Roata de rezerva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roata de rezerva


    Salutare colegi ! Am GPL si nu am roata de rezerva. Tocmai ce am taiat o anvelopa in alta tara(Slovenia) si am avut parte de distractia aferenta pana am putut sa imi continui drumul(facusem doar 1500 din cei 4000 km ai calatoriei).
    Ma puteti sfatui ce solutie de roata de rezerva exista/la ce varianta ati apelat ?
    Pe masina am 195/55R16 continental ecocontact 6+jante aliaj Dacia.
    Sincer, folosesc portbagajul mare de fel si imi doream sa nu fie nevoie, dar uita ca deja am patit-o, deci as cauta ceva cat mai mic.
    1.Exista varianta slim(gen latime 105-115)? Stiu ca astea de obicei sunt limitate la 80km/h. Pana la urma as accepta si asta.
    2. Sau sa cumpar o roata sh echipata(185/65R15)-dar ochiometric am vazut ca 185/65r15 si 195/55r16 sunt cam la fel ca marime-ma gandesc ca poate e mai ieftin...
    3. Janta R16 de tabla cheala+o anvelopa 195/55R16 ieftina, sa fie acolo decat nimic ?
    4. Janta R16 aliaj+o anvelopa buna(sa fie treaba bine facuta si portofelul gol) ?


    Orice sfat e binevenit.
    PS: daca se considera, rog un moderator a muta topicul in aria potrivita.
    Va multumesc,



  • #2
    Eu as alege varianta 4. deoarece imi plac lucrurilie bine facute. Anvelopa sa fie obligatoriu pentru toate anotimpurile si daca se poate sa nu fie unidirectionala. (cauta o anvelopa asimetrica sau eventual simetrica - sper sa gasesti; cel mai bine sa fie din categoria premium). Stiu ca din punct de vedere al costurilor este varianta maximala dar si rezultatul este pe masura. In plus este o cheltuiala pe care in mod normal o faci o singura data.

    Odata cu nou sigla, Dacia a introdus in standard kit-ul de pana iar roata de rezerva este pe lista de optionale pentru 150 euro (valabil pentru toate motorizarile nu doar pt. cele cu GPL cum era pana acum).
    Last edited by abc; 3 July 2022, 14:26.

    Comment


    • #3
      Variantele 4 sau 1. Daca gasesti o solutie de fixare a rotii de rezerva astfel incat sa nu danseze prin portbagaj si sa reduca la minim impactul asupra spatiului de depozitare, te rog da-ne de stire. Am vazut la un taximetrist ceva ca un fel de ham care fixa rezerva de spatarul banchetei

      Comment


      • #4
        Originally posted by abc View Post
        Eu as alege varianta 4. deoarece imi plac lucrurilie bine facute. Anvelopa sa fie obligatoriu pentru toate anotimpurile si daca se poate sa nu fie unidirectionala. (cauta o anvelopa asimetrica sau eventual simetrica - sper sa gasesti; cel mai bine sa fie din categoria premium). Stiu ca din punct de vedere al costurilor este varianta maximala dar si rezultatul este pe masura. In plus este o cheltuiala pe care in mod normal o faci o singura data.

        Odata cu nou sigla, Dacia a introdus in standard kit-ul de pana iar roata de rezerva este pe lista de optionale pentru 150 euro (valabil pentru toate motorizarile nu doar pt. cele cu GPL cum era pana acum).
        Nu mai vorbi ca te faci de ras singur ))
        ​​​​​​

        Comment


        • #5
          Din câte îmi aduc aminte în reprezentanță am văzut la un SS3 că roata de rezrvă din portbagaj, că era TCE90, era de 185/65/15. Am de la un coleg o roată de Logan1 care are acele dimensiuni, doar ET nu corespunde, parcă e 50 din câte știu.
          Având acum acea roată lângă anvelopele de iarnă, am observat că are un diametru mai mic decât anvelopele mașinii, care sunt 205/60/16.
          E normal să mergi cu o roată cu diametru mai mic decât celelalte ?

