Noi reguli ITP
Cei care veți face 3 ani în curând, veți face prima inspecție tehnică periodică, din 20 Mai 2023 s-au mai modificat regulile:
1. Vom avea parte de mai multe verificări faţă de cele cu care ne-am obişnuit deja.
2. Autoturismul va fi supus unui test de depistare a erorilor stocate în calculatoare.
3. Un alt test va fi cel al măsurării exacte a consumului maşinii.
4. Pentru autoturismele dotate cu instalaţii GPL/GNC/etc., se va măsura nivelul de pierderi din rezervor şi conducte.
5. Se verifică și funcționarea sistemului SOS/112/eCall.
Aceste modificări au fost anunţate de acum cinci ani și sunt valabile în toată Uniunea Europeană, nu doar în România.
Detalii privind colectarea datelor de consum:
Datele ajung la RAR și de acolo la Comisia Europeană, care le va putea compara cu datele de omologare ale producătorilor.
Acest lucru e conform cu regulamentul Comisiei Europene din Martie 2021, deoarece toate mașinile puse în circulație de la 1 ianuarie 2021 păstrează istoricul de consum al vehiculului.
Ce date se colecteză în legătură cu consumul:
Principiul consimțământului este esențial pentru colectarea de date, astfel încât persoanele care nu doresc ca datele lor auto să fie colectate se pot opune înainte de inspecție. În acest caz, organismul de inspecție este obligat să respecte dorința proprietarilor, iar refuzul este arhivat împreună cu o copie a raportului. Cu toate acestea, trebuie completat un formular care detaliază motivele refuzului, ceea ce este mult mai restrictiv și necesită mai mult timp decât acceptarea. Sunt afectate toate vehiculele înmatriculate la 1 ianuarie 2021 sau după această dată, care sunt supuse unei inspecții tehnice la 20 mai 2023 sau după această dată.
Detalii privind verificarea sistemului SOS:
În timp ce consumul de combustibil este principala noutate a noului control tehnic, un alt criteriu a fost adăugat la lunga listă de elemente examinate în timpul unui control tehnic: sistemul SOS/112/eCall.
Vor fi studiate 13 posibile defecțiuni, dar 12 dintre ele vor fi considerate doar probleme minore. Pe de altă parte, absența parțială sau totală a unei părți hardware a sistemului de apel de urgență va duce sistematic la respingerea ITP.
Prețul ITP ar putea crește deoarece crește timpul și manopera necesară + fiecare atelier ITP este obligat să fie dotat cu echipamentul necesar conectării pe CAN Bus.
Cei care veți face 3 ani în curând, veți face prima inspecție tehnică periodică, din 20 Mai 2023 s-au mai modificat regulile:
1. Vom avea parte de mai multe verificări faţă de cele cu care ne-am obişnuit deja.
2. Autoturismul va fi supus unui test de depistare a erorilor stocate în calculatoare.
3. Un alt test va fi cel al măsurării exacte a consumului maşinii.
4. Pentru autoturismele dotate cu instalaţii GPL/GNC/etc., se va măsura nivelul de pierderi din rezervor şi conducte.
5. Se verifică și funcționarea sistemului SOS/112/eCall.
Aceste modificări au fost anunţate de acum cinci ani și sunt valabile în toată Uniunea Europeană, nu doar în România.
Detalii privind colectarea datelor de consum:
Datele ajung la RAR și de acolo la Comisia Europeană, care le va putea compara cu datele de omologare ale producătorilor.
Acest lucru e conform cu regulamentul Comisiei Europene din Martie 2021, deoarece toate mașinile puse în circulație de la 1 ianuarie 2021 păstrează istoricul de consum al vehiculului.
Ce date se colecteză în legătură cu consumul:
- Numărul de identificare a vehiculului (VIN)
- Consumul total de combustibil (în litri)
- Distanța totală parcursă (în kilometri)
- Consumul total de combustibil în modul de epuizare (în litri)
- Consumul total de combustibil în modul "boost" selectat de șofer (în litri)
- Distanța totală parcursă în modul de epuizare cu motorul oprit (km)
- Distanța totală parcursă în modul de epuizare cu motorul pornit (în kilometri)
- Distanța totală parcursă în modul "boost" selectat de șofer (în kilometri)
- Stocarea totală a energiei de rețea în baterie (kWh) - nu e cazul la Logan/Sandero III
Principiul consimțământului este esențial pentru colectarea de date, astfel încât persoanele care nu doresc ca datele lor auto să fie colectate se pot opune înainte de inspecție. În acest caz, organismul de inspecție este obligat să respecte dorința proprietarilor, iar refuzul este arhivat împreună cu o copie a raportului. Cu toate acestea, trebuie completat un formular care detaliază motivele refuzului, ceea ce este mult mai restrictiv și necesită mai mult timp decât acceptarea. Sunt afectate toate vehiculele înmatriculate la 1 ianuarie 2021 sau după această dată, care sunt supuse unei inspecții tehnice la 20 mai 2023 sau după această dată.
Detalii privind verificarea sistemului SOS:
În timp ce consumul de combustibil este principala noutate a noului control tehnic, un alt criteriu a fost adăugat la lunga listă de elemente examinate în timpul unui control tehnic: sistemul SOS/112/eCall.
Vor fi studiate 13 posibile defecțiuni, dar 12 dintre ele vor fi considerate doar probleme minore. Pe de altă parte, absența parțială sau totală a unei părți hardware a sistemului de apel de urgență va duce sistematic la respingerea ITP.
Prețul ITP ar putea crește deoarece crește timpul și manopera necesară + fiecare atelier ITP este obligat să fie dotat cu echipamentul necesar conectării pe CAN Bus.
Comment