Confirm aceste manifestari de oprire la plecarea de pe loc. Si alt coleg al meu a patit acest lucru. Nu conteaza timpul de incalzire , tot da in nas sau se opreste la o plecare lina de pe loc. Eu sunt la a treia iarna, primele doua aveam decat balbaiala. De fapt resoftarea cu balbaiala la rece am facut-o in februarie anul asta. Benzina nu e veche.
Logan III - Probleme Tehnice
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Exact acelasi incident l-am.avut si eu,doar ca in iarna trecuta. Am resetat singur eroarea, nu era permanenta si nu a mai aparut de atunci. Multumim Dacia pentru reintroducerea socului, macar ca simptome. Nostalgici adevarati, pastreaza identitatea de marca.
Comment
-
După ce mi-au schimbat furtunurile de antigel se la turbină pe garanție câteva luni in urmă, paremi-se că mi-au turnat ulei fresh atunci, acesta fiind peste nivelul max. M-am gândit că puțin ulei in plus nu va fi mare problemă și am mers așa cam câteva mii de kilometri până recent câteva zile când reciteam pe loganwiki despre detalii tehnice și am găsit paragraful care menționează spumarea uleiului, lipsa volumului de aer necesar in carter și posibil scurgeri de ulei pe la garnituri/simeringuri ale arborelui cotit. Deci am procurat un furtun de silicon diametru 4mm, o seringă mai mare din farmacie și am scos 500ml de ulei. Nivelul uleiului acum este 2mm peste MAX.
Sunt kituri speciale cu seringi de 200ml pe AliExpress dar nu am dorit să aștept o lună și să continui să merg așa.
Despre bateria modului SOS
Am dezasamblat-o de dragul "științei" și vedeți în poze ce am găsit înlăuntru.Attached Files- IMG_20241106_003030.jpg (60.6 KB, 222 views)
- IMG_20241117_135831.jpg (114.2 KB, 224 views)
- IMG_20241117_154137.jpg (34.0 KB, 219 views)
- IMG_20241117_154248.jpg (59.6 KB, 219 views)
- IMG_20241117_154531.jpg (27.3 KB, 221 views)
- IMG_20241117_154553.jpg (26.3 KB, 221 views)
- IMG_20241117_154709.jpg (41.7 KB, 222 views)
Să ne țină turbinele!
- Likes 3
Comment
-
Eu am cumparat de la Dedeman o seringa pentru extras lichide de 200 ml (erau si de 500 ml dar cred ca este prea mare) cu furtun destul de ieftina si OK.
Si da , asa cum bine s-a detaliat si pe pagina de Wiki dar scrie si in manualul de utilizare sau cele de service uleiul peste maxim sau mult peste maxim poate genera probleme tehnice destul de serioase si costisitoare.
Grija si ca in unele reprezentante /service operatiunea NU se face in mod corespunzator (uneori nici nu se cunoaste cantiatea \capacitatea de ulei necesara motorului respectiv) si se "toarna tot bidonul", pe forumuri am citit si destule cazuri cand au fost chiar 1-1.5 L peste nivelul maxim. Tocmai de aceea imediat dupa revizie este bine sa se verifice nivelul de ulei (in mod conform).Last edited by Gil26; 3 weeks ago.
- Likes 1
Comment
-
Salutare, de vreo 2-3 saptamani am o problema pe care nu au reusit sa o rezolve nici cei de la dacia service, mi-au verificat planetara , capuri de bara , tampon motor, etc etc si nu stiu la cine sa mai apelez.
Incerc sa descriu cat mai bine.
In timpul mersului la liber sau in viteza in drum drept sau curbe , FARA sa accelerez sau sa franez , se aude o "bataie" ritmica , un "toc-toc-toc-toc" de la rotile din fata , care creste in intensitate cu viteza.
Deci zgomotul se aude doar atunci cand nu accelerez sau franez, daca tin acceleratia apasata cat de putin, sau franez cat de putin zgomotul se opreste total.
Nu se aude daca trec peste vreo denivelare , groapa etc. Initial am crezut ca e planetara din cauza felului in care bate dau nu este.
Nu se simpte nici o vibratie in volan sau masina in timpul batailor.
Poate a avut cineva problema asta, sau are vreo idee ce ar putea sa fie, din nou, cei de la dacia service nu au putut sa isi dea seama ce este.Last edited by tdanut94; 1 week ago.
