Umflare Pneuri Cu Azot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Umflare Pneuri Cu Azot.

    Care sunt avantajele si dezavantajele umflarii pneurilor cu azot?

  • #2
    Si eu m-am pus de mult intrebarea asta !

    Comment


    • #3
      Avantaj vara ,cand este foarte cald afara si asfaltul este incins ,mentine cauciucul la o anumita temperatura,iarna dezavantajul este ca asfaltul este rece si azotul din cauciuc parca il face sa nu aiba aderenta prea buna la frinare ,asta este parerea mea .

      Comment


      • #4
        Cred ca s-a mai discutat pe forum despre acest lucru, dar pana se inchide topicul, haideti sa explic asa zisul fenomen al AZOTULUI din pneuri....explicatia nu imi apartine, dar ca sa nu mai cautati in alta parte va scriu aici:

        Azotul este recomandat mai ales în timpul verii, cînd temperaturile sînt ridicate iar un pneu cu aer se încinge. Titlul este unul adevărat şi nu se referă la tehnologia folosită în Formula1, ci la una asemănătoare, pusă în practică şi în România. Deşi azotul este folosit de mai mult timp in Romania pentru umplerea pneurilor, acest lucru nu a fost mediatizat. Ce-i drept, accentul a început să se pună pe acest gaz abia de cîţiva ani, de cînd au început să apară şi la noi maşini din ce în ce mai performante.

        O să vă întrebaţi de ce azot în loc de aer. Răspunsul este unul foarte simplu: datorită calităţilor sale. Azotul este un gaz care nu îşi modifică temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaţa carosabilă, iar presiunea sa rămîne constantă. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeţei de rulare se ating temperaturi între 60 şi 80 de grade Celsius, care încing pneul şi aerul din interiorul său. În cazul azotului, în cauciuc temperatura este undeva la jumătate, între 30 şi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pînă aproape de zero şi pericolul unei explozii.

        Presiunea rămîne constantă mereu. În acelaşi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tăios ce intră în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face pană sau, în cel mai rău caz, pneul se dezumflă mult mai greu.

        Procedura de umplere este una foarte simplă. Se ridică maşina pe rampă şi se scoate mai întîi aerul din cauciucuri (se face vid), iar apoi acestea sînt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune.

        Acest gaz este inert, fără impurităţi, astfel încît nici nu corodează janta. În plus, creşte şi durata de viaţă a anvelopei cu 30-40%. “Din măsurătorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit că o presiune făcută în pneuri primăvara a rămas la fel pînă iarna, diferenţa fiind cel mult de ordinul a cîtorva zecimi”. În acelaşi timp, se poate băga şi aer peste azot fără nici o problemă, în cazul în care o urgenţă necesită acest lucru. O asemenea operaţiune costă aproximativ 20 de lei.

        Material preluat din Prosport!

        Concluzionand:

        - azotul nu îşi schimbă volumul odată cu schimbarea temperaturii
        - moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoză;)
        - anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului, aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de şocuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decât aerul
        - datorită lipsei umidităţii din azotul cu care se umflă cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit (cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate), iar cauciucul îmbătrâneşte mai greu
        - la drum întins, în curbe comportamentul se schimbă în bine, maşina nu se mai apleacă în curbe atât de alarmant şi e mai bine „înfiptă” în pneuri
        - modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie.

        Toata vara am avut in pneuri azot...se simte diferenta la aderenta si la modul cum ruleaza masina...acu am schimbat pentru sezonul rece cu aer....
        Incercati la vara si nu o sa va para rau
        ....
        Daca ceva functioneaza, nu-i bine sa-l repari

        Comment


        • #5
          multumesc SEBYUP, mai lamurit...

          Comment


          • #6
            de ce nu cititi si aici ce e cu azotul?
            Last edited by 1.6_mpi; 14 November 2009, 23:21. Reason: Automerged Doublepost
            sigpic

            Comment


            • #7
              Originally posted by sebyup View Post
              ...
              Procedura de umplere este una foarte simplă. Se ridică maşina pe rampă şi se scoate mai întîi aerul din cauciucuri (se face vid), iar apoi acestea sînt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune.
              ...
              La faza cu vidul ... ce dreaq, bre? Chiar asa? Sterge paranteza si lasa doar fraza cu scosul aerului din cauciucuri. Si fara ridicarea pe rampa. Da?
              Cu alte cuvinte, procedura este diferita:
              1. se dezumfla rotile (se lasa masina pe jenti)
              2. se umfla cu azot
              Si gata.

