Logan III - Îmbunătățiri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Referitor la centuri atasat si cateva capturi pentru doua modele, am subliniat cuplurile de strangere si faptul ca se inlocuiesc suruburile de prindere la remontare (si nu cred ca pentru demontare trebuie sa folosesti un impact, sa gasesti un bit de 50mm si sa-l pui direct in impact )
    Attached Files

    Comment


    • Mersi de sfaturi baieti. Tot cu calendarul ordotox pomenit am reusit intr-un final sa-l desfac. Nu am vrut sa folosesc cheie universala pentru ca nu stiam ce se afla sub masca de plastic si nu voiam sa fortez cheia in JOS ca sa mai rup ceva pe acolo. Si cu torx-ul, pârâia deja ceva pe acolo (pana la urma era pasta anti-desurubare), dar am ales metoda asta, fiind doar o actiune de rotatie fara sa ma apas pe surub in jos si sa risc sa rup/indoi ceva.

      Am folosit direct torx-ul fara adaptor. Am avut nevoie de o cheie in T, unde am mai prelungi T-urile ca sa pot aplica o forta suficient de mare cu ambele maini. )
      ---

      Intr-un final, dupa o zi intreaga de scos clipsuri, suruburi, masti de plastic, bancheta, etc., am masina pregatita pentru maine pentru a putea fi "blindata". Inca am pastrat plafonul sus pentru ca trebuie sa ma duc sa iau materialele dar in principiu, sper eu, ca dupa ce dau bradutii jos, sa pice si el.
      Attached Files

      Comment


      • Felicitari pentru reusita , si multumim pentru detalii.

        PS: pentru astfel de asamblari NU recomand "impactul", am strans destule asamblari filetate cu diverse solutii anti-desfacere (plastic, pasta, Loctite, etc.) la cupluri mult mai mari (chiar si la unghi) si am desfacut foarte multe suruburi \piulite asamblate astfel, doar vreo 2-3 au fost "distructive".
        Asa cum bine\corect a scris si colegul asitaka ai grija si la strangere \insurubare ("Are putina pasta anti-desurubare ... Ulterior e foarte usor de a strange-slabi. Dar fii sigur ca strangi bine, altfel poate slabi cu timpul de la vibratii ...) pentru ca ulterior NU este nevoie de " ... tot calendarul ortodox pomenit. Am insistat pana a cedat psihic si a iesit lejer. Nici unul din ele nu avea pasta de blocare."

        Comment


        • image.png Th3T1ger ai grija daca incepi a monta vibro-fonoizolare sa degresezi cu anti-silicon ( degresant care nu lasa pelicule, pentru tinichigerie auto ). Temperatura de afara trebuie sa fie de la 20 grade in sus. Altfel e risc sa nu se lipeasca bine si sa cada apoi.

          Eu cand am avut resturi de materiale dar era sub 15 grade puneam foile de bitum vibroizolante in compartimentul motor la ralanti sa se incalzeasca dupa care le scoteam cate una pe rand. Curajos sau nesabuit va las pe voi se decideti

          Asa am vibroizolat polita din spate. Dar mare grija sa nu ia foc, sa nu alunece in jos de la vibratii motor etc
          De asemenea foile pot fi lasate sa se incalzeasca la soare, sau orice alta sursa de caldura, chiar cu un uscator de par performant.
          P.S. Daca tot ai scos cate ceva scoate si carpetul decorativ de pe polita spate, are efect daca pui bitum de 4mm acolo cand rabatezi spatarele la loc.
          E dificil fiindca ai clipsurile alea foarte aproape de luneta... ai nevoice de un remover ca in poza, dar se poate face cu plastice si multi dumnezei,,,
          Last edited by asitaka; 4 weeks ago.
          Să ne țină turbinele!

          Comment


          • Mersi asitaka de sfaturi. Am sculele necesare cand vine vorba de clipsuri, declipsari s.a.m.d. Doar parasolarul ala a fost ceva mai 'special' si a fost nevoie de o surubelnita.

            Cat despre montarea vibro-fono, am mai trecut prin procesul asta, cu usile. Nu mai sunt chiar la "prima mana". Oricum o sa las bitumu in soare si inclusiv masina sa imi bata putin soarele in plafon, sa faca contact mai bine. Iar pentru degresat, folosesc un diluant nitro.
            Last edited by Th3T1ger; 4 weeks ago.

