Umflare Pneuri Cu Azot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by ParuLuScorilo View Post
    Sigur era din Prosport asta si nu de la Radio Erevan? Nu ca Prosport ar fi vreun etalon de competenta in ale stiintei - articolul ala pare scris de un nene care a cam chiulit pe la fizica in liceu.
    In mod sigur era un mecanic de ala slimos si plin de vaselina care nu reusea sa isi faca norma si hai sa scrie si el ceva despre azot, asa din plictiseala.... si cred ca e normal sa nu aiba orele de fizica din liceu ca doar terminase si el numai 8 clase si s-a dat mare filosof intr-ale stiintei....OFF TOPIC

    PS. Mai cititi si in afara forumului, nu va limitati doar la ce se spune si se scrie aici...
    Daca ceva functioneaza, nu-i bine sa-l repari

    Comment


    • #32
      vitriol@ cu rotile pe masina ai 2.2 si cu ele date jos ai -0.4 ; care e greutatea masinii. te-ai gandit la asta? sau vrei sa spui ca ai 2.2 cand sunt date jos si -0.4 tot date jos!!!

      greutatea masinii care apasa pe roti poate fi calculata sub forma 0.4 !!!

      p.s. eu voiam sa aflu un zvon cum ca iarna ti-ar crapa cauciucurile din cauza azotului daca afara sunt mai putin de -10 grade. nu l-am dezvaluit ca sa nu ma mai baneze adminii ca bag frica in populatie. dar cineva mi-a zis ca e posibil. si de aici obligatia fiecaruia ca in fiecare iarna sa bage aer iar primavara azot.
      fara

      Comment


      • #33
        Presiunile verificate de mine sunt cu "roatele" pe masina. Chiar nu m-am gandit la faza ca o roata "libera" are alta presiune. Deci nu a fost o verificare pe masina si una cu rotile date jos si s-a intamplat doi ani consecutivi in care ,repet, nu am umblat absolut deloc la presiune.
        Faza cu crapatul anvelopelor la temperaturi scazute nu are treaba cu azotul. Anvelopele de vara se intaresc cand da frigul, de asta nu mai ai aderenta care o ai pe un asfalt la temperaturi de 50-60 de grade celsius, asta e si motivul pentru care crapa. La fel anvelopele de iarna daca mergi cu ele pe asfalt cu temperaturi de 60 de grade celsius, crapa pentru ca sunt gandite doar pentru sezonul rece.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • #34
          Originally posted by ParuLuScorilo View Post
          .............................
          PS: scuze fata de cei care au parcul plin de butelii cu azot si n-au musterii pentru ele ;)
          Nu tre' sa-ti ceri scuze si nici ironic sa fii (pt ca nu sunt ''cei'', ci este ''el'', adica eu).
          Nu ma ocup cu umflatu rotilor.
          Pe langa azot, mai este si heliu, argon, corgon, cronigon, oxigen, acetilena si alte gaze tehnice industriale, in mare parte folosite la sudare si taiere.
          N-am dat nici o butelie de N pt vreun atelier de vulcanizare, era doar o afirmatie la ce puritate se gaseste azotul intr-o butelie, raspuns pt un coleg de forum care-si punea intrebarea asta.

          Cat despre ce zice capsomanu' ala acolo, no comment, batut in cap cu lopata.
          Daca sunt atatia utilizatori care nu au mai trebuit sa faca pres in roti cate juma de an-doi ani, explicatiile lui stiintifice ma lasa rece.
          Last edited by Octavian; 17 November 2009, 01:23.

          Comment


          • #35
            Oameni buni,,,,asta este un moft pt unii dintre noi cu umflatul rotilor cu azot..
            Voi astia cu rotile pline de azot nu intelegeti ca este o strategie de marketing din partea celor cu vulcanizari ca sa va ia pe umflat 20 de lei sau cat o costa in loc de 2-3 lei acolo....sau daca nu vreti nici sa dati banii la ei va duceti la benzinarii si le umflati MOCA.

