Salutare colegi,
Cu ocazia evenimentului special organizat in show roomurile Dacia am avut ocazia sa conduc Dacia Jogger 1.0 110cp Extreme.
Mi-a placut organizarea evenimentului si mai ales ca showroomurile au fost deschise pana la ora 22.
Am condus cativa kilometri prin oras si in regim de autostrada.
Impresiile mele la cald sunt urmatoarele:
Exterior 8/10
Masina arata fain din exterior. Mai ales culoarea de lansare.
Are o alura de Volvo XC70 sau alte breakuri adaptate pentru offroad usor.
Proportiile masinii sunt ok.
Nu mi-au placut protectiile din partea de jos a portierelor care sunt din autocalant in loc de plastic.
Jantele vopsite negru este posibil sa fie afectate in timp de lovituri in bordura.
Probabil se poate retusa usor cu un spray negru daca e cazul.
Motor si condus 7.5/10
Aici as separa in doua.
Condus in oras 9/10
Condus pe autostrada 6/10
Masina este foarte usor de condus.
Ambreiajul si directia sunt foarte usoare. in 2 minute esti familiar cu masina.
Cursa schimbatorului este scurta.
In treptele 1-2-3-4 motorul trage bine chiar distractiv daca il tii in jurul la 3000 rpm.
Masina se simte usoara si este placut de condus pana la viteze de drumuri nationale.
Desi este un motor mic, suna destul de gros. E chiar placut sa il turezi la viteze mici.
In treptele 5 si 6 motorul nu mai are suflu (eram 5 oameni in masina la drive test, aprox 400 kg, 3 adulti si 2 copii)
La condus pe autostrada am dat nota mica pentru ca o portiune de drum am calatorit si in spate si antifonarea lasa mult de dorit. In fata antifonarea este ok la limita, dar in spate masina este zgomotoasa aproape insuportabil daca ai de mers mai multe ore pe autostrada.
In fata senzatia este ca intr-un Opel Astra H iar in spate este aproape de Logan 1 (ca zgomot).
Stabilitatea masinii mi s-a parut buna, chiar foarte buna comparat cu primele generatii de Logan.
Mai dau un mare plus pentru farurile cu led. Mi s-au parut foarte bune ca intensitate si lumina distribuita bine.
Interior 8/10
Este prima Dacie la care am simtit ca sunt intr-o masina contemporana.
Forma bordului, a scaunelor, butoanele de climatizare si schimbatorul arata surprinzator de bine raportat la alte masini de buget.
Nu mi-au placut masutele prinse de scaunele din fata. Sunt plastae mult prea jos, stai cu ele in poala.
Daca esti mai inalt si stai in spate, dai cu genunchii in ele cand sunt stranse. Eu am 1.86 si pe bancheta incap la limita atunci cand scaunul soferului este reglat pentru mine. Masutele deranjeaza la genunchi daca esti mai inalt.
Iar alt lucru destul de enervant chiar critic pentru mine daca as fi utilizator este pozitia centurii pentru pasagerul din mijloc de pe bancheta.
Centura este prinsa in tavan si are 2 catarame. Ca sa o montezi trebuie sa o tragi printr-un inel de plastic de pe spatarul banchetei, apoi bagi o catarama in stanga si una in dreapta.
Pe acel loc in familia mea sta fiica mea de 3 ani. Cred ca as blestema de fiecare data cand trebuie sa ii pun centura (are scaun de copil peste care se trage centura masinii)
Confort si spatiu 8/10
Spatiu in masina este, dar nu va ganditi la ceva stil MPV sau SUV pe platforma mare (Ford S max, VW Sharan).
In fata te simti ca intr-un hatchback (gen Golf). Este spatiu suficient dar masina nu este foarte lata.
Daca vrei sa iti ridici scaunul sus sa ai pozitia de SUV ti se va parea ca parasolarul iti vine in cap.
Asta se intampla deoarece parbrizul este foarte inclinat. Nu poti gasi o pozitie in care sa vezi de sus botul masinii. Daca iti dai insa scaunul mai jos vei sta bine.
Scaunele sunt moi, poate un pic inguste dar asta poate fi subiectiv.
Pe bancheta stai destul de bine. Este pozitionata mai sus si geamul este mai mare.
Geamurile din fata sunt inguste din cauza unghiului parbrizului.
Pe locurile 6 si 7 pot sta doi adulti. Am probat, e chiar ok pentru utilizare ocazionala.
Portbagajul e bun. Masina de test avea ruloul care acopera portbagajul scos.
Sistemul de pliere al scaunelor necesita actionarea unui snur care intra in partea de sus a spatarului.
Apoi trebuie actionat un clicket de fier din partea de jos a scaunului. Probabil e chestie de obisnuinta, dar pare destul de rudimentar sistemul fata de alte masini la care rabatarea se face dintr-o singura actionare sau la care locurile 6 si 7 se pliaza in podea.