            Comment


            • Dupa atatea intrebari - multumesc pe aceasta cale asitaka si tuturor de sfaturi - a sosit timpul sa-mi platesc datoria si sa vin cu rezultate. Cam tot ce se poate vedea in poze este rezultatul unei munci de o zi. Bine, eu nu sunt expert, in ritmul meu si vreau sa zic, ca, nu mai sunt om. Ma dor toate oasele, muschii, am vanatai peste tot si sunt super obosit. )))

              Singura dificultate pe care am avut-o, a fost pozitionarea plafonului in locul in care a fost. Greu. Extrem de greu. Dupa 3 incercari, morti, sfinti, s.a.m.d, am reusit cat de cat sa il pozitionez dar inca in zona manerelor spate si polita spate, nu e 100% bine. Plafonul pica mai jos cu 2mm fata de maner si se "observa" gaura. Pe fata, surprinzator, a iesit din prima la "linie", dar de la jumate catre spate, mereu gresit. In spate de tot la rezistente (polita), plafonul pica mai jos cu vreo 3-4mm. Pana la urma, am cedat si l-am lasat asa, am considerat ca poate o fi din cauza ca am bagat straturile alea in plus. Nu e deranjat cum arata, adica cineva strain nu ar remarca lucrurile astea.

              Misiunea de maine, oalele si tot ce tine de portbagaj. Daca tine vremea cu mine.

              Attached Files

              Comment


              • Eu cand am studiat problema am primit sfat de la baietii de la Soundhouse sa pun un singur strat la plafon. Nu le-am cerut detalii, dar probabil din cauza asta (stiau ca nu se mai potriveste la "linie"). Ai si folosit materiale groase si s-au adunat, ei imi sugerasera ala de 1.x mm.

                Comment


                • Vorba aia "1.x mm = fix-pix" , dar totusi e o imbunatatire ...

                  Comment


                  • Teoretic, doar bara de la mijloc am imbracat-o in bitum si atat, pentru ca mi se parea tot plafonul drept si era clar ca daca voi pune si acolo 3 straturi, mai rau fac. In rest, diferenta de la tabla pana la respectiva bara acum e umpluta cu 3 straturi si ajunge la acelasi nivel cu bara de pe mijloc. Dar, ma gandesc ca in zona manerelor, ar fi trebuit sa las o mica distanta pentru ca abia mai apoi sa observ ca plafonul e putin "modelat" in asa fel incat sa incapa la loc. Oricum, nu e chiar asa de deranjant la ochi. O sa revin cu poze sa intelegeti despre ce vorbesc.

                    Comment


                    • Cam despre asta e vorba la manere si spate polita. Daca ridic cu mana in spate la polita revine la normal, dar coboara singura in jos imediat, e clar ca preseaza ceva de e in pozitia asta. Cine stie, poate in zona spate ar fi fost mai aproape de tabla, cartonul/plafonul.

                      Edit: Oricum eu sunt multumit de cum a iesit. Asa cum spuneam, cineva strain nu ar remarca.
                      Attached Files
                      Last edited by Th3T1ger; 4 weeks ago.

                      Comment


                      • Exista vreo posibilitate de a modifica timpul hill assist sai sa-l dezactivezi? Este total anapoda, prea mare. Pe marsarier este chiar ok , parca astia de la Dacia au incurcat AV cu AR.

                        Comment


                        • madi , daca doresti poti sa oferi mai multe detalii despre “Este total anapoda, prea mare” si de ce doresti sa modifici sau dezactivezi,
                          Scriu asta pentru ca de obicei pe forumuri se dorea activarea functiei si nu stiu la L&S3 cum este dar la X52 (si alte modele Renault) este destul de bine implementata.
                          Tangential la asta chiar ieri stationam la un semafor ce avea o panta lina (cam 5-8 grade), in fata un Logan3 care la plecare a “luat-o la vale”, Sanderica al meu stand pe loc dupa ce am luat piciorul de pe pedala de frana (adevarat ca are doar doua pedale), HSA si-a facut bine “treaba”, de fapt l-am testat in multe alte conditii \imprejurari sunt multumit de functionare, o consider o functie utila la care NU am ce sa imbunatatesc sau modific.

                          Desigur ca si acest subiect a fost tratat si detaliat de DFA pe pagina de Wiki ex aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:i...iguranta#toc15
                          iar despre activare \dezactivare functii, “poarta” SGW \CGW, persoane care pot face asta, etc. aici:http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:f...-se-pot-activa
                          si cum se poate “trece” de SGW aici :http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:howto-cum-sa#toc2

                          Legat de HSA nu cred ca se poate “modifica timpul hill assist” dar se poate dezactiva, doar ca info (subliniez asta) in DDT2000 este posibilitatea dezactivarii ex atasat, de fapt si in CLiP este configuratia CF012 –Demaraj in panta care are setarile 0=Activ si AA=Inactiv iar pentru inactiv se trimite tot o comanda 2E4B31AA, plus ca sunt si comenzile RZ010 –Compensare sensor accelerare logitudinala, RZ009 –Compensare sensor presiune frana, etc. dar si parametri aferenti PR007, PR114, PR183 plus ceilalti din ABS/ABR.

