Probleme la pornire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme la pornire

    Salutare,

    O să fiu scurt și la obiect. Zilnic, imediat după pornirea de dimineață, dacă pișc foarte puțin pedala de accelerație, moare motorul.Dacă se încălzește puțin motorul, nu mai are aceeși reacție. Mașina în cauză este pe GPL, ~15000km. Păreri ?!

    Mulțumesc !

  • #2
    Salut, am avut aceeasi problema. Adauga benzina in rezervor, daca nu ai facut asta in ultimele 2-3 saptamani. Daca nu se rezolva, programare in service.

    Comment


    • #3
      Salutare,

      Aspectul menționat pare să fie legat de sistemul de alimentare cu combustibil, în special de tranziția de la funcționarea pe benzină la funcționarea pe GPL. Acest lucru ar putea indica mai multe posibile probleme:

      1. Presiunea redusă a gazului GPL: Dacă presiunea gazului GPL este prea scăzută, acest lucru poate duce la o ardere inadecvată a combustibilului și, prin urmare, la oprirea motorului în timpul pornirii sau la accelerații foarte mici. Verificați presiunea sistemului de GPL și asigurați-vă că se încadrează în limitele specificate de producător.

      2. Reglajul incorect al injectoarelor: Dacă injectoarele GPL nu sunt reglate corect, acest lucru poate afecta modul în care combustibilul este livrat motorului în timpul pornirii sau la accelerații foarte mici. Este posibil să fie necesar să verificați și să recalibrați injectoarele pentru a vă asigura că funcționează corespunzător.

      3. Probleme cu senzorii sau sistemele de control: Senzorii sau modulele de control responsabile pentru trecerea de la benzină la GPL ar putea fi defecte sau să întâmpine probleme de conectivitate. Verificați dacă există erori pe tabloul de bord și efectuați o diagnosticare completă a sistemului electronic al mașinii.

      Pentru remedierea acestei situații, v-aș recomanda să consultați un tehnician specializat în sistemele de alimentare cu GPL pentru o evaluare și un diagnostic precis.

      Comment


      • #4
        al3xandr3i Benzina este proaspătă, fenomenul apare..
        killyan Greșeala mea că nu am specificat, fenomenul apare la pornirea pe benzină, cu butonul GPL dezactivat.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Vladelo View Post
          al3xandr3i Benzina este proaspătă, fenomenul apare..
          killyan Greșeala mea că nu am specificat, fenomenul apare la pornirea pe benzină, cu butonul GPL dezactivat.
          Înțeleg. Problema apare la pornirea pe benzină, cu butonul GPL dezactivat. Cauze posibile:
          1. Presiunea scăzută a combustibilului: Verificați presiunea sistemului de benzină.
          2. Probleme de alimentare cu combustibil: Verificați filtrul și liniile de combustibil.
          3. Probleme de aprindere: Verificați bujiile și cablurile de înaltă tensiune.

          Comment


          • #6
            De ce te atingi de acceleratie "imediat dupa pornire"? In special cu motorul rece? Lasa-l sa-si faca damblaua, sa se stabilizeze relanti-ul la ~850rpm si pe urma pleci direct.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vladelo View Post
              ....., dacă pișc foarte puțin pedala de accelerație, moare motorul.....
              Motorul moare imediat fiind în sarcină - adică cu CV în tr 1, să pleci de pe loc?

              Sau motorul moare fără sarcină, cu CV în N (sau ambreiajul apăsat)?
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • #8
                Revenind on topic, asa cum bine a scris anterior DFA sunt necesare mai multe detalii despre:
                Originally posted by Vladelo View Post
                .... Zilnic, imediat după pornirea de dimineață, dacă pișc foarte puțin pedala de accelerație, moare motorul.Dacă se încălzește puțin motorul, nu mai are aceeși reacție. ....
                aceasta putand avea mai multe cauze si orice informatie poate sa conteze, altfel se pot face cel mult presupuneri, oricum cred ca trebuie facuta o diagnoza conforma, verificari mecanice si electrice aferente, etc.
                Atasat doar ca exemplu un extras (sunt mai multe) din procedura de diagnosticare pentru oprire motor si pornire –oprire brusca motor cand este rece la L&S3 XJF, fiecare dintre ele avand proceduri separate, poate sunt de folos si altor colegi de forum.
                Attached Files
                Last edited by Gil26; 15 March 2024, 23:04.

                Comment


                • #9
                  Eu am aceeași problemă de când am mașina asta, un SS3 benzină (fără GPL). "Problema" se manifestă numai atunci când pornesc mașina și las motorul să ajungă la relantiul normal (~850 RPM), fără să-l las să se și încălzească un minut, două. În situația descrisă, accelerația răspunde neliniar, motorul merge "zgrumțuros", și dacă doar ciupesc pedala de accelerație acesta tinde să se oprească.

                  Soluția mea este una dublă, în funcție de caz:

                  - Dacă sunt parcat în pantă sau am nevoie de manevre fine la plecare, aștept să se încălzească motorul;
                  - Dacă nu am nevoie de manevre fine la plecarea din parcare, dau cheie și am plecat. Cât timp este "tras" șocul automat, motorul răspunde mai bine la apăsarea pedalei de accelerație, deci se poate pleca lejer.

                  Din câte înțeleg, comportamentul acesta are de-a face cu norma de depoluare, unde motorul prioritizează amestecul de așa manieră încât să ajungă catalizatorul cât mai repede la temperatura nominală. Sigur, este posibil să mă înșel. Dacă este vorba despre un defect (și nu face toate așa), vă rog zice-ți-mi ca să mă duc peste ei.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by T09V View Post
                    .....Dacă este vorba despre un defect (și nu face toate așa), vă rog zice-ți-mi ca să mă duc peste ei.
                    Această manifestare nu are rezolvare decât uneori, prin scrierea unei versiuni recente de ECM, în cele mai multe cazuri nici o versiune nu o rezolvă...
                    Deci poți încerca.
                    Nu ai ce pierde.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • #11
                      Mulțumesc frumos pt. sugestie, DFA. Urmează să fac revizia de 2 ani acum, în vară, și am să-i rog să verifice și problema asta. Deși ei îmi tot zic că nu se poate face update la computere așa, după capul lor. Dacă nu le "zice" sistemu', ei nu fac. Vedem, vă țin la curent.

                      Ai idee, totuși, cât de răspândită este problema? A mea este fabricație 04/22, dacă te ajută cu ceva.

                      Comment


                      • #12
                        Cele care NU fac așa sunt o minoritate.

                        Nu am reușit să determin un model, cauză și o soluție clară.

                        Dacă unii nu vor să te ajute cu update de ECM poți încerca la alții din zonă sau din județele limitrofe.
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • #13
                          La Renault, pe acelasi tip de motoare exista aceasta problema? Ma pot duce la ei pentru update de exemplu? Tinand cont ca toate componentele sa fie identice, cele care influenteaza functionarea motorului.

                          Comment


                          • #14
                            Te poți duce și la reprezentanțele Renault, doar să vrea să te ajute.
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • #15
                              Te duci la orice service autorizat Dacia. A mea e la Renault acum. Din ce am vazut cat am vorbit cu ei le vin Dacii pe banda rulanta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google