              Din experienta proprie pot sa spun ca am constatat un singur lucru: presiunea in roti ramane constanta.

              Comment


              • #8
                Sigur ca da, procedura e diferita ca asa vrei tu, nu ca ar fi si corect.
                Cum faci tu n-o sa ai 99,9% N.

                Comment


                • #9
                  @Octavian_31: Dar de unde stii tu cum ce vreau eu? Poate am studiat cu atentie treaba asta cu azotul in roti si chiar stiu ce vorbesc!
                  "Sigur ca da, procedura e diferita ca asa vrei tu, nu ca ar fi si corect."
                  N-am vrut sa spun ca asa e corect. Pur si simplu asa se procedeaza la vulcanizare. Si n-am inventat eu "procedura" asta, asa ca nu te lua de mine daca nu-ti convine.
                  Apoi sa stii si tu ca vid in roti nu face nimeni, nicaieri. Este imposibil! Si vulcanizarile, in general, nu au elevatoare (rampe) ... nu le trebuie!

                  Comment


                  • #10
                    La vulcanizare fac prost operatia.
                    Daca spuneai asa de la inceput, intelegeam ca nu de la tine vine ''procedura'' )

                    Comment


                    • #11
                      In afara de presiunea constanta n-am simtit nici un fel de imbunatatire.
                      Din punctul meu de vedere azotul e doar un moft.
                      Faze de genul: stabilitate mai buna si rulaj imbunatatit sunt placebo, cu tot respectul.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • #12
                        si eu condirm ca, cu azot in pneuri le-am verificat de mai multe ori in 6 luni si sau mentinut perfect. Ceea ce nu as putea spune despre aceleasi gume umflate cu aer. Altceva nu am observat..unii zic ca la un drum lung pneurile umflate cu azot raman reci...iar cele umflate cu aer se incalzesc. (dar asta nu am verificat)
                        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by gl_mmm View Post
                          La faza cu vidul ... ce dreaq, bre? Chiar asa? Sterge paranteza si lasa doar fraza cu scosul aerului din cauciucuri. Si fara ridicarea pe rampa. Da?
                          Cu alte cuvinte, procedura este diferita:
                          1. se dezumfla rotile (se lasa masina pe jenti)
                          2. se umfla cu azot
                          Si gata.

                          Din experienta proprie pot sa spun ca am constatat un singur lucru: presiunea in roti ramane constanta.

                          Se vede ca nu ai citit tot ce am spus acolo....la un moment dat e scris acolo...Material preluat din Prosport!, iar la faza cu vidul nu e vrajeala....intr-adevar se ridica masina pe o rampa si se face vid in cauciuc....intr-atat de mult incat cauciucul se strange pe janta....nu stiu unde ai facut tu aceasta operatiune....dar unde am facut eu asa se procedeaza...si daca nu crezi iti pot confirma cativa dintre membrii LC Botosani...
                          Daca ceva functioneaza, nu-i bine sa-l repari

                          Comment


                          • #14
                            Pana la urma doar nu e obligatoriu pt. nimeni sa-si puna azot in gume si nici nu facem loby doamne fereste cuiva! In rest baietii sunt destul de transparenti privind toata operatiunea de "azotare". Rotile raman pe ax iar masina ti-o ridica pe rampa fara sa dea anvelopele jos, toata chestia asta fiind mai simpla decat ati putea crede. Ca drept exemplu ca am fost multumit la inceput, e diferenta la una din anvelope resapate cu ceva timp in urma datorita unui afurisit de cui, a.i. datorita azotului din pneu nu am mai fost nevoit sa merg atat de des la vulcanizare, sa-i verific presiunea, precum mergeam inainte. Oxigenul fiind mai usor decat azotul facea ca si aerul sa iasa mult mai usor din guma, dar asa..sunt f multumit ...si nu numai!
                            Daca va veti documenta citind cat mai multe informatii despre azotul in pneuri, eu zic ca o sa aflati ca sunt mult mai multe avantaje, dar cum romanu-i sceptic...!
                            Last edited by tifosibt76; 15 November 2009, 13:22.

                            http://img82.imageshack.us/img82/67/4744hy3.gif

                            Comment


                            • #15
                              confirm si eu...
                              mi sa scos tot aerul din roata....adica sa mulat guma pe janta...si sa umplut cu azot...daca nu se face asa...mai bine nu bagati .
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google