Turbina functioneaza tot timpul, numai ca la tractoare se simte de pe la 1700-1900rpm. Presiunea aerului impins de turbina e de 0.8atm la ralanti si creste progresiv pe masura ce accelerezi.
Imi dati voie sa va sugerez un sfat (in special celor posesori de tractorase). Pentru a nu buli turbina este recomandat a se folosi ulei de calitate (asta e prima si cea mai importanta regula) si in al doilea rand, nu-i dati blana motorului cand sunteti in tr a 5-a la 60km/h! Retrogradati intr-a 4-a sau chiar a 3-a si atunci dati-i gaz! altfel terminati si turbina si injectoarele si pompa de injectie!
Legat de turbina de dci pe benzinar, nu prea mere treaba. Un amic a venit la mine la serv sa-si faca o flansa sa isi monteze turbina de tractor pe benzinar. Toate bune si frumoase, si-a facut flansa, a montat turbina, a montat si intercooler-ul cu tot cu tevaraia de rigoare, numai ca motorul nu a suferit nici-o transformare (cel putin nu una sesizabila). Masurand presiunea aerului pompat de turbina, aceasta era cu 0.2 atm mai mare ca la un diesel (din cauza numarului de rotatii mai mari), atunci am zis sa marim presiunea la 1.3 in ralanti si sa vedem ce iese. A iesit un drac... au bubuit toate tevile (care erau din plastic) cand a ajuns la 5000 rpm. Motorul tragea binisor, dar... ce te faci tevile? Ar fi trebuit unele din metal, dar sunt greu de gasit/facut.
Imi dati voie sa va sugerez un sfat (in special celor posesori de tractorase). Pentru a nu buli turbina este recomandat a se folosi ulei de calitate (asta e prima si cea mai importanta regula) si in al doilea rand, nu-i dati blana motorului cand sunteti in tr a 5-a la 60km/h! Retrogradati intr-a 4-a sau chiar a 3-a si atunci dati-i gaz! altfel terminati si turbina si injectoarele si pompa de injectie!
Legat de turbina de dci pe benzinar, nu prea mere treaba. Un amic a venit la mine la serv sa-si faca o flansa sa isi monteze turbina de tractor pe benzinar. Toate bune si frumoase, si-a facut flansa, a montat turbina, a montat si intercooler-ul cu tot cu tevaraia de rigoare, numai ca motorul nu a suferit nici-o transformare (cel putin nu una sesizabila). Masurand presiunea aerului pompat de turbina, aceasta era cu 0.2 atm mai mare ca la un diesel (din cauza numarului de rotatii mai mari), atunci am zis sa marim presiunea la 1.3 in ralanti si sa vedem ce iese. A iesit un drac... au bubuit toate tevile (care erau din plastic) cand a ajuns la 5000 rpm. Motorul tragea binisor, dar... ce te faci tevile? Ar fi trebuit unele din metal, dar sunt greu de gasit/facut.
Comment