fie.
                                Sunt constient ca si ei sunt fugariti sa scoata masina cat mai repede din service ca sa intre urmatoarea si nu au timp sa scoata foarte mult din uleiul vechi, dar as prefera o abordare diferita. Ceva de genul "am pus 3.5 litri de ulei in loc de 4, ai bidonul in portbagaj, maine dupa ce s-a stabilizat nivelul verifica si completeaza daca e cazul". Doar ca asta ii expune altor probleme.
                                Cât e în plus peste 4,1 litri e irelevant, nu contează că e 100ml sau 500ml peste.

                                Ca tija jojei să nu se mai mânjească trebuie citită astfel:
                                1. cu motorul rece;
                                2. nepornit;
                                3. dimineața;
                                4. FĂRĂ SĂ ȘTERGI JOJA CU NIMIC!!!
                                Orice ștergere și re-citire poate duce la depunere de ulei peste tot pe tijă, până foarte sus, astfel se denaturează orice citire ulterioară, și așa rămâne oricât ai șterge și re-citi...

                                Ca să poți fotografia focalizat tija o depui pe botul mașinii, pe o bucată de șervețel sau hârtie igienică. Nu se fotografiază ÎN AER..., tocmai din motive de focalizare....

                                La motorul H4D între semnul de MIN și MAX de pe tija jojei este FIX canitatea de 1 litru de ulei.
                                Cum poți verifica asta?
                                Dacă pui 4 litri de ulei în motor nivelul după umplere este FIX la 90% între MIN și MAX - deci dacă mai completezi cu 100ml atingi FIX nivelul de MAX.

                                Prin urmare, la aceste motor NU ESTE NEVOIE NEAPĂRAT să faci revizia cu 4,1 litri - un bidon de 4 litri e perfect de utilizat și este RECOMANDAT să ceri să-ți facă reviziile DOAR CU 4 LITRI DE ULEI, nu cu 5 litri, nu cu 4+1 litri (decât dacă păstrezi tu 1 litru întreg, pentru completări ulterioare).

                                4 litri.
                                Atât.

                                Dacă mașina are un regim de rulaj deosebit - gen taxi, ridesharing, delivery, etc. - și viteza medie agregată scade sub 30 km/h atunci completările de ulei între revizii pot fi necesare și îți cumperi un flacon de 1 litru de ulei.

                                Vezi aici consumul de ulei al H4D în funcție de tipul de rulaj (vit. medie) - FAQ - Întrebări frecvente - Motor, Injecție, Transmisie, Servo - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)

                                Dacă viteza medie agregată scade sub 30 km/h atunci oricum ești obligat* să faci revizia la 15k SAU 6 luni - care termen intervine primul - nu la 30k SAU 1 ani - ca la o mașină folosită normal, în familie.

                                *în practică nu te obligă nimeni (decât scriptic, în teorie), dar în fapt îți protejezi motorul și îi oferi o viață lungă, lucru care e absolut benefic și nu ar trebui să-l vezi ca pe o obligație ci ca pe ceva normal de făcut.

                                Viteza medie agregată o afli cu un tester via OBD2 sau notând manual datele din CB la fiecare plin, urmat de reset CB, date pe care le colectezi pe mai multe luni de zile, ca să fie relevante, evident...
                                Last edited by DFA; 5 March 2024, 12:10.
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google