Rodaj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodaj

    Va salut!
    De curand mi-am achizionat un logan III, motorizarea ECO-G 100 MT6 si fiind curios sa aflu cum se face rodajul la acest motor am citit in carte urmatoarele:
    In primii 1000 de km nu trebuie sa depasesc 3000/3500 RPM , dar nu este specificat daca trebuie sa circul doar cu BENZINA.
    Si mai spune ca dupa 3000 de km parcursi, masina isi va arata adevaratele performante...
    Ma puteti lamuri, va rog in aceasta privinta?
    Bineinteles ca sunt binevenite si orice alte sfaturi ati avea.
    Multumesc anticipat!

  • #2
    apa paie si bataie (până la 3500rpm) pe gaz din prima zi, ca pentru asta-s facute
    Temperatura de ardere nu influențează nicicum tolerantele și rodajul inelelor pistoanelor, și uleiul e separat de combustibil, care sa fie problema de a merge pe gaz de la 0
    Last edited by asitaka; 2 weeks ago.
    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • #3
      Salut! Eu așa am procedat la al meu 1.0 sce. Am incercat sa respect ce au scris in carte, pâna in 1500 km am schimbat până în 3000-3500 rpm, și treptat am mărit turația la nevoie. Poți să mergi și pe gpl și pe benzina dar sa nu păstrezi mult benzina in rezervor. Sfat: schimba uleiul la 7000-8000 km daca mergi numai în oraș, gen București, și 10.000 daca mergi combinat. Eu am 77000 km cu al meu și nici o problemă cu motorul sau consumul de ulei, desi cred că 1.0 sce este cel mai huiduit motor. In rest respecta reviziile, și bucură-te că ai mașină nouă. Drumuri bune!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Catalin12345 View Post
        ..........schimba uleiul la 7000-8000 km daca mergi numai în oraș, gen București, și 10.000 daca mergi combinat. Eu am 77000 km cu al meu și nici o problemă cu ..... consumul de ulei,.....
        Tehnic, dacă schimbi uleiul atât de repede - 7-10k - este aproape imposibil să observi consumul de ulei pe jojă, atât de mic este (în jur de 200 ml) - dar consumul de ulei NU ESTE ZERO pentru că nu există nici un motor termic pe lumea asta care să nu consume cât de puțin ulei...

        Ca să-ți faci o idee despre consumul motorului tău ar trebui să lași uleiul măcar până la 15k ca să poți determina consumul pe jojă în mod clar...


        Cum se verifică corect nivelul de ulei din motor?


        Dacă vrei un nivel foarte clar de ulei pe tija jojei, fără ca uleiul să se întindă pe tijă, trebuie să urmezi acești pași:

        1. Mașina o lași peste noapte, pe un loc drept.
        2. Măsori nivelul doar dimineața următoare.
        3. Măsori ÎNAINTE de a porni motorul.
        4. Măsori FĂRĂ să ștergi tija cu nimic. Ștergerea tijei mărește șansele ca uleiul să se întindă și să mânjească tija, făcând neclar nivelul de ulei din carterul inferior (baia de ulei).
        5. Nu bagi tija înapoi și apoi o scoți și abia atunci citești nivelul! Nivelul corect se află doar când tragi tija prima oară - restul citirilor sunt irelevante pentru că uleiul se va întinde pe tijă cu atât mai mult cu cât te joci cu tija mai mult…
        6. Te uiți pe ambele fețe, doar 1 singură față poate avea un nivel mai difuz (tija mânjită).
        7. Dacă sunt ambele fețe mânjite motivul cel mai probabil este că nivelul de ulei este dincolo de MAX - adică în motor se află mai mult de 4,1 litri de ulei - valabil doar pentru H4D (1.0 TCe 90 / 1.0 ECO-G 100), alte motoare au capacități diverse de ulei - vezi Fișa de Întreținere a mașinii tale.

        Între crestătura de MIN și cea de MAX este 1 litru de ulei ca nivel, deci la MIN = 3,1 litri în carterul inferior iar la MAX = 4,1 litri de ulei în carterul inferior - valabil doar pentru H4D (1.0 TCe 90 / 1.0 ECO-G 100), alte motoare au capacități diverse de ulei - vezi Fișa de Întreținere a mașinii tale.

        Dacă faci o fotografie la tijă ea nu se face cu tija ținută în aer - ci pregătești dinainte o bucată de hârtie/șervețel și așezi vârful tijei cu fața care are nivelul cel mai clar delimitat în sus, pe hârtie, pe botul mașinii - abia atunci va ieși fotografia clară - pentru că atunci camera are pe ce focaliza în mod corect - cu tija în aer e dificil, ea fiind foarte subțire.

        Și da, 1.0 SCe este cunoscut ca un motor care POATE consuma ulei destul de mult...
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • #5
          Da, orice motor consuma ulei, inclusiv al meu, dar în limitele acceptate de mine, clar nu este 0 consumul. Eu îl schimb așa des pentru că îmi place să îi dau sângele pe nas cu ulei proaspăt. In plus fac o comparație cu același motor cu aproximativ același număr de km dar cu schimburi la 20.000. Acesta suna de parcă bati șnițelele al meu suna ca nou. Cu un ulei de 15-20, 30k, cum se recomanda mai nou, nici pe gard nu as da. Acum fiecare face cum dorește. Seara buna!

          Comment


          • #6
            Inca sunt in perioada de rodaj, am in jur de 700 de km.
            As mai avea cateva intrebari sau mai bine spus observatii:
            Aproape intodeauna, la demaraj, o simt de parca nu are "vlaga" de cele mai multe ori cand e motorul rece, dar se simte si la cald uneori.
            Are momente cand pare ca se accelereaza in valuri sau simt oarecum "goluri" in accelerare.
            Ma gandesc ca poate imi este mie mai greu sa ma acomodez cu ambreiajul specific acestei marci si cu acest motor 1.0 venind de la 1.5 dci + ca la munca conduc zilnic motor diesel.
            Voi ati intampinat ce am enumerat eu mai sus? Asa trebuie sa faca?
            Nu este in modul ECO, desi pe youtube am vazut ca se poate trece si in mod sport, doar ca trebuie facuta treaba asta de cineva care se pricepe.
            O ultima curiozitate asa avea: in oras, in aglomeratie voi circulati pe benzina sau gpl?

            Comment


            • #7
              Am facut 5000 km, Logan XX din decembrie. GPL tot timpul, nici nu am atins butonul. Nu mi se pare ca accelereaza neliniar, am si 1.5dci.

              Comment


              • #8
                Originally posted by I0nnnut View Post
                Inca sunt in perioada de rodaj, am in jur de 700 de km.

                Are momente cand pare ca se accelereaza in valuri sau simt oarecum "goluri" in accelerare.
                Ma gandesc ca poate imi este mie mai greu sa ma acomodez cu ambreiajul specific acestei marci si cu acest motor 1.0 venind de la 1.5 dci + ca la munca conduc zilnic motor diesel.
                Se simte lipsa celui al patrulea cilindru,
                Asta e, lipsa, asta platit asta avem, ne obisnuim. Oricum la taxi e masina perfecta ! Altii moare si asa nu are.

                Comment


                • #9
                  Sunt mai multe probleme aici...

                  Originally posted by I0nnnut View Post
                  Aproape intodeauna, la demaraj, o simt de parca nu are "vlaga" de cele mai multe ori cand e motorul rece, dar se simte si la cald uneori.
                  Probabil ce simți tu este faptul că motorul rece are o putere redusă, din cauză că amestecul nu este cel normal, din cauză că clapeta de accelerație nu se deschide suficient de mult și motorul este gâtuit.
                  Dacă vrei să minimizezi acest efect activezi ECO cât timp motorul e rece 3-5 minute, după care îl dezactivezi.

                  Pe lângă pornirea la rece, ECO mai e bun iarna, cu zăpadă și gheață pe drum, când ai nevoie de un cuplu și putere mai mică, să pierzi mai greu aderența.

                  Dacă vrei să faci economie să știi că doar în oraș e eficient ECO, îți reduce consumul cu aprox. 10%, în extra-urban e aproape inutil, reduce consumul doar cu 1%.


                  Originally posted by I0nnnut View Post
                  Are momente cand pare ca se accelereaza in valuri sau simt oarecum "goluri" in accelerare.
                  Ma gandesc ca poate imi este mie mai greu sa ma acomodez cu ambreiajul specific acestei marci si cu acest motor 1.0 venind de la 1.5 dci + ca la munca conduc zilnic motor diesel.
                  Accelerația în valuri este provocată de turbină, mai exact de oscilația supapei de descărcare - poate fi rezolvată temporar (6 luni/5.000 km) cu o recalibrare EWG și reset adaptivi, care se fac la service Dacia - dacă știu și dacă vor să o facă...
                  Nu are legătură cu acomodarea ta cu ambreiajul.

                  Originally posted by I0nnnut View Post
                  O ultima curiozitate asa avea: in oras, in aglomeratie voi circulati pe benzina sau gpl?

                  Tehnic nu are nici o importanță - dar în oraș aglomerat consumul e cel mai mare, deci pe GPL te va costa cel mai puțin, deci...
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • #10
                    Apropo, resetarea adaptivilor duce și la rezolvarea - tot temporară - a puterii reduse cu motorul rece (clapeta de accelerație nu mai stă închisă mai mult decât trebuie) - deci împuști 2 iepuri deodată..., dacă o faci toamna, înainte să vină frigul - astfel toată iarna nu te va mai deranja această problemă - și așa în fiecare an-toamnă...
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc pentru raspunsuri!
                      Referitor la "accelerarea in valuri" am sesizat ca ar fi si de la compresorul AC-ului, decupleaza si cupleaza des, iar daca in momentul cand accelerez el cupleaza il simt.
                      Din ce am mai citit pe aici pe forum am inteles ca ar fi normal sa cupleze si decupleze des, dar este destul de enervant mai ales in traficul din oras.
                      Care ar fi intervalul de timp normal pentru cuplarea/decuplarea acelui compresor?
                      Mie, cel putin atunci cand intru in masina si e destul de cald, face treaba asta si la cateva secunde pana se mai raceste.
                      Ma scuzati ca pun atatea intrebari, dar ma gandesc ca vor fi utile aceste informatii in viitor noilor posesori de logan si dacia in general.

                      Comment


                      • #12
                        Motul de functionare AC implicit cuplarea /decuplarea compresorului depinde de mai multi factori, iar despre acest subiect s-a mai discutat /oferit detalii in topicul "Logan III - Probleme Tehnice" plus pe pagina de wiki a colegului DFA doar ca exemplu http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:f...matizare#toc19

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google