If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Pai stai asa ca incurcam borcanele. Una e sa conduci pe un drum public, unde mai sunt si altii care fac acelasi lucru, si alta e sa conduci pe un drum inchis circulatiei publice, unde n-o sa-ti iasa Gigi de pe o strada laturalnica fara sa se asigure, in timp ce tu rulezi cu 200+.
Soferul bun este cel care ajunge la destinatie fara amenzi si fara sa fie claxonat de catre alti particianti la trafic din doua in doua minute.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Soferul bun e cel care minimizeaza timpul petrecut in trafic.
Daca am drum liber in fara pe o strada, nu stau si o frec, cu gandul sa dau frana de motor la capatul ei. Merg cat de rapid se poate, franez, iau curba si continui, ca sa nu imi creasca barba in trafic.
Da-le naibii de placute, la 100-200 de lei odata la o perioada de timp, plus niste discuri, nu fac o avere.
Frana de motor nu trebuie sa fie un scop in sine cand conduci. Ca de aia cealalata frana se numeste de servici.
Eu am schimbat mereu plcutele pe la 30...40.000km. De fiecare data erau cam pe jumatate uzate.Dar tin mult la mine si la siguranta mea si pentru 200 de lei nu vreau sa ma risc aiurea...Probabil c in Germania unde mergi 90%pe autostrazi, plcuele arata ca noi dupa100.000km, dar asta nu inseamna sa ti fortezi norocul
Sent from my S55 using Tapatalk
Cand e vorba de bani, toti suntem de aceasi religie...
Daca am drum liber in fara pe o strada, nu stau si o frec, cu gandul sa dau frana de motor la capatul ei. Merg cat de rapid se poate, franez, iau curba si continui, ca sa nu imi creasca barba in trafic.
Pai si crezi ca astia ca noi care tin placutele mai mult, franam doar cu motorul sau cum? Adica daca vad curba in fata, ii dau 3, 2, ca sa nu "uzez" frana de serviciu?
Conceptul de "a minimiza" timpul in trafic, atunci cand vine vorba de Bucuresti, nu exista. Am incercat toate variantele posibile; de la mers pe stradute pentru a evita aglomeratia, pana la a trece pe rosu (in vremea cand nu se suspenda permisul pentru asa ceva si amenzile erau platite de firma) si am ajuns la concluzia ca diferenta de cateva minute nu merita efortul pe care il depui cautand variante - spun cautand, pentru ca niciuna nu este sigura si este foarte probabil sa te blochezi pe undeva, iar timpul petrecut in trafic sa creasca.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Eu de unde sa stiu cum franati voi?
Stiu doar ca va tin placutele mult, de aici rezulta faptul ca nu le folositi prea mult.
Adica daca vad curba in fata, ii dau 3, 2, ca sa nu "uzez" frana de serviciu?
Sunt convins ca unii fac si asa.
Apare risc sporit de uzura la ambreiaj si la tampoanele motorului.
Care costa mai mult decat niste amarate de placute.
Eu am schimbat mereu plcutele pe la 30...40.000km. De fiecare data erau cam pe jumatate uzate.Dar tin mult la mine si la siguranta mea si pentru 200 de lei nu vreau sa ma risc aiurea...Probabil c in Germania unde mergi 90%pe autostrazi, plcuele arata ca noi dupa100.000km, dar asta nu inseamna sa ti fortezi norocul
Sent from my S55 using Tapatalk
Daca nu ai inteles ce am vrut sa spun, repet; placutele de frana si discurile se inlocuiesc, functie de gradul de uzura, nicidecum in functie de numarul km. parcursi. Nu-i ca la distributie.
Asta era toata ideea.
OFF.
Eu am inca la Logan, discurile din fabrica, dupa 112.000.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Eu am schimbat placutele pe la 60.000. Mai aveau 5 mm. Cred ca era deja timpul, nu?
Totusi am uitat sa masor cat sunt de groase cand sunt noi, poate stie cineva.
De mers, am mers prepondrent urban.
Nu mai explic si eu cum e cu anticiparea traficului si cu folosirea eficienta a franelor. Si asta fara a abuza de frana de motor. In nici un caz retrogradari ale treptelor de viteza pentru a folosi motorul ca frana, doar ridicat piciorul de pe acceleratie cand trebuie.
Exemple de isteti am cu duiumul la mine in oras: se vede ca semaforul e rosu, eu iau las masina sa curga (in viteza) iar cel din spatele meu intra in depasire si apoi este obligat sa franeze ca s-a terminat tarlaua. Stam amandoi la semafor 10-15-30 de secunde dar el "sta in fata!"
Si nu neaparat ca astfel e primul la semafor si vrea sa plece "tare".
Mai ON TOPIC...
1. Mi s-a spus ca sunt "cam uzate" discurile si ca ar trebui sa am in plan schimbarea lor. Am zis sa le masuram dar....cica nu au micrometru. As cauta totusi undeva sa le masor.
2. Am pus placute TRW (tot TRW erau si cele date jos, originale) dar si dupa cam 500 km tot simt frana mai slaba decat cu placutele originale.
La cca. 100lei setu' de placute OEM, le schimba anual, la cca. 20-22 mii. Probabil ca mai au cel putin 50% "carne".
Nu neaparat ca imi pun problema uzurii lor, dar profit de ocazie si curat si gresez (unde e cazul) tot ce e pe acolo. Odata la 2 ani schimb si culisele + burdufele si tablitele de pozitionare placute. Dupa care ma duc si trag un test de franare pe standul ITP.
De-aia niciodata nu sfaraie, caraie, partaie sau scartaie franele mele. Franele sunt beton, ata cat poa' sa fie niste frane stock de logan.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment