If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
O cutie bine etajata si adaptata pentru un motor cu mai putini CP poate suplini cu succes lipsa de putere . Exemplu : tr. I - II- III mai scurte poate face masina mai agila , mai ales in circulatia urbana . Tr. IV - V mai lungi , asigura la drum lung un consum mai mic care sa compenseze consumul ceva mai mare in primele trepte . Cred ca inginerii Renault/ Dacia sigur au tinut cont de aceasta . Devantajul este ca masina nu va fi la fel de " elastica" , soferul fiind obligat sa schimbe mai des treptele de viteze , tinand turatia cat mai aproape de zona cuplului optim .
Pai asa era la oltcit special cu motorul de 650cmc, comparativ cu oltcit club 1100cmc sau 1300cmc etajarea cutiei de viteze.
Ia pune de ex cutia aia de viteze de pe sce pe un Logan 1,6mpi se schimba complet datele problemei.
1,4 pe logan de ex a avut de suferit din cauza cutiei cu rapoarte lungi. Daca ar fi pus cutia de pe Clio care avea rapoarte scurte altfel statea treaba.
Părerea mea e ca motorul e ok cat timp îți asumi asta.Nu depășești 100kmh pe autostrada și accepți ca va fi turat la urcat pante sau depășiri.
Totusi Spring va bate sce ul asta de la distanta la performante rutiere (cu exceptia vitezei maxime)
O sa poti depasi linistit 100 km/h linistit .
Springul va avea avantajul cuplului mare dezvoltat de motorul electric . Acceleratia 1 -100 km este mult mai buna la motoarele electrice chiar cu putere mai mica in Kw fata de motorul termic.
O sa poti depasi linistit 100 km/h linistit .
Springul va avea avantajul cuplului mare dezvoltat de motorul electric . Acceleratia 1 -100 km este mult mai buna la motoarele electrice chiar cu putere mai mica in Kw fata de motorul termic.
Chiar, oare Spring ce cutie de viteze are?
Ii pune transmisie CVT?
Motorul ala are un target clar: taximetristi, firme, pensioanri cu scaun la cap... O groaza de trolli o tin langa-langa cu motorul asta, de parca n-ar exista si alternativele de 90 si 100CP. Nu va obliga nimeni sa-l cumparati.
Apoi, aveti voi habar de cum e etajata cutia de viteze pentru el? Oti fi mai destepti decat inginerii de la Dacia? Ma indoiesc.
Omul a intrebat cum e motorul. Eu am mers cu el si i-am raspuns. Pur si simplu nu merita, e prea slab. Daca vrei poti face referire la subiect, dar nu la alte persoane. Asta e trolling.
si dupe citva km se opreste de tot pe margenea drumului
chemi platforma care merge cu motorina
Imi place umorul tau . Intr-adevar "electricele" astea sufera de o boala . Autonomia scazuta anuleaza ceea , ce iubim noi mai mult la o masina , adica libertatea de a merge oriunde si oricand fara limitari. La americani (se spune) cca. 20 % dintre posesorii de electrice au trecut din nou pe motoare termice , cu exceptia detinatorilor de Tesla . Mai ramane in suspensie problema reciclarii bateriilor Li-ion , care pare a fi destul de costisitoare si mult mai complicata decat ale bateriilor cu Pb . Este posibil sa se reconsidere "minunea" asta electrica , mai ales prin prisma poluarii secundare si a adaptarii retelelor electrice la consumul enorm de electricitate " pe instant".
Acum am 1.0tce GPL acum si 1.5dci. Si am mers cativa kilometri saptamana trecuta cu Logan 3 motor SCe 65. In Bucuresti, trafic moderat.
E slaba motorizarea, tragi de ea ca sa mearga chiar si in oras, mai ales daca ai nevoie de un pic de demaraj. Cutia e la fel ca cea de pe Logan 2 cu 1.0 sce, dar e degeaba cu rapoarte scurte. Am avut si Logan 1.5dci de 65CP nu subestimez motorizarea sau capacitatea unei masini de a rula decent cu un motor cu putere mica. Dar aia mergea bine in oras, avea cuplu de 160 Nm. Asta are cuplu 98 Nm, accelerezi degeaba, masina e lesinata, la fel era si 1.2 16V dar asta e semnificativ mai slaba. Dacia 1410 avea cuplu mai mare si cel putin 150 de kg mai putin. Deci merge in mod evident mai prost ca vechitura aia. Uneori cred ca si daca ar oferi Dacia un motor cu 20 CP unii ar spune ca e decent, il poti utiliza. Eu as pune diferenta de 1000 de euro si nu as lua motorul de 65 CP.
Asta are cuplu 98 Nm, accelerezi degeaba, masina e lesinata, la fel era si 1.2 16V dar asta e semnificativ mai slaba.
Nici 1.2 (cuplu 107 Nm@4250 rpm), nici 1.4 (cuplu 112 Nm@3000 rpm) nu sunt motoare lesinate, pentru niste aspirate. (Cel de 1.0 sce are 98 Nm@~3500rpm.) Nu doar pentru oras, ci si in afara. Trebuie doar sa stii cu ce ai de-a face si cum sa le conduci. Aceeasi chestie si cu acest 1.0 de 65CP. Nu sunt motoare de raliu, asta da. Sunt motoare pentru mers calm, linistit, cu consum redus si adrenalina zero.
Conduc de 16 ani un 1.4 si n-am avut vreodata emotii cu el, nici macar la depasiri, fiindca atunci cand a fost nevoie am retrogradat fie intr-a patra sau chiar a treia si am turat cat a fost necesar. Normal ca n-am sa-l depasesc vreodata pe unul cu motor de 3 litri, asta inseamna sa cunosti limitele masinii si sa fii chibzuit.
Nici 1.2 (cuplu 107 Nm@4250 rpm), nici 1.4 (cuplu 112 Nm@3000 rpm) nu sunt motoare lesinate, pentru niste aspirate. (Cel de 1.0 sce are 98 Nm@~3500rpm.) Nu doar pentru oras, ci si in afara. Trebuie doar sa stii cu ce ai de-a face si cum sa le conduci. Aceeasi chestie si cu acest 1.0 de 65CP. Nu sunt motoare de raliu, asta da. Sunt motoare pentru mers calm, linistit, cu consum redus si adrenalina zero.
Conduc de 16 ani un 1.4 si n-am avut vreodata emotii cu el, nici macar la depasiri, fiindca atunci cand a fost nevoie am retrogradat fie intr-a patra sau chiar a treia si am turat cat a fost necesar. Normal ca n-am sa-l depasesc vreodata pe unul cu motor de 3 litri, asta inseamna sa cunosti limitele masinii si sa fii chibzuit.
1.0 sce 65 este masina pentru fete, studenți... care vor sa ii duca din locul A in locul B si atat. Fara prea mari batai de cap.
Foarte bună mașina și pentru începători care abia au luat permisul de conducere
Nu este vorba de desteptaciune sau de trolat. Iar etajarea cutiei, poate avea cel mai bun reglaj din lume, daca motorul nu "poate". Date fiind informatiile initializatorului, merge si motorul de 65 CP. Dar eu cred ca m-as uita la un 1.0 Tce 90 CP, echipare Esential. Nu stiu cat e diferenta de pret. Dar fiind un nivel inferior fata de Confort, nu cred ca e f mare. Da, nu are scaun reglabil pe inaltime. Dar prefer 90 CP si o perna de scaun sub fund, ca sa vad mai bine in fata. :p
Initiator, mai arunca-ti un ochi si prin alte parti, la Hyundai, Fiat, Suzuki. S-ar putea sa ai parte de niste surprize.
Multam fain pentru raspunsuri.
Loganul are 2 chestiuni nasoale rau in varianta de downgrade la Esential. Portbagajul are gura de acces ingusta si nu prea poti sa cari nimic voluminos din cauza asta. degeaba e mare daca nu poti sa bagi in el o cutie mai lata spre exemplu...
Al doilea mare dezavantaj e ca tabla de pe interiorul portbagajului e execrabil lasata liber. Deja vad nepoteii bagand acolo jucarii care sa zdrangane cand ti-e lumea mai draga.
Pe piata doar Hyundai I 10 cu un motor asemanator (67 CP) joaca in acceasi bani restul toate sunt mai scumpe, adica exact la pret de Confort cu 90 CP.
Am gasit pe site-ul automobile-catalog.com graficele de culpu si putere pentru 1.0 sce 65. Atasez o imagine cu o comparatie intre varianta de 65 si cea de 73 cp, poate ajuta pe cineva.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment