If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
loganul are o turbina actionata de gazele de esapament, care, la randul ei, actioneaza o alta turbina(compresor) care forteaza aer in cilindrii. sa-i zica dacia cum vrea, dar asta are loganu. acelasi tip de turbo ca si impreza (na, pt dieselarii cu chip-tuning, acu' au si model de benchmark
PS la postul din 19 noiembrie: compresorul mecanic e tot actionat de motor printr-o curea
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
N-a murit inca subiectul: am eu una in debara si-s curios daca ma pote lamuri cineva fosrte clar daca merge turbo de tractor pe polizor (de la dizal la benzinar). Atat si nimic mai mult...Cum sa fentez senzorii ecu si cum sa "tziganesc" presiunea in rampa de injectie sper sa ma descurc singur. Deocamdata ma intereseaza daca o turbina de diesel rezista la o evacuare de benzinar sau o ard pana in maruntaie daca o pun sus. Rog posibilii repondenti sa se limiteze strict la turbina, sa nu-si faca griji de restul masinii. Mersi.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Ar trebui sa reziste fara nici un fel de problema numai ca din cate dibui eu o sa existe un lag pana in momentu in care ajunge la presiunea optima datorita raportului de compresie care la dci e aproape dublu fata de benzina.
dci 65hp: schimbat turbina la 110000km, incepuse sa scape ulei. Colegul care mersase cu ea pana sa o iau eu( masina de servici) schimba vitezele foarte devreme, cam pe la 2300-2500 rpm; sfatul mecanicului: cocs de cate ori am ocazia( mai scade din viata motorului, in loc de 350000km la 250000 km dar sigur nu mai ai masina atunci, dar se protejeaza turbina si nu se mai depune funingine pe palete, ulei de turbodiesel).
pretul turbinei( la service Dacia) plus manopera: 3400 ron
Io pe al meu dCi de 85cp cica am d-aia variabila. E fabricat in 2009. Am citit cu real interes ce am gasit aici, dar am o intrebare: la ce rpm sa schimb vitezili astfel incat draga turbina sa ma tina mai mult?
La utilizare urbana schimba la 2500rpm e suficient..si in rest odata/saptamana macar ii duci treapta II pana in 70km/h apoi dai treapta 4 si mergi normal...asta in oras, in felul asta tii si turbina curata.
seba nu ai renuntat la ideea aia? problema evidenta e cum a zis si rsx raportul de compresie la dci e dublu si nu cred ca va fi un lag la inceput cred ca va fi un lag permanent, dar probabil umbli si la chiulasa nu?
dci 65hp: schimbat turbina la 110000km, incepuse sa scape ulei. Colegul care mersase cu ea pana sa o iau eu( masina de servici) schimba vitezele foarte devreme, cam pe la 2300-2500 rpm; sfatul mecanicului: cocs de cate ori am ocazia( mai scade din viata motorului, in loc de 350000km la 250000 km dar sigur nu mai ai masina atunci, dar se protejeaza turbina si nu se mai depune funingine pe palete, ulei de turbodiesel).
pretul turbinei( la service Dacia) plus manopera: 3400 ron
Florin daca urci masina pe rampa se vede pe dedesubt locul unde e turbina si pe unde ar putea scapa ulei? in ce parte a motorului e amplasata turbina?
probabil pare banala intrebarea dar am o curiozitate: ce sanse am sa montez o turbina pe un motor penzinar destul de mare dar fara injectie si daca se poate face asta is curios daca se poate face fara sa umblu la pistoane sau (si) la chiuloasa ca ma bate si pe mine un gand sa trezesc la viata batrana "doamna"
la benzinar pe carburatie e ceva mai simplu decat a ala pe injectie. jonglezi din carburator amestecul, pui jigloare mai mari si turbina dicteaza amestecul in functie de cat aer baga. motorul in principiu trebuie decomprimat, adica in loc de garnitura de ghiulasa sa pui o foaie de cupru sau metoda tiganeasca, sa pui doua garnituri una peste alta. da detalii despre motor. dar in pm, aici vorbim despre dizale. sau deschide un topic nou la sectiunea intrebari tehnice
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment