Logan III - Îmbunătățiri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by madi View Post
    Multumesc pentru raspuns, nu vreau sa fac eu modificarea , vreau sa stiu daca se poate face.
    De ce am scris asta? Pentru ca la o intersectie in rampa timpul de asteptare pana la dezactivare frana este peste 4 secunde, nu poti pleca imediat sau aproape imediat. Saptamana trecuta mi-a facut un participant la trafic semn ca pot trece inaitea lui si pace, nu am putut pleca, i-am facut semn sa treaca. In general m-am obisnuit cu fenomenul, stau si anticipez traficul,dar pot aparea situatii de criza.Eu chiar nu am nevoie de hill assist, ca sa nu se activeze cate o data ma joc cu ambreiajul si chiar nu e bine pentru sistem.
    De ce nu are acelasi timp ca la plecarea in marsarier?Pentru ca este chiar ok ca timp de dezactivare.Nu am frana de parcare electrica.
    Ai mentiunat de un L3 care a luat-o la vale, cred ca participantul a fost surprins de fenomen.
    Eu tind sa cred ca la tine exista o problema. Ori mecanica/software, ori (fara suparare) de utilizator.

    In cazul meu, nu am simtit niciodata ca HSA ar dura prea mult si/sau sa ma incurce. Iar de activat, s-a activat mereu cand a fost nevoie si/sau de cate ori am vrut eu. Mai exact, daca sunt in panta/rampa si apas frana tare, fiind in treapta 1, se activeaza. Daca nu vreau, nu apas frana tare si mentin cat sa nu se duca masina la vale.

    Acum, de ce zic ca ar putea fi si cauza de utilizator. Daca nu ai fost invatat cu o masina cu HSA, probabil, ti-a ramas reflexul sa dai drumul repede la ambreaj si direct piciorul in podea pe acceleratie ca sa nu se duca masina in spate. Fapt care, evident, duce la "smuncitura" deoarece HSA e inca activ. Ce fac eu? Atunci cand simt ca intra HSA (deoarece se simte, si anume, atunci cand tii pedala apasata si intra HSA, simti cum pedala se lasa moale spre podea - adica se apasa singura mai tare), iau piciorul de pe frana fara nici cea mai mica emotie ca masina s-ar duce in spate, si fac forfecarea intre ambreaj si acceleratie ca si cum as pleca de pe drept. Calm si incent.

    Asadar, daca faci exact acelasi lucru ca si mine si totusi la tine se comporta diferit, e foarte posibil sa fie o problema mecanica/software la tine. Mergi la reprezentanta.

    Comment


    • Th3T1ger am dat "Like" dar tin sa iti si multumesc pentru detalii , ai confirmat si practic ca HSA este la fel si la L&S3. Subscriu si celor scrise referitor la probleme tehnice, anomalii de functionare, cam acelasi lucru am scris si eu dar cu alte "cuvinte", cat si utilizator, aici am fost mai "finut" (doar citand de pe Wiki) pentru ca asta mai depinde si de "situatie", inclinarea pantei, sofer, masina, si asa este: "Atunci cand simt ca intra HSA (deoarece se simte, si anume, atunci cand tii pedala apasata si intra HSA, simti cum pedala se lasa moale spre podea - adica se apasa singura mai tare)", spre ex eu am invatat sa si controlez asta, cand \daca nu doresc sa intre HSA nu apas asa tare pedala de frana si nu se creeaza presiunea necesara in sistem, dar asta depinde si de situatie, panta, celelalte conditii....
      Last edited by Gil26; 6 October 2024, 12:58.

      Comment


      • Am scris acest lucru pentru ca in marsarier lucrurile par sa functioneze cu lag mult mai mic. Nu am citit undeva in manual ca HSA este proportional cu forta de apasare si grad de inclinare rampa, o sa fac incercari. Cred ca tin apasat bine pe frana si nu mi se pare anormal acest lucru. Daca acolo se pomeneste de o forta de apasare egala a HSA cu cea folosita de utilizator , probabil aici este buba. La ultima revizie singura eroare gasita a fost "Apasare insuficienta pe ambreiaj sau cam asa ceva" eroare care poate apare si din jocul acceleratie ambreiaj in rampa. Fac acest lucru cand nu vreau sa intre HSA.
        Last edited by madi; 6 October 2024, 13:23.

        Comment


        • intra HSA (deoarece se simte, si anume, atunci cand tii pedala apasata si intra HSA, simti cum pedala se lasa moale spre podea - adica se apasa singura mai tare)

          Exact pe dos: dacă condițiile de aplicare HSA sunt îndeplinite, când apeși frana e beton, când se termină temporizarea de 3sec, pedala se duce usor spre podea sub actiunea piciorului - fenomenul îl vezi si pe diagnoză scade presiunea în pompa abs, lent pâna la valoarea apăsarii manuale pe pedală
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • Iar referitor la "'fenomenul îl vezi si pe diagnoză scade presiunea în pompa abs, lent pâna la valoarea apăsarii manuale pe pedală" , pentru ceilalti colegi de forum sper sa imi fac timp si sa prelucrez o monitorizare pentru a o face atasabila cu cateva grafice in care sa se vada clar variatia presiunii (dar si a altor parametri) si in care sa "marchez" momentul aplicarii franei, cand se elibereaza frana si cand "intra HSA" (cuvintele "cheie"), sau asa cum a scris DFA :

            ... HSA memorează presiunea din instalația de frânare și așteaptă ca șoferul să elibereze frâna;
            - când șoferul eliberează frâna HSA intervine imediat și aplică frânelor aceiași presiune pe care a memorat-o - mașina rămâne pe loc;

            Comment


            • Mda, m-am uitat rapid peste monitorizarile ABS \ABR si am doua cu HSA dar parametri sunt separati (cei care m-au interesat atunci sa ii analizez pentru altele), trebuie sa pun din nou CLiP-ul si sa mai fac una cu cei aferenti in care sa includ si viteza macar a unei roti pentru a "marca" clar pe langa apasarea si eliberarea franei apoi 'intrarea HSA" si celelalte doua momente: finalizarea temporizarii si plecarea masinii de pe loc, adica ceea ce il interesa pe colegul madi .

              Comment


              • Originally posted by t0rquemada View Post
                intra HSA (deoarece se simte, si anume, atunci cand tii pedala apasata si intra HSA, simti cum pedala se lasa moale spre podea - adica se apasa singura mai tare)

                Exact pe dos: dacă condițiile de aplicare HSA sunt îndeplinite, când apeși frana e beton, când se termină temporizarea de 3sec, pedala se duce usor spre podea sub actiunea piciorului - fenomenul îl vezi si pe diagnoză scade presiunea în pompa abs, lent pâna la valoarea apăsarii manuale pe pedală
                In cazul meu, eu care apas uniform pedala de frana (nu foarte tare) si masina sesizeaza ca e rampa/panta, frana se lasa putin moale si simt cum imi cade piciorul cu tot cu pedala pe o distanta relativ scurta dar sesizabila si abia atunci devine beton. Efectiv, simt ca se apasa pedala singura, aceasta e senzatia. Sa fie masina mea mai speciala?

                Comment


                • Originally posted by madi View Post
                  Am scris acest lucru pentru ca in marsarier lucrurile par sa functioneze cu lag mult mai mic. Nu am citit undeva in manual ca HSA este proportional cu forta de apasare si grad de inclinare rampa, o sa fac incercari. Cred ca tin apasat bine pe frana si nu mi se pare anormal acest lucru. Daca acolo se pomeneste de o forta de apasare egala a HSA cu cea folosita de utilizator , probabil aici este buba. La ultima revizie singura eroare gasita a fost "Apasare insuficienta pe ambreiaj sau cam asa ceva" eroare care poate apare si din jocul acceleratie ambreiaj in rampa. Fac acest lucru cand nu vreau sa intre HSA.
                  Din ce ai explicat tu până acuma, impresia mea este că nu procedezi corect și HSA își dă seama târziu sau deloc de ce vrei tu să faci.

                  La plecarea în R probabil nu te joci așa de mult cu pedalele și HSA se prinde mai repede și te ține pe loc.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by Th3T1ger View Post
                    Sa fie masina mea mai speciala?
                    Nu. Nu e.

                    Faza cu lăsatul pedalei de frână "moale" se întâmplă și pe teren plat și orizontal - nu este un semn legat de HSA.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • DFA dupa niste probe facute aseara lagul la eliberare frana pare proportional cu inclinatia rampei, inclusiv la mersul inapoi. Procedura mea atunci cand sunt constient de ce fac: opresc in inersectie , bag in treapta I, tin piciorul apasat pe frana pana cand consider ca se elibereaza frana conform procedurii HSA in timp optim (anticipezi trafic) .In acelasi timp fac jocul ambreiaj acceleratie pentru a pleca dupa loc . Aici cred ca este chichita, inclinatia rampei(adica forta de franare automata HSA). Pe liber oricat de mare ar fi inclinatia rampei nu intra HSA , numai daca bag in viteza I sau marsarier.

                      Comment


                      • Intr-adevar, nu mai pot sa reproduc acea frana moale. Am incercat sa vad daca e asa cum zice t0rquemada si da, pedala se intareste. Nu stiu de ce aveam senzatia ca se lasa si moale. Habar n-am. Ce am observat in schimb, pedala se comporta dupa descrierea mea abia atunci cand intra frana de mana electrica. Cred ca a asociat subconstientul meu cu HSA, din greseala.

                        Scuze daca am indus in eroare pe cineva. Vina mea.
                        ---

                        Un mic update in ceea ce priveste antifonarea. Inca din primele mii de KM ~3000-5000 am observat un zgomot din zona spate ca si cum ar fi bucsele de la telescoape deja terminate. Mereu se auzeau zgomote la mici denivelari. Evident, am refuzat sa cred ca ar fi telescoapele, asa ca am prins cu, cose, tot ce inseamna protectie de plastic pe sub masina. Si-au facut treaba acele cose, au mai atenuat, dar nu detot. Cand m-am apucat de partea de antifonat portbagaj am observat 3 aspecte. Masina mea fiind keyless, capacul de la alimentare este prin cablu iar deschiderea lui se face din interiorul masinii. Ei bine, cred ca dupa atatea denivelari, acel cablu a sarit dintr-un clips (notat cu 3 in poza de mai jos) si a inceput sa bata in grila de aerisire portbagaj si mai tare, in 2 zone (1 si 2 din poza de mai jos), ducand la amplificare zgomotului. La orice denivelare, era groaznic. Mi-au atras atentia inclusiv 2 prieteni, zicandu-mi: "Ce se aude din spate asa?". Dupa ce am imbracat cablul in banda anti-squeak (STP Bitoplast​), zgomotul a disparut!

                        Efectiv mi-am luat o piatra de pe suflet. Poate se mai confrunta cineva cu aceasta problema a zgomotului de "telescop", iar daca mai aveti si keyless, eu zic sa inspectati prima data problema de acolo.

                        EDIT: madi HSA se activeaza doar daca ai cuplat in TR1 sau R. Pe liber, masina ar trebui sa o ia la vale, probabil ca o masura de siguranta in cazul in care ai iesit intr-o intersectie prea mult cu botul.
                        Attached Files
                        Last edited by Th3T1ger; 7 October 2024, 13:46.

                        Comment


                        • Originally posted by madi View Post
                          Aici cred ca este chichita, inclinatia rampei(adica forta de franare automata HSA).
                          Contează și unghiul, da, dar....

                          Originally posted by madi View Post
                          Pe liber oricat de mare ar fi inclinatia rampei nu intra HSA , numai daca bag in viteza I sau marsarier.
                          Aici e chichița la tine..., HSA nu știe să acționeze decât dacă îndeplinești TOATE condițiile - și CV trebuie să fie în 1 sau R...
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • Raman la parerea ca sistemul trebuie imbunatatit cu timpi de blocare mai mici. Intr-o intersectie in rampa intens circulata si la care trebuie sa dai prioritate la toti, sistemul mai mult incurca.In aceste conditii sistemul duce la o uzura prematura a ambreiajului , trebuie sa o ti permanent in miscare pentru a profita de situatia din trafic.

                            Comment


                            • Tu vrei să folosești HSA pentru ceva ce nu a fost creat...

                              HSA, după cum îi spune și numele, este creat pentru a te ajuta la pornirea de pe loc, când graba nu este importantă dar tu ca șofer nu te descurci cu rampele și pantele.

                              HSA nu este acolo să treci printr-o intersecție aglomerată aflată în rampă/pantă...
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • La cutia manuala atat timp cat ridici suficient de sus ambreiajul (doar ambreiaj sau + adaugi acceleratie pentru compensare panta) pentru a tine masina pe loc, HSA nu intervine niciodata. Pedala de acceleratie atinsa anuleaza HSA instant( poate ca ciupesc acceleratia doar cand ambreiajul incepe a cupla). De regula eliberez piciorul de pe frana doar cand sunt sigur ca nu va pleca la vale. Nu tin minte insa cand ultima data a intrat in functiune. Dar in cateva situatii extreme de panta a venit de folos, totusi motorul e mic si nu are cum sa tina o panta abrupta pe ambreiaj cat dureaza tranzitia piciorului drept de pe frana pe acceleratie. Ai nevoie de el mai mult pe pante mai mari de de ~9-10-12%. ( depinde si de incarcatura desigur).
                                Pana la urma e doar un instrument de ajutor pentru novici. Invat nevasta sa conduca, pai HSA se baga in panta de fiecare data in cazul ei. Dureaza ceva timp pana ridica ambreiajul in punctul dezactivarii HSA si acest timp e perfect pentru ca sa porneasca. In opinia mea, impede invatarea manuirii corecte a ambreiajului. Ai nevoie de o masina fara HSA pentru asta
                                Unicul moment deranjant referitor la timpul de actionare HSA este cand stai in panta, selectezi R(ca sa privesc si in camera marsarier) sa merg cu spatele la vale pe liber tinand ambreiajul la podea, atunci te tine aiurea alea 3-4 secunde.
                                Cutii automate nu am condus dar logic, imediat ce atingi acceleratorul HSA se dezactiveaza, fiindca treapta electrica/ambreiajul sunt deja cuplate 99% in acel moment.
                                Dar pentru un novice, la plecarea in panta aceasta optiune este de "aur". Inteleg de de au introdus-o.

                                madi poate adaugi poza sau link de pe maps cu intersectia propriu-zisa

                                (daca se considera mesajul off-topic il puteti sterge )
                                Să ne țină turbinele!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google