Gil26 de fapt acesta este jocul amplificat de lipsa bucsii (filmulet youtube). Am si eu joc cu bucsa dar este mult mai mic si sesizabil atunci cand spatarul nu este blocat in pozitie normala. Poate fi unul din jocurile generatoare de disconfort auditiv.@paul_damian spunea ca a disparut un trancanit dar nu total atunci cand a schimbat bucsa sparta . Prin eforturile lui putem face o bucsa mai stransa dar cam atat..
Logan III - Îmbunătățiri
Collapse
X
-
Nu la lipsa bucsii m-am referit (asta este destul de clar in filmulet) ci la "spatiu", jocuri, zgomote, chiar bucsa sparta ... cauzate de acest "design" al ei si al ansamblului care confirma "... o greseala clara de proictare testare si implementare a acelui sistem (nu doar bucsa aceea), inca o dovada de "enjinerie" complet aiurea facuta pe acest model (si nu numai) ..." tinand cont si ca asta poate sa fie "imbunatatita" .Last edited by Gil26; 3 January 2024, 22:24.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by bmwh548 View PostPlafoniera de pe spate e 80-100 de lei la chinezi, in magazin mi s-a spus 480 de lei. Oricum pe aia de pe spate o gasesti noua si la noi pe Olx cam la acelasi pret cu chinezul.
- Likes 1
Comment
-
Cine doreste poate sa priveasca si pozele atasate de colegul asitaka in posturile 578 si 581 cu bucsa ai nenorocita sparta si care nu s-a schimbat pe garantie:
Originally posted by asitaka View Post.....
Bucsa de la spătarul din spate nu au dorit să o schimbe pe garanție...
Cum naiba sa "reziste" amarata aia de bucsa cu grosime de 0.8mm din ceea ce s-a scris \atasat (plus jocuri, troncaneli, etc...) ???
Este normal ca si colegii de forum sa doreasca sa "imbunatateasca" sau ma rog rezolve greselile celor de la Dacia (si raman la pararea ca tot ansamblul acela), iar asta cred ca poate sa fie si in topicul de "Probleme tehnice"...Last edited by Gil26; 3 January 2024, 23:04.
- Likes 1
Comment
-
Sunt curios la ce model apare acest defect, Logan , Sandero. In principiu sunt diferite , la Logan spatarul se sprijina de polita luneta(tavan portbagaj nu gasesc alta denumire) .La Sandero este in aer spatarul si probabil structura acestuia din urma este mai solida pentru ca mijlocul este in aer. Astept cu nerabdare verificarile lui asitaka.
Comment
-
madi ai avut dreptate
Îmi cer scuze că v-am dus în eroare.
Deci fișierul practic e gata de printat paul_damian
Am luat măsurile încă o dată.
Să ne țină turbinele!
Comment
-
Am printat piesa ( 6e ). Intra fix in fix pe butuc, abia de trece de urechile acestuia. Am montat bancheta 1/3 insa zgomotul din dreapta spate nu a disparut, a disparut jocul enorm care il avea bancheta, dar nu era asta cauza... Investigarea continua.
Ca nylon structura peretilor de 0.8mm este foarte firava, se simte ca sloiurile de plastic ce stau unul peste altul nu au destul suprafata ca sa reziste structural in timp. Cel mai probabil daca a fi s-o mai desfac vreo cateva ori s-ar putea strica, dar daca o lasi acolo....
Nu imi imaginez ce ar fi fost daca am fi lasat urechile cum este la bucsa originala.
Cred ca cel mai bine ar fi printarea cu fotopolimer, ai mai multa precizie si duritate structurala mai inalta.
Am inceput a instala plapumele astea pentru incalzire scaune, am inceput cu randul din spate, fiind cel mai simplu. Ai nevoie de un cleste cu varf ascutit, o sula sau instrument cu carlig scurt cu care sa manevrezi firele de fier care tin husa textila pe cadrul scaunului si o lama ascutita.
Cand desfaci firele astea cel mai bine este sa le tragi anume pe ele prin toate urechile de fier si camasa textila a husei, dupa care tot asa le montezi inapoi. Ar fi si mai repede sa le montezi inapoi cu soricei dar am auzit ca nu se recomanda soricei pentru asta.
Mai revin la tema asta daca apare ceva intersant.Last edited by asitaka; 5 January 2024, 16:29.Să ne țină turbinele!
- Likes 5
Comment
-
asitaka: Mi se pare mie, sau acolo mai sunt 1-2-3mm? Intre marginea piesei si tabla.
Clipboard01.jpg
Daca da, atunci se poate mari gaura si "sageata" intra lejer. Dar parca stabilisem ca dimensiunea aia era de ~30mm.
Nu conteaza cum se simte, conteaza sa tina straturile intre ele, sa nu se rupa.
Nu-ti fa iluzii, imprimarea cu fotopolimeri doar da piese mai frumoase, nu neaparat mai rezistente. La o imprimare corecta cu nylon poti indoi peretii aia cum vrei si nu se rup.
madi : Nu cred ca inteleg ce intrebi. PET-ul se printeaza chiar usor, il folosesc in mod curent, inclusiv PCTG-ul (ruda de la oras) de care ziceam mai sus. Ce propui?
- Likes 3
Comment
-
paul_damian buna observatie, corect. Mă miram daca observa cineva
Mai sunt cam 2mm maxim. 1.5 poate. Nu am măsurat, important bucșă sa fie.
Intra ok, nu are probleme, doar pic de grijă.
La un plastic mai "umplut" de dorit doar, am avut o piesa din fotopolimer și părea ca sticla, fara margini și urme de printare și umpluta fără urme de straturi. Dar nu știu dacă ar ține așa pereți subțiri.
Mere și așa. E ok. Din punctul meu de vedereSă ne țină turbinele!
- Likes 2
Comment
-
Asa cum s-a scris anterior materialul conteaza dar mai important cred ca este grosimea piesei de 0.5 mm in sectiunea critica dupa cate s-a scris (plus modelul initial din acest topic):
Originally posted by paul_damian View PostLa mine a fost o bucsa de pe axul ("balamaua") care uneste partile 1/3 si 2/3 din spatarul rabatabil. Zgomotul disparea daca stateau trei persoane pe bancheta.
Bucsa mi-a fost schimbata pe garantie. Totusi am luat modelul, pe viitor o sa-l fac la imprimanta 3D: https://a360.co/3CncpGV
Pana acum avem masuratorile facute de colegi, cele pentru butuc ale lui madi par mai precise, sunt si cele facute de asitaka dar din cate a scris luate cu ruleta (era mai bine cu un subler) plus montajul cu bucsa facuta dupa ultima versiune a modelului oferit cu generozitate de paul_damian si cred ca se poate sa se mareasca aceasta grosime fie prim modificarea cotelor axului (mai greu, dar se poate) fie a decupajului urechii de prindere, ex marirea cu 0.8 mm ar putea duce la un perete de 1.6 mm pentru bucsa, asta ar putea sa fie mai usor de facut (eventual facut un sablon \calibru ca cel realizat din tabla de madi dar cu un “offset” ex de 0.8 mm, facut montajul prin presare etc.), atasez si doua desene de ansamblu si componente doar ca “sugestie”, unele cote de acolo sunt “ochiometrice” si\sau “din burta” neavand alte date \informatii dar le-am atasat doar ca exemplu, insa raman la parerea ca trebuie privit tot ansamblul bacheta spate mai ales prim prisma jocurilor, tolerantelor si solicitarilor (eforturi \socuri) de acolo tinand cont si de rolul functional al subansamblului butuc (ax \sageata) – bucsa – ureche de prindere si cred ca trebuie luate in considerare toate componentele acestuia.
Oricum, tragand linie cred ca este de apreciat efortul si timpul colegilor , datorita lor s-a realizat acest model 3D prototip, demontat, montat pe masina, ramane de testat in timp, apoi desigur ca aceasta bucsa poate sa se mai modifice si sa se imbunatatesca.
Last edited by Gil26; 6 January 2024, 15:04.
- Likes 1
Comment
-
-
O sa fac si o masuratoare precisa a urechii spatar. Nu am putut masura cu sublerul urechea in montaj, am vazut dupa aia cum pot desface spatarul. Am masurat doar cu husa demontata in cele mai aiurea pozitii. Pentru a face un releveu cat de cat corect trebuie sa ai acces la piesa.
paul_damian mie mi se pare ca materialul utilizat in peturile de presiune este mult mai rezistent in configuratie pereti subtiri, nu ma pricep la materiale plastice , poate trebuie facut ceva prin termoformare. Dar asta presupune o matrita .Pot face o piesa de verificare ureche poate si o piesa ax spatar, mai greu, nu dispun de cnc freza.
- Likes 3
Comment
-
Cu axul spatar as putea sa ajut daca stabilim dimensiunile (schita \desen corecte) si materialul (din poze pare un ABS ?), dar sincer eu nu as “lua” mai mult de 0.4 - 0.5 mm din el (nu cred ca este bine sa il “subtiem” prea mult), cred ca mai bine \usor se mareste decupajul acela din urechea de prindere, desigur depinde si care dintre ele se demonteaza \monteaza mai usor, nu stiu cum este la L&S3 (nici macar daca sunt diferente intre L3 si S3), la X52 pare sa fie diferit, doar ca ex atasat din documentatie, eu nu am desfacut pe acolo pentru ca in peste sase ani jumatate nu am avut nevoie, nu am avut vreo problema inclusiv “zgomote” (de fapt nici cel mai mic “greieras” la Sanderica pana acum) chiar daca am “abuzat” de cateva ori bancheta spate, deci nu am avut ce si de ce sa “imbunatatesc” pe acolo.
PS: desigur ca daca se modifica oricare dintre aceste componente NU se mai poate folosi o bucsa originala, trebuie una modificata in mod corespunzator (dar pe langa material, cu un perete mai gros cred ca se poate evita sa se mai “sparga” prea usor).
Last edited by Gil26; 7 January 2024, 00:14.
Comment
-
Originally posted by madi View PostO sa fac si o masuratoare precisa a urechii spatar. Nu am putut masura cu sublerul urechea in montaj, am vazut dupa aia cum pot desface spatarul. Am masurat doar cu husa demontata in cele mai aiurea pozitii. Pentru a face un releveu cat de cat corect trebuie sa ai acces la piesa. ...
Iar cand masori urechea spatar poti verifica si daca axele celor doua cercuri d =19.6 mm butuc si D =29.6 mm (sageata) din desenul \modelul 3D Bucsa_scaun_v11.3mf ultima versiune facuta de paul_damian coincid. Teoretic, logic si de “bun simt” ar coincide, asa a facut si paul_damian modelul pentru bucsa –simetric, dar atat in poza ta cat si in cea a lui asitaka se observa un decalaj de 1.5-2 mm intre ele (vezi atasat), poate sa fie si “unghiul” din care s-a pozat, totusi tinand cont ca cercul d =19.6 mm bucsa prototip s-a “incadrat” bine in ureche la montajul colegului dar in partea dreapta a ramas acel gap iar bucsa este simetrica singura explicatie ar putea sa fie ca decupajul este asimetric in urechea de prindere iar cele doua axe au un "decalaj" (si nimic nu este de “mirare” tinand cont de toate “nazdravaniile” facute de Dacia \Renault la ultimele modele), poti sa confirmi sau sa infirmi daca axele coincid sau nu, acest lucru poti sa il faci destul de usor cu sablonul acela din tabla de 3mm pe care l-ai confectionat (vezi cum se "incadreaza" si daca este vreo diferenta in partea dreapta).
Attached FilesLast edited by Gil26; 7 January 2024, 10:23.
Comment
Comment