Despre alimentarea cu combustibil (Benzină, GPL)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Despre alimentarea cu combustibil (Benzină, GPL)

    Fueling_Car_600px.jpg

    Care este diferența dintre Benzina de vară și cea de iarnă?
    O diferență principală între benzina de amestec de iarnă și cea de vară este presiunea de vapori Reid (RVP / Reid Vapor Pressure).
    RVP este o măsură a ușurinței cu care se evaporă combustibilul la temperaturi ridicate.
    Cu cât RVP-ul combustibilului este mai mare, cu atât se evaporă mai ușor.
    Combustibilul pentru amestec de iarnă necesită un RVP mai mare. Dacă combustibilul nu se evaporă ușor la temperaturi scăzute, motorul va porni greu și va funcționa greu când afară este frig.
    Pentru a obține un RVP mai mare, rafinăriile produc benzina de iarnă adăugând în ea butan, un aditiv relativ ieftin cu un RVP ridicat.
    Deci benzina de iarnă este mai volatilă decât cea de vară. Astfel se explică de ce iarna nu sunt așa mari probleme cu pornirea motorului când în rezervor avem o cantitate mai mică de benzină și mai veche - așa cum se întâmplă cu amestecul de vară puțin și vechi, care poate provoca pornirea dificilă sau chiar "moartea" motorului dacă nu este accelerat puternic în timpul primei porniri a zilei. O posibilă soluție la învechirea benzinei vara la motorul 1.0 ECO-G 100 este umplerea rezervorului cu benzină de iarnă și rularea cu ea în timpul verii, având o rezistență în timp și o volatilitate superioară Benzinei premium de vară, indiferent de cifra octanică, CO98, CO100, CO100+.
    Cu toate acestea, odată ce temperatura se încălzește și se apropie vara, benzina cu RVP ridicat se poate volatiliza mai ușor, ceea ce contribuie la creșterea emisiilor și a poluării aerului, iar volatilitatea crescută nu mai ajută la pornirea rapidă a motorului, pentru că nu mai e frig.
    Pentru a se conforma, rafinăriile reduc cantitatea de butan din benzina de vară și folosesc în schimb aditivi mai scumpi, de unde și motivele pentru care prețurile la benzină cresc în general vara. De asemenea, procesul de amestecare pentru Benzina de vară durează mai mult, ceea ce sporește costurile.

    Care este perioada de timp în care se vinde Benzina de vară?
    În general vânzările de benzină de vară (cu un RVP mai mic) au loc în țările cu climă mai rece din Iunie până în Septembrie, iar în țările cu climă temperată sau caldă din Aprilie până în Octombrie.

    Este adevărat că Benzina de vară este mai "puternică" decât cea de iarnă?
    Da, unul din avantajele verii este și benzina de vară, datorită micului spor de economie de combustibil pe care îl oferă.
    Acest lucru se datorează faptului că rafinăriile își modifică formulele de benzină și motorină în funcție de anotimpuri, iar benzina de vară conține cu aproximativ 1,7% mai multă energie decât cea de iarnă, motorul consumând un pic mai puțină Benzină pentru același lucru mecanic, rezultând fie în economie mai mare, fie în putere mai mare.
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

  • #2
    Diferența dintre consum GPL raportat de CB si cel calculat prin metoda plin-la-plin - mai exact, cât de precis este Calculatorul de Bord.

    Calculatorul de Bord este surprinzător de exact pe termen lung, arată în medie un consum mediu mai mare cu 0,3 litri de GPL decât cel calculat prin metoda plin-la-plin, cu o diferență procentuală medie de 4,19% în favoarea metodei plin-la-plin - ceea ce este foarte puțin având în vedere cât de multe variabile sunt în joc atunci când alimentezi cu GPL (erori valve, presiune pompă, temperatură ambiantă, etc.)
    Attached Files
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      Dimpotriva, este mai precis pentru ca este sistem inchis, nu este volatil si nu exista evaporare.
      Pam pam.

      Comment


      • #4
        Nu pot sa nu remarc diferenta intre posturi, cel anterior al colegului care se lauda cu peste 20 de ani de Dacia si are acces la tot felul de informatii dar face doar o mistocareala ieftina \obisnuita si nimic altceva incheiata cu un “Pam pam.” si cele doua posturi ale lui DFA cu date \fapte \cifre concrete bine si clar prezentate caruia tin sa ii multumesc din nou pentru toate aceste informatii utile si timpul \efortul alocat in colectarea, analiza si prezentarea lor .

        Comment


        • #5
          Pe stilul meu de mers, diferenta dintre cat arata in bord consum GPL si cat alimentez e mare...in medie cam 0,6-1,0 litri.
          Consum mai mare afisat decat alimentez. Mai trist era invers, dar m-am obisnuit deja sa vad 9% in bord si real sa nu sara de 8..8,2%
          Zic de stil de mers pt ca la mine e inconstant, deviatii mari de "comportament" sofer, daca acum merg linistit/constant, peste 2 minute posibil sa-i trag o talpa serioasa prind portiune libera.. si cam tot asa..

          Comment


          • #6
            Statistica mea are câteva cuvinte cheie:

            1. "pe termen lung"
            2. 27 de plinuri
            3. resetat CB după fiecare plin
            4. o medie la "un consum mediu"

            Ca diferențe absolute am înregistrat și eu +1,1 litri, +1,2 litri, -1,2 litri, etc.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • #7
              O diferenta am observat cand pun cauciucurile de iarna,creste consumul cu 1 litru la % de km.Cum preturile la gpl scad in ultima perioada parca au disparut grijile consumului.Iar despre calitatea gpl nu ma pot pronunta nu am constatat probleme.Alimentez de regula la Luk si Rompetrol.

              Comment


              • #8
                GPL 3 lei si 25 de bani in statiile luk cu cardul de puncte si aplicatia. Vin concediile si e bine de stiut.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by catelullego View Post
                  Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.
                  Vezi si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-combustibil
                  inclusiv asta:

                  Intră prea puțin GPL! / Sau prea mult GPL!
                  Am alimentat cu GPL si a intrat undeva la 48,70 litri. Am înțeles ca nu e bine sa între atât de mult… ce se poate întâmpla mai exact?
                  Nu mai rămâne spațiu de expansiune. Adică cei 20% (10 litri) din capacitatea brută de 50 de litri nu mai sunt ocupați de GPL gazos, ci GPL lichid.
                  Prin urmare supapa de siguranță poate elibera GPL în atmosferă dacă presiunea în rezervor devine prea mare.
                  Ce este de făcut?
                  Schimbă pompa GPL de mai multe ori, la diferite stații și dacă se repetă în mod constant LA ORICE POMPĂ mergi la garanție și reclamă problema (păstrează bonurile fiscale) - multivalva este defectă - se înlocuiește.

                  Am ridicat mașina de la dealer și când să-i fac plinul de GPL, mi-au intrat mai puțin de 40 de litri în rezervorul de GPL. De ce?
                  Pentru că rezervorul, chiar dacă mașina este nouă, nu e chiar gol, ci are cel puțin câteva rămășițe de la testul de funcționare pe GPL făcut în fabrică, iar când nivelul de GPL este scăzut, automat presiunea din interior scade, iar GPL-ul în mod natural se transformă din lichid în gaz când este la o presiune mai scăzută - deci în fapt volumul rezervorului este de fapt plin de GPL sub formă de gaz.
                  Cu rezervorul aproape fără lichid sau cu foarte puțin lichid pe fund, re-umplerea lui cu GPL lichid furnizat de stația de alimentare cu GPL va duce la compresia gazului din rezervor până la punctul în care presiunea devine suficient de mare să declanșeze valva de supraplin, alimentarea se oprește, dar în rezervor vei avea mai puțin lichid pentru că o parte din volumul rezervorului este ocupat de GPL sub formă de gaz, care da, va ocupa și volumul de rezervă (cei 20% în plus). Motorul nu va putea consuma niciodată acel GPL sub formă de gaz, GPL-ul sub formă de lichid este singurul care poate ajunge la reductor (plămân) și abia apoi sub formă de gaz la injectoare și în motor.
                  Va fi nevoie de câteva plinuri de GPL ca să atingi o valoare apropiată de cea nominală (40 litri).

                  Am alimentat de fiecare data de la OMV, nu a intrat mai mult de 37-38 litri, sa inteleg ca au presiunea mai mare de intra atat? La altii am văzut 41-42 litri. Să schimb pompa sa protejez acel senzor pe viitor? Sau nu ma ajuta la nimic?
                  Senzorul care se defectează nu e la rezervor, ci la motor, pe rampa de injectoare GPL - nu are nici o legătură defectarea lui cu pompele de GPL.
                  Cantitatea de GPL care intră în rezervor este dictată în special de erorile supapei de supra-plin, erorile pot fi conservative (sub 40 litri) sau foarte liberale (peste 40 litri).

                  Am alimentat cu mai mult de 40 de litri de GPL. De ce?
                  Faptul că rezervorul GPL acceptă o cantitate mai mare de gaz se datorează
                  1. ÎN PRIMUL RÂND faptului că flotorul care urmărește nivelul de lichid NU este un instrument de precizie și poate avea abateri privind nivelul;
                  2. CÂT ȘI vitezei de închidere a valvei de supra-plin, care poate avea erori, uneori foarte mari (declanșează târziu și intră peste 40 de litri);
                  Alte motive minore pentru care se poate depăși 40 de litri de GPL:
                  1. O pompă mai rapidă poate împinge GPL în rezervor mai repede decât ar trebui, astfel valva de alimentare nu se închide la 80% (42,4 litri), permițând astfel o cantitate mai mare de GPL lichid să intre în rezervor.
                  2. Când e frig gazele lichefiate își micșorează viteza de vaporizare, deci în rezervor presiunea exercitată de gazul aflat în zona de siguranță de 20% ai rezervorului va fi mai mică, permițând astfel o cantitate mai mare de GPL lichid să intre în rezervor.
                  3. Temperatura exterioară și nivelul de GPL din rezervorul pompei influențează viteza și cantitatea de GPL pe care pompa o poate introduce în rezervorul mașinii. Un rezervor proaspăt umplut al pompei va livra mașinii GPL mai repede iarna, respectiv un rezervor al pompei aproape gol va furniza mașinii GPL foarte încet vara.
                  Când cei 3 factori MINORI se pot cumula cu erorile flotorului și ale supapei de prea-plin, se poate constata că în rezervor intră o cantitate neașteptat de mare de GPL, apropiindu-se de 85% (45 litri) sau chiar 90% (47,7 litri) din capacitate.
                  Invers, există rezervoare care nici nu ating limita de 80% (40 litri), oricât de frig ar fi afară sau oricât de rapidă ar fi pompa de GPL. Cel mai adesea la acestea valva de alimentare se închide pe la 70% (35 litri) sau 75% (37,5 litri).
                  Deci vă puteți aștepta la o eroare variabilă de ~ 5-10% sau ~ 2,5-5 litri în plus sau în minus față de valoarea nominală (40 litri). Uneori chiar mai mult de atât!…
                  Există o legătură între rezervoarele care primesc mai mulți litri de GPL și faptul că nivelul de GPL nu este raportat corect către tabloul de bord - adică fizic se face plinul dar indicatorul de nivel este scăzut (și rezervorul apare gol sau incomplet).
                  Rezervoarele care uneori măsoară incorect nivelul de GPL sunt afectate total sau parțial de problemele expuse mai sus.
                  Pe măsură ce lichidul din rezervor este consumat sau în urma șocurilor mecanice provocate asupra mașinii în urma rulajului prin gropi/borduri/vibratoare/etc. nivelul de GPL este transmis corect către tabloul de bord.

                  Câți litri de GPL intră full în rezervor/butelie?
                  Rezervorul de GPL de pe Logan/Sandero III are o capacitate declarată (DACIA) utilă de 40 Litri.
                  Omologarea de către fabricantul rezervorului (STAKO) s-a făcut pentru un volum util de 40 de litri;
                  Rezervorul de GPL ("STAKO T12 UltraSlim” model T65005012) are o capacitate brută de 50 Litri - și cu un factor de umplere nominală de 80% rezultă o capacitate nominală de 40 Litri, pe care nu e obligatoriu să o atingeți în realitate - sau poate fi depășită;
                  Din cauza faptului că flotorul care măsoară nivelul de GPL din rezervor și a supapei de prea-plin - care nu sunt de precizie - cantitatea de GPL care poate fi introdusă în rezervor este foarte variabilă - fie veți alimenta în mod constat sub 40-41-42 de litri - fie veți alimenta în mod constat peste 40-41-42 de litri.
                  Eu am o medie de 35 de litri la un plin și câteodată depășește 41-42 de litri.
                  Sunt mașini care rareori depășesc 33-35 de litri la un plin dar sunt și mașini care ating 47-48-49 de litri la un plin. Este evident că la acelea supapa de prea-plin are erori foarte mari și nu se asigură spațiul necesar pentru expansiune (de 20% din capacitate).
                  Motivul principal pentru variabilitatea cantității este supapa de prea-plin, nu temperatura, presiunea sau altele…

