Acumulator cu probleme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acumulator cu probleme

    Salutare tuturor
    am un golan din 2023 pe care cei drept îl folosesc doar ocazional si in concedii iar masina are in jur de 9000 de km
    ​​​​Acum 2 sapt. nefiind pornita de 2 luni a pornit greu și în cele din urma a decedat pe linia de perii la spălătorie unde am pornit-o cu cabluri
    Am pus redresorul acasa câteva ore bune după care un drum de 250 km și la fix 2 săptămâni nu a pornit deloc și bineînțeles am apelat la redresor din nou
    Chiar dacă ar zice lumea ca e normal pentru ca nu o utilizez des dar totuși nu mi se pare normal asta în ideea ca alternatorul încarcă și nu am avut vreun mesaj de la computerul de bord legat de baterie slabă
    Întrebarea mea este urmat.
    A mai pățit cineva ceva de genul? Pt.ca garanția cred ca e de 1 an si e incredibil sa fie nevoie de baterie la varsta ei
    ​​​​.In reest drumuri bune și fără evenimente nedorite

  • #2
    E frig si bateria nu se incarca. Nu e iesit din comun sa faca figuri. Alternatorul o incarca mai mult "de forma". Si mai are si un calculator pe incarcare si probabil ii da cu virgula ca tu o incarci pe redresor si ii ia ceva timp sa-si dea seama cum trebuie sa ajusteze regimul de incarcare.
    Au mai fost si cazuri de baterii defecte, poti sa soliciti un test de baterie la reprezentanta.

    Comment


    • #3
      Exceptie poate ultima propozitie tot postul tau este complet aiurea si mai ales gresit, este destul de clar ca habar NU ai ce inseamna bateria, incarcarea pilotata, UPC, ESM, etc. dar dai “sfaturi” altora.

      E frig si bateria nu se incarca.” – GRESIT, bateria se incarca si cand e frig afara, ba mai mult softul masinii “stie” \tine cont si de temperatura exterioara si incarca bateria functie si de aceasta, inclusiv la temperaturi negative.

      Alternatorul o incarca mai mult "de forma".” – GRESIT, alternatorul incarca bateria masinii atat cat trebuie \cand trebuie si NU mai mult “de forma”, regimul de incarcare la modelele mai noi cu incarcare pilotata, S&S, sistem de management al energiei este total diferit de vechile modele Dacia \Renault (si nu numai).

      Si mai are si un calculator pe incarcare si probabil ii da cu virgula ca tu o incarci pe redresor si ii ia ceva timp sa-si dea seama cum trebuie sa ajusteze regimul de incarcare.” – FALS, softul masinii “stie” parametri bateriei si ii citeste in timp real, isi ajusteaza incarcarea functie si de asta si oricum aduce destul de repede bateria la valori care sa permita incarcarea pilotata si isi gestioneaza in consecinta si energia.

      Dar da, bateria si sistemul masinii se pot verifica (nu neaparat in reprezentanta) atat cu testerul de baterie (U, SoC, SoH, Ri) cat si via diagnoza analizand toti parametri aferenti din softul masinii.

      Desigur ca in cazul initiatorului trebuie tinut cont ca masina mai este in garantie, probleme cu bateria (pe forumuri sunt useri care au schimbat chiar 2-3 baterii pe garantie la L&S3), senzorul de curent baterie, UPC si softul masinii, OTS-uri, etc… dar poate si de “…am un golan din 2023 pe care cei drept îl folosesc doar ocazional si in concedii iar masina are in jur de 9000 de km. Acum 2 sapt. nefiind pornita de 2 luni a pornit greu și în cele din urma a decedat …”

      Informatii, detalii si experiente despre toate acestea se gasesc si in topicul de pe acest forum https://www.loganclub.ro/forum/forum...obleme-tehnice
      dar si pe cele straine, ex cel german https://www.dacianer.de/threads/batt...-ueppig.54812/
      https://www.dacianer.de/threads/batt...efunden.45423/
      etc. …

      Si desigur mai ales pe pagina de wiki a colegului DFA unde toate acestea sunt foarte bine sintetizate si detaliate : http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:p...electrica#toc1
      http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-electrica#toc6


      Last edited by Gil26; 5 November 2024, 05:38.

      Comment


      • #4
        Salutare tuturor

        Si când spun tuturor e valabil si pentru cei care nu se pricep deloc si practică DATUL CU PAREREA si pentru cei care au acces la informații și stiu teoretic care sunt problemele reale si rezolvarea lor tot citita de undeva unde a scapat o informatie pretioasa
        Eu cunosc în mare parte sistemele de lucru ale mașinilor și întrebarea era una simpla sau foarte simplă, adică dacă a mai pățit cineva asa ceva sa știu dacă poate fi un viciu de fabricație al bateriei
        Am una la serv. Care zace într-un subsol și pornește și după câteva luni fără probleme și de aceea mi sa părut anormală problema sesizaya de mine
        Și acum sinteza zilei
        Chiar dacă un coleg de forum mai puțin priceput a încercat totuși sa ajute așa cum a putut , nu înțeleg persoanele care în loc sa corecteze elegant anumite sfaturi stau la pândă doar doar o spune unul ceva greșit sau nu pune virgula unde trebuie și-l tăvălesc de nu se vede
        Deci valabil pentru toată lumea ,dacă nu știți un răspuns care sa ajute NU postați, iar dacă chiar aveți informația necesară o puteți împărtăși fără să fim răutăcioși sa zicem
        Acum rog nu dezvoltați subiectul răutăților asta fiind o constatare dea mea proprie și personală pe care mi-o asum în totalitate

        Mulțam de ajutor

        Comment


        • #5
          eugen popescu , in primul rand NU este vorba despre a “pune virgula unde trebuie” sau vreo “rautate”, iar “pentru cei care nu se pricep deloc si practică DATUL CU PAREREA” si informatiile gresite NU ajuta pe nimeni cu nimic.

          Apoi raspunsul la intrebarea ta simpla sau foarte simpla cred ca il gasesti si in link-urile la care am facut trimitere, atat pe acest forum cat si pe cel german poti sa vezi \citesti “dacă a mai pățit cineva asa ceva” si mai ales pe pagina de wiki unde se gasesc raspunsuri corecte si concrete la multe alte intrebari legate de acest subiect.

          Informatii si experiente cu bateria si sistemele masinii (incarcarea pilotata, senzorul curent baterie, UPC, etc…) sunt si se gasesc destule la Logan &Sandero III, iar daca doresti “sa știu dacă poate fi un viciu de fabricație al bateriei” cred ca in primul rand (asa cum am scris anterior) trebuie verificata \masurata fizic bateria apoi daca este cazul analizate si sistemele masinii, vezi doar ca ex practic nu doar teoretic (restul e canCAN) si atasat, altfel cred ca este greu ca cineva pe forum sa iti spuna unde \daca ai vreo problema si desigur cauza exacta a acesteia fara a avea alte detalii, asta fara vreo rautate “fiind o constatare dea mea proprie și personală pe care mi-o asum în totalitate

          Toate cele bune.
          Attached Files
          Last edited by Gil26; 9 November 2024, 05:51.

          Comment


          • #6
            eugen popescu faptul ca ai mers 250km dupa incarcarea cu redresor nu inseamna ca alternatorul a bagat ceva in baterie, din contra, nu a incarcat de loc pentru ca bateria a fost pe redresor. Daca a ai mers ziua , nu a trecut de 12.5v tensiunea de incarcare, asa ca tot aprope descarcata a ajuns bateria. Nu mai este valabila chestia cu mers multi km ca sa se incarce bateria decat daca primesti mesaj in bord. Posibil ca bateria sa aiba ceva dar asta decid cei de la service dupa ce o verifica , vor verifica si incarcarea alternator. Cu capota ridicata tensiunea de incarcare trebuie sa fie 14.5V, daca nu este o problem a cu alternatorul.

            Comment


            • #7
              Referitor la incarcarea pe redresor initiatorul topicului nu a oferit din pacate date \valori concrete despre starea bateriei, atat inainte cat si dupa incarcare (de doua ori pe un redresor) deci orice "altceva" sunt doar simple "pareri" si\sau se pot face cel mult presupuneri mai mult sau mai putin corecte.

              Apoi NU conteaza daca a parcurs cei 250 km ziua sau noaptea , tensiunea de incarcare a trecut de 12.5 V daca sistemul de incarcare NU a avut probleme, oricum incarcarea pilotata se face cu tensiune variabila, vezi si capturile atasate anterior dar si detaliile corecte oferite de colegul DFA pe pagina de wiki, valabil si pentru "Cu capota ridicata tensiunea de incarcare trebuie sa fie 14.5V..." aceasta este variabila si NU constanta ca la masinile mai vechi, vezi si testele \valorile oferite de colegul paul_damian pe topicul de pe acest forum, dar nu numai ...
              Last edited by Gil26; 9 November 2024, 13:07.

