Mai dati-o in suparare de molecula de azot, doar nu e mare cat unghia sa mergi cu un cui in anvelopa sute de km sau sa nu mai scape daca inainte scapa! Teoretic azotul in anvelope este bun, asta daca si baietii de la vulcanizare baga cu adevarat azot (procentajul ideal nu-l stie nimeni, 100 % nu cred ca are cum). Si-a bagat azot un coleg de la munca si mi-a zis ca singurul lucru pe care l-a observat dupa, au fost doar capacele de ventil verzi puse la vulcanizare! Eu nu sunt sceptic, doar neinteresat...
Umflare Pneuri Cu Azot.
Collapse
X
-
Originally posted by vasile78 View PostMai dati-o in suparare de molecula de azot, doar nu e mare cat unghia sa mergi cu un cui in anvelopa sute de km sau sa nu mai scape daca inainte scapa!
Originally posted by vasile78 View PostTeoretic azotul in anvelope este bun, asta daca si baietii de la vulcanizare baga cu adevarat azot (procentajul ideal nu-l stie nimeni, 100 % nu cred ca are cum).
Originally posted by vasile78 View PostSi-a bagat azot un coleg de la munca si mi-a zis ca singurul lucru pe care l-a observat dupa, au fost doar capacele de ventil verzi puse la vulcanizare!
Originally posted by vasile78 View PostEu nu sunt sceptic, doar neinteresat...
Comment
-
Caracteristici tehnice
Produs :.....................azot
Formula chimica:N 2
Puritate :.....................> 99.99%
Densitate relativa
(aer=1):..............................0.97
Aspect :................ gaz incolor
Miros:.................... gaz inodor
Limite de inflamabilitate
in aer :.......................neinflamabil
Asta e ce am eu la lucru in butelii (plin parcu de ele).
N-am incredere in aparatele (ce au unii la vulcanizari) de facut azot.
Mi-e greu sa cred ca ala are puritate 99,9 %
Comment
-
@tifosibt76 prin "a observa" m-am referit la comportamentul masinii, nu neaparat la aspectul vizual! Despre anvelopele tubeless eu stiu ca nu prea fac explozie, si cand fac se datoreaza unor factori destul de agresivi (pietre mari ascutite, impact cu bordura, gropi adanci, bucati mari de metal pe asfalt etc.. cam pe astea le stiu eu), deci tot azotul din lume nu cred ca poate impiedica o explozie (poate doar 1% din cazuri)! Pentru un utilizator pasnic si posesor de anvelope Barum cum sunt eu, nu cred ca e mare sfaraiala, pentru "tunning" si participari la curse... cine stie...
Comment
-
Cateva lamuriri de ordin tehnic:
Azotul este principalul constituent al aerului (78.08%), un gaz incolor, inodor si insipid. Azotul este considerat ca fiind descoperit oficial in 1772 de catre Daniel Rutherford care il numeste “aer metific” deoarece nu intretine viata. Antoine Lavoisier a recunoscut prima data acest gaz ca un element chimic si l-a numit azot (din grecescul azotos – fara viata).
Molecula de azot este una dintre cele mai rezistente legaturi chimice din natura, de aceea azotul este caracterizat de o inertie mare fata de celelalte substante chimice.
Azotul este mai usor decat aerul, are o molecula mai voluminoasa decat oxigenul si devine lichid la o temperatura de -196 grade C, de aceea este dificil de stocat in aceasta forma.
Azotul este neinflamabil si nu sustine arderea. Azotul este caracterizat de o inertie mare fata de celealte substante chimice.
Umflarea anvelopelor
Studiile conduse in ultimii ani de catre organizatii independente si producatori de pneuri au aratat impactul benefic pe care il are umflarea anvelopelor cu azot asupra duratei de viata a anvelopei si reducerea consumului de combustibil.
In urma unui studiu realizat de Departamentul National de Transport si Securitatea Traficului pe Autostrazi (NHTSA) din SUA s-a ajuns la concluzia ca pneurile care sunt umplute cu mai mult de 90% azot au o durata de functionare mai mare. De asemenea, ele isi pastreaza manevrabilitatea, durabilitatea si rezistenta in timpul rularii.
In cadrul aceluiasi studiu s-a demonstrat ca anvelopele umplute cu azot vor imbunatatii siguranta in timpul rularii si vor avea un efect benefic asupra consumului de carburant. “Rezultatul pe care il asteptam din partea azotului era sa mentina presiunea in pneuri, ceea ce ajuta la conservarea proprietatilor acestora”, a declarat un oficial NHTSA.
