Subscriu celor scrise de colegul DFA , as mai adauga ca prima data cand am masurat bateria la masina mea am avut un mic ”soc” cand am vazut incarcarea dar ulterior am realizat ca sistemul ”o tine” intr-o anumita plaja de incarcare, am facut masuratori (am cateva ”jucarii” bune) si monitorizari, atasez spre exemplificare un grafic cu trei monitorizari suprapuse ale tensiunii bateriei iar incarcarea citita de soft a fost constanta pe tot parcursul, plus doua capturi cu valori\setari din diagnoza si trei legate de S&S, pentru Logan3 cred ca gestionarea energiei este si mai ”stufoasa” cu potentiale probleme aferente (si sincer nu stiu cine\cum poate sa "imbunatateasca" asta) dar pot sa fie si unele lucruri asemanatoare (ex valoarea minima a pragului de incarcare).
Logan III - Îmbunătățiri
Collapse
X
-
Probleme, care probleme? Are 510 pe etichetă și 517 măsurat. Reîncărcare înseamnă baterie dată jos de pe mașină pusă pe redresor 12ore, timp în care, clientul nu are mașină, în plus ca reprezentanță m-aș lega de orice accesoriu electric/electronic* ce nu a venit cu mașina pentru a refuza operațiunea - a se citi Condițiile de garanție înainte de a comenta pe postul ăsta
*voltmetre, încărcătoare de telefon, camere DVR, etcPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 1
Comment
-
Pai de ce mai am priza de bricheta, doua bucati, mufa USB care are semnul de incarcare? Camera DVR, ce are aceasta camera ? Oricum se incarca doar cand e contactul pus. Aceasta masina e bibelou? Calculatorul masinii ar trebui sa sesizeze consumatorii suplimentari si sa comande incarcarea in functie de sarcina.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View PostProbleme, care probleme? Are 510 pe etichetă și 517 măsurat. Reîncărcare înseamnă baterie dată jos de pe mașină pusă pe redresor 12ore, timp în care, clientul nu are mașină, în plus ca reprezentanță m-aș lega de orice accesoriu electric/electronic* ce nu a venit cu mașina pentru a refuza operațiunea - a se citi Condițiile de garanție înainte de a comenta pe postul ăsta
*voltmetre, încărcătoare de telefon, camere DVR, etc
Așa cum am mai scris anterior, testerul poate fi înșelător - adică cam optimist - personalul de service trebuie să fie atent și cu comportamentul mașinii (rubrica "efecte client"...), nu să fie strict ancorat în datele furnizate de diagnoză.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 1
Comment
-
Normele zic : testare , încărcare 12h, testare și dacă rezultatul e Replace/Înlocuire se înlocuiește, altfel nu. Partea proastă că Logan III e încă în OLV și orice operație trebuie aprobată de fabrică.
OLV= Opération Lancement Véhicule
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 2
Comment
-
Când normele nu se respectă, se trimite pacientul acasă, poate moare..., poate supraviețuiește...
Îi spunem că are și comorbidități, că uite contractu' ce scrie aici... și că nu-l putem opera, să mai vedem..., reveniți dvs...., URMĂTORUL!!!!Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 2
Comment
-
Vaselină siliconică, albă, semi-solidă - nu lichidă.
Ceva în genul ăsta: https://www.epiesa.ro/vaselina-silic...-acc-15095.htmLogan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 1
Comment
-
Salutari
Inainte de a imi prezenta noul meu proiect trebuie sa va explic de ce pentru mine este necesar .Pentru ca de mic am fost crescut sa am o iubire deosebita de munte, profit de ori ce ocazie sa il vizitez si sa imi petrec cat de mult timp posibil acolo. Am un grup de prieteni cu care mergem in camping de cate ori prindem ocazia si vara si iarna iar dacia mea noua este arma perfecta pentru a imi atinge scopul. Problema ii ca nu imi place sa ma duc la hotele sau pensiuni ci vreau sa imi petrec timpul in natura cu cortul dar vreau sa dispun si de utilitati de baza cum ar fi iluminat , frigider si caldura ca nu is primitiv sau vrun supravietuitor hard-core .De obicei stau can 2-3 zile intr-un loc si apoi merg la urmatorul obiectiv .Pana aici toate bune si frumoase dar vreau sa ma mai intorc si acasa iar daca folosesc curentul din bateria masini mi se prelungeste concediul la munte. Pentru asta am gasit solutia perfecta care am instalat-o si in masina anterioara ,care consta intr-un circuit electric separat de masina care incarca o baterie litium-polymer de 12v 100A in portbagaj si un circuit electronic care controla incarcarea bateriei ,separa bateria de circuitul masini cand motorul era oprit si diverse protecti de supracurent si supra tensiune.Era un circuit facut profesional fara improvizati cu dimensionari de cabluri si toate protectile necesare.
Acesta este sistemul pe care vreau sa il instalez pe noua dacie dar pentru ca are o incarcare mai complicata vreau sa profit de acest sistem si sa creez un circuit electronic care sa tina seama de nevoile de consum ale masini .
Acest sistem va incepe din compartimentul motor de unde voi porni de pe baterie cu un fir de plus trecut pintr-o siguranta de 30A care va merge pe sub masina intr-un tub flexibil metalic pe sub scuturile de plastic si va intra in portbagaj printr-un dop de plastic care se gaseste in compartimentul roti de rezerva unde se va monta o priza de 12v 30A din care va intra intr-o cutiuta care va fi pozitionata in locurile goale de la roata de rezerva (sunt doua compartimente langa roata de rezerva) .Firul de minus va fi colectat de pe caroserie si va intra tot in priza de 12 V si apoi in cutiuta aceia care va avea o priza unde se conecteaza bateria cu litium si 3 prize de bricheta 12v unde se vor conecta consumatori. In aceasta cutiuta se va intampla magia si va controla incarcarea acestei bateri suplimentare si va gestiona consumatori conectat la prize. In aceasta cutiuta va mai intra un semnal de la contact si un senzor de curent care va fi montat pe borna de plus de la alternator (este vorba de un senzor non-invaziv care masoara curentul in functie de campul magnetic care il produce cablul) .In interiorul aceste cuti va fi un Arduino care va fi creierul si va controla tot acest sistem , va avea un display unde voi vedea parametri de incarcare si starea bateriei si consumatorilor si circuitele aferente necesare incarcari si gestionari bateriei. Sistemul va functiona in felul urmator cat timp masina este oprita tot circuitul va fi separat de bateria masini iar consumatori vor fi alimentati din bateria suplimentara. Cand voi pune contactul si circuitul va sesiza ca alternatorul produce curent releul principal va cupla si va incepe incarcarea bateriei printr-un circuit care va modula curentul de incarcare a bateriei suplimentare in functie de tensiunea masini .Si va functiona in felul urmator sub tensiunea 12.3V nu va incarca ,peste 12,3V va incarca cu 5A si va creste liniar pana la 14.5V cu maximul de 10A ,cand tensiunea urca peste 15v va creste incarcarea la intre 25 - 30A in functie de incarcarea alternatorului astfel profitand de circuitul de recuperare a energiei cand masina merge pe frana de motor. Pentru a nu afecta buna functionare a masini tot timpul va fi monitorizat curentul produs de alternator si se va folosi doar rezerva de energie pe care alternatorul o poate produce fara sa se depaseasca limitele ,iar in caz ca alternatorul nu va produce curent se va opri incarcarea si consumatori vor trece pe bateria suplimentara. Este un circuit cu dificultate medie de realizare care inafara de o conexiune la baterie nu va modifica partea electrica la masina .
Pentru cei care vor spune ca imi voi pierde garantia deja am vorbit cu electriceanu de la reprezentanta si atat vreme cat aceasta modificare se face la ei (contra cost bineinteles) nu au nimica impotriva ,adica ei conecteaza de la baterie pana la portbagaj,monteaza siguranta necesara, fac coneziunea la masa masini si monteaza o priza de 12 v suplimentara in portbagaj , si ce imi montez eu dupa priza aceia ii treba mea atata timp cat nu depasesc capacitatea sigurantei si a prizei . Alternatorul masini are capacitate de 150A care poate furniza permanent 70% din capacitate (105A)
Voi face acest sistem portabil si il voi monta doar cand ma duc in camping . Ca consumatori in camping vara voi folosi un frigider 12V 5A cu compresor cateva becuri cu led si un incarcator usb iar daca ma incumat sa merg iarna voi folosi un incalzitor diesel 12V ,becuri cu led si incarcator usb.
