Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mi s-a intamplat ceva bizar, astazi la 48.000 km.
    Dupa ce am cuplat treapta 2 in mers, a aparut un zgomot metalic circular, de parca se invarte ceva in plus in jurul arborelui cu came/discului ambreiaj( ca o piulita/bulon intr-o caldare goala care o rotesti centrifugal). Imediat am scos treapta in N, o data cu majorarea turatiilor ~ 1200-1300 la ralanti se accentua zgomotul. Era un zgomot puternic si cu vibratii inclusiv, de parca s-ar roade ceva de peretii cutiei, motorului. Am oprit cu motorul pornit ( la ralanti nu facea zgomot). Dupa care am cuplat treapta 1, am ridicat ambreiajul si a pornit fara un comportament neobisnuit si zgomote. Am cuplat R si 1 consecutiv megand inainte inapoi mai fasnet - zgomotul si vibratiile nu apareau. Am dat o tura in jurul blocului treapta 1-2-3-4 sustinut - nimic. Am plecat la servici. Urmeaza sa ma intorc dupa si sa vad daca reapare.
    Tot acest timp treptele se cuplau ca de obicei. Initial banuiam ca posibil de la uzura timoneriei nu s-a cuplat treapta corespunzator...
    Uleiul este la nivel. Ar fi sens sa merg la service sa scoatem cutia si sa verificam pentru orice eventualitate zona ambreiajului pentru buloane slabite, prezenta piliturii in cutie, timonerie?
    Last edited by asitaka; 2 weeks ago.
    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • Probabil e legat de volantă...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Cel mai probabil nu ai cuplat bine in marsarier. A cuplat doar partial si de aici zgomotul si vibratiile. Daca nu reusesti sa reproduci defectul inseamna ca nu are nimic, cutiile de viteza manuale nu sunt asa stricacioase si complicate.

        Comment


        • Update: am mers circa 30 km, in oras si afara. Nu a mai aparut. Banuiesc ca a fost o pietricica care cumva a ajuns in compartimentul motor pe unul din scuturile metalice, sau s-o fi desprins ceva. Daca reapare voi merge la servis
          Să ne țină turbinele!

          Comment


          • ​​​​​​M-am intors​​
            Dupa vre-o 3 zile problema a revenit. A aparut iar din senin.

            Cum se manifesta - zgomot metalic, trancanit asincron cand motorul e turat la 1000-1300 ( mai sus nu face ). La schimbarea treptelor, in momentele cand ambreiajul este decuplat si cuplat - zdrangane scurt( se aude si se simte in pedala de ambreiaj), pe loc, la ralanti troncane aritmic, iar daca lasi greutatea piciorului pe ambreiaj, se simte cloncaneala direct. Culmea e ca la o pornire motor apare, dupa urmatoarea pornire dispare. Dar per general era prezent deja stabil in ultimele 2 zile.

            Deci, am vazut pe grupa de pe FB unul din utilizatori a procurat si instalat un tampon pentru cutie de viteze Febi Bilstein 48922. Am procurat acest tampon si l-am instalat la servis. Rezultat - la pornire motor un pic mai putin sdruncina, la pornire treapta 1 de asemenea vibreaza un pic mai putin. Unicul moment dupa schimbarea acestui tampon cutie viteze este ca cand motorul revine la ralanti, in zona de la 1000 la 850 se aude un luc-luc-luc-luc-luc-luc foarte subtil(nu ma deranjeaza foarte mult, e ok).

            Surpriza insa dupa cativa km a aparut acest zgomot mentionat mai sus, in perioada de repaus intre schimbari trepte 3-4, si doar o data, nu se repeta continuu. Nu este prezent cu ambreiajul la podea, ci doar cand acesta cupleaza/decupleaza.

            Dat fiind faptul ca nu este ceva ce pot duplica 100%, voi astepta pana reapare stabil, sau il voi putea duplica.
            Attached Files
            Last edited by asitaka; 6 days ago.
            Să ne țină turbinele!

            Comment


            • @asitaka​ "...La schimbarea treptelor, in momentele cand ambreiajul este decuplat si cuplat - zdrangane scurt( se aude si se simte in pedala de ambreiaj)..."

              Zgomotul ala il aud/simt si eu (S3 ~60k km), si se aude de ceva Km buni (cred ca pe la ~30k l-am auzit prima data)... nu s-a agravat de atunci si pana acuma, se aude in special cand schimb din TR1 in TR2. Nu stiu daca este exact ceea ce ai descris tu... eu il percep mai degraba ca pe un "clank" fix cand a cuplat ambreiajul.

              Eu am schimbat recent un suport motor (ala hidroelastic, cel de langa vasul de antigel), ca simptome aveam doar vibratii mai mari cu motorul odata ajuns la relanti. Cel vechi arata ok, nu avea crapaturi sau sa fie deformat... ma gandesc ca acel cauciuc doar si-a pierdut din proprietati.

              Comment


              • Feedback despre tamponul nou al cutiei de viteze dupa ce am parcurs mai multi km si in diferite scenarii - vibratiile generale la toate turatiile s-au diminuat sesizabil, pot recomanda cu incredere ( nu face 4 cilindri totusi, dar ), in special daca aveti suspiciuni ca motorul vibreaza prea mult la porniri, pornirile de pe loc si in treapta 2 la ~ 1100-1200 turatii cu sarcina mica-medie.

