Placute de frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut tuturor
    Luna trecută am fost în service la un control gratuit din partea Dacia, ocazie cu care mecanicul de acolo mi-a spus că plăcuțele sunt consumate în proporție de 75-80% și ar trebui schimbate. Mașina are puțin peste 35.000 km.

    Am fost oarecum sceptic despre acest verdict, mai ales că mă tot îmbia să iau acum plăcuțe originale că e o ofertă, 220 lei cu tot cu manoperă. Știu că se mai practică chestiile astea, să pui omul la cheltuială fără să fie necesar (vezi spălătoriile la care îți zice că trebuie degresată).
    Am desfăcut azi roata să mă uit la plăcuțe, și din cât îmi dau seama mai au ceva „carne” pe ele, dar îmi este greu să îmi dau seama proporția întrucât nu le-am văzut niciodată pline. Vă atașez așadar câteva poze făcute cu telefonul (așa că să nu credeți că sunt foarte calitative plus un filmuleț:


    Prima întrebare este, evident, dacă credeți că trebuie schimbate sau nu (plănuiesc o plimbare de vreo 1500km la începutul lui Mai).
    Apoi, în cazul în care trebuie schimbate, am găsit la DaciaShop plăcuțe de frână pentru Logan la prețuri mai omenești, dar nu știu ce să aleg. Plăcuțele le-aș schimba în service, întrucât nu am spray degresant și e și prima oară când le schimb.
    1. Plăcuțe de origine Dacia - 196 lei la reprezentanță, 220 cu totul, sunt de origine și nu mă bat la cap ăia de la service-ul Dacia că e mașina în garanție și nu pot să pun decât frâne Dacia
    2. Ferodo Premier Sport - 98 lei, un preț foarte atractiv, 160 lei cu totul. Am înțeles însă că ar fi mai bine să fie folosite împreună cu discuri sport („mai calitative”) și în niciun caz nu zgâriate. Aveