Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DFA ca de fiecare data totul la subiect.
    Mi-am format o deprindere climatronicul il setez pe manual treapta 1 doar pentru ca sa-mi dezabureze parbrizul si geamurile. Il las asa pana se incalzeste motorul complet. Daca ii dai voie sa regleze automat, perioada de incalzire pentru temperatura de afara 0C sau mai jos, se dubleaza sau tripleaza. Pe treapta 1 la 24C pe -3 +5 se incalzeste timp de 6km, mers pe drum drept 55km/h cu cateva semafoare.
    Fac frigul pana se incalzeste motorul, dar am incalzire in scaune asa ca e ok
    Multumim!
    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • Originally posted by asitaka View Post
      .....Pe treapta 1 la 24C pe -3 +5 se incalzeste timp de 6km, mers pe drum drept 55km/h cu cateva semafoare.
      Fac frigul pana se incalzeste motorul, dar am incalzire in scaune asa ca e ok
      OK, dar experiența mea contrazice afirmația ta că pe mod MANUAL se încălzește în habitaclu mai rapid...

      Iată și câteva date cu aeroterma în mod AUTO:
      - la 0 grade afară = antigelul atinge 50-60 de grade Celsius în 1,1-2,4 km parcurși urban în ~ 4-7 minute de rulaj urban - deci mai repede decât o face la tine pe MANUAL... De asta și recomand modul AUTO în sezonul rece..., e mult mai rapidă și mai eficientă decât orice reglaj manual...

      1. de la temperatura inițială și până la 60 de grade antigel climatronicul face dezaburire, plecând de la o ventilație 0 până spre treapta 4 - în funcție de diferența de temp. ext-int.
      2. Precizez că la 40 grade antigel - motorul comută automat pe GPL.
      3. La 50 de grade antigel - se stinge martorul de motor rece.
      4. La 60 de grade antigel - climatronicul termină dezaburirea și comută direcția la parbriz+picioare.
      5. cu antigelul de la ~ 70 de grade Celsius în sus Climatronicul Monozonă comută din nou direcția aerului pe 1 singură direcție - la picioare.

      Toate astea se întâmplă în mod AUTO, firește...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Am dat "Like" dar si subscriu, mai ales la "De asta și recomand modul AUTO în sezonul rece..., e mult mai rapidă și mai eficientă decât orice reglaj manual..."

        Comment


        • Pentru a ajunge la conductele aeratoarelor (cele din imagine) trebuie demontata cu totul plansa de bord? Sau este suficient sa dau jos doar acel ornament cu textil pe el?

          small.jpg

          Comment


          • catelullego am băgat un endoscop prin una din aeratoare și sunt sigur 90% că într-adevăr este necesar de demontat tot bordul pentru a ajunge la această conexiune. Acestea se află imediat sub cochilia bordului. Mi se scarpină mâinile sa demontez bordul și eu, însă nu găsesc timp pentru asta

            Am fost la un service de reparație a turbinelor și au conectat diagnoza pentru măsura diferențele de presiune bănuiesc, și mi-au spus că așa fac toate motoarele cu turbo pe benzină. Deci veniți când vor începe erori în bord.

            Posibil nu au avut dorință să se ocupe de o problemă mică și ieftină. Când îmi mai fac timp mă voi duce și în alte locații.

            Ce raport mi-au dat cu LaunchX:

            Presiunea in admisie aer 1018bar
            Presiunea la intrare in turbina 1012 mbar
            Presiune supraalimentare 1016 hPa
            Presiune evacuare 1 - 248 hPa
            Presiune evacuare 2 - 247 mbar
            Presiune diferențială GPF - 2 hPa

            DFA ce am avut în vedere este convecția, încălzirea habitaclului cu trepte mai mari duce la încălzirea mai lentă a motorului, dat fiind faptul că îi furăm căldura motorului in perioada incipientă(tragem aer de afara cu - peste radiatorul de căldură cu 30-50C). Poate că pe gaz nu aveți așa "probleme" din cauza temperaturilor mai mari
            Să ne țină turbinele!

            Comment


            • Si asta e adevarat, motor mic, debil, consuma putin, se incalzeste greu. Dar tine cu portofelul !

              Comment


              • Originally posted by asitaka View Post
                .....ce am avut în vedere este convecția, încălzirea habitaclului cu trepte mai mari duce la încălzirea mai lentă a motorului, dat fiind faptul că îi furăm căldura motorului in perioada incipientă(tragem aer de afara cu - peste radiatorul de căldură cu 30-50C).
                Tocmai de aia modul AUTO taie din ventilație la început și o crește doar odată cu creșterea temperaturii antigelului..., iar tu nu poți urmări în timp real temperatura antigelului și să stai cu mâna să reglezi ventilația..., adică e stupid, de ce mi-am luat aerotermă automată??? să stau eu să o bibilesc??? nuuuuuuu - modul AUTO își face treaba foarte bine!!!!!
                Dacă faci frigul - să nu ai o problemă cu:
                1. termostatul care deschide prea devreme...
                2. sau e parțial blocat...
                3. voleții de la radiator nu se mai închid/deschid când trebuie

                Originally posted by asitaka View Post
                .....Poate că pe gaz nu aveți așa "probleme" din cauza temperaturilor mai mari

                Într-adevăr, unul din laitmotivele pe care le văd este că la TCe 90 aeroterma nu face față cât timp antigelul nu este suficient de fierbinte, lucru care nu se întâmplă la ECO-G 100.
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Am măsurat astăzi diferența, căci nu am stat să o cronometrez cumva până acum.
                  Deci cu treapta 1 manual, pe 2C afară, drum relativ drept, schimb turații la 2500, mers de pensionar, antigelul ajunge la mijloc ( 80C ) in 6.2-6.8km
                  Cu modul auto, acesta se încălzește doar dupa 8.4km.
                  Deci avem 30% diferența între bibileala( ia-l dracu de nebun) și modul auto.
                  ​​​​​​De regulă cand nu am nevoie de dezaburire și e suportabil merg fără căldură până se încălzește motorul. Nu îndemn cumva pe nimeni sa repete etc

                  Desigur daca mergem în rampă cu sarcină mai mare se va încălzi mult mai rapid. Am o rampa de 700m de aproximativ 7-8% in care motorul se încălzește aproape complet in treapta 2 la 2000 rotatii
                  Last edited by asitaka; 1 day ago.
                  Să ne țină turbinele!

                  Comment


                  • Originally posted by asitaka View Post
                    ...
                    Ce raport mi-au dat cu LaunchX:

                    Presiunea in admisie aer 1018bar
                    Presiunea la intrare in turbina 1012 mbar
                    Presiune supraalimentare 1016 hPa
                    Presiune evacuare 1 - 248 hPa
                    Presiune evacuare 2 - 247 mbar
                    Presiune diferențială GPF - 2 hPa
                    ...
                    Uite si cateva valori ale presiunilor pe care le-ai citit cu ceva timp in urma:
                    Regim motor 0 rot/min 849.50 rot/min
                    Presiune admisie 990 mbari 990 mbari
                    Presiune supraalimentare 988 hPa 989 hPa
                    Presiunea colectorului 990 mbari 324 mbari
                    Presiune amonte turbina 992 mbari 996 mbari
                    Presiune supraalimentare bruta 1000 mbari 300 mbari
                    Presiune repartitor admisie bruta 810 hPa 351 hPa
                    Presiune estimata colector 992 hPa 359 hPa
                    Presiune in filtrul de particule 448 hPa 396 hPa

                    Legat de AC atasat si doua grafice prelucrate din CLiP cu functionarea sistemului pe incalzire auto si functia “Vedere clara”, cred ca se poate observa destul de usor modul de functionare, desigur ca aceasta depinde de motorizare, conditionari, “generatia” de AC, etc. … dar principiuil de functionare poate sa fie asemanator, plus un grafic cu variatia temperaturii lichidului de racire (in mod de utilizare urban –autostrada- DN).

                    asitaka , daca doresti (sau alti colegi) sa monitorizezi parametri si stari din AC sau injectie cu Torque atasez si cateva PID-uri pentru Torque la un Logan III motor H4D470 plus doua fisiere text cu acestea, denumirea se poate modifica dupa dorinta, importante sunt formulele \ecuatiile si adresele, se pot verifica cele existente sa fie corecte sau crea altele, desigur ca si interfata trebuie sa comunice in mod conform cu softul masinii.
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google