                  Comment


                  • #10
                    Salut, vin și eu cu o întrebare sau cu o nedumerire referitor la capacitatea rezervorului de GPL. Personal conduc un SS3 și din cate rețin niciodată nu au intrat mai mult de 42-43 litri când rezervorul era gol. La serviciu conduc un Duster 2023 cu GPL și la.ultima alimentare mi-au intrat 55 de litri. M-am și impacientat după ce a trecut de 50 și i-am spus operatorului că ar trebui să îl oprim că deja a trecut de capacitatea declarata. Până să pună el stop s-a oprit pompa automat la 55. Sa se fi dus supapa de preaplin? Săptămâna viitoare am programare la revizia de 1 an. Pot să facă verificarea daca rezervorul e plin cu gaz la acea supapa? Mulțumesc.

                    Comment


                    • #11
                      1. La Duster ECO-G 100 din 2021 încoace capacitatea nominală de GPL este de 49,8 litri (nu de 40, cum e la L3/S3/J) - deci e perfect posibil ca supapa de prea-plin să permită 55 de litri când pompa e rapidă.

                      2. Nu s-a dus nici o supapă!

                      3. Nu, nu au cum să verifice nimic decât dacă au instalație de recuperare GPL, cu care golesc mașina și apoi o umplu la loc.
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • #12

                        Apropo de GPL-ul de la Lukoil, de care se feresc foarte mulți, că e murdar (și da, ESTE, pentru că multe din pompele lor nu prea mai au filtre...).

                        Am făcut o socoteală la ce reducere oferă ei și a rezultat asta:
                        - în 2021 = 113,39 lei (9.940 km parcurși)
                        - în 2022 = 221,91 lei (18.536 km parcurși)
                        - în 2023 = 307,61 lei (15.628 km parcurși)

                        Și costurile de revizie pentru GPL:
                        - în 2021 = 0 lei - deci reportăm 113,39 lei pentru 2022
                        - în 2022 = 127,49 lei pentru *), cu un buget de 335,3 lei ne rămân 207,81 lei care se reportează pentru 2023
                        - în 2023 = 288,55 lei pentru **), cu un buget de 515,42 lei, ne rămân 226,87 lei, care se reportează pentru 2024
                        - în 2024 va costa 123 lei revizia GPL...
                        Prin urmare, reducerea de la Lukoil practic achită singură reviziile GPL!!!
                        Și rămân și bani în plus...
                        Practic, pe lângă revizie gratuită în fiecare an, 1-2 plinuri de GPL ar fi gratuite...

                        În 10 ani de zile reducerea e posibil să achite și înlocuirea rezervorului GPL...


                        *)
                        FILTRU GPL (faza gazoasă) (30k/1an) (+ verif. scurg.) = 88,49 lei
                        manop. Inlocuire filtru GPL fz. gaz. [0,3h] (30k/1an) = 39 lei


                        **)
                        FILTRU GPL (faza gazoasă) (30k/1an) (+ verif. scurg.) = 62,53 lei
                        FILTRU GPL (faza lichidă) (60k/2ani) (+ ctrl. etans.) = 86 lei
                        manop. Control etanseitate sistem GPL (fz. lich.) [0,2h] (60k/2ani) = 28 lei
                        manop. Inlocuire filtru GPL fz. gaz. [0,3h] (30k/1an) = 42,01 lei
                        manop. Inlocuire filtru GPL fz. lichida [0,5h] (30k/1an + 60k/2ani) = 70,01 lei
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • #13
                          Salutare colegi , profit și eu de ocazie , și vă adresez o mică întrebare . Vă rog să nu răspundeți într-un mod ironic sau răutăcios , pur și simplu cer un sfat cum este mai bine să fac în situația dată.
                          Am auzit tot felul de sugestii diferite de la mai multe persoane , unii îmi recomandă să nu umplu rezervorul de benzină , deoarece mergând doar pe GPL , mașina va consuma foarte puțin doar în intervalul cat se încălzește motorul , și astfel ar dura foarte mult să se consume benzina și astfel și-ar pierde din proprietăți . Alții îmi recomandă să umplu rezervorul de benzină și să îl mențin plin , mai ales pe timpul iernii , ca să nu se facă condens și să nu se depună apa în rezervor .
                          Acum ca să fiu sincer cu voi , până acum având doar mașini second hand si oarecum ieftine , nu am dat importanță la aceste mici detalii , dar acum fiind prima mea mașină nouă și fiind și o grămadă de bani (16.300€) , vreau să îmi dedic toată atenția mașinii si vreau sa o întrețin cat mai bine posibil .
                          De aceea , dacă aveți și alte sfaturi pentru a prelungi durata de viață a mașinii și a avea cat mai mare grijă de ea , aștept propunerile și sugestiile și învățăturile voastre .
                          Vă mulțumesc !