Comment
-
Despre preincalzire acum in perioada rece cand mai avem si ceva -5 sau mai jos
Deci cunoastem ca nu trebuie sa incalzim motorul până la 90C in nici un caz la ralanti. Avem insa incalzirea GPF, care daca nu este facuta poate avea loc oprirea motorului la plecarea de pe loc etc. Personal am observat ca daca pornesc imediat dupa ce turatiile scad la 850 la temperatrile de -2-4C, motorul e mai firav in ceea ce priveste pornirea doar cu ambreiajul, daca nu este ajutat cu rotatii in plus, poate opri. Daca este mai mult de +10C, nu e susceptibil la asa ceva.
Initial motorul porneste cu 1500rot/min, de la rece, spre exemplu -5-10-15-20C etc
Am observat că nu are sens mentinerea acestei turatii (1300-1500) dupa ce initial scade la ~1000-950/min, cu acceleratorul, timp de 2-3 min pentru ca temperatura GPF sa crească mai repede. La ralanti este același timp de încălzire GPF.
Care ar fi temperatura la care preîncălzirea GPF se consideră finalizată?
Spre exemplu am cronometrat timpul, pentru 7 grade, GPF atinge 250C in 4m30s. Antigelul atinge ~40C. Pe temperaturi -3 antigelul atinge 32-33C când GPF ajunge la 250C.
Multumesc pentru eventuale raspunsuriAttached FilesSă ne țină turbinele!
Comment
-
Captura atasata de colegul asitaka pare din Torque, pentru cine doreste pot face si cateva PID-uri pentru L&S3 din injectie si nu numai, mai este si o alta aplicatie multimarca Car Scanner, etc. ... insa pentru o diagnoza\diagnosticare conforma eu recomand programe dedicate Dacia si/sau derivate ale acestora.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by asitaka View PostDespre preincalzire acum in perioada rece cand mai avem si ceva -5 sau mai jos
... . Personal am observat ca daca pornesc imediat dupa ce turatiile scad la 850 la temperatrile de -2-4C, motorul e mai firav in ceea ce priveste pornirea doar cu ambreiajul, daca nu este ajutat cu rotatii in plus, poate opri. Daca este mai mult de +10C, nu e susceptibil la asa ceva.
....
Care ar fi temperatura la care preîncălzirea GPF se consideră finalizată?
Spre exemplu am cronometrat timpul, pentru 7 grade, GPF atinge 250C in 4m30s. Antigelul atinge ~40C. Pe temperaturi -3 antigelul atinge 32-33C când GPF ajunge la 250C. ...
Este bine ca monitorizezi toate acestea (temperatura exterioara, turatie motor, temperatura lichid racire, carburant, GPF) dar dependentele si conditionarile din softul injectiei sunt mai multe si complexe, destul de greu de "urmarit" cu Torque, dar este bine ca o faci si pot sa fie utile si altora.
(in paranteza, referitor la temperaturile exterioare pot spune doar ca problemele apar mai ales la temperaturi intre aprox -3 si +3 C, mai scazute sau ridicate nu sunt asa "evidente")Last edited by Gil26; 5 days ago.
- Likes 2
Comment
-
-
Originally posted by asitaka View Post.....Care ar fi temperatura la care preîncălzirea GPF se consideră finalizată?
...
Un semn foarte simplu de urmărit - momentul când antigelul atinge 32 de grade Celsius coincide cu momentul când Climatronicul comută ventilația pe treapta 3.
Dar asta o face doar dacă Climatronicul Monozonă este setat pe AUTO și încălzire (nu răcire…) - adică temperatura țintă este superioară celei exterioare cu cel puțin 2 grade.
Când Climatronicul este în mod AUTO și pe încălzire el mai întâi taie de tot ventilația - să nu bage frig în habitaclu, după care crește ventilația de la 0 la treapta 1, apoi 2 și în final pe 3, pe măsură ce temperatura motorului crește. Recomand modul AUTO toamna-iarna-primăvara. Pe caniculă și cu BT 74336 aplicat nu face față, AUTO e prea conservator, te obligă să mărești treapta de ventilație pe MANUAL. Fără BT 74336 aplicat și în mod AUTO e ok pe caniculă, dar vaporizatorul va îngheța la drum lung.
Cu Climatronicul pe mod MANUAL nu-ți "spune" nimic în privința pre-încălzirii.
Mai multe detalii găsești pe Wiki - FAQ - Întrebări frecvente - Motor, Injecție, Transmisie, Servo - Logan/Sandero III 2020-2028 wikiLogan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 6
Comment
Comment