Placute de frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ferodo premier fdb 1781

    Comment


    • daca mai merg de ce sa la schimbi? nu conteaza km, ci gradul de uzura. poti sa la faci praf in 10.000 km sau pot sa te tina de 10x atat...depinde de stilul de condus si de drumul pe unde mergi...
      "Daca esti prost, stai acasa!"

      Comment


      • Oricum, trebuie sa desfac etrierul si sa le verific la primavara. Nu de alta, dar astazi am auzit scartait. Am zis ca poate o fi de la frig, sau sa se fi udat cu zapada.

        Suruburile alea 2 de pe etrier sunt speciale sau pot pune si cele din comert?Sunt de 13 si cu tot cu piulita pe filet? sau doar surubul in sine?

        Comment


        • Eu le verific atunci cand schimb rotile fara sa desfac altceva. Am 52.000 km cu ele si inca mai merg.
          "Daca esti prost, stai acasa!"

          Comment


          • Pai si le verifici desfacand cele 2 suruburi de 13?
            Sau exista vreo alta metoda?
            Si cam la cati mm e maximul?

            Comment


            • dai jos roata si te uiti in etrier si vei vedea placuta si ochiometric iti dai seama daca mai merge sau nu(daca scartie frana nu inseamna neaparat ca trebuie schimbata, sunt placute mai dure care scartie de la inceput pana la sfarsit :x) cauta pe google poze cu placute de frana uzate si vei vedea exact cam cand se schimba.

              Comment


              • @Vlad2830 faci cum a zis si MeLC, dai roata jos si te uiti la placute. Pe o placuta noua materialul de frictiune este de 3 ori mai gros decat suportul placutei, daca e mai gros suportul decat "carnea" placutei ar cam trebui schimbate. Cand faci operatia asta, masoara si grosimea discului pentru ca e posibil sa aiba ceva uzura. Eu la 20.000km am verificat discurile si placutele iar, discurile trecusera deja de grosimea minima recomandata de producator.
                Un disc plin nou are 12 mm grosime iar minima recomandata este de 10,5 mm. Sigur merg folosite si dupa ce trec de 10,5 mm dar eu nu le-as tine mai mult de 9 mm, adica dublul uzurii recomandate.

                Comment


                • schimba-le nu duc mai mult de 60000 strici discurile la 130000 am sch sidiscurile si la urmatoarea voi sch. si sabotii pe spate e mai ieftin sa previi

                  Comment


                  • @VlaD2803: ai grija ca placutele de pe interior sunt mai uzate (cel putin la mine)
                    "Daca esti prost, stai acasa!"

                    Comment


                    • E normal sa fie mai uzate cele din pe interior ca acolo este pistonul etrierului.

                      Comment


                      • Ok. Multumesc de sfaturi. Acum astept sa vina caldura si cand schimb rotile pe fata ma uit prima data la placute,discuri.
                        O sa incerc sa le schimb singur.
                        Gasisem placute ferodo la 95-100lei. Sunt bune din ce stiti voi?

                        Comment


                        • ai fdb845 placuta "minune" de pe forum, dar poti gasi placute foarte bune si de la trw, ate sau chiar bosch.

                          placutele "de logan" sunt fdb1781 parca, si costa destul de mult. au in ele componente anti zgomot pe langa capacitatea de franare a fdb845-ului, dar sunt mai scumpe. fdb845 e ok, le-am simtit la Alessandro pe masina.

                          personal, pe masina mea am Greenstuff, care dupa 20.000km inca n-au trecut de jumatatea uzurii. se vor pupa cu niste discuri easy-check. mentionez ca etrierii sunt de VAN.

                          Comment


                          • Cu discurile pline merg de minune ATE, la pret cam la fel cu cele de uzina, dar frana e exemplara (ce inseamna exemplar discuri pline si tamburi pe spate).

                            Am avut si TRW (d-alea scumpe) si sunt sub ATE ca eficienta, atat la cald cat si la rece.

                            Bosch sunt slabe.

                            Comment


                            • Bosch pe langa ca sunt slabe, iti fac si praf discurile.
                              Intre ATE si FDB845 oscilez si eu pentru urmatorul schimb.

                              Comment


                              • Salut! Eu am pus ATE şi, de vreo 3000 de km mă exasperează cu "gălăgia" . Sunt pe discurile de origine, pline. Aştept revizia din februarie şi le dau jos, pun orice, doar să fie bune şi "sonor". Şi, sincer, mie nu mi se pare că frânează mai bine decât cu cele de fabrică. Când le-am pus, discurile erau ok. Sunt curios să le văd după zgomote...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google