Un grafic interesant, bazat pe statistica de defectare a senzorilor GPL (T-MAPC97), cu date culese de mine.
Câteva lucruri de remarcat:
1. Loturile de mașini fabricate în a 2-a jumătate a lui 2021 - E JALE CU ELE - pică pe capete - și asta se vede foarte bine în numărul de senzori căzuți la sfârșitul lui 2022 și începutul lui 2023 - din cauză că durata medie de viață a loturilor defecte este de aprox. 300 de zile.
2. Schimbarea de loturi din Aprilie 2022 a avut un oarece efect de domolire a numărului de defecte. Dar chiar și așa, mașinile fabricate în 2022 sunt și ele afectate de loturi de senzori care au o viață scurtă, iar numărul de senzori defecți va crește în 2023 pentru că urmează valul de mașini fabricate în 2022...
3. Schimbarea de model de senzor care se anunță în Ian-Feb 2023 se va vedea abia în 2024 - și asta va deschide calea (să sperăm) către un Logan/Sandero III facelift ph2 în toamna lui 2024 fără această problemă din fabricație...
Cel mai longeviv senzor cunoscut defect avea 686 zile / 40.100km (mașină din Martie 2021).
Cel mai rapid defect a fost la doar 1 zi / 45km (mașină din Nov 2022).
Senzorul cu cei mai mulți km la bord în momentul defectării a fost 58.500km, montat pe o mașină din Iulie 2021.
Câteva lucruri de remarcat:
1. Loturile de mașini fabricate în a 2-a jumătate a lui 2021 - E JALE CU ELE - pică pe capete - și asta se vede foarte bine în numărul de senzori căzuți la sfârșitul lui 2022 și începutul lui 2023 - din cauză că durata medie de viață a loturilor defecte este de aprox. 300 de zile.
2. Schimbarea de loturi din Aprilie 2022 a avut un oarece efect de domolire a numărului de defecte. Dar chiar și așa, mașinile fabricate în 2022 sunt și ele afectate de loturi de senzori care au o viață scurtă, iar numărul de senzori defecți va crește în 2023 pentru că urmează valul de mașini fabricate în 2022...
3. Schimbarea de model de senzor care se anunță în Ian-Feb 2023 se va vedea abia în 2024 - și asta va deschide calea (să sperăm) către un Logan/Sandero III facelift ph2 în toamna lui 2024 fără această problemă din fabricație...
Cel mai longeviv senzor cunoscut defect avea 686 zile / 40.100km (mașină din Martie 2021).
Cel mai rapid defect a fost la doar 1 zi / 45km (mașină din Nov 2022).
Senzorul cu cei mai mulți km la bord în momentul defectării a fost 58.500km, montat pe o mașină din Iulie 2021.
Comment