Rodaj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodaj

    Va salut!
    De curand mi-am achizionat un logan III, motorizarea ECO-G 100 MT6 si fiind curios sa aflu cum se face rodajul la acest motor am citit in carte urmatoarele:
    In primii 1000 de km nu trebuie sa depasesc 3000/3500 RPM , dar nu este specificat daca trebuie sa circul doar cu BENZINA.
    Si mai spune ca dupa 3000 de km parcursi, masina isi va arata adevaratele performante...
    Ma puteti lamuri, va rog in aceasta privinta?
    Bineinteles ca sunt binevenite si orice alte sfaturi ati avea.
    Multumesc anticipat!

  • #2
    apa paie si bataie (până la 3500rpm) pe gaz din prima zi, ca pentru asta-s facute
    Temperatura de ardere nu influențează nicicum tolerantele și rodajul inelelor pistoanelor, și uleiul e separat de combustibil, care sa fie problema de a merge pe gaz de la 0
    Last edited by asitaka; 3 days ago.
    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • #3
      Salut! Eu așa am procedat la al meu 1.0 sce. Am incercat sa respect ce au scris in carte, pâna in 1500 km am schimbat până în 3000-3500 rpm, și treptat am mărit turația la nevoie. Poți să mergi și pe gpl și pe benzina dar sa nu păstrezi mult benzina in rezervor. Sfat: schimba uleiul la 7000-8000 km daca mergi numai în oraș, gen București, și 10.000 daca mergi combinat. Eu am 77000 km cu al meu și nici o problemă cu motorul sau consumul de ulei, desi cred că 1.0 sce este cel mai huiduit motor. In rest respecta reviziile, și bucură-te că ai mașină nouă. Drumuri bune!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Catalin12345 View Post
        ..........schimba uleiul la 7000-8000 km daca mergi numai în oraș, gen București, și 10.000 daca mergi combinat. Eu am 77000 km cu al meu și nici o problemă cu ..... consumul de ulei,.....
        Tehnic, dacă schimbi uleiul atât de repede - 7-10k - este aproape imposibil să observi consumul de ulei pe jojă, atât de mic este (în jur de 200 ml) - dar consumul de ulei NU ESTE ZERO pentru că nu există nici un motor termic pe lumea asta care să nu consume cât de puțin ulei...

        Ca să-ți faci o idee despre consumul motorului tău ar trebui să lași uleiul măcar până la 15k ca să poți determina consumul pe jojă în mod clar...


        Cum se verifică corect nivelul de ulei din motor?


        Dacă vrei un nivel foarte clar de ulei pe tija jojei, fără ca uleiul să se întindă pe tijă, trebuie să urmezi acești pași:

        1. Mașina o lași peste noapte, pe un loc drept.
        2. Măsori nivelul doar dimineața următoare.
        3. Măsori ÎNAINTE de a porni motorul.
        4. Măsori FĂRĂ să ștergi tija cu nimic. Ștergerea tijei mărește șansele ca uleiul să se întindă și să mânjească tija, făcând neclar nivelul de ulei din carterul inferior (baia de ulei).
        5. Nu bagi tija înapoi și apoi o scoți și abia atunci citești nivelul! Nivelul corect se află doar când tragi tija prima oară - restul citirilor sunt irelevante pentru că uleiul se va întinde pe tijă cu atât mai mult cu cât te joci cu tija mai mult…
        6. Te uiți pe ambele fețe, doar 1 singură față poate avea un nivel mai difuz (tija mânjită).
        7. Dacă sunt ambele fețe mânjite motivul cel mai probabil este că nivelul de ulei este dincolo de MAX - adică în motor se află mai mult de 4,1 litri de ulei - valabil doar pentru H4D (1.0 TCe 90 / 1.0 ECO-G 100), alte motoare au capacități diverse de ulei - vezi Fișa de Întreținere a mașinii tale.

        Între crestătura de MIN și cea de MAX este 1 litru de ulei ca nivel, deci la MIN = 3,1 litri în carterul inferior iar la MAX = 4,1 litri de ulei în carterul inferior - valabil doar pentru H4D (1.0 TCe 90 / 1.0 ECO-G 100), alte motoare au capacități diverse de ulei - vezi Fișa de Întreținere a mașinii tale.

        Dacă faci o fotografie la tijă ea nu se face cu tija ținută în aer - ci pregătești dinainte o bucată de hârtie/șervețel și așezi vârful tijei cu fața care are nivelul cel mai clar delimitat în sus, pe hârtie, pe botul mașinii - abia atunci va ieși fotografia clară - pentru că atunci camera are pe ce focaliza în mod corect - cu tija în aer e dificil, ea fiind foarte subțire.

        Și da, 1.0 SCe este cunoscut ca un motor care POATE consuma ulei destul de mult...
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • #5
          Da, orice motor consuma ulei, inclusiv al meu, dar în limitele acceptate de mine, clar nu este 0 consumul. Eu îl schimb așa des pentru că îmi place să îi dau sângele pe nas cu ulei proaspăt. In plus fac o comparație cu același motor cu aproximativ același număr de km dar cu schimburi la 20.000. Acesta suna de parcă bati șnițelele al meu suna ca nou. Cu un ulei de 15-20, 30k, cum se recomanda mai nou, nici pe gard nu as da. Acum fiecare face cum dorește. Seara buna!

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google