              Comment


              • #8
                Tensiunea de incarcare cu , capota ridicata este peste 14 volti garantat( la mine cam 14.7V), intra in modul service, are switch la inchizator capota. Nu am softuri de urmarire programe pilotare incarcare, eu am un simplu incarcator telefon cu afisare tensiune, dupa ala ma ghidez eu. Cat de mare sa fie caderea de tensiune in sistem sa ma pacaleasca? Am observat chestia cu , capota cand completez cu stropgel si mai verific lichide, de fiecare data cand am ridicat capota a crescut tensiunea la 14.7V si a ramas asa cel putin 10-20 minute in functie de stare baterie.
                Softul de incarcare si functia Start-Stop sunt criminale, exemplu:
                Plec la 11.00am sa ridic un colet , 3km distanta pana acolo. Prind 3 semafoare si de fiecare data intra start-stop, tensiunea de incarcare cu toate pierderile 12.2V pe acest traseu. Opresc , ridic coletul(vazand tensiunea asa mica am trecut pe pozitii sa incarce 13.5V) . Mai merg 200m pana la o spalatorie sa fac curat in masina stand 10 minute cu usile deschise sa aspir.... La plecare apare mesajul prioritar INCARCARE BATERIE , asa am oprit motorul la Hypermarket(2km pana acolo), cu mesajul in bord. La plecare nu a mai aparut nimic doar ca la semafoare apare PRIORITATE INCARCARE BATERIE si tensiunea in tot acest timp nu a scazut sub 14.8V.
                Last edited by madi; 9 November 2024, 16:38.

                Comment


                • #9
                  Repet: tensiunea de incarcare a bateriei este variabila, limitele acesteia pot sa fie intre 12.1-12.3 si 15.1-15.4 V, dar si acestea pot sa difere functie de mai multi factori. Apoi depinde si cum, cu ce si cand se masoara \monitorizeaza aceasta. Si nu in ultimul rand, pe langa tensiunea bateriei importanti sunt si celelalte caracteristici ale bateriei (SoC, SoH si Ri) dar si ceilalti parametri din softul masinii, plus ca si acesta poate sa fie diferit.
                  Last edited by Gil26; 9 November 2024, 18:35.

                  Comment


                  • #10
                    Iar ca sa fie mai clar si tangential la “… Prind 3 semafoare si de fiecare data intra start-stop, tensiunea de incarcare cu toate pierderile 12.2V pe acest traseu …” mai atasez cateva grafice in care se pot observa destul de clar valorile si variatia tensiunii bateriei.
                    Destul de probabil ca pe acel traseu (cu opriri la 3 semafoare, activare S&S, accelerari si franari) tensiunea NU a fost 12.2 V pe tot traseul ci a avut valori diferite. Iar ca argument incerc sa explic ex ultimul grafic in care se poate observa variatia tensiunii (limite intre 12.4 si 15.1 V) la intervale foarte scurte de timp, ei bine doar ca exemplu la 16:25:09 (eu am modificat \prelucrat axa timpului din CanClip pentru ca imi place mai mult asa) tensiunea era 12.86 V, la 16:25:10 era 13.6 V iar la 16:25:11 a fost 14.96 V iar in fiecare dintre cele trei secunde au fost alte 3-4 variatii, plus ca am si monitorizari la care variatia tensiunii a fost mai mare si chiar la intervale mai mici.
                    Deci daca citeam pe orice dispozitiv (inclusiv pe un incarcator de telefon) la 16:25:09 “concluzionam” ca tensiunea este 12.8 V dar daca ma uitam nici macar dupa doua secunde spuneam ca aceasta este de 14.96 V, asta fara sa adaug si “inertia” incarcatorului de telefon si faptul ca se citeste pe priza de la bricheta.
                    Tocmai de aceea imi vine greu sa cred ca tensiunea a fost de 12.2 V (constanta) pe tot acel traseu si am scris ca este important si depinde cum, cu ce, cand si in ce conditii se masoara /monitorizeaza aceasta tensiune (eu cand monitorizez cu testerul CLiP ma uit destul de rar pe ecran, sunt parametri mai ales in injectie (dar nu numai) a caror variatie este destul de mare si la intervale foarte-foarte scurte de timp, milisecunde, pe care oricum NU le pot “sesiza” pe ecran).
                    Desigur ca masurarea tensiunii cu acel incarcator de telefon este OK si mai mult ca nimic (sau ma rog nicio masurare) insa cred ca trebuie avut grija si tinut cont de toate cele mentionate.

                    PS: iar referitor la “…și nu am avut vreun mesaj de la computerul de bord legat de baterie slabă …” sau “…La plecare nu a mai aparut nimic doar ca la semafoare apare PRIORITATE INCARCARE BATERIE si tensiunea in tot acest timp nu a scazut sub 14.8V.” din cate stiu (daca este gresit, mea culpa) cei de la Dacia au modificat softul la masinile fabricate recent si nu mai apar asa multe mesaje \erori ca la cele fabricate dupa lansarea modelului (dupa “sablonul” decat sa se rezolve cap- coada probleme tehnice ce implica costuri destul de mari mai bine se “pacaleste” din soft), colegii de forum cu mai multa experienta pot confirma sau infirma asta.