Ce parere aveti? Poate aveti idei sau imbunatatiri .
Comment
-
Chiar sunt curios sa vad ce o sa scrie cei din reprezentanta cand o sa-ti factureze artificiul asta, in cazul in care vei primi factura. Ca o zis un electrician, de la o reprezentanta, ca nu e problema, asa o fi in cazul in care revii tot la dansii. Pentru ca o sa fie facuta pe sub mana, cu siguranta fara aprobare din partea Dacia. Adica daca vei merge la orice alta reprezentanta, cu probleme pe partea electrica, de ce s-ar chinui sa isi dea seama unde si cat s-a umblat ? Mai apoi, probabil ar anunta Dacia ca la masina s-a umblat si cam gata cu garantia pe partea electrica, chiar daca e o banalitate - o priza suplimentara trasa in portbagaj, cu siguranta aferenta.
- Likes 1
Comment
-
Problema 1: Alternatorul încarcă când trebuie nu permanent , deci pică Cand voi pune contactul si circuitul va sesiza ca alternatorul produce curent releul principal va cupla si va incepe incarcarea bateriei - mai ales că Logan III merge preponderent din baterie nu pe alternator
Problema 2: Dacă vrei să meargă ar trebui legate bateriile în paralel înainte senzorul de curent, dar apare problema definirii bateriei (60A 510A) mașina văzând permanent că dispare curent dacă nu e făcută corect - discuția e mai amplă .
Problema 3: Pierzi garanția indiferent ce zice reprezentanța X care speră că îți asigură ea spatele, iar în caz de probleme ce se lasă cu vizită de la uzină o luați amândoi (client și reprezentanța X) în freză.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 3
Comment
-
Dacă comandați kitul de conducte încălzire pasageri direct la Dacia, iată care sunt prețurile curente:
279302502R - DUCT-RR, FOOT HEAT, RH / Heiz.-Kanal = 102,00 lei
279317282R - DUCT-RR, FOOT HEAT, LH / Heiz.-Kanal = 102,00 lei
278327564R - DUCT-FR, FOOT HEAT, RH / Heiz.-Kanal DI60 / CONDUIT CHAUFFAGE PI / QR=2176456318 (Renault Scénic III JZ0R) = 57,00 lei
278339839R - DUCT-FR, FOOT HEAT, LH / Heizkanal DI60 / CONDUIT CHAUFFAGE PI / QR=2176456321 = 57,00 lei
TOTAL = 318 Lei
Le puteți comanda și la magazinele de piese auto, gen autokarma - par să fie mai ieftine, ~ 250 Lei.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 4
Comment
-
Pentru cei care doresc să închidă spațiul liber din jurul bușonului rezervorului de lichid parbriz - pe unde intră frunze și alte mizerii care ajung apoi în gura de admisie a aerotermei - există 2 soluții:
152101437R - OIL CAP GASKET LOWER PART / BAC DE RECUPERARE ULEI (~ 49 Lei)- garnitură bușon alimentare ulei TCe 90/ECO-G 100 - este un manșon scund, nu poate fi montat pe gura rezervorului de lichid de parbriz fără să i se lărgească gura - diametrul bușonului de ulei e mai mic decât cel al rezervorului de lichid de parbriz. Acest manșon (sau unul foarte asemănător) a început să se monteze din fabrică începând cu Decembrie 2021. Pare o improvizație sau o soluție temporară.
și
668530569R - (~ 64 Lei) garnitură dedicată bușonului rezervorului de lichid parbriz - are o buză suplimentară + decupaje corespunzătoare și e mai înalt decât celălalt - ăsta se montează la dealer în garanție când clientul reclamă zgomot făcut de aerotermă cu corpuri străine în ea. Probabil e soluția finală și probabil va fi montat din fabrică pe toate mașinile.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 5
Comment
Comment