                Despre zgomotul prezent - a ramas doar la ralanti. Cand apare, cand nu, dar cand am ajuns astazi la service a refuzat sa faca, cand am plecat de la service, face. Deci o sa o las asa pana ce face si mai constant. Trage bine, nu am ce sa-i reprosez. Cand pui mana pe motor, infara de faptul ca se aude, se si simte acest tuc...tuc-tuc...tuc...tuc aritmic, parca ceva bate din interiorul motorului. Mecanicii au sugerat schimbul bujiilor( nu are ralanti instabil) , dat fiind faptul ca nu apare constant. A fost verificat si traseul de esapament insa acolo tampoanele sunt ok.
                Atasez si poze ale suportului cutie OEM.

                Cat despre turbina - daca reparam si eliminam jocul mecanic din tija ( o facem ca noua ), ar fi posibil sa fie asta o problema pentru actuator? Dat fiind faptul ca el e adaptat pentru situatia curenta cu joc? Sa fie necesar un reset pentru a se adapta din nou? Dupa oprire motor tiuie intrerupt deja de vre-o 15.000km, la moment 48.500

                Iar despre arcul care tine tija, in afara de functia de a atenua zgomotul zornaitului, banuiesc ca nu are cum sa opreasca uzura tijei

                Atasez imagini de referinta, luate de pe grupa de FB
                Attached Files
                Să ne țină turbinele!

                Comment


                • Originally posted by asitaka View Post
                  ......Cat despre turbina - daca reparam si eliminam jocul mecanic din tija ( o facem ca noua ), ar fi posibil sa fie asta o problema pentru actuator? .......
                  Încă nu s-a înțeles că uzura turbinei are vreo 5 cauze majore și jocul tijei NU ARE NICI O RELEVANȚĂ - el fiind prezent pe turbina dintr-o mașină nou-nouță, indiferent că e turbina originală sau cea ranforsată....

                  Jocul tijei ESTE NECESAR și NU ESTE UN DEFECT!!!!!!!

                  Defectele turbinei în ordinea de sus în jos din diagrama atașată sunt:

                  1. Deformarea și în în unele cazuri separația manivelei de axul supapei de descărcare (nu are treabă cu biela (adică tija)) - deformarea duce la schimbarea unghiului dintre manivelă și ax - deci supapa nu mai calcă corect și deplin pe scaunul ei de etanșare;

                  2. Arcul de compensare din interiorul axului își pierde elasticitea - (ATENȚIE un arc montat pe bielă (adică tijă) are un efect foarte limitat în a compensa efortul dintre bielă și manivelă, pentru că efortul compensat de arcul integrat (cel care se uzează) este între manivelă și ax);

                  3. Supapa de descărcare (Waste Gate) nu mai calcă corect pe scaunul ei - deci turbina pierde încet-încet presiunea pe admisie - de unde și erorile în cascadă, la început intermitente, apoi permanente;

                  4. Lagărul care susține axul supapei de descărcare se lărgește - rezultă că supapa de descărcare pierde contactul ȘI MAI MULT cu scaunul ei pe care ar trebui să-l preseze și astfel să mărească presiunea pe admisia motorului;

                  5. Faimosul zornăit - efectul final - în care toate cele de mai sus participă la "dislocarea" componentelor respective care acum joacă în toate felurile posibile până când actuatorul EWG nu va mai putea compensa în nici un fel pierderea de etanșare a supapei;


                  Originally posted by asitaka View Post
                  ......Dupa oprire motor tiuie intrerupt deja de vre-o 15.000km, la moment 48.500.....
                  "scăparea" (întreruperea) actuatorului e cea mai mică problemă, cauzele 1-5 fiind primordiale în motivele pentru care turbina se schimbă​
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Diagrama atașată care trebuia să fie în postul anterior...
                    Attached Files
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • dar suieratul asta la turbina noua schimbata, o fi normal?! ei asa au spus, ca e normal ))))) ca e tija ranforsata si de asta tiuie asa

                      PS: face doar jos, cand atingi pedala si urca putin in turatie, dupa nu se mai aude.

                      PPS: daca a fost montat acum juma de an, si masina a ieist din garantie, mai are garantie fiind noua?

                      videoclip, distribuire, telefon cu cameră, videotelefon, gratuit, încarcă

                      Comment


                      • de "șuierat" nu știu ce să zic - nu prea îmi sună a șuierat de turbo...

                        piesele schimbate în timpul garanției au garanția produsului în care au fost montate - deci 3 ani sau 100.000 km, care termen este atins primul...
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • bine de stiut... deci practic, daca masina a iesit acum cateva luni si tot atunci a fost montata si turbina... mai am inca 3 ani/100mii km. M-am mai linistit...

                          PS: de la turbina e, ca a pus mana nu stiu unde cand o turam si a disparut, deci stia unde sa puna direct

                          Comment


                          • Dacă mașina are garanție 100000km sau 36 luni iar o piesă(turbina) a fost înlocuită la 32 luni, rezultă că ai garanție la turbină de la 32luni la 36 luni adică 4 luni sau mai bine zis când se termină garanția mașinii și turbina iese din garanție, chiar dacă e nouă și are doar 4 luni.
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • trist atunci... era mai bine ce zicea dfa... care era si mai logic asa. adica fiind piesa noua, ai garantie standard... e ca si cum placa video din pc mi se strica, cand mai am 2 luni, mi-o schimba, dar imi da tot 2 luni. nu, imi da fix 2 ani, fiind produs nou. dar ok... nu ma mira, fiind dacia


                              LE: citesc ce zice dfa mai sus, cred ca asta a zis si el, dar am inteles eu prost. mai aveam 4 luni garantie la masina, odata cu ea a plecat si garantia turbinei noi

                              Comment


                              • Referitor la garantie colegul DFA a scris destul de clar:

                                Originally posted by DFA View Post
                                piesele schimbate în timpul garanției au garanția produsului în care au fost montate - deci 3 ani sau 100.000 km, care termen este atins primul...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google