                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Iar referitor la “E frig si bateria nu se incarca. ... Alternatorul o incarca mai mult "de forma". … si ii ia ceva timp sa-si dea seama cum trebuie sa ajusteze regimul de incarcare.” , mai atasez cateva grafice (si sa fie toate in acelasi loc) cu incarcarea bateriei si cu o baterie incarcata 99% (iar calculatorul isi “da seama” destul de rapid de asta, “stie” si cand “e frig”), se pot compara cu cele atasate anterior si vedea foarte clar \usor diferentele intre acestea si cum functioneaza incarcarea pilotata in diferite situatii \conditii.

                      Concluzie: daca sistemul si bateria sunt OK atunci alternatorul incarca pilotat bateria atat cat trebuie si cand trebuie.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Gil26 View Post
                        Referitor la incarcarea pe redresor initiatorul topicului nu a oferit din pacate date \valori concrete despre starea bateriei, atat inainte cat si dupa incarcare (de doua ori pe un redresor) deci orice "altceva" sunt doar simple "pareri" si\sau se pot face cel mult presupuneri mai mult sau mai putin corecte.

                        Apoi NU conteaza daca a parcurs cei 250 km ziua sau noaptea , tensiunea de incarcare a trecut de 12.5 V daca sistemul de incarcare NU a avut probleme, oricum incarcarea pilotata se face cu tensiune variabila, vezi si capturile atasate anterior dar si detaliile corecte oferite de colegul DFA pe pagina de wiki, valabil si pentru "Cu capota ridicata tensiunea de incarcare trebuie sa fie 14.5V..." aceasta este variabila si NU constanta ca la masinile mai vechi, vezi si testele \valorile oferite de colegul paul_damian pe topicul de pe acest forum, dar nu numai ...
                        Sal.
                        da e adevărat ca nu am dat valori ale măsurătorilor
                        Deci dacă nu a pornit e clar ca era ceva probabil sub 12v
                        Măsurare la relanti cu consumatori mari era 15v deci încarcă
                        Păcat ca nu am măsurat astăzi înainte sa o pun iarăși pe redresor pentru ca ce sa vezi după ce a stat 2 sapt. nedescuiata si fusese încărcată pana a aparut full pe redresor din nou nu a pornit
                        deci e clar ca bateria dacă ținea curent nu se descarca în 2 sapt.
                        O sa ma duc sa fac un test bateriei și va țin la CURENT !

                        Comment


                        • #13
                          Daca tot m-ai citat, am scris destul de clar si subliniat chiar "bolduit" ca trebuie masurata fizic bateria masinii (cel putin U, SoC, SoH si Ri, poate si curentul de pornire) apoi facute toate verificarile necesare, altfel degeaba ne tot pui pe noi la CURENT si tot incarci bateria pe redresorul acela (apropo, nici macar nu ai precizat ce tip de redresor, iar “fusese încărcată pana a aparut full pe redresor” nu este relevant) in “cicluri” repetate la intervale de fix doua saptamani.
                          Important cred ca era si starea bateriei inainte de cele doua luni de stationare (asa cum ai scris in primul post) si cum a fost ea incarcata (sau nu) si inainte de asta.

                          Iar daca “Eu cunosc în mare parte sistemele de lucru ale mașinilor …” probabil cunosti si ca masina poate sa porneasca si la tensiuni ale bateriei mai mici de 12V (asta tangential la “Deci dacă nu a pornit e clar ca era ceva probabil sub 12v”) si chiar daca pentru tine toate lucrurile sunt clare “deci e clar ca bateria dacă ținea curent nu se descarca în 2 sapt” nu stiu cine iti poate raspunde corect “dacă poate fi un viciu de fabricație al bateriei” fara sa dea cu banul sau sa ghiceasca in globul de cristal.

                          Si acum sinteza zilei (sau ma rog a topicului “Acumulator cu probleme”):
                          Masina poate sa nu porneasca din mai multe cauze, inclusiv acumulatorul, insa fara a avea date si valori concrete si corecte cred ca este greu ca cineva pe forum sa precizeze cauza si\sau daca bateria are sau nu “un viciu de fabricație”.

                          Comment


                          • #14
                            Probabil ca nu invartea suficient de repede si tensiunea in momentul pornirii a scazut sub pragul necesar. De aceea initiatorul topicului trebuie sa faca o vizita la service sa faca o constatare a starii sistemului.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google