Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mi s-a intamplat ceva bizar, astazi la 48.000 km.
    Dupa ce am cuplat treapta 2 in mers, a aparut un zgomot metalic circular, de parca se invarte ceva in plus in jurul arborelui cu came/discului ambreiaj( ca o piulita/bulon intr-o caldare goala care o rotesti centrifugal). Imediat am scos treapta in N, o data cu majorarea turatiilor ~ 1200-1300 la ralanti se accentua zgomotul. Era un zgomot puternic si cu vibratii inclusiv, de parca s-ar roade ceva de peretii cutiei, motorului. Am oprit cu motorul pornit ( la ralanti nu facea zgomot). Dupa care am cuplat treapta 1, am ridicat ambreiajul si a pornit fara un comportament neobisnuit si zgomote. Am cuplat R si 1 consecutiv megand inainte inapoi mai fasnet - zgomotul si vibratiile nu apareau. Am dat o tura in jurul blocului treapta 1-2-3-4 sustinut - nimic. Am plecat la servici. Urmeaza sa ma intorc dupa si sa vad daca reapare.
    Tot acest timp treptele se cuplau ca de obicei. Initial banuiam ca posibil de la uzura timoneriei nu s-a cuplat treapta corespunzator...
    Uleiul este la nivel. Ar fi sens sa merg la service sa scoatem cutia si sa verificam pentru orice eventualitate zona ambreiajului pentru buloane slabite, prezenta piliturii in cutie, timonerie?
    Last edited by asitaka; 1 week ago.
    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • Probabil e legat de volantă...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Cel mai probabil nu ai cuplat bine in marsarier. A cuplat doar partial si de aici zgomotul si vibratiile. Daca nu reusesti sa reproduci defectul inseamna ca nu are nimic, cutiile de viteza manuale nu sunt asa stricacioase si complicate.

        Comment


        • Update: am mers circa 30 km, in oras si afara. Nu a mai aparut. Banuiesc ca a fost o pietricica care cumva a ajuns in compartimentul motor pe unul din scuturile metalice, sau s-o fi desprins ceva. Daca reapare voi merge la servis
          Să ne țină turbinele!

          Comment


          • ​​​​​​M-am intors​​
            Dupa vre-o 3 zile problema a revenit. A aparut iar din senin.

            Cum se manifesta - zgomot metalic, trancanit asincron cand motorul e turat la 1000-1300 ( mai sus nu face ). La schimbarea treptelor, in momentele cand ambreiajul este decuplat si cuplat - zdrangane scurt( se aude si se simte in pedala de ambreiaj), pe loc, la ralanti troncane aritmic, iar daca lasi greutatea piciorului pe ambreiaj, se simte cloncaneala direct. Culmea e ca la o pornire motor apare, dupa urmatoarea pornire dispare. Dar per general era prezent deja stabil in ultimele 2 zile.

            Deci, am vazut pe grupa de pe FB unul din utilizatori a procurat si instalat un tampon pentru cutie de viteze Febi Bilstein 48922. Am procurat acest tampon si l-am instalat la servis. Rezultat - la pornire motor un pic mai putin sdruncina, la pornire treapta 1 de asemenea vibreaza un pic mai putin. Unicul moment dupa schimbarea acestui tampon cutie viteze este ca cand motorul revine la ralanti, in zona de la 1000 la 850 se aude un luc-luc-luc-luc-luc-luc foarte subtil(nu ma deranjeaza foarte mult, e ok).

            Surpriza insa dupa cativa km a aparut acest zgomot mentionat mai sus, in perioada de repaus intre schimbari trepte 3-4, si doar o data, nu se repeta continuu. Nu este prezent cu ambreiajul la podea, ci doar cand acesta cupleaza/decupleaza.

            Dat fiind faptul ca nu este ceva ce pot duplica 100%, voi astepta pana reapare stabil, sau il voi putea duplica.
            Attached Files
            Last edited by asitaka; 6 hours ago.
            Să ne țină turbinele!

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google