In cele 90 de zile de teste de laborator, pneurile umplute cu azot au avut o scadere a presiunii cu doua treimi mai mica decat a celor umflate cu aer. Media pe luna a acestei scaderi de presiune a fost de 1.39 de procente, in timp ce anvelopele umplute cu aer au inregistat o pierdere de 2.13% .
“Cercetarile arata ca pneurile umflate in mod corect isi pot prelugi durata de functionare cu pana la 25% si, de asemenea, scad consumul de carburant al masinii cu pana la 5%”, a declarat Mike Wise, seful Kwik-Fit Fleet, o companie care ofera astfel de servicii.
Avantaje:
Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, cand variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.
Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot – care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
sursa : http: //infolege.ro/azot-in-pneuri/#more-739
Comment
-
Eu stiu doar atat, ca azotul mentino o temperatura cit mai constanta a pneului, nu are legatura cu viraje, plecari agresive e.t.c. Nu face decit sa lungeasca viata pneurilor si ma refer numai pe perioada verii. Iarna este inutil sa bagi azot, temperatura destul de scazuta sa folosesti acest gaz.
Comment
-
Originally posted by vasile78 View Post@tifosibt76 prin "a observa" m-am referit la comportamentul masinii, nu neaparat la aspectul vizual! Despre anvelopele tubeless eu stiu ca nu prea fac explozie, si cand fac se datoreaza unor factori destul de agresivi (pietre mari ascutite, impact cu bordura, gropi adanci, bucati mari de metal pe asfalt etc.. cam pe astea le stiu eu), deci tot azotul din lume nu cred ca poate impiedica o explozie (poate doar 1% din cazuri)! Pentru un utilizator pasnic si posesor de anvelope Barum cum sunt eu, nu cred ca e mare sfaraiala, pentru "tunning" si participari la curse... cine stie...
Comment
-
Cred ca daca umflam rotile cu HELIU o sa zburam si peste gropile patriei noastre dragi!!!
Fratilor degeaba umflati voi rotile cu azot daca apoi dam in gropi care apar peste noapte si se duce dracu si cauciuc,jeanta,si alte cele ale masinii.
Asa ca daca aveam si drumuri excelente poate bagam si eu azot in roti....pana atunci merge si cu aer.
Samtamana trecuta am vazut la tv cum vreo 40 de masini si-au distrus rotile de pe autostrada Buc-Pitesi intr-o singura noapte....asa ca o sa votez pt.HELIU in roti,ca poate inving gravitatia.
Comment
-
si eu am azot in roti din primavara. nu am avut probleme cu presiunea. dar ce se intampla iarna? suntem obligati sa bagam aer? si aici ma refer la dezavantajele pe care le avem daca rulam cu azot iarna. doar aderenta scazuta? nu de alta dar o economie de 20 lei e bine venita.Last edited by spanu; 16 November 2009, 16:31.fara
Comment
-
De unde pana unde sa influenteze in vreun fel azotul aderenta? A, sau poate vrei sa spui: daca lasi azot in anvelopele DE VARA, atunci iarna vei avea aderenta scazuta.
Cam in genul asta sunt si celelalte concluzii ale "specialistilor americani", spre exemplu: daca ai azot, atunci se desumfla mai greu. Si daca mergi cu rotile desumflate atunci se tocesc inegal. In consecinta, daca ai azot, se uzeaza mai greu.
Sigur era din Prosport asta si nu de la Radio Erevan? Nu ca Prosport ar fi vreun etalon de competenta in ale stiintei - articolul ala pare scris de un nene care a cam chiulit pe la fizica in liceu.
Comment
-
Eu am azot in rotile de vara din martie 2007. Un singur lucru am observat si mi-a dat de gandit: Vara cand le verificam erau ok, 2.0 bar fata, 2.2 bar spate, nu a fost nevoie niciodata sa completez sau sa mai scad, a ramas constanta timp de 2 ani. Lucrul care mi-a dat de gandit este ca atunci cand venea frigul si trebuia sa le pun la naftalina, toate totile aveau constant -0.4 bar, cand le puneam inapoi primavara pe masina presiunea era normala, respectiv 2 bar bata si 2.2 bar spate.
"Ezista o esplicatie?"sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment