Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ozonificarea o fac o data maxim de doua ori pe an,si nu o faci singur,te ajuta baietii de acolo,iti pune furtunul langa gura de venitlatie de la picioare,iar dupa ce s-a terminat procesul se lasa deschise usile larg 15 minute si totul e ok.Nu vad ce pericole de coroziune ar putea exista,fac asta de multi ani de zile la mai multe masini si nu am avut niciodata probleme de aceea chiar recomand.

    Comment


    • Continui puțin off topicul - mulțam Red_Alin confirm, am făcut ieri o sesiune de ozonare de 45 minute cu AC la minim și recirculare. Aveam un miros stătut in habitaclu (2021) care nu l-am putut rezolva cu un aspirator spălător(extractor). Când am dat cu aspiratorul extractor, scoteam apa gri de la mizerie, vă recomand dacă nu aveți huse, de făcut vara și lăsați să se usuce câteva ore sub soare +30-40 cu ușile deschise.

      Mai era la fel un miros pronunțat de apă/ceva ud după ce opream AC-ul să usuc vaporizatorul.

      Acum însă a rezolvat mirosul in ambele cazuri.
      Eram sceptic în privința ozonificării, dar o voi face de acum încolo o dată pe an
      (in combinație cu spuma pentru AC)
      Să ne țină turbinele!

      Comment


      • Originally posted by cristiansens View Post
        Salutare! Am primti si eu mesajul „Verifică sistem antipoluare” (cheia galbenă, check engine), după ce a mers cativa kilometri „în șuturi” . La drumul Brașov-București am mers intre 2500 si 3000 de ture, dar nicio schimbare. Am facut programare la Dacia, dar abia la 29 august. Nu au putut sa imi spună dacă se recomandă sau nu să merg cu mașina așa. Știe cineva dacă pot folosi în siguranță Loganul? Mulțumesc!
        Revin cu soluția în cazul meu. Au rezolvat din soft, resetat parametrii injectoarelor (dupa diagnoza).Asa a spus cel care a scos masina din service,nu am reușit sa vorbesc cu electricianul,era unul singur și solicitat la maximum.

        Comment


        • Salutare , vin si eu din păcate după 2 luni de la achiziția mașinii și 10.000 de km cu prima problemă.
          Nu știu dacă este pură coincidență dar, în drum spre casă venind din concediu de la mare , am rămas fără GPL pe autostrada A2 și am fost nevoit să circul vreo 60 de km pe benzină (100 km/h pe regulator de viteză ). Am alimentat din Fundulea , a trecut mașina pe GPL înapoi , iar , începând cu următoarea zi , de fiecare dată când se pornește mașina la rece pe benzină (se aprinde acel martor albastru care indică faptul că este motorul rece ) , pornește foarte întrerupt , învârte mult , da foarte multe vibrații în caroserie ca și cum ar vrea să sară motorul de pe șasiu , și nu reușește să mențină turația , se oprește motorul . Mașina se stabilizează abia când trece pe GPL .
          Atentie , zilele trecute când a fost foarte cald afară , mașina a pornit direct pe GPL și nu a avut absolut nici o problemă , problema aceasta existând doar la pornirea pe benzină .
          Dacă încerci să pornești mașina pe benzină când este motorul cald , nu mai există această problemă (am impresia că face așa doar când este motorul rece și este mașina programată să preîncălzească filtrul de particule )
          Am programare la “Mecanică” pe 23 Septembrie , dar până atunci sper să nu afecteze foarte mult tampoanele de la motor din cauza vibrațiilor la pornire .

          De asemenea , am făcut programare și la Caroserie , deoarece capacul de la portbagaj nu este absolut deloc aliniat cu restul caroseriei . Eu m-am dus și am reclamat că atinge în aripă și deja se luase vopseaua c au încercat ei să îl “repare” și l-au strâmbat de tot . Nu mai are nici un luft ok , arată de parcă a avut accident și a fost reparată pe genunchi ( ba chiar șeful de service când a venit să facă poze , primul lucru a ridicat covorașul și s-a uitat dedesubt în locul rezervorului de gpl să vadă dacă a fost implicată în vreun accident ) . A venit șeful de service cu un aparat foto , a făcut poze și a spus să vin tot pe 23 septembrie la el să rezolve problema .
          Sper din tot sufletul să o rezolve și să nu își bată joc , pentru că inițial angajații încercau să se spele pe mâini și să scape de mine , spunând că au făcut tot posibilul și că mai mult de atât nu au ce face , ca au fost sudate aripile strâmb (de parcă le sudasem eu acasă )

          Sunt curios dacă a mai avut cineva probleme cu pornirea pe benzină , eu nu îmi aduc aminte să fi văzut ceva pe forum , dacă am omis eu ceva , îmi cer scuze !

