Dacia Logan-Sandero ECO-G 100

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by alex1ioan View Post
    Ma rog, nu contrazic... și 0,9 TCE , ce regim de functionare/injecție are?
    Eu am avut 0.9 TCE. Am 2018. Prima mie de km nu am turat-o mai mult de 3500rpm, apoi ma duceam cu ea până în 5000 de ture. Am dat-o la 35000km fara s-a fi avut vreo problema cu ea.

    Comment


    • #17
      Originally posted by alex1ioan View Post

      A sesizat asta și cineva din familie, MCV 2019, 0,9 TCE ,GPL fabrica, dar sincer, nu i-am dat crezare, refuzând sa cred ca e posibil asa ceva, benzina+ GPL concomitent. Este a doua parere, daca se confirma, nu e nici o economie, dimpotrivă..
      Mi-au confirmat si baietii de la Pro Gaz Vernesti cand am fost la revizie cu batranul 1.4 MPI luna trecuta.

      Eu cred ca este economie, avand in vedere ca acum la mine in oras benzina costa dublu si un pic fata de GPL.

      Pana la urma e un lucru bun, abia nu se mai invecheste benzina in rezervor vara cand trece instant pe GPL dupa pornire.
      Last edited by daymaker; 26 April 2021, 21:36.

      Comment


      • #18
        Originally posted by ursamajor View Post
        Cand motorul merge pe GPL consuma SI benzina alea cu injectie directa. Nu confundati caprariile. ;)
        "H4B are injecție indirectă, nu are nevoie de benzină în timpul mersului așa cum e instalația pentru H5F(1,2TCe injecție directă) care merge cu "gaz lichid".....o spunea t0rquemada , cu ceva timp în urma.

        Comment


        • #19
          Originally posted by daymaker View Post

          Mi-au confirmat si baietii de la Pro Gaz Vernesti cand am fost la revizie cu batranul 1.4 MPI luna trecuta.

          Eu cred ca este economie, avand in vedere ca acum la mine in oras benzina costa dublu si un pic fata de GPL.

          Pana la urma e un lucru bun, abia nu se mai invecheste benzina in rezervor vara cand trece instant pe GPL dupa pornire.
          Eu vorbesc de gaz și benzina in același timp, nu de pornire , la rece, iar dacă se confirma, ținând cont ca pe GPL si consuma aproape dublu, chiar nu prea mai e economie. La 1.0 aspirat, cazul meu, off topic, am 5,5 mixt, pe GPL as ieși la un 9-10, deci....

          Comment


          • #20
            Fiecare, inclusiv inițiatorul topicului, face cum îl taie capul, însă e de reținut că la Logan III cu H4D4xx aka 1,0TCe(Turbo Control efficiency) cu/fără GPL are GPF(Gasoline Particulate Filter) așa că exploatarea e mai strictă decât la Logan II, iar rodajul chiar mai important.

            Tot de reținut e că 1,0TCe(H4D) e cu injecție indirectă, ca și 0,9TCe(H4B).și doar 1,2TCe(H5F) și 1,3TCe(H5H) sunt GDI (injecție directă), dar ultimele 2 nu sunt prezente pe model.
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #21
              Eu m-am referit strict la 1.0 TCe.

              alex1ioan si eu vorbesc tot despre GPL + benzina in acelasi timp...
              Last edited by daymaker; 26 April 2021, 22:32.

              Comment


              • #22
                Privind funcționarea motorului GPL+Benzină în același timp:

                ECO-G 100 de pe Logan III suportă "failover" pe Benzină în anumite situații:
                - dacă de exemplu accelerați brusc și necesarul momentan de putere nu este îndeplinit de GPL motorul trece temporar pe Benzină și când necesarul de putere scade se trece înapoi pe GPL;
                - trecerea bruscă de pe GPL pe Benzină când e rece afară și motorul încă e rece e absolut normală pentru că un debit mai mare de GPL cere o vaporizare mai rapidă a lichidului în gaz și temperatura scăzută previne o vaporizare rapidă, de unde și comutarea pe Benzină pentru a îndeplini necesarul crescut de putere;
                - dacă activezi ECO și apeși până la fund pedala de accelerație (adică treci de punctul de rezistență a pedalei) mașina dezactivează temporar modul ECO - tu faci depășirea sau ce aveai nevoie - iar revenirea cu accelerația la o poziție normală restaurează modul ECO așa cum era înainte - și dacă folosiți ECO cu GPL activ și necesarul de putere după dezactivarea automată a ECO depășește puterea furnizată de vaporizatorul GPL atunci motorul comută temporar de pe GPL pe Benzină și apoi înapoi pe GPL și re-activează ECO după ce necesarul de putere a scăzut;

                Acestea ar fi câteva motive pentru care motorul consumă și Benzină deși îl folosiți majoritar pe GPL, dar acest consum suplimentar de Benzină se face prin COMUTARE între cele 2 surse de combustibil și nu prin combinarea simultană.

