Fueling_Car_600px.jpg
Care este diferența dintre Benzina de vară și cea de iarnă?
O diferență principală între benzina de amestec de iarnă și cea de vară este presiunea de vapori Reid (RVP / Reid Vapor Pressure).
RVP este o măsură a ușurinței cu care se evaporă combustibilul la temperaturi ridicate.
Cu cât RVP-ul combustibilului este mai mare, cu atât se evaporă mai ușor.
Combustibilul pentru amestec de iarnă necesită un RVP mai mare. Dacă combustibilul nu se evaporă ușor la temperaturi scăzute, motorul va porni greu și va funcționa greu când afară este frig.
Pentru a obține un RVP mai mare, rafinăriile produc benzina de iarnă adăugând în ea butan, un aditiv relativ ieftin cu un RVP ridicat.
Deci benzina de iarnă este mai volatilă decât cea de vară. Astfel se explică de ce iarna nu sunt așa mari probleme cu pornirea motorului când în rezervor avem o cantitate mai mică de benzină și mai veche - așa cum se întâmplă cu amestecul de vară puțin și vechi, care poate provoca pornirea dificilă sau chiar "moartea" motorului dacă nu este accelerat puternic în timpul primei porniri a zilei. O posibilă soluție la învechirea benzinei vara la motorul 1.0 ECO-G 100 este umplerea rezervorului cu benzină de iarnă și rularea cu ea în timpul verii, având o rezistență în timp și o volatilitate superioară Benzinei premium de vară, indiferent de cifra octanică, CO98, CO100, CO100+.
Cu toate acestea, odată ce temperatura se încălzește și se apropie vara, benzina cu RVP ridicat se poate volatiliza mai ușor, ceea ce contribuie la creșterea emisiilor și a poluării aerului, iar volatilitatea crescută nu mai ajută la pornirea rapidă a motorului, pentru că nu mai e frig.
Pentru a se conforma, rafinăriile reduc cantitatea de butan din benzina de vară și folosesc în schimb aditivi mai scumpi, de unde și motivele pentru care prețurile la benzină cresc în general vara. De asemenea, procesul de amestecare pentru Benzina de vară durează mai mult, ceea ce sporește costurile.
Care este perioada de timp în care se vinde Benzina de vară?
În general vânzările de benzină de vară (cu un RVP mai mic) au loc în țările cu climă mai rece din Iunie până în Septembrie, iar în țările cu climă temperată sau caldă din Aprilie până în Octombrie.
Este adevărat că Benzina de vară este mai "puternică" decât cea de iarnă?
Da, unul din avantajele verii este și benzina de vară, datorită micului spor de economie de combustibil pe care îl oferă.
Acest lucru se datorează faptului că rafinăriile își modifică formulele de benzină și motorină în funcție de anotimpuri, iar benzina de vară conține cu aproximativ 1,7% mai multă energie decât cea de iarnă, motorul consumând un pic mai puțină Benzină pentru același lucru mecanic, rezultând fie în economie mai mare, fie în putere mai mare.
Care este diferența dintre Benzina de vară și cea de iarnă?
O diferență principală între benzina de amestec de iarnă și cea de vară este presiunea de vapori Reid (RVP / Reid Vapor Pressure).
RVP este o măsură a ușurinței cu care se evaporă combustibilul la temperaturi ridicate.
Cu cât RVP-ul combustibilului este mai mare, cu atât se evaporă mai ușor.
Combustibilul pentru amestec de iarnă necesită un RVP mai mare. Dacă combustibilul nu se evaporă ușor la temperaturi scăzute, motorul va porni greu și va funcționa greu când afară este frig.
Pentru a obține un RVP mai mare, rafinăriile produc benzina de iarnă adăugând în ea butan, un aditiv relativ ieftin cu un RVP ridicat.
Deci benzina de iarnă este mai volatilă decât cea de vară. Astfel se explică de ce iarna nu sunt așa mari probleme cu pornirea motorului când în rezervor avem o cantitate mai mică de benzină și mai veche - așa cum se întâmplă cu amestecul de vară puțin și vechi, care poate provoca pornirea dificilă sau chiar "moartea" motorului dacă nu este accelerat puternic în timpul primei porniri a zilei. O posibilă soluție la învechirea benzinei vara la motorul 1.0 ECO-G 100 este umplerea rezervorului cu benzină de iarnă și rularea cu ea în timpul verii, având o rezistență în timp și o volatilitate superioară Benzinei premium de vară, indiferent de cifra octanică, CO98, CO100, CO100+.
Cu toate acestea, odată ce temperatura se încălzește și se apropie vara, benzina cu RVP ridicat se poate volatiliza mai ușor, ceea ce contribuie la creșterea emisiilor și a poluării aerului, iar volatilitatea crescută nu mai ajută la pornirea rapidă a motorului, pentru că nu mai e frig.
Pentru a se conforma, rafinăriile reduc cantitatea de butan din benzina de vară și folosesc în schimb aditivi mai scumpi, de unde și motivele pentru care prețurile la benzină cresc în general vara. De asemenea, procesul de amestecare pentru Benzina de vară durează mai mult, ceea ce sporește costurile.
Care este perioada de timp în care se vinde Benzina de vară?
În general vânzările de benzină de vară (cu un RVP mai mic) au loc în țările cu climă mai rece din Iunie până în Septembrie, iar în țările cu climă temperată sau caldă din Aprilie până în Octombrie.
Este adevărat că Benzina de vară este mai "puternică" decât cea de iarnă?
Da, unul din avantajele verii este și benzina de vară, datorită micului spor de economie de combustibil pe care îl oferă.
Acest lucru se datorează faptului că rafinăriile își modifică formulele de benzină și motorină în funcție de anotimpuri, iar benzina de vară conține cu aproximativ 1,7% mai multă energie decât cea de iarnă, motorul consumând un pic mai puțină Benzină pentru același lucru mecanic, rezultând fie în economie mai mare, fie în putere mai mare.
Comment