                          Ps: până acum am alimentat exclusiv de la Petrom , am lângă mine pe Iuliu Maniu un Petrom ( cel de lângă Metro ) care are și stație de Gpl . Este OK gpl-ul de la Petrom ?
                          Personal am fost îndrumat să alimentez cu GPL de la Rompetrol , cel mai apropiat de mine fiind cel de pe Virtuții de lângă pod Ciurel .

                          Comment


                          • #14
                            Citeste ce scrie aici, ai tot ce ti trebuie sa stii despre masina. http://logan3wiki.wikidot.com/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by AdrianB1994 View Post
                              Am auzit tot felul de sugestii diferite de la mai multe persoane , unii îmi recomandă să nu umplu rezervorul de benzină , deoarece mergând doar pe GPL , mașina va consuma foarte puțin doar în intervalul cat se încălzește motorul , și astfel ar dura foarte mult să se consume benzina și astfel și-ar pierde din proprietăți . Alții îmi recomandă să umplu rezervorul de benzină și să îl mențin plin , mai ales pe timpul iernii , ca să nu se facă condens și să nu se depună apa în rezervor .
                              De principiu, la această motorizare 1.0 ECO-G, la folosirea benzinei de vară vor apărea probleme la pornire când benzina de vară are în jur de 50-60 zile de stat prin circuitul de alimentare.
                              Observi că menționez benzina de vară.

                              De ce la acest motor (1.0 ECO-G 100) există această problemă cu benzina veche când altor motoare nici măcar nu le pasă cât de veche este benzina?
                              Cauzele sunt multiple, nu doar 1 singur motiv.

                              1. Acest motor injectează la pornire o cantitate de benzină mai mică decât ar injecta un motor de generație mai veche sau de capacitate cilindrică mai mare - deci consumul de benzină necesar pentru pornire e mai mic și benzina zace în rezervor, nefolosită;

                              2. Imediat după pornire motorul intră în mod de pre-încălzire CAT+GPF (catalizator + filtru de particule), indiferent că e vară sau iarnă, lucru care duce la funcționarea motorului cu un amestec sărac de benzină-aer, care nu ajută deloc în situația în care benzina este mai puțin volatilă…, astfel motorul este privat de o benzină bună chiar când are cea mai mare nevoie de ea - de unde și tendința de oprire imediată a motorului chiar după pornire;

                              3. Acest motor comută FOARTE repede pe GPL când injecția GPL este în mod AUTO - deci iarăși benzina din rezervor este consumată foarte puțin și zace în rezervor, nefolosită;

                              4. Când motorul este oprit de Stop-Start el este repornit TOT pe GPL, nu pe Benzină - deci iarăși un motiv pentru consum mic de benzină, care este lăsată să zacă în rezervor - motorul este scos (repornit) din Stop-Start pe Benzină doar dacă motorul nu este suficient de cald sau dacă trece prea mult timp cu el oprit în așteptare (nu apar nici cereri de climatizare sau de încărcare baterie, care altfel ar scoate mai devreme motorul din așteptare);

                              5. La Logan/Sandero III cu acest motor (1.0 ECO-G 100) pompa de benzină ESTE OPRITĂ cât timp motorul consumă GPL, prin urmare ea nu mai recirculă benzina prin linia de alimentare către injectoare benzină și înapoi către rezervor prin linia de retur, deci ce benzină rămâne pe linia de alimentare zace acolo, nu se mai amestecă cu benzina mai volatilă din rezervor - lucru care nu se întâmplă la instalațiile GPL AM (after-market), care de obicei nu au releu de comandă pompă benzină și ea recirculă benzina la nesfârșit - deci încă un motiv pentru faptul că la 1.0 ECO-G 100 pot apare probleme când benzina nu mai este atât de volatilă;

                              6. Majoritatea șoferilor țin o cantitate mică de benzină în rezervor la motorizarea 1.0 ECO-G 100 - iar o cantitate mică de benzină de vară își pierde volatilitatea MULT mai repede decât o cantitate mai mare;

                              În concluzie, acest motor (1.0 ECO-G 100) este MULT mai sensibil la volatilitatea benzinei, lucru care este foarte ușor de testat - iarna, cu benzină de iarnă (winterizată) - când NU are loc această problemă (un factor pozitiv fiind perioada mare de pre-încălzire a CAT+GPF, care se face preponderent doar pe benzină, fiind mai rece ca să poată comuta rapid pe GPL).
                              Imediat cum se trece la benzina de vară (cu mai puțin butan în ea) această problemă reapare imediat ce vârsta amestecului de Benzină de vară atinge aproximativ 2 luni (50 - 55 de zile).

                              De exemplu:
                              - poți avea 5 litri de acum 3 luni de zile și 3 litri rămași de acum 1 lună;
                              - aparent nu ar trebui să ai probleme;
                              - dar de fapt vârsta AMESTECULUI format din cea de 3 luni și cea de 1 lună la un moment dat atinge 2 luni și volatilitatea benzinei aflată pe linia de alimentare pompă-injectoare scade - de unde și problemele care apar la pornire, în special atunci când în rezervor se află DOAR benzina de vară și doar la ECO-G 100 rulat 99,9% pe GPL (tipic);
                              - când amestecul conține ȘI benzină de iarnă împreună cu cea de vară (mașina iese din iarnă-primăvară) atunci problema poate apare MULT mai târziu în timpul verii (depășind cele 2 luni "standard" de vechime), din cauza Benzinei de iarnă, care este mai volatilă decât cea de vară.

                              Multitudinea de variabile și factori care pot duce la acest simptom cauzat de vechimea Benzinei derutează șoferii și îi face să nu creadă în existența acestei probleme, unii fiind ferm convinși că sunt povești de adormit copii…, invenții, aberații…


                              SOLUȚIA:
                              Ca să scapi complet de această problemă:
                              1. Observi cam câtă benzină folosești pe lunile de vară - eu de exemplu consum 5 litri la 50 de zile vara și 10 litri la 50 de zile iarna, la un rulaj de 1.400 km/lună (consumul tău poate fi diferit, poate tu rulezi diferit de mine) - deci la un calcul foarte aproximativ eu aș consuma 18 litri vara și 36 de litri iarna - în total 54 de litri de benzină pentru 4 anotimpuri / 1 an.
                              2. .Pui benzină în rezervor doar în timpul iernii, cât timp stațiile comercializează benzină aditivată de iarnă cu siguranță - excluzi perioadele de tranziție, ca să fii sigur că ai în rezervor 100% benzină de iarnă - calendarul este mai jos - eu iarna fac plinul (50 litri) și mă ține acel plin până la iarna următoare.


                              Care este perioada de timp în care se vinde Benzina de vară (sau iarnă)?

                              În general vânzările de benzină de vară (cu un RVP mai mic) au loc:
                              - în țările cu climă mai rece din Iunie până în Septembrie;
                              - în țările cu climă temperată sau caldă din Aprilie până în Octombrie;

                              Exemplu de calendar valabil în România la PETROM1:
                              - tranziţie iarnă-vară din 16 Martie – 30 Aprilie (~ 1 lună jumătate2);
                              - benzină de vară din 1 Mai – 30 Septembrie (~ 5 luni);
                              - tranziţie vară-iarnă din 1 Octombrie – 15 Noiembrie (~ 1 lună jumătate3);
                              - benzină de iarnă din 16 Noiembrie – 15 Martie (~ 4 luni);
                              1. ceilalți furnizori de combustibil au un calendar similar, poate cu diferențe de câteva zile +/-
                              2. deci puteți alimenta și cu cea de iarnă și cu cea de vară în această perioadă
                              3. deci puteți alimenta și cu cea de vară și cu cea de iarnă în această perioadă​


                              FAQ - Alimentare și consum de combustibil - Logan/Sandero III 2020-2028 wiki (wikidot.com)

                              Originally posted by AdrianB1994 View Post
                              Ps: până acum am alimentat exclusiv de la Petrom , am lângă mine pe Iuliu Maniu un Petrom ( cel de lângă Metro ) care are și stație de Gpl . Este OK gpl-ul de la Petrom ?

                              Toate produsele Petrom sunt foarte OK, inclusiv GPL-ul, deci poți alimenta liniștit de acolo.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google