Motorizare SCE 65

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Este o prostie să spui că (eu nu merg sportiv, deci mi-e suficient un motor slab). Mulți am vrea să mergem ca pensionarii, liniștiți până la destinație, dar nu se poate. În România nu sunt drumuri suficiente, deci mereu e aglomerat (despre valea Prahovei, Oltului, Jiului nu mai vorbim..)
    În general, în România e câte o singură bandă pe sens, pe aia merg și căruțe și tractoare, și basculante, toate. Nici 2km nu poți să faci fără să trebuiască să depășești ceva (camion, căruță, tir). Mereu apare un obstacol, iar traficul fiind aglomerat (din cauza infrastructurii insuficiente) și lumea disperată, tu avînd motor puturos mereu ai o problemă, chiar și la viteze mici. Dacă o basculantă cu remorcă apare în calea ta deja ești într-o dilemă și fie mergi în spatele ei pînă la destinație, fie îți pui viața în pericol. Nu ai cum să te asiguri calumea (chiar dacă aștepți și viteza e mică) pentru că mereu e presiune din față, mereu vine cîte un Schumacher, deci tu nici 2km n-ai apucat să mergi și deja fie rămîi blocat, fie îți pui viața în pericol.

    Toți am vrea să mergem liniștiți de la mare pînă la munte și să nu fim nevoiți să depășim nimic, DAR DE CELE MAI MULTE ORI DEPĂȘIM pentru că apare în față CĂRUȚĂ, CAMION, TIR, TRACTOR și de cele mai multe ori cînd o facem suntem în tensiune pentru că niciodată nu e ...drum liber și să mergi fluierînd. Degeaba aștepți, vin alții din spate și te presează, te iau prin lateral, mai rău e. E ușor să zici că X conduce ca pensionarul, dar nu e vorba de cum conduce el ci de cum te forțează traficul și infrastructura.

    Comment


    • #32
      Serios?
      Depasirea e manevra descrisa in Codul Rutier. Fa-o ca la carte si n-o sa ai emotii. Nu vrei depasiri, mergi cu avionul. ;)
      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

      Comment


      • #33
        Am avut un Spark, 1.0 aspirat 920kg si 67cai(si cu GPL)comparabil cu Sandero -ul de care vorbesti. Am ajuns cu el pana in Paros si Venetia(+alte multe multe locuri), cu lada de porbagaj si 4 adulti. Mai... se poate, totul e sa lasi figurile acasa.
        E mai greu cu depasirile, dar fiind o persoana in varstra, oricum, depaseste din an in pasti, deci , nu e un capat de tara. Plus ca e un motor mai simplut, mai ieftin de intretinut pe termen lung(daca asta se vrea).
        Pensionarii sunt oricum chill, nu se grabesc, sunt mai tipicari, conduc mai prudent, mai incet, mai la "conservare".

        Comment


        • #34
          In afara mergi cu orice masina pentru ca au drumuri cu mai multe benzi. La noi din contra, drumurile sunt cu o singura banda pe sens (pe aceeasi banda merg TOATE atelajele de orice tip), deci la orice pas intalnesti o remorca sau alt obstacol si trebuie sa depasesti mereu-mereu, de zeci de ori, de sute de ori pe zi. La Paros in Italia te plimbi si cu bicicleta, dar poti sa faci acelasi lucru pe Valea Oltului?
          La noi nu s-au facut drumuri de zeci de ani si fiind putine drumuri sunt suprasolicitate si partial blocate (nici parcari nu sunt). Cu atat mai mult trebuie obligat mereu sa depasesti, pentru ca la orice pas dai de ceva si mereu vine din fata ceva (fiind peste tot supraaglomerat).

          In timp ce in Ungaria am mers de la N la S cu matizul si NU a fost nevoie sa depasesc nimic si nu am primit niciun flash din spate, la noi nici o suta de metri nu pot sa merg dupa ce ies din curte fara sa vina cate unul in spate si sa ma ia la cloaxoane sau altul sa se bage pe stanga si sa ma forteze in lateral sau sa dau de-o caruta si sa raman blcoat in fundul ei. Asta nu se intampla pentru ca noi am fi nesimtiti, ci pentru ca la noi nu e infrastructura si cel din spate n-are cum sa stea in fundul meu 200km pana la primul drum cu 4 benzi si n-are incotro, se suie pe mine. Daca eram in Germania, statea linistit pentru ca la prima cotitura se faceau 4 benzi, deci omul n-avea nevoie sa ma forteze.

          Indiferent daca esti pensionar, chill, cumpatat, limitat, tipicar, etc, la noi drumurile te forteaza la depasiri, situatia in sine, nu modul tau dea conduce, iar majoritatea depasirilor se fac de nevoie, se urca cei din spate peste tine oricat de pensionar ai fii, nu intereseaza pe nimeni.
          Last edited by digu; 22 December 2021, 17:55.

          Comment


          • #35
            Originally posted by michidush View Post

            Multam fain pentru raspunsuri.
            Loganul are 2 chestiuni nasoale rau in varianta de downgrade la Esential. Portbagajul are gura de acces ingusta si nu prea poti sa cari nimic voluminos din cauza asta. degeaba e mare daca nu poti sa bagi in el o cutie mai lata spre exemplu...
            Al doilea mare dezavantaj e ca tabla de pe interiorul portbagajului e execrabil lasata liber. Deja vad nepoteii bagand acolo jucarii care sa zdrangane cand ti-e lumea mai draga.
            Pe piata doar Hyundai I 10 cu un motor asemanator (67 CP) joaca in acceasi bani restul toate sunt mai scumpe, adica exact la pret de Confort cu 90 CP.



            Ai reusit sa comanzi ceva? Sau ai ales alta masina?

            Comment


            • #36
              Originally posted by digu View Post
              Indiferent daca esti pensionar, chill, cumpatat, limitat, tipicar, etc, la noi drumurile te forteaza la depasiri, situatia in sine, nu modul tau dea conduce, iar majoritatea depasirilor se fac de nevoie, se urca cei din spate peste tine oricat de pensionar ai fii, nu intereseaza pe nimeni.
              Probabil ca nu ai parinti pensionari. Majoritatea nu depasesc in afara oraselor, poti sa le dai si 200 cai putere. Incercati sa ganditi ca ei , nu ca noi. Eu nu sunt de acord cu "te forteaza". Asta e gandirea noastra, ca natie de soferi suntem praf, de acolo si atatia morti pe sosele(nr 1 pe Europa!). N-avem infrastructura, fortam depasiri. Nu stiu cati isi asuma situatia actuala, astea sunt drumurile , astea e traficul, mergem linistiti din A in B. Pana la urma, si starea parcului nostru auto este destul de buna in materie de cai-putere in conditiile in care nu prea ai multe locuri unde ii poti folosi. Merg multicel prin tara si cred ca multi imi vor da dreptate, multe depasiri sunt facute pt mai nimic ca timp, dar o groaza ca risc, de multe ori e psihologic. Multi isi iau masini exact pe principiul asta, mai mari, mai grele, mai "tanc" , mai puternice, ca sa fie cat mai sus in ierarhie. Asta duce inevitabil la accidente cu urmari din ce in ce mai grave.
              Ganditi-va asa: Cu cat parcul auto e mai "puternic" cu atat soferii nostrii vor fi mai agresivi, cu cat e mai "normal", cu atat se va merge mai normal.
              Majoritatea accidentelor pe care le vedeti la tv nu sunt cu pensionari carora nu le-a iesit o depasire ca trageau de un sandero de 65 cai, ci cu teribilisti care au tras de o masina crezand ca 150 sau 200 cai le ajung si ghici ce?
              Personal ,ultumul care era sa ma faca pilaf nu era unul cu un Logan ci unul cu un Mercedes gt amg coupe.
              Last edited by AdrianHH; 23 December 2021, 12:42.