            Chestia cu azotul este valabila doar la masinile de curse cu viteze net superioare si unde cauciucurile sunt extrem de rulate si expuse la temperaturi extreme si supuse unor adevarate chinuri(formula 1,nascar,etc...).
            Asa ca la vitezele noastre de 10 km pe ora in traficul urban sa fim noi sanatosi ,,ca mai avem putin si o luam razna noi innaintea cauciucurilor.
            Doar nu faceti si voi drifting(cred ca va influentat filmul Tokio Drift) cu masinile voastre si plecati cu scart de pe loc de fiecare data si apoi franati violent ca vine o curba sau un stop si sa scoateti cat mai mult fum din ele???

            Comment


            • #36
              Eu zic ca mi-am scos aia 16 lei de azot (4 lei de roata) in doi ani de zile, pentru ca nu am mai facut presiunea in fiecare luna la vulcanizari cu 2-3 lei.
              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

              Comment


              • #37
                si eu am azot in pneruri de un an si nu am mai umblat pe la vulcanizari pentru presiune! mie mi se pare mai bine cu azot! oricum...si-a scos cheltuiala!
                sigpicUn logan cometa BT 20 LEA

                Comment


                • #38
                  Originally posted by vitriol View Post
                  ........................... pentru ca nu am mai facut presiunea in fiecare luna la vulcanizari cu 2-3 lei.
                  Da' ce la Bucuresti se plateste si aerul? inuman

                  Comment


                  • #39
                    sunt de acord cu toti care considera ca azutul in pneurile unei masini obisnuite e placebo. orice comparatie cu F1 sau orice alt ceva este exagerata pt ca acele cauciucuri au o compozitie speciala, compozitia difera de la un circuit la altul si bineinteles e secreta. dupa parerea mea in viitorul apropiat nu vom gasi pe piata astfel de cauciucuri. pana sa ne punem problema aerului sau azotului ar trebui sa vedem in ce bagam acel gaz
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      voi faceti misto de nenea ala care a zis ca azotul nu e chiar zana maseluta, dar va intreb oare azotul nu se supune acelorasi legi ca orice alt gaz din lumea asta? mai ganditi-va, nu exista legea gazelor pt azot si legea gazelor pt restul. hai sa fim seriosi. cat despre afirmatia cu aumflatul lunar al gumelor daca le umfli cu aer, eu in 2 ani am corectat de maxim 3 ori presiunea in roti, timp in care am trecut si 2 ierni cu gumele de fabrica ale masinii. eu zic ca se exagereaza cu azotul pacii. singururl avantaj e ca are molecula mare, iese mai greu din cauciuc si scade continutul de apa din anvelopa, de aici relativa stabilitate a presiunii, dar pana la faptul ca nu se dilata la caldura, asta e o gogoasa mare si stabila, ca deh, e umflata cu azot.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #41
                        in concluzie:
                        azotul vara e bun
                        dar iarna suntem supusi unui risc mai mare daca rulam cu azot?
                        fara

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Octavian___31 View Post
                          Da' ce la Bucuresti se plateste si aerul? inuman
                          In Arad nu? Habar n-aveam. La noi se plateste...
                          spanu, eu am azot si in rotile de iarna si nu mi s-a parut ca ar merge altfel decat cu aer, pur si simplu isi mentine presiunea constanta in roti. Asta e si motivul pentru care am azot, nu pentru performante deosebite pe sosea.
                          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                          Comment


                          • #43
                            aerul uscat isi mentine la fel presiunea

                            Comment


                            • #44
                              da, daca temperatura e constanta. altfel, se dilata si se contracta ca orice gaz din lumea asta.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Seba View Post
                                ........, eu in 2 ani am corectat de maxim 3 ori presiunea in roti, timp in care am trecut si 2 ierni cu gumele de fabrica ale masinii. eu zic ca se exagereaza cu azotul pacii. ..................
                                Esti o exceptie(parerea mea), la max trei luni daca se verifica presiunea, 0,1-0,2 atm sunt duse.
                                In doi ani jumate, sigurat mi-am verificat presiunea de vreo 10 ori, oricum neesential.

                                Seba, azotu' e bun mai, mai da si asta vreo juma de cal

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google