Am facut revizia de 3 ani, s-a aplicat update-ul de soft pentru actuatorul EWG. La vreo 2 saptamani dupa am remarcat ca tiuitul continuu al actuatorului (cu motorul oprit) a devenit intrerupt. Vreo legatura directa? Sau doar coincidenta, masina are 32k km fara erori pe turbina. Sa ma astept sa cada, cam cati km mai are viata turbina pana apar erorile in cascada si necesita schimbare? Zgomotul de zdranganit al tinei la decelerare este abia sesizabil din habitaclu, ceva gen tacanit de avans reglat prost la daciile de odinioara.
Logan III - Probleme Tehnice
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
sapte62 cam atunci a început tiuiala întreruptă si in cazul meu, +- câteva mii de km. Update-ul soft rezolva (doar încearcă) poziția supapei EWG prin strângere mai bună a supapei, schimbând vre-o curbă sau reset+adaptare din nou pentru a învăța limitele noi pentru motorașul actuator.
DFA descrie acest proces pe Logan Wiki și în multe postări precedente despre acest subiect. Pe scurt - a început uzura dinților mecanismului intern a actuatorului din cauza uzurii tabletei supapei.
Cert este că mult nu va rezolva. Dacă ești norocos, poate nu va ceda niciodată. Dacă cedează îți transformă motorul într-un sce65 cu consum mai ridicat. Problema reală este la diferența dintre duritatea metalelor ale supapei și baza pe care aceasta stă cum am înțeles eu. Se uzează tableta + bucșele prin care aceasta este conectată + dintii motorașului actuator. Motorașul nu are cum sa compenseze foarte mult uzuri hardware. Trist.
p.s. cel mai probabil curând ar trebui să îți apară mersul in valuri în treapta 2-3 1500-2500 rpm. Mă scoate din sărite chestia asta
De ce nu au pus turbina de pe clio și nouă? Că tot consumatorul plătește costul final. Au economisit și ei cate 50-100 de euro pe turbină la 300.000 de unități și sunt fericiți. Dar noi?
Last edited by asitaka; 20 October 2024, 11:46.Să ne țină turbinele!
- Likes 4
Comment
-
Salut, probabil ai vrut sa scrii “…la logan 3 1.0 eco g”, iar daca te referi la senzorul PMS vezi si atasat, plus locatiile altor senzori la un motor H4D480 transmisie JT4 si procedura de demontare, montare (surubul se strange la 10 Nm) si diagnosticare, in care am subliniat si aplicarea procedurii dupa reparatie via diagnoza, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
- Likes 1
Comment
-
Pai daca "Am un logan 2 1.0 eco g ..." ai cam gresit atat topicul (acesta este Logan III - Probleme Tehnice) cat si sectiunea, totusi daca te uiti in capturi poti observa ca procedura de diagnosticare se aplica si pentru X52 (Logan &Sandero II).
Comment
-
Originally posted by Robert9890 View PostAm un logan 2 1.0 eco g care pornește greu dimineața și m-am gandit ca poate fi din senzorul de turație, pornește cam la a doua treia cheie dimineața și pare ca nu se alimentaeaza până când porneșteLogan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 2
Comment
-
Salut! O problema similara am și eu de trei zile. Nu regăsesc un scenariu pe lista de pe wiki...Pornire ok,apoi,când sa plec de pe loc,se bâlbâie și chiar se oprește. Turei puțin mai mult,cam 10secunde,apoi merge perfect toată ziua. A fost o resetare a parametrilor de injecție în septembrie, cât încă era în garanție. Sa pun alta benzina? Deduc ca acolo ar fi problema, pe GPL trece ulterior. Mulțumesc pentru orice sugestie,în reprezentanta nu orea mai am încredere...
Comment
-
Din poza vad ca ai L3 mk1, fara facelift. Sa deducem ca nu este prima iarna cu masina asta? Cum vine frigul L3 prioritizeaza incalzirea catalizatorului la pornire, ceea ce se traduce in lipsa de putere pana la atingerea temperaturii de functionare (a catalizatorului). Depinde de temperatura exterioara si sarcina, poate dura cateva minute. Si pe mine ma enerveaza, dar "asa face toate". Cand se incalzeste sau trece pe gaz merge normal. Un coleg spunea ca se poate trece peste etapa asta daca tii masina turata cateva secunde peste 3000 rotatii. Tot enervant e, zici ca e dacia veche fara soc tras...
- Likes 2
Comment
-
Mulțumesc pentru răspuns! Nu e prima iarnă, tocmai de aceea m-a frapat...Nu facea chiar asa, anii trecuti mai mergea ”în șuturi” câteodată până se incalzea , acum dă realmente în nas acele câteva secunde. Azi am așteptat 5 minte, a părut un pic mai bine la pornire. O să merg doar pe benzină , plănuiesc să fac un plin, să văd cum se comportă în timp.
Comment
-
Va face la fel si cu benzina "fresh", cel putin la mine asa este. Ieri am alimentat cu benzina si astazi dimineata (+2gc) n-am putut sa plec de pe loc inainte sa treaca cele 2-3 minute (pana s-a pus clima automata pe treapta 3).
Ciudat mi se pare ca uneori este ok, adica tot pe la +1,+2gc astept maxim un minut si pleaca bine de pe loc, nu raspunde cum trebuie la acceleratie (mers in suturi) insa NU moare motorul... cred ca tine si de ceva valori de calibrare, valori care poate se modifica in timp si in functie de cat circuli pe benzina... altfel nu-mi explic de ce in primul an n-am avut astfel de probleme.
Uite aici un tabel (postat de DFA pe wiki) cu timpii necesari pentru preincalzire:
Code:la -8 … -1 grade Celsius pre-încălzirea durează în medie 5:14 minute la 0 și 1 grade = medie de 4 minute la +2 și +3 grade = medie de 3 minute la +4 și +5 grade = medie de 2:50 minute la +6 grade = medie de 2:40 minute la +7 grade = medie de 2:30 minute la +8, +9, +10 grade = medie de 2:20 minute la +10 …. +15 …. +etc = medie de 1:30 minute (90 secunde)
Last edited by catelullego; 1 week ago.
- Likes 3
Comment
-
Cand ies din parcare trebuie sa fac cateva manevre inainte-inapoi printre vecini, azi dimineata s-a oprit motorul de 3 ori. Asteptasem 3 minute, nu a fost indeajuns. Intr-adevar, pare si mai fara vlaga ca de obicei. E a treia iarna la mine, nu ma voi obisnui cu prostia asta niciodata (din nefericire). Ca sa nu poluezi, poluezi stand 5 minute pe loc sa se incalzeasca. Super
Comment
Comment