              Comment


              • #37
                Omule, ORICE OM DEPASESTE in afara oraselor, ca e plin de carute si alte troace peste tot. Cum adica "majoritatea nu depasesc in afara oraselor". Cand le iese calu si caruta in fata ce fac? Merg dupa ea 200 de km?

                Comment


                • #38
                  Daca parintii tai pensionari pleaca la munte si le iese un tractor in fata ce fac? Merg dupa el pana la Brasov?

                  Comment


                  • #39

                    daca tractorul ala (cu remorca sau fara) merge cu 90 pe DN - e din cauza tractoristului.
                    poti depasi tiruri si in rampa de 8-10% daca nu ti-e teama sa calci pedala aia mica.
                    si, sa fim seriosi, sa ne aducem aminte ca s-a tot depasit pina la inceputul anilor 2000.

                    Comment


                    • #40
                      Cu orice motor aspirat de cilindree mica si ponei putini de la orice marca nu ai de ce sa ai nici cea mai mica emotie in privinta deplasarii pe orice drum din tara asta fie el comunal, judetean, national, national-european sau autostrada. Liber sau aglomerat, nu conteaza. Nu-ti trebuie decat cunostintele si indemanarea de a face asta adica, cu alte cuvinte, sa stii cum sa schimbi vitezele si cum sa te angajezi intr-o depasire in siguranta cunoscand perfect ce poate dar mai ales ce nu poate masina ta in orice imprejurare.
                      Un tractor, o caruta sau orice alt vehicul lent se poate depasi cu mare usurinta. Poate ca unii or sa fie surprinsi dar poti depasi fara prea mare efort pana si un ditamai tirul care merge cu limitarea activata.
                      Exemplele cu Transalpina si Transfagarasanul sunt complet irelevante pentru ca sunt sosele turistice si lumea se duce acolo la plimbare si nu sa filmeze episoade din Top Gear.
                      In rest, indiferent de drum, poti merge cu mare lejeritate in limitele legale de viteza, chiar si pe autostrada. Repet, trebuie doar sa stii cum se face, restul sunt basme populare.
                      Adica voi n-ati vazut aspirate cu ponei putini care merg decent pe drumurile cu adevarat aglomerat gen Valea Oltului, Bacau-Brasov sau mai stiu pe unde? Eu am vazut si inca destule.

                      Comment


                      • #41
                        Nu poti depasii nici tractor daca vin mereu din fata si te tin in "sah". Am stat eu in spatele unui tir 20 minute deoarece mereu venea din fata. Intre timp, din spate trecea cate o masina puternica pe langa mine, parca aluneca, doar pisca putin pedala si ne depasea in 3 secunde si pe mine si tirul din fata.

                        Eu tot stateam sa estimez "ce poate si ce nu poate masina", da-i a 3-a, tureaza maxim, toate prostiile. Venea din spate cate o d-ra care habar n-avea de schimbat viteze, pisca un pic pedala si aia era, in 3 secunde (cat ai clipi din ochi) ne depasea pe amandoi cu mare eleganta.

                        Eu am ramas in fundul tirului si ea s-a dus linistita mai departe de parca nici n-ar fi intalnit nimic.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by digu View Post
                          Am stat eu in spatele unui tir 20 minute deoarece mereu venea din fata.
                          TIRul ala mergea cu cel putin 90 kmph, asa-i? Pai tu cu TIRurile te pui? Aia au motoare de-ti dau fumu' daca vor. Si cu 100CP sunt prudent cand le depasesc.
                          Cu 75CP am depasit fara probleme ani de zile. Trebuie putin mai multa rabdare. Fza cu infrastructura neconforma e o aiureala. Te adaptezi la conditii.