Una peste alta spatiul este ok. Probabil si confortul (asta poti zice mai precis doar dupa un drum de 8-10 ore).
Am stat cateva ore bune in showroom si am verificat toate modelele expuse.
M-am urcat si in Sandero Stepway si in Duster.
Dusterul are lucruri interesante dar incepe sa isi arate varsta. In unele locuri se simte ca este o platforma mai veche.
Sandero Stepway mi s-a parul cel mai echilibrat. Pozitia de condus era cea mai naturala si poate motorul mai bine dimensionat.
La Jogger scaunele par mai inaltate, iar tavanul este bombat pentru a crea mai mult spatiu la cap.
Impresia mea este ca Dacia Jogger este un break interesant pe care il poti folosi 90% din timp pentru calatorii scurte (masina este usoara, se conduce usor, consumul era bun 8.5% in conditii de drive test).
Ocazional il poti folosi la drumuri lungi cu mai multe persoane (are spatiul pentru asta) dar poate fi obositor daca vrei sa il folosesti zilnic in regim de autostrada (puterea e mica si antifonarea e slaba).
Este un fel de masina de oras ca putere, manevrabilitate si costuri de exploatare, dar ocazional poate face si pe MPVul sau SUVul (dar nu permanent).
Daca ai nevoie de un MPV sau SUV exista variante mai solide Second Hand (mai puternice, mai spatioase, mai sigure, mai ergonomice)
Daca vrei o masina noua pentru o familie moderna (cine mai are mai mult de 2 copii in ziua de azi ?) parerea mea este ca esti mai castigat cu Sandero Stepway (este cu 3000 de euro mai ieftin si este o masina mai echilibrata, mai naturala ca dimensiuni, ergonomie, motorizare)
Cred ca va avea si Jogger piata lui:
- oameni cu mai mult sau egal 3 copii care nu vor sa auda de SH
- firme de taximetrie
- firme care au de transportat 7 persoane ocazional
- oameni care vor o masina mare dar cu costuri de achizitie si exploatare mici
Varianta de echipare Confort pare valoare mai buna decat cea de top.
Daca ar fi sa iau pentru mine as alege
- echipare Confort (are majoritatea chestiilor decente - cruise control, ac etc)
- 5 locuri (am folosit de 2 ori in viata cele 7 locuri si atunci mai mult din curiozitate)
- motorul pe GPL (daca tot nu trage, macar sa consume putin)
- climatizare automata la 200 eur (face toti banii si butoanele la clima auto arata super fata de butoanele sinistre de la AC manual)
Cu ocazia evenimentului special organizat in show roomurile Dacia am avut ocazia sa conduc Dacia Jogger 1.0 110cp Extreme.
Mi-a placut organizarea evenimentului si mai ales ca showroomurile au fost deschise pana la ora 22.
Am condus cativa kilometri prin oras si in regim de autostrada.
Impresiile mele la cald sunt urmatoarele:
Exterior 8/10
Masina arata fain din exterior. Mai ales culoarea de lansare.
Are o alura de Volvo XC70 sau alte breakuri adaptate pentru offroad usor.
Proportiile masinii sunt ok.
Nu mi-au placut protectiile din partea de jos a portierelor care sunt din autocalant in loc de plastic.
Jantele vopsite negru este posibil sa fie afectate in timp de lovituri in bordura.
Probabil se poate retusa usor cu un spray negru daca e cazul.
Motor si condus 7.5/10
Aici as separa in doua.
Condus in oras 9/10
Condus pe autostrada 6/10
Masina este foarte usor de condus.
Ambreiajul si directia sunt foarte usoare. in 2 minute esti familiar cu masina.
Cursa schimbatorului este scurta.
In treptele 1-2-3-4 motorul trage bine chiar distractiv daca il tii in jurul la 3000 rpm.
Masina se simte usoara si este placut de condus pana la viteze de drumuri nationale.
Desi este un motor mic, suna destul de gros. E chiar placut sa il turezi la viteze mici.
In treptele 5 si 6 motorul nu mai are suflu (eram 5 oameni in masina la drive test, aprox 400 kg, 3 adulti si 2 copii)
La condus pe autostrada am dat nota mica pentru ca o portiune de drum am calatorit si in spate si antifonarea lasa mult de dorit. In fata antifonarea este ok la limita, dar in spate masina este zgomotoasa aproape insuportabil daca ai de mers mai multe ore pe autostrada.
In fata senzatia este ca intr-un Opel Astra H iar in spate este aproape de Logan 1 (ca zgomot).
Stabilitatea masinii mi s-a parut buna, chiar foarte buna comparat cu primele generatii de Logan.
Mai dau un mare plus pentru farurile cu led. Mi s-au parut foarte bune ca intensitate si lumina distribuita bine.
Interior 8/10
Este prima Dacie la care am simtit ca sunt intr-o masina contemporana.
Forma bordului, a scaunelor, butoanele de climatizare si schimbatorul arata surprinzator de bine raportat la alte masini de buget.
Nu mi-au placut masutele prinse de scaunele din fata. Sunt plastae mult prea jos, stai cu ele in poala.
Daca esti mai inalt si stai in spate, dai cu genunchii in ele cand sunt stranse. Eu am 1.86 si pe bancheta incap la limita atunci cand scaunul soferului este reglat pentru mine. Masutele deranjeaza la genunchi daca esti mai inalt.
Iar alt lucru destul de enervant chiar critic pentru mine daca as fi utilizator este pozitia centurii pentru pasagerul din mijloc de pe bancheta.
Centura este prinsa in tavan si are 2 catarame. Ca sa o montezi trebuie sa o tragi printr-un inel de plastic de pe spatarul banchetei, apoi bagi o catarama in stanga si una in dreapta.
Pe acel loc in familia mea sta fiica mea de 3 ani. Cred ca as blestema de fiecare data cand trebuie sa ii pun centura (are scaun de copil peste care se trage centura masinii)
Confort si spatiu 8/10
Spatiu in masina este, dar nu va ganditi la ceva stil MPV sau SUV pe platforma mare (Ford S max, VW Sharan).
In fata te simti ca intr-un hatchback (gen Golf). Este spatiu suficient dar masina nu este foarte lata.
Daca vrei sa iti ridici scaunul sus sa ai pozitia de SUV ti se va parea ca parasolarul iti vine in cap.
Asta se intampla deoarece parbrizul este foarte inclinat. Nu poti gasi o pozitie in care sa vezi de sus botul masinii. Daca iti dai insa scaunul mai jos vei sta bine.
Scaunele sunt moi, poate un pic inguste dar asta poate fi subiectiv.
Pe bancheta stai destul de bine. Este pozitionata mai sus si geamul este mai mare.
Geamurile din fata sunt inguste din cauza unghiului parbrizului.
Pe locurile 6 si 7 pot sta doi adulti. Am probat, e chiar ok pentru utilizare ocazionala.
Portbagajul e bun. Masina de test avea ruloul care acopera portbagajul scos.
Sistemul de pliere al scaunelor necesita actionarea unui snur care intra in partea de sus a spatarului.
Apoi trebuie actionat un clicket de fier din partea de jos a scaunului. Probabil e chestie de obisnuinta, dar pare destul de rudimentar sistemul fata de alte masini la care rabatarea se face dintr-o singura actionare sau la care locurile 6 si 7 se pliaza in podea.
Una peste alta spatiul este ok. Probabil si confortul (asta poti zice mai precis doar dupa un drum de 8-10 ore).
Am stat cateva ore bune in showroom si am verificat toate modelele expuse.
M-am urcat si in Sandero Stepway si in Duster.
Dusterul are lucruri interesante dar incepe sa isi arate varsta. In unele locuri se simte ca este o platforma mai veche.
Sandero Stepway mi s-a parul cel mai echilibrat. Pozitia de condus era cea mai naturala si poate motorul mai bine dimensionat.
La Jogger scaunele par mai inaltate, iar tavanul este bombat pentru a crea mai mult spatiu la cap.
Impresia mea este ca Dacia Jogger este un break interesant pe care il poti folosi 90% din timp pentru calatorii scurte (masina este usoara, se conduce usor, consumul era bun 8.5% in conditii de drive test).
Ocazional il poti folosi la drumuri lungi cu mai multe persoane (are spatiul pentru asta) dar poate fi obositor daca vrei sa il folosesti zilnic in regim de autostrada (puterea e mica si antifonarea e slaba).
Este un fel de masina de oras ca putere, manevrabilitate si costuri de exploatare, dar ocazional poate face si pe MPVul sau SUVul (dar nu permanent).
Daca ai nevoie de un MPV sau SUV exista variante mai solide Second Hand (mai puternice, mai spatioase, mai sigure, mai ergonomice)
Daca vrei o masina noua pentru o familie moderna (cine mai are mai mult de 2 copii in ziua de azi ?) parerea mea este ca esti mai castigat cu Sandero Stepway (este cu 3000 de euro mai ieftin si este o masina mai echilibrata, mai naturala ca dimensiuni, ergonomie, motorizare)
Cred ca va avea si Jogger piata lui:
- oameni cu mai mult sau egal 3 copii care nu vor sa auda de SH
- firme de taximetrie
- firme care au de transportat 7 persoane ocazional
- oameni care vor o masina mare dar cu costuri de achizitie si exploatare mici
Varianta de echipare Confort pare valoare mai buna decat cea de top.
Daca ar fi sa iau pentru mine as alege
- echipare Confort (are majoritatea chestiilor decente - cruise control, ac etc)
- 5 locuri (am folosit de 2 ori in viata cele 7 locuri si atunci mai mult din curiozitate)
- motorul pe GPL (daca tot nu trage, macar sa consume putin)
- climatizare automata la 200 eur (face toti banii si butoanele la clima auto arata super fata de butoanele sinistre de la AC manual)
Comment