Pentru curioși și cei necredincioși privind eficiența ECO:
Exemplu de consum pe GPL cu ECO și fără ECO în aprox. aceleași condiții (oraș Buzău, luna Septembrie) - Logan III 1.0 ECO-G 100:
30,8km/h vit. medie fără ECO = 9,7 litri/100km
29,1km/h vit. medie cu ECO = 9,0 litri/100km = mai puțin cu -7,22%
25,3km/h vit. medie fără ECO = 10,0 litri/100km
23,9km/h vit. medie cu ECO = 8,9 litri/100km = mai puțin cu -11,00%
Deci în medie ECO a redus consumul cu 9,11%.
Asta ar însemna la un consum mediu de 8,95 litri/100km, cu o viteză medie de 27,7km/h, pe o distanță medie parcursă de 473km, cu un plin mediu de 40,4 litri de GPL rezultă o economie de 3,68 litri de GPL, care au permis parcurgerea în medie a 40,22km în plus față de rulajul cu ECO dezactivat.
Cu cât traseul respectiv impune accelerări sau frânări mai multe, cu atât contribuția ECO e mai mare.
La drum lung accelerația stă foarte mult timp pe aceiași poziție și ECO nu are cum să taie din consum dacă regimul motorului nu se schimbă.
Exemplu de consum pe GPL cu ECO și fără ECO în aprox. aceleași condiții (oraș Buzău, luna Septembrie) - Logan III 1.0 ECO-G 100:
30,8km/h vit. medie fără ECO = 9,7 litri/100km
29,1km/h vit. medie cu ECO = 9,0 litri/100km = mai puțin cu -7,22%
25,3km/h vit. medie fără ECO = 10,0 litri/100km
23,9km/h vit. medie cu ECO = 8,9 litri/100km = mai puțin cu -11,00%
Deci în medie ECO a redus consumul cu 9,11%.
Asta ar însemna la un consum mediu de 8,95 litri/100km, cu o viteză medie de 27,7km/h, pe o distanță medie parcursă de 473km, cu un plin mediu de 40,4 litri de GPL rezultă o economie de 3,68 litri de GPL, care au permis parcurgerea în medie a 40,22km în plus față de rulajul cu ECO dezactivat.
Cu cât traseul respectiv impune accelerări sau frânări mai multe, cu atât contribuția ECO e mai mare.
La drum lung accelerația stă foarte mult timp pe aceiași poziție și ECO nu are cum să taie din consum dacă regimul motorului nu se schimbă.
Comment