                          PS: cam ai boala pe domnisoare, nu?
                          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by madi View Post

                            Ai reusit sa comanzi ceva? Sau ai ales alta masina?
                            Mașina a venit în septembrie la sfârșit. E ok. Persoana in cauza s-au obișnuit repede cu ea și nu se plânge de motorizare. Pt cat a costat mi se pare imbatabila cu ce oferă. E alba deci nu o să am nicicând emoții daca va trebui revopsit vreun element, motorul neavând turbina e mai simplu constructiv și cred că o să țină fara probleme, scaunele sunt ok, ambianta la interior e ok. Pt cine are nevoie de mobilitate, un portbagaj decent la 11000 nu ai alternativa noua. Pe vremuri la 11 000 te apropiai de o Fabia cheala, in 2021 Fabia cred că pleacă de pe la 15-16k...

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by digu View Post
                              Nu poti depasii nici tractor daca vin mereu din fata si te tin in "sah". Am stat eu in spatele unui tir 20 minute deoarece mereu venea din fata. Intre timp, din spate trecea cate o masina puternica pe langa mine, parca aluneca, doar pisca putin pedala si ne depasea in 3 secunde si pe mine si tirul din fata.

                              Eu tot stateam sa estimez "ce poate si ce nu poate masina", da-i a 3-a, tureaza maxim, toate prostiile. Venea din spate cate o d-ra care habar n-avea de schimbat viteze, pisca un pic pedala si aia era, in 3 secunde (cat ai clipi din ochi) ne depasea pe amandoi cu mare eleganta.

                              Eu am ramas in fundul tirului si ea s-a dus linistita mai departe de parca nici n-ar fi intalnit nimic.
                              Poti estima distanta si viteza vehiculelor care vin din fata dar la masina pe care o conduci trebuie sa cunosti cu cea mai mare precizie posibila ce poate si mai ales ce nu astfel incat sa depasesti in siguranta. Cine nu stie nu trebuie sa se hazardeze ci trebuie sa aiba rabdare si sa efectueze manevra atunci cand se simte in stare. Eu am aceasta rabdare si consider ca este complet contraproductiv sa cronometrez timpii petrecuti in spatele unuia sau a altuia.
                              Daca vin mereu din fata si te tin in sah nu depasesti si gata, mergi dupa cel din fata, viata este infinit mai pretioasa decat timpul pierdut astfel. Nu te cunosc, nu-ti stiu indemanarea si experienta la volan dar daca totusi ai frustrari in privinta asta cumpara o masina mai puternica decat a d-soarei respective si cand o mai intalnesti pe drum pisca tu mai mult decat ea pedala si ai rezolvat problema.
                              Sigur ca intotdeauna o masina mai puternica depaseste mai usor si mai repede. Nimic de zis, cu cat mai multi cai cu atat mai bine. Am mers cu multe masini mult mai puternice decat motorizarile de la Dacia si sunt ultimul om din lume care ar contesta asta dar a generaliza spunand de tractoare sau de carute este hilar. Eu si cu 90 de ponei turbo stau atunci cand e cazul in spatele unui autovehicul desi de multe ori as putea intra in depasire cu pedala la fund/aproape la fund dar in imensa majoritate a cazurilor am considerat ca e mai sigur asa pentru mine (si mai "sanatos" pentru masina) dar mereu am gasit "portita" de depasire relaxata chiar daca intre timp au fost altii mai "potenti" care au depasit inaintea mea. Mai mereu se baga cate unul in cate o depasire riscanta bazandu-se pe puterea masinii lui si de aceea cand observ ca in depasirea mea se afla o asemenea masina reduc viteza si las loc suficient respectivului pentru o eventuala repliere.
                              Last edited by gabrieln1960; 24 December 2021, 11:03.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by digu View Post
                                Omule, ORICE OM DEPASESTE in afara oraselor, ca e plin de carute si alte troace peste tot. Cum adica "majoritatea nu depasesc in afara oraselor". Cand le iese calu si caruta in fata ce fac? Merg dupa ea 200 de km?
                                Nu stiu unde stai tu si pe unde umblii dar prin zona mea vad o caruta sau troace care , chiar trebuie depasite de an in pasti. Cred ca esti "atlfel" de sofer.
                                Oricum, daca nu iti ajung 65 cai sa depasesti o caruta, vad o complet alta problema(cu soferul adica).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google