                          Daca chiar se doreste dezactivarea acestei functii recomandarea mea (subliniez si asta) este sa se apleleze la cineva care chiar stie ce face (ex in Bucuresti sunt Bogdan, Doru, …), pentru ca HSA este destul de complex, implica multe sisteme, componente, senzori, interconditionari, etc. si nu in ultimul rand tine de siguranta masinii, cu asta NU este “de joaca” si trebuie avut grija cand se face orice “imbunatatie” \modificare , iar vreun defect si\sau functionare necorespunzatoare a unei componente este cu totul alta discutie (si trebuie rezolvata cauza \problema).
                          Attached Files

                          Comment


                          • Multumesc pentru raspuns, nu vreau sa fac eu modificarea , vreau sa stiu daca se poate face.
                            De ce am scris asta? Pentru ca la o intersectie in rampa timpul de asteptare pana la dezactivare frana este peste 4 secunde, nu poti pleca imediat sau aproape imediat. Saptamana trecuta mi-a facut un participant la trafic semn ca pot trece inaitea lui si pace, nu am putut pleca, i-am facut semn sa treaca. In general m-am obisnuit cu fenomenul, stau si anticipez traficul,dar pot aparea situatii de criza.Eu chiar nu am nevoie de hill assist, ca sa nu se activeze cate o data ma joc cu ambreiajul si chiar nu e bine pentru sistem.
                            De ce nu are acelasi timp ca la plecarea in marsarier?Pentru ca este chiar ok ca timp de dezactivare.Nu am frana de parcare electrica.
                            Ai mentiunat de un L3 care a luat-o la vale, cred ca participantul a fost surprins de fenomen.
                            Last edited by madi; 4 weeks ago.

                            Comment


                            • Da, acum este mai clar, multumesc pentru detalii.
                              Si in manual scrie ca retine vehiculul aproximativ 2 secunde, iar DFA a detaliat pe Wiki atat functionarea cat si procedura HSA:

                              HSA - Funcționare
                              - când HSA determină că mașina se află cu botul către vârful rampei și șoferul apasă pe frână să mențină mașina pe loc în rampă, HSA memorează presiunea din instalația de frânare și așteaptă ca șoferul să elibereze frâna;
                              - când șoferul eliberează frâna HSA intervine imediat și aplică frânelor aceiași presiune pe care a memorat-o - mașina rămâne pe loc;
                              - șoferul trece cutia de viteze în treapta 1 și apasă pe accelerație - mașina ar trebui să pornească;
                              - HSA monitorizează cuplul transmis roților - dacă acesta e prea mic HSA întărzie eliberarea completă a frânei (șoferul ar trebui să accelereze mai mult);
                              - dacă cuplul transmis roților este suficient pentru ca mașina să pornească de pe loc atunci HSA eliberează frânele cu o viteză proporțională cu gradul de înclinare al rampei;

                              HSA - Procedura de pornire în rampă
                              - 1 - oprești mașina în rampă, ții frâna de serviciu apăsată;
                              - 2 - apeși ambreiajul (ții frâna în continuare);
                              - 3 - cuplezi treapta 1 de viteze;
                              - 4 - eliberezi frâna de serviciu dar menții apăsat ambreiajul;
                              - 5 - HSA ține frâna acționată pentru tine 3 secunde*;
                              - 6 - ridici ambreiajul și pornești de pe loc mașina (*în timpul ăsta HSA eliberează frânele cu o viteză proporțională cu gradul de înclinare al rampei);
                              Pentru reușită de fiecare dată e nevoie ca pașii să NU fie executați în grabă ci mai lent (ca un șofer începător), astfel încât HSA să realizeze intenția șoferului (de a porni de pe loc în rampă). Executarea rapidă a pașilor duce de cele mai multe ori la lipsa de activare a HSA
                              Daca asa cum ai scris timpul de asteptare pana la dezactivare frana este peste 4 secunde, nu poti pleca imediat sau aproape imediat, nu stiu la L&S3 cum este dar asta nu mi se pare OK (implementare, soft, probleme tehnice aferente, etc. …), poate ceilalti colegi sa te ajute cu detalii.
                              Tangetial la asta acum m-am intors de la cumparaturi (jumatatea mea cea mai buna a uitat ieri sa cumpere tot magazinul si azi a trebuit sa mai cheltuie ceva ), acelasi semafor, am asteptat sa intre HSA (S&S dezactivat, dar am facut teste si cu el activat), la “verde” am luat piciorul de pe frana si asteptat vreo 2 secunde, timpul este mai mare dar am tinut cont de ceea ce ai scris, apoi am apasat pedala de acceleratie, masina a plecat imediat de pe loc (insa repet ca tractorasul meu robotizat si vechi are o pedala lipsa).

                              Dar daca doresti dezactivarea HSA asa cum am scris \detaliat in postul anterior aceasta se poate face fara probleme din soft.


                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google