Vezi ca se poate totusi eu spun sa te mai documentezi si sa aduci si dovezi conclundente ca sa te cred, o simpla parere nu este de ajuns.
Placute de frana
Collapse
X
-
Nu stiam ca vrei dovezi concludente si nu o simpla parere, ca te trimiteam direct la producatorul Motrio din start. Pentru 80 de lei, meriti tot suportul lor.
Asa, ai pierdut vremea pe forum, unde sunt doar simple pareri exprimate.
Dovezile concludente sa fie cu sare, sau cu mustar?
Inainte de a ajunge cu discutia in ridicol, zic sa cumperi fix ce doresti in banii pe care ii ai.Last edited by mr.K; 31 December 2015, 12:37.
Comment
-
Asta sugeram si eu, in locul lui, la ce hotarat era, aveam de ieri placutele pe masina, ca aia de pe forum nu stiu oricum nimic, n-au dovezi concludente.
Asteptam si un feedback. Care va fi pozitiv, cel mai probabil, din cate ma pricep eu la oameni.Last edited by mr.K; 31 December 2015, 12:43.
Comment
-
Nici o placuta de frana nu poate inlocui conduita preventiva, bunul simt si responsabilitatea atunci cand esti la volan. Mai trebuie luat in calcul, din pacate, si neprevazutul.
Asta este , zic eu, cel mai important!
Apoi se pot discuta celelalte: caltatea pieselor, responsabilitatea producatorilor si a celor ce autorizeaza comercializarea...
Strict on topic, necunoscand acest domeniu, eu ma incred in mecanicii ce-i cunosc.
Aici imi place sa cred ca am fler ca un practicant de varii meserii de la strungarie pana la sudarea in multe procedee.
LA MULTI ANI!
Comment
-
Inuman cat tam tam pt niste placute de frana (Motrio) care nu sunt pericol public si nu pun viata nimanui in pericol, incepeti sa deveniti paranoici.
Sunt vandute de Dacia, au un certificat de conformitate (spre deosebire de alte placute mai de fite fara nici un act aditional/fara nici o certitudine de provenienta).
Colegu burtosu: +1
Colegu Mr. K - fa un studiu de caz (unde sa incluzi si taximetristii) si vezi cate Loganuri au placute premium (de origine, ATE, Ferodo, TRW, Brembo etc ) si cate au placute vai de capu lor, posibil sa ai o surpriza sa constati ca vreo 50% folosesc placute mai nerorocite decat Motrio.
Si pretu de 80 lei mi se pare unul OK, vrei varianta de buget (fara nici o garantie de calitate/provenienta) du-te si ia de la targ cu 40-50 lei setul...fara suparare.
Comment
-
Deh, eu scrisesem, da' tu nu vrei sa citesti.
S-o crezi tu ca 50% dintre masini folosesc Motrio. In general Ferodo, de origine. Iar taximetristii folosesc ASAM si alte pocnitori care sunt mai ieftine.
Daca raspunsul tau nu e Motrio, atunci ai facut praf degeaba pe aleea mea.
Eu nu-s institut de statistica sa fac sondaje la cererea oricui se trezeste sa-mi ceara asta, doar spun din ce am probat/vazut/constatat. Faceti singuri ce sondaje doriti.
Axioma mea: Loganul 1.4 e prastie la frane si cu placute de uzina.
Cu Motrio si anvelope sh nu spun ca e pericol public, ci doar ca situatia nu e deloc roz, daca ne raportam la axioma mea.
Repet, pentru mine e asa. Pentru altii, franeaza ca o masina de WRC. Doar ca aia nu prea calca frana, sau o fac impreuna cu acceleratia, simultan.Last edited by mr.K; 31 December 2015, 14:23.
Comment
-
Pe masina mea as pune de origine sau ceva superior aftermarket (ce si am)
Dar nu asta era ideea, nu condamn asa vehement ca daca pune Motrio e jale mare. E o varianta care poate fi luata in calcul de unii si nu e treaba mea daca aleg asta, nu ii consider idioti, e alegerea lor.
Mai bine Motrio decat eu stiu ce cazaturi luate din targ.
Eu am avut placute asa zise de origine care dupa aprx 1000 de km le-am dat jos pt ca franau foarte slab, nu am vrut nici sa mor nici sa omor pe cineva. Dar cu Motrio nu e cazul.
Nu inteleg combinatia Motrio + anvelope uzate...pai daca spui ca Motrio franeaza slab, ce influenta ar mai avea niste anvelope bune (strict la franare) ? Ca oricum sunt prastie...poti sa ai anvelopele lu peste ca tot prost franeaza daca placutele sunt varza.
In fine, asta era ideea, i-ai spus la om ca nu sunt asa de grozave, i-am arat si eu un post unde spunea un coleg ca parca franeaza mai slab, a primit date suficiente.
Nu face ca noi, aici e deja treaba lui si nu mi se pare ok sa ajungem sa dam in cap pt ca nu face cu spunem noi, sa aratam cat greseste el de tare (si aratam in mod exagerat) si cat de priceputeanu suntem noi.
