Intrebari tehnice despre exploatarea motorului

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intrebari tehnice despre exploatarea motorului

    Buna,

    Sunt un nou detinator de logan iii eco-g, si in general imi place sa stiu cat mai multe despre masinile pe care le conduc. In mod curent am cateva intrebari despre utilizarea corecta a motorului.

    1. Rodajul in aproximativ cati km se face? Cei din reprezentanta au spus 3000km, altundeva am citit 1000km.

    2. In timpul rodajului mi s-a recomandat sa nu depasesc 3000 rpm, si viteza de 130km/h. Daca in unele ocazii gen depasiri sau plecari de pe loc depasesc turatiile pana in 4000 rpm e o problema, limita aceea e hard limit sau doar trebuie evitata rularea pe termen indelungat in acea plaja?

    3. Dupa rodaj, tipul acesta de motor este construit pentru a putea rula in rpm mai mari de 3000 in mod constant? De exemplu in a 6-a pe autostrada viteza este de 130km/h, daca as vrea sa depasec un pic sa zicem pana pe la 139 km / h sau poate mai sus, in cruise control, pe parcursul a mai multe sute de km, afecteaza negativ viata motorului, fiind mic si in 3 cilindrii, sau rezista fara probleme?

    4. Fara legatura directa cu motorul, in zona de vest care reprezentanta o recomandati pentru revizii si alte lucrari?

    5. Cand e pornit ac-ul (auto), compresorul cupleaza si decupleaza la anumite intervale (dupa mine un pic cam dese dar asta e situatia). Cand cupleaza dupa 2 secunde se aude un fasait destul de tare de parca da cineva drumul la aerul dintr-o anvelopa. Din cate am vazut sunetul pare sa se auda in habitaclu si banuiesc că ar fi vorba de freonul care dupa comprimare se elibereaza intr-un schimbator de caldura si se expandeaza in interior. Sunetul acesta se aude clar, si e foarte evident, daca nu e pornita muzica destul de tare. Se aude si de catre cel din dreapta (unde e mai prevalent) dar si de sofer. Este normal sa se fie atat de "tare" sunetul acesta?

    De asemenea in cazul in care e masina in cruise control, sau limitator de viteza (orice situatie unde motorul merge constant), si intra compresorul, se simte o scadere mica dar perceptibila in viteza(dat f usor in bot), e normal si asta sau ar trebui ecu sa compenseze turatiile cand stie că urmează să intre compresorul?


    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
    Last edited by jsxnp; 25 June 2024, 00:22.

  • #2
    Ți s-a răspuns și pe FaceBook...

    1. Rodajul - http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-motor#toc11

    2. Nu, nu este o problemă dacă sari de limită temporar.

    3. La 130km/h în a 6-a ai 2.900 rpm. Poți sta la turații ridicate MULT timp, nu-ți mai face probleme...

    4. Habar nu am.

    5. Dacă e liniște în habitaclu, da, se poate auzi acel fâsâit. Și da, e normal ca motorul să perceapă sarcina creată de compresor - el consumă cam 4-5cp...​
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns, am pus si pe FB ulterior acestui post deoarece parea sa fie mai activ grupul.

      Pe mine m-a surprins in legatură cu compresorul faptul că se simte in variatia vitezei in mers, mă asteptam sa fie o putere mai mică de exemplu in depășiri dar la mers constant nu eram sigur dacă ar fi trebuit să se simtă. In teorie lipsa de putere cand intra compresorul ar trebui sa poata fi compensata de ecu, si ma ingrijoram sa nu insemne faptul că compresorul ia mai multă putere decât se asteapta ecu (aici ma gandeam la problemele cu compresoarele gripate), si sa nu compenseze corect.

      Comment

      Working...
      X
      Anulare DPF
      Politica de Securitate Google