Iată evoluția în timp, culoare și a nivelului de ulei la un motor 1.0 ECO-G 100 (H4D 480) de pe un Logan III, rulat 34.501 km / 1 an și 9 luni (Iulie 2021 – Mai 2023)
Cu un singur schimb de ulei la activ, la 19.893 km (1 an de la cumpărare).
Uleiul utilizat este banalul Dacia Oil Plus (adică Castrol GTX 5W30 RN17), full sintetic, la bidon de 4 litri.
După cum se poate vedea, motorul nu tușește, nu explodează și nu crapă dacă faci schimbul de ulei în fiecare an - și NU, culoarea uleiului NU este un indicator de uzură...
De asemenea, motorul consumă în medie o cantitate relativ mică de ulei:
~17 ml / 1.000 km
~177 ml / 10.000 km
~531 ml / 30.000 km
Nici nu există comparație cu motoare "clasice" mari consumatoare de ulei:
- Renault 1.2 TCe cod H5Ft / Nissan 1.2 DIG-T cod HRA2DDT - care putea merge de la 1 litru per 10.000 km până la 1 litru per 1.000 km...
- VAG (Volkswagen / Audi Group) 2.0L TFSI - consum de la 500 ml până la 1.000 ml per 1.000 km...
Nu, nu e o glumă.
Cu un singur schimb de ulei la activ, la 19.893 km (1 an de la cumpărare).
Uleiul utilizat este banalul Dacia Oil Plus (adică Castrol GTX 5W30 RN17), full sintetic, la bidon de 4 litri.
După cum se poate vedea, motorul nu tușește, nu explodează și nu crapă dacă faci schimbul de ulei în fiecare an - și NU, culoarea uleiului NU este un indicator de uzură...
De asemenea, motorul consumă în medie o cantitate relativ mică de ulei:
~17 ml / 1.000 km
~177 ml / 10.000 km
~531 ml / 30.000 km
Nici nu există comparație cu motoare "clasice" mari consumatoare de ulei:
- Renault 1.2 TCe cod H5Ft / Nissan 1.2 DIG-T cod HRA2DDT - care putea merge de la 1 litru per 10.000 km până la 1 litru per 1.000 km...
- VAG (Volkswagen / Audi Group) 2.0L TFSI - consum de la 500 ml până la 1.000 ml per 1.000 km...
Nu, nu e o glumă.
Comment