Comment
-
Motrio este un program in sine ptr Dacia(placute Fermit,filtre Romcarbon,anvelope nu stiu etc).Am folosit placute fermit si am fost foarte multumit,nu scartaiau,franau bine,doar ca mi s-a parut ca au cam mancat discurile de origine,le-am luat direct din fabrica,as mai fi luat iar, dar am vazut ca nu mai au acel strat antivibratie aplicat,acum au un soi de vopsea incretita si nu mi-au placut.Pot spune ca acum am pe masina ferodo 1781+discuri brembo neventilate si spun cu mana pe inima ca nu este absolut NICIO diferenta intre fermit+disc origine si astea,doar bani in plus pe "firma" si poate dicurile brembo mai dure(o sa vad in timp).Nu-i laud deloc pe cei de la fermit(motrio ptr logan) dar ca sa faci garnituri de franare ptr vagoane de calatori care totusi au niste tone si ceva viteza pe anumite tronsoane, iti trebuie ceva recomandari sau or fi tot pericol social ptr mii de calatori.Asa ca nu mai credeti ca tot ce-i strain e the best,ca nu-i chiar asa,e doar marketing agresiv si bani multi la mijloc.Hai La Multi Ani!Last edited by burtosu; 31 December 2015, 17:24.KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate
Comment
-
Stiu cum este, fiecare supermarket are brandul propriu la vanzare pt calici. Astfel nimeni nu are scuza ca nu are cu ce sa se spele, sa se dea in zonele urat mirositoare vara, asa este si cu brandurile facute pt Dacia, Motrio merge si pt Renault? Sau astia sunt mai exigenti, nu impun pretul de achizitie.
La multi ani!„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
motrio e si la renault
in alta ordine de idei am folosit motrio in 2 ocazii numai: 1 filtru de polen (deosebirea fata de cel de origine e la hartia de filtrare, in sensul ca la motrio e dura, rigida si cam prost lipita, daca nu nimeresti sa pui fitru corect din primele 2 incercari elementul filtrant incepe sa se desprinda; in rest alte diferente nu am observat, sa intre mai ult praf sau ceva;oricum eu le schimb repede, e ”hobbyul” meu ) si un filtru de aer de motor tot motrio. ei, aici la filtru de aer.. sfatul meu e sa nu puna nimeni asa ceva pt ca pliurile alea nu sunt stabile, sau banda elastica care le tine laolalta e dubioasa. dupa vreo 2 luni de la montare n siu ce ma apucase pe mine ca am deschis capacul de la filtru de aer si am vazut ca filtru se turtise pur si simplu in spate, inspre habitaclu; deci nu prea rezista
on topic:
placute bune la un pret f ok sunt trw cotec.
Comment
-
Vreau sa schimb placutele de frana (si discurile). M-am apucat si am desfacut pe acolo asa de "cercetare prealabila".
Placutele actuale mai au destula grosime ca-s schimbate de 20.000 km insa discurile sunt praf, n-au fost schimbate niciodata.
Daca schimbarea discurilor mi se pare simpla, la placute am niste nelamuriri. In primul rand, cat de fixe/intepenite ar trebui sa stea ele in tablitele acelea? Parca totusi par prea "blocate", ele ar trebui sa culiseze pe acele tablite, nu?
Si tablitele sunt invechite ba chiar deformate la margini si trebuie inlocuite, se gasesc de cumparat separat? LA un search scurt vad pe daciashop tablite la...70 lei? Wtf sunt de aur sau ce?
Am mai vazut undeva ca se recomanda ca acele tablite sa fie unse cu ceva pasta?
Care e metoda corecta de scoatere/ montare la loc a placutelor? Cum le bagi, din lateral sau de deasupra? Ar trebui sa intre usor? Ca astea de acum nu ies/intra la loc usor. Ca sa intre usor merg ajustate cu pila, ca am mai citit si asta.
Deci, in principal, pentru functionarea lor optima, ele trebuie sa stea "tepene" acolo in etrier sau sa se poata misca in lateral stanga-dreapta? As zice ca ar trebui sa se miste cat de cat, ca sa nu ramane blocate pe disc.Last edited by anto84; 9 March 2016, 23:47.
Comment
-
totul e relativ...
Daca placutele alea sunt prea intepenite in tablitele pe care trebuie sa culiseze, nu e bine pentru ca nu se tocesc uniform pe toata suprafata de contact.
Daca se misca prea usor cand vei merge pe un drum pietruit sau peticit te vor scoate din masina din cauza zgomotului pe care il fac, joaca in etrier.
Ideea este ca tablitele alea tin placutele pe pozitia corecta, multi nu le mai pun si monteaza placuta direct pe etrier, stramband mai mult sarma pe post de arc de pe partea laterala a placutei ca sa nu faca zgomot.
Daca te apuci sa le faci singur, urmareste tutorialele lui Streulea si posturile lui Dani, ca recomandare speciala ar fi sa nu te zgarcesti la ungerea culiselor si a cilindrului etrier cu vaselina speciala pentru sistemul de franare. http://www.epiesa.ro/vaselina-ate-75ml-acc-3153.htm
Ca sa nu dai 70 de lei doar pe tablitele alea, ai putea sa mergi pe
Cel mai complet catalog de piese auto din Romania ce cuprinde atat producatori OEM cat si aftermarket. Identificare dupa serie sasiu, consultanta de specialitate, retur in 14 zile.
placutele sunt ok si vin complete cu tablitele.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Pentru schimbare discuri, aruncă un ochi aici: http://www.tutorialelogan.ro/2010/01...i-discuri.html
Pentru plăcuțele de frână, vezi aici:
Timp aproximativ de lucru 30 minute. Ca şi scule ai nevoie de cric, cheie de roţi, o cheie fixă de 17 şi una de 13. Treaba este murdară, de...
Din câte am văzut la mine, când umbli pe acolo e bine să ai niște sprayuri de curățare/gresare (eu le-am schimbat în service) care costă niște bănuți.
Comment
Comment