Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am facut revizia de 3 ani, s-a aplicat update-ul de soft pentru actuatorul EWG. La vreo 2 saptamani dupa am remarcat ca tiuitul continuu al actuatorului (cu motorul oprit) a devenit intrerupt. Vreo legatura directa? Sau doar coincidenta, masina are 32k km fara erori pe turbina. Sa ma astept sa cada, cam cati km mai are viata turbina pana apar erorile in cascada si necesita schimbare? Zgomotul de zdranganit al tinei la decelerare este abia sesizabil din habitaclu, ceva gen tacanit de avans reglat prost la daciile de odinioara.

    Comment


    • sapte62 cam atunci a început tiuiala întreruptă si in cazul meu, +- câteva mii de km. Update-ul soft rezolva (doar încearcă) poziția supapei EWG prin strângere mai bună a supapei, schimbând vre-o curbă sau reset+adaptare din nou pentru a învăța limitele noi pentru motorașul actuator.
      DFA descrie acest proces pe Logan Wiki și în multe postări precedente despre acest subiect. Pe scurt - a început uzura dinților mecanismului intern a actuatorului din cauza uzurii tabletei supapei.
      Cert este că mult nu va rezolva. Dacă ești norocos, poate nu va ceda niciodată. Dacă cedează îți transformă motorul într-un sce65 cu consum mai ridicat. Problema reală este la diferența dintre duritatea metalelor ale supapei și baza pe care aceasta stă cum am înțeles eu. Se uzează tableta + bucșele prin care aceasta este conectată + dintii motorașului actuator. Motorașul nu are cum sa compenseze foarte mult uzuri hardware. Trist.

      p.s. cel mai probabil curând ar trebui să îți apară mersul in valuri în treapta 2-3 1500-2500 rpm. Mă scoate din sărite chestia asta

      De ce nu au pus turbina de pe clio și nouă? Că tot consumatorul plătește costul final. Au economisit și ei cate 50-100 de euro pe turbină la 300.000 de unități și sunt fericiți. Dar noi?
      ​​​​​​
      Last edited by asitaka; 2 weeks ago.
      Să ne țină turbinele!

      Comment


      • Salutare!
        Stie cineva unde este amplasat senzorul de turație de pe volanta la logan 2 1.0 eco g?

        Comment


        • Salut, probabil ai vrut sa scrii “…la logan 3 1.0 eco g”, iar daca te referi la senzorul PMS vezi si atasat, plus locatiile altor senzori la un motor H4D480 transmisie JT4 si procedura de demontare, montare (surubul se strange la 10 Nm) si diagnosticare, in care am subliniat si aplicarea procedurii dupa reparatie via diagnoza, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
          Attached Files

          Comment


          • Am un logan 2 1.0 eco g care pornește greu dimineața și m-am gandit ca poate fi din senzorul de turație, pornește cam la a doua treia cheie dimineața și pare ca nu se alimentaeaza până când pornește

            Comment


            • Pai daca "Am un logan 2 1.0 eco g ..." ai cam gresit atat topicul (acesta este Logan III - Probleme Tehnice) cat si sectiunea, totusi daca te uiti in capturi poti observa ca procedura de diagnosticare se aplica si pentru X52 (Logan &Sandero II).

              Comment


              • OK mulțumesc

                Comment


                • Originally posted by Robert9890 View Post
                  Am un logan 2 1.0 eco g care pornește greu dimineața și m-am gandit ca poate fi din senzorul de turație, pornește cam la a doua treia cheie dimineața și pare ca nu se alimentaeaza până când pornește
                  Cauzele pot fi multiple - poți începe de aici - Probleme cunoscute - Motor, Injectie, Transmisie, Servo - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google