          PS: De când am achiziționat mașina , mașina a funcționat pe benzină doar la pornire , circulând numai pe GPL , excepție făcând acești 60 de km , fiind prima dată când am rămas fără GPL și am fost nevoit să circul pe Benzină

          Comment


          • Mai întâi testezi să vezi dacă este benzina de vină - HowTo - Cum să / Tutoriale - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)

            Apoi se trece mai departe, la restul soluțiilor.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Bună dimineața băieți , am încercat de două ori să fac ceea ce mi-a spus colegul de mai sus , am mers pe benzină , am consumat toată benzina , am realimentat cu benzină premium de 98 ( am făcut procesul acesta de 2 ori ) și din păcate la pornire la rece tot la fel face , pornește greu și sacadat și stă doar 1-2 secunde pornită după care moare motorul , și deseori nu răspunde nici dacă apăs accelerația pentru a o ține turată . Tind să cred că nu este de la benzină odată ce nu s-a ameliorat problema nici un pic și face exact la fel ca înainte . Am programare în service pe 23 septembrie , revin cu un răspuns după ce se repară mașina pentru a vă spune ce a avut .

              Comment


              • sa te tii sa vezi cum face iarna... pe benzina nu poti pleca cu ea de pe loc, doar cu 3500 turatii. altfel iti moare motorul. in mers zici ca e pe carburatie dacia 1300. asta pana se incalzeste. eu o rezolvam asa. dupa pornire, o ajutam eu, accelerand pana la 1300,1500, si o tineam asa 10, 15 secunde.

                Comment


                • Originally posted by AdrianB1994 View Post
                  .... la pornire la rece tot la fel face , pornește greu și sacadat și stă doar 1-2 secunde pornită după care moare motorul , și deseori nu răspunde nici dacă apăs accelerația pentru a o ține turată . .....
                  Când este benzina de vină manifestarea e așa:
                  - motorul pornește bine, aparent;
                  - dar turația abia se duce un pic la 1.550 rpm că scade rapid și motorul moare imediat (turația ar trebui să scadă lent, în aprox. 90 secunde (timpul standard de pre-încălzire CAT+GPF), până la 850 rpm, care e turația de ralanti, ralanti unde motorul NU trebuie să moară dacă apeși pe accelerație - dacă moare vezi soluția 1);
                  - nu poți ține turația sus decât forțat cu accelerația - trebuie să fii rapid cu ea, altfel moare din nou - sau să fie cald afară și să comute foarte rapid pe GPL, care nu are probleme de volatilitate...
                  Dacă e benzina, soluția e simplă, înlocuire și mers o perioadă doar pe benzină, eventual folosire tot anul un plin de benzină winterizată (cumpărată iarna, Nov-Feb);

                  Dacă nu se manifestă ca mai sus atunci NU e benzina, ci altceva, ECU Injecție.

                  Există vreo 2 soluții pentru situațiile când NU este benzina de vină:
                  1. un update de ECU Injecție care încearcă să trateze problema.
                  2. De asemenea, se mai poate face un reset la ECU Injecție.
                  Ambele soluții nu rezistă decât 4-5.000 km, după care problema se întoarce, odată cu temperaturile mai scăzute.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by Mihai2k4 View Post
                    sa te tii sa vezi cum face iarna... ....
                    Ce zici tu acolo e altă situație - nu aștepți să se termine pre-încălzirea - a cărei durată depinde de temperatura exterioară, ea este de 90 de secunde doar dacă temperatura exterioară este > +15 grade Celsius.

                    Când afară temperatura este:

                    -1 .... -8 grade Celsius pre-încălzirea durează în medie 5:14 minute.

                    la 0 și 1 grade = medie de 4 minute

                    la +2 și +3 grade = medie de 3 minute

                    la +4 și +5 grade = medie de 2:50 minute

                    la +6 grade = medie de 2:40 minute

                    la +7 grade = medie de 2:30 minute

                    la +8, +9, +10 grade = medie de 2:20 minute

                    Deci faptul că turația a atins 850 rpm și temperatura e sub +15 grade nu înseamnă că pre-încălzirea s-a terminat după alea 90 de secunde..., ci că trebuie să mai aștepți...





                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Apropo de pre-încălzire...

                      Mașina nu-ți spune în mod clar când se termină dacă temperatura e sub +15 grade Celsius, dar o face indirect, doar pentru cei care au Climatronic Monozonă.

                      Momentul când pre-încălzirea CAT+GPF s-a terminat coincide cu momentul când Climatronicul comută ventilația pe treapta 3.

                      Dar asta o face doar dacă Climatronicul Monozonă este setat pe AUTO și încălzire (nu răcire...) - adică temperatura țintă este superioară celei exterioare cu cel puțin 2 grade.

                      Când Climatronicul este în mod AUTO și pe încălzire el mai întâi taie de tot ventilația - să nu bage frig în habitaclu, după care crește ventilația de la 0 la treapta 1, apoi 2 și în final pe 3, pe măsură ce temperatura motorului crește. Recomand modul AUTO toamna-iarna-primăvara. Pe caniculă și cu BT 74336 aplicat nu face față, AUTO e prea conservator, te obligă să mărești treapta de ventilație pe MANUAL. Fără BT 74336 aplicat și în mod AUTO e ok pe caniculă, dar vaporizatorul va îngheța la drum lung.

                      Cu Climatronicul pe mod MANUAL nu-ți "spune" nimic în privința pre-încălzirii.
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • Originally posted by AdrianB1994 View Post
                        .....pornește foarte întrerupt , învârte mult , da foarte multe vibrații în caroserie ca și cum ar vrea să sară motorul de pe șasiu , și nu reușește să mențină turația , se oprește motorul . Mașina se stabilizează abia când trece pe GPL .
                        M-am mai uitat o dată pe simptome.

                        - Pornirea cu scuturarea motorului și a întregii mașini poate proveni de la volantă sau senzor volantă.

                        - stabilizarea la comutarea pe GPL poate proveni de la injectoare GPL sau vaporizator GPL - pentru a testa dacă defectul este cauzat de injectoarele GPL și/sau vaporizatorul GPL - se închide robinetul de siguranță din centrul rezervorului de GPL și se verifică a 2-a zi dimineață cum este pornirea - dacă pornește normal atunci se merge mai departe cu verificarea injectoarelor GPL și/sau a vaporizatorului GPL.
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Originally posted by DFA View Post


                          Există vreo 2 soluții pentru situațiile când NU este benzina de vină:
                          1. un update de ECU Injecție care încearcă să trateze problema.
                          2. De asemenea, se mai poate face un reset la ECU Injecție.
                          Ambele soluții nu rezistă decât 4-5.000 km, după care problema se întoarce, odată cu temperaturile mai scăzute.
                          M-am lovit de aceeasi problema cu pornirea la rece, am solicitat serviceului resoftare ECU. Am fost informat faptul ca atat timp cat in urma diagnozei nu apare nimic a fi in neregula, nu se poate resofta, toti parametrii aratau a fi "ok".

                          Comment


                          • Depinde ce intelegi prin “am solicitat serviceului resoftare ECU … nu se poate resofta “, colegul DFA a punctat foarte bine \clar ca sunt doua solutii (si sunt diferite):

                            1. Un update de ECU Injecție, care se poate face doar cu o versiune de soft superioara si doar pe baza seriei de sasiu, iar daca pentru masina respectiva nu exista un update pentru seria VIN evident ca nimeni nu il poate face.
                            2. Un reset la ECU Injecție, acesta se poate face dar depinde de problema si nu aiurea (inclusiv daca “in urma diagnozei nu apare nimic a fi in neregula, nu se poate resofta, toti parametrii aratau a fi "ok"”), oricum daca nu se rezolva cauza aceaste resetari \reinitializari de obicei au efect temporar si nu rezolva problema.

                            Last edited by Gil26; 11 September 2024, 18:34.

                            Comment


                            • Nu depinde ce inteleg eu, am precizat exact simptomele catre cei de la service, am sugerat resoftare ECu sau orice similar. Ce e esential e faptul ca nici-o varianta de mai sus, ori update ori reset NU a fost aplicata deoarece diagnoza arata ca nimic nu e in neregula.

                              Comment


                              • Tu ai "solicitat serviceului resoftare ECU" si repet ca update si reset ECU injectie sunt lucruri diferite, dar desigur ca tu cunosti mult mai bine toate acestea si iti doresc bafta cu resoftare ECU (egal ce intelegi sau nu despre asta).

                                Comment

                                Working...
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google