                Deci DA, puteți constata un consum suplimentar de Benzină care însoțește funcționarea pe GPL, mai ales dacă parcurgeți distanțe mai scurte dimineața, aveți talpa mai grea sau GPL-ul nu e așa calitativ, sau filtrele GPL nu sunt chiar curate sau cu revizia întârziată.
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • #23
                  Cum fac eu cu masinile mele care intra pe taxi,

                  Macar 3000 km doar decit rulata pe rodaj benzina, doar maxim 3000-MAXIM MAXIMORUM 3500 rpt/min,

                  Asta pentru cei care vor sa tina motorul perfect pentru juma meleon km stare impecabila.
                  dupa revinzare taxiu obosit sa se bucure si clientul de masina buna nu sa se simta fraerit
                  Last edited by george.sce; 27 April 2021, 14:33.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by alex1ioan View Post
                    Ma rog, nu contrazic... și 0,9 TCE , ce regim de functionare/injecție are, directa ?
                    E tot un MPI.
                    Vezi aici cu ce se mananca fiecare.

                    Ori aici.

                    Sau aici.

                    Last edited by ursamajor; 27 April 2021, 15:48.
                    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by ursamajor View Post
                      Cand motorul merge pe GPL consuma SI benzina alea cu injectie directa. Nu confundati caprariile. ;)
                      De aici a plecat discuția , noi am vorbit de 0.9 și 1.0 Tce, ambele cu injectie INDIRECTA , bănuite de consum simultan de carburant, tu îmi "servesti" la meniu altceva(directa) , deși mai mulți colegi si-au exprimat opiniile, citește mai sus. Ti-am spus și îți repet, nu ma contrazic cu tine, dacă vrei fa-o cu ei!

                      Comment


                      • #26
                        yeah, right...
                        si cutia "easier" era garantata pe viata...
                        dacia... garantie... hai s-o lasam pe jos inainte sa macane.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by alex1ioan View Post
                          De aici a plecat discuția , noi am vorbit de 0.9 și 1.0 Tce, ambele cu injectie INDIRECTA , bănuite de consum simultan de carburant, tu îmi "servesti" la meniu altceva(directa) , deși mai mulți colegi si-au exprimat opiniile, citește mai sus. Ti-am spus și îți repet, nu ma contrazic cu tine, dacă vrei fa-o cu ei!
                          Vai dar ce ofuscat esti! Si ce limbaj elevat si spiritual folosesti... macar de-as fi chelner.
                          Motoarele dotate cu instalatii GPL NU CONSUMA SI BENZINA, in mod normal. Exista la unele instalatii optiunea ca la acceleratii bruste, absolut brutale si care depasesc un anumit numar de turatii, sa se aduca si un aport de benzina pentru a ajuta la functionarea in acel regim dificil. De exemplu, la instalatia mea LR Evo One montatorii de la Vernesti m-au intrebat cum sa seteze acest parametru. Si mi-au recomandat sa setez turatia de la care se incepe injectia si de benzina la 3500 rpm. Dar, repet, asta se intampla NUMAI la accelerari brutale. Accelerand progresiv, chiar si repede, nu se intampla acel scenariu. Deci consumul pe benzina (poate 99,9%) se produce numai la pornirea motorului pana ce trece automat pe GPL. Vorbim doar de motoare tip MPI/injectie indirecta.
                          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                          Comment


                          • #28
                            Nu sunt ofuscat, chiar deloc, și chiar de la inceput, m-am eschivat, doar ,ti-am raspuns în aceeași nota ironica !(Vezi aici cu ce se mananca fiecare.)

                            Comment


                            • #29
                              Ah, OK, mea culpa. Nu era doar pentru tine. Mai mult pentru cei ce nu stiu "cu ce se mananca" motoarele. Pana la urma se pare ca sunt si chelner.
                              Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                              Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                              Comment


                              • #30
                                bine ca va-ti impacat, era nasol cearta in saptamina mare

                                stiti ce e aia, paste, isus cristos stiti nu ? sa fim mai buni ... fara rautati.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google