If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
daca ai discuri pline pune-le la treaba mai cu mila ...
acum am vazut ca ai 1.5 deci ai ventilate
sunt foarte ok pentru discurile tale, peste franarea de fabrica
fdb 845 sunt cele sport si le-am pus astazi cu discuri ferodo premier... au o franare excelenta, fara zgomote si alte minuni... in vreo 2 sapt o sa le pun la treaba pe Transalpina si Transfagarasan si revin dupa cu pareri...
sa nu vii cu discurile ovalizate de la "treaba".
@ sam
adica toate dci-urile au ventilate ?
Va trog incetati cu aberatiile de gen placutele X incing discuri mai mult sau mai putin decat placutele Z. La o masina de o masa data, franarea de la o viteza X la o viteza Y generaza la fel de multa caldura indiferent de cupla de materiale de franare (e diferenta de energie cinetica transformata in caldura). Un disc ventilat disipa mai repede caldura, unu plin mai greu. Cu un disc de frana si o masa masinii data, caldura in disc va fi aceiasi cu orice placuta franezi.
Gresit! Temperatura este dependenta de marimea fortei de Frecare. incearca sa incingi la rosu niste discuri stock cu placute fsl845, si apoi incearca cu ferodo DS.
pacat de thread-ul asta, l-ati facut varza cu carne. Daca intra unul incepator se bulverseaza complet. Exista si alte placute decat Ferodo! Exista si alte discuri decat Brembo
Gresit! Temperatura este dependenta de marimea fortei de Frecare. incearca sa incingi la rosu niste discuri stock cu placute fsl845, si apoi incearca cu ferodo DS.
pacat de thread-ul asta, l-ati facut varza cu carne. Daca intra unul incepator se bulverseaza complet. Exista si alte placute decat Ferodo! Exista si alte discuri decat Brembo
Eu le incing si cu fermit daca imi dai masina ta. Doar ca franarea dureaza mai mult.
In fine, vad ca mecanica (rmura fiziicii, nu mecanica auto) e de domeniul trecutului pentru unii.
Sa n-aveti nevoie de frane bune va urez!
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Ce se intampla in timpul franarii? Energia cinetica se transforma in energie termica. Asta ce inseamna? Daca o pereche de placute, prin materialul din care sunt compuse, au mai multa frictiune in contact cu discul, inseamna o franare mai eficienta, dar si mai multa energie cinetica transformata in energie termica, intr-un interval mai scurt de timp si al distantei. De aia, discurile se pot incinge mai mult cu unele placute. Cel mai simplu exemplu, este cel in care, un cauciuc poate fumega pe asfalt, dar infinit mai greu pe o portiune cu gheata - FRICTIUNEA!
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Exact. Pentru o comparatie reala, se ia in discutie o decelerare constanta, fixa (exprimata in m/s) de la viteza X.
O placuta proasta, cu coeficient de frecare slab, va avea nevoie de presiune aplicata mai mare pentru a produce aceiasi decelerare, lucru care genereaza temperatura mai mare.
Supraincalzirea apare cu precadere la placutele de calitate slaba.
O placuta gen DS2500 (care nici macar nu este street legal) nu supraincalzeste un disc normal la utilizare fie normala, fie racing, atata timp cat nu se depaseste limita. Probleme apar din cauza rezistentei la fading, care imping soferul sa forteze nota peste cat poate suporta discul, mai ales daca vorbim de un disc de slaba calitate. Orice disc din fonta se va fisura, etc, samd, daca este fortat de suficiente ori peste limita sa de temperatura.
Supraincalzirea din cauza incompatibilitatii disc / placuta apare la placute si nu la disc. Un disc din fonta nobila, cu mult carbon, se incalzeste mult mai lent decat unul normal si o pierde mai rapid. O placuta de strada normala se va supraincalzi rapid. Oricum grosul energiei termice o incaseaza placuta de frana si nu discul.
Incompatibilitati de genul acesta se intampla mai rar. Cea mai frecventa fiind BremboMax cu Ferodo Premier (in loc de DSPF, DS2500, YellowStuff, etc)
Doamne, numai raceri pe aici care franeza zilnic cu pedala de frana la podea, ca le si permit pneurile.
O masina cu placute fermit franeaza cu o presiune in pompa de 60 de bari si obtine 4m/sla patrat. O aceiasi masina cu aceleasi discuri are ferodo DS2500 franeaza cu 40 de bari in pompa de frana ca e placuta mai "aderenta" si decelereaza tot cu 4m/s la patrat. Caldura degajata va fi una si aceiasi, poate doar mici diferente intre cata intra in placuta si cata in disc.
Soferii normali nu franeaza zilnic de la 130km/h la 0, sau daca o dac o fac odata si nu de 8 ori. Soferii normali nu prea prajesc discuri de frana si nu fac fading. Daca ajung sa faca asta, sa invete sa foloseasca frana de motor. Pentru astfel de situatii normale, nici FSL845 nici FDB 1781 nu omoara discuri de frana bune, probabil nici fermit nu sunt rele.
Cel mai simplu exemplu, este cel in care, un cauciuc poate fumega pe asfalt, dar infinit mai greu pe o portiune cu gheata - FRICTIUNEA!
Ai uitat doar ca pentru a scoate fum din roti pe asfalt folosesti 80 de cai si pentru a patina pe gheata doar 2 cai. Energia cheltuita nu este nici pe departe asemenea, pe cand la franare conteaza doar viteza initiala , masa rablei si viteza finala. Frecarea mai mare te ajuta sa franezi cu presiune mai mica pe pedala sau mai repede si atat.
Last edited by einstein1984; 21 June 2013, 13:47.
Reason: Automerged Doublepost
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Nici o secunda nu s-a pus problema de cati cai ai nevoie, ci pur si simplu am evidentiat frictiunea. Nu e logic ca o roata blocata scoate fum pe asfalt, comparativ cu gheata? De ce scoate fum? Pentru ca in urma frictiunii, energia cinetica se transforma in energie termica.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Da, asa e. dar energia cinetica e mai multa in primul caz decat in al doilea. In cazul franarii e una si aceiasi, indiferent de ce placute de frana folosesti.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Da, asa e. dar energia cinetica e mai multa in primul caz decat in al doilea. In cazul franarii e una si aceiasi, indiferent de ce placute de frana folosesti.
in functie de materialul din care sunt facute, forta de frecare e mai mare sau mai mica. asta ziceau Cezar si Razvan. la cele sport am inteles ca se baga si pilitura de alama in ele = forta de fercare mai mare = incing discurile mai tare. cam asta e ideea. daca te freci la dush cu un burete sau cu o piatra ponce nu ti-e totuna. piatra ponce te "incalzeste" mai bine. )
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment