Buna,
Sunt un nou detinator de logan iii eco-g, si in general imi place sa stiu cat mai multe despre masinile pe care le conduc. In mod curent am cateva intrebari despre utilizarea corecta a motorului.
1. Rodajul in aproximativ cati km se face? Cei din reprezentanta au spus 3000km, altundeva am citit 1000km.
2. In timpul rodajului mi s-a recomandat sa nu depasesc 3000 rpm, si viteza de 130km/h. Daca in unele ocazii gen depasiri sau plecari de pe loc depasesc turatiile pana in 4000 rpm e o problema, limita aceea e hard limit sau doar trebuie evitata rularea pe termen indelungat in acea plaja?
3. Dupa rodaj, tipul acesta de motor este construit pentru a putea rula in rpm mai mari de 3000 in mod constant? De exemplu in a 6-a pe autostrada viteza este de 130km/h, daca as vrea sa depasec un pic sa zicem pana pe la 139 km / h sau poate mai sus, in cruise control, pe parcursul a mai multe sute de km, afecteaza negativ viata motorului, fiind mic si in 3 cilindrii, sau rezista fara probleme?
4. Fara legatura directa cu motorul, in zona de vest care reprezentanta o recomandati pentru revizii si alte lucrari?
5. Cand e pornit ac-ul (auto), compresorul cupleaza si decupleaza la anumite intervale (dupa mine un pic cam dese dar asta e situatia). Cand cupleaza dupa 2 secunde se aude un fasait destul de tare de parca da cineva drumul la aerul dintr-o anvelopa. Din cate am vazut sunetul pare sa se auda in habitaclu si banuiesc că ar fi vorba de freonul care dupa comprimare se elibereaza intr-un schimbator de caldura si se expandeaza in interior. Sunetul acesta se aude clar, si e foarte evident, daca nu e pornita muzica destul de tare. Se aude si de catre cel din dreapta (unde e mai prevalent) dar si de sofer. Este normal sa se fie atat de "tare" sunetul acesta?
De asemenea in cazul in care e masina in cruise control, sau limitator de viteza (orice situatie unde motorul merge constant), si intra compresorul, se simte o scadere mica dar perceptibila in viteza(dat f usor in bot), e normal si asta sau ar trebui ecu sa compenseze turatiile cand stie că urmează să intre compresorul?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Sunt un nou detinator de logan iii eco-g, si in general imi place sa stiu cat mai multe despre masinile pe care le conduc. In mod curent am cateva intrebari despre utilizarea corecta a motorului.
1. Rodajul in aproximativ cati km se face? Cei din reprezentanta au spus 3000km, altundeva am citit 1000km.
2. In timpul rodajului mi s-a recomandat sa nu depasesc 3000 rpm, si viteza de 130km/h. Daca in unele ocazii gen depasiri sau plecari de pe loc depasesc turatiile pana in 4000 rpm e o problema, limita aceea e hard limit sau doar trebuie evitata rularea pe termen indelungat in acea plaja?
3. Dupa rodaj, tipul acesta de motor este construit pentru a putea rula in rpm mai mari de 3000 in mod constant? De exemplu in a 6-a pe autostrada viteza este de 130km/h, daca as vrea sa depasec un pic sa zicem pana pe la 139 km / h sau poate mai sus, in cruise control, pe parcursul a mai multe sute de km, afecteaza negativ viata motorului, fiind mic si in 3 cilindrii, sau rezista fara probleme?
4. Fara legatura directa cu motorul, in zona de vest care reprezentanta o recomandati pentru revizii si alte lucrari?
5. Cand e pornit ac-ul (auto), compresorul cupleaza si decupleaza la anumite intervale (dupa mine un pic cam dese dar asta e situatia). Cand cupleaza dupa 2 secunde se aude un fasait destul de tare de parca da cineva drumul la aerul dintr-o anvelopa. Din cate am vazut sunetul pare sa se auda in habitaclu si banuiesc că ar fi vorba de freonul care dupa comprimare se elibereaza intr-un schimbator de caldura si se expandeaza in interior. Sunetul acesta se aude clar, si e foarte evident, daca nu e pornita muzica destul de tare. Se aude si de catre cel din dreapta (unde e mai prevalent) dar si de sofer. Este normal sa se fie atat de "tare" sunetul acesta?
De asemenea in cazul in care e masina in cruise control, sau limitator de viteza (orice situatie unde motorul merge constant), si intra compresorul, se simte o scadere mica dar perceptibila in viteza(dat f usor in bot), e normal si asta sau ar trebui ecu sa compenseze turatiile cand stie că urmează să intre compresorul?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Comment