          Comment


          • #6
            Nu este normal, daca o pui pe masina se va aprinde martorul verifica presiune roti si daca o pui pe fata cam obosesti diferentialul. Poti folosi aceasta variata pentru cazuri de urgenta pana la prima vulcanizare .

            Comment


            • #7
              Atasat si o captura din manualul de utilizare Logan&SanderoIII, iar discutiile acestea despre roata de rezerva au mai fost si la L1 mai ales L2 (raman valabile si la L3).
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Momentan am gasit pe net o roata de rezerva R15 si R16(cu poze cu ele montate pe L3), sh.
                Singura varianta e sa ma duc la om acasa si sa le pun comparativ langa rotile masinii(195/55r16) sa vad cat de mare e diferenta.
                Comparativ, la masina sotiei, roata slim e fix aceeasi inaltime cu rotile masinii.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Gil26 View Post
                  Atasat si o captura din manualul de utilizare Logan&SanderoIII, iar discutiile acestea despre roata de rezerva au mai fost si la L1 mai ales L2 (raman valabile si la L3).
                  Ma poti ajuta cu , concluzia acelor discutii?
                  Deci, care e solutia?

                  Comment


                  • #10
                    Poti sa folosesti cu incredere functia Search, pe forum au fost numeroase discutii despre roata de rezerva in diferite sectiuni si topice....

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc de amabilitate. De as avea timpul tau...

                      Comment


                      • #12
                        Daca vrei sa continui drumul in aceleasi conditii ca pana sa ai avaria , roata de dimensiuni normale similara echiparii de pe masina, daca vrei sa mergi pana la prima vulcanizare cu viteza limitata rezerva slim cu acelasi diametru.Asta e alegerea logica, restul sunt discutii.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by AdrianHH View Post
                          Ma poti ajuta cu , concluzia acelor discutii?
                          Deci, care e solutia?
                          Adrian, eu am roti Continental pe 16" (205) iar rezerva este din fabrica Barum pe 15"(185) inscriptionata cu 80 km/h. Daca producatorul ar fi considerat ca masina nu poate fi deplasata in siguranta pe o distanta relativ scurta in conditiile unei limitari de viteza nu ar fi pus ca rezerva o asemenea roata ci ar fi pus un simplu kit de pana.
                          Avand in vedere ca tu nu ai spatiu pentru o roata de rezerva eu as cauta cea mai mica dimensiune disponibila recomandata care se potriveste la Dacia. Nu stiu daca exista pentru noi o roata slim veritabila (adica nu ce avem noi in portbagaj ca si rezerva) dar eu as lua-o pe cea mai mica posibil cu conditia sa se potriveasca prezoanele si nu mi-as bate capul cu alte calcule. Merg cu slimuri veritabile masini "bengoase" si tocmai la Dacia ne gandim ca a fi un capat de lume o asemenea solutie?
                          Last edited by gabrieln1960; 11 July 2022, 17:56.

                          Comment


                          • #14
                            Uite aici o solutie: https://www.bestauto.ro/anunturi/aut...96443f462.html
                            Daca tot se foloseste pe distante foarte scurte si cu viteza redusa, de ce nu?
                            Daca ai chiar si cea mai mica teama in folosirea unei asemenea roti cumpara-ti una normala (sora cu celelalte) si cu asta basta, ai rezolvat problema.
                            Solutia este doar la tine.
                            Last edited by gabrieln1960; 11 July 2022, 18:06.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Gil26 View Post
                              Poti sa folosesti cu incredere functia Search, pe forum au fost numeroase discutii despre roata de rezerva in diferite sectiuni si topice....

                              pe primele logan si dupa la logan2 se dadea aceeasi roata ca si rezerva.Are dreptate colegul Gil, mai ales ca ti-a dat documentatie sa citesti domnule AdrianHH
                              Deci eu am primit la masina rezerva Continental Eco Contact 3 ca si celelalte care a fost livrata masina.
                              La Logan3 iti poti cumpara roata slim pe 16 viteza max 80km/h sau iti iei o janta de tabla si iti cumperi aceeasi dimensiune de cauciuc ca cea de pe masina. E fix problema ta unde o pui cand mergi cu masina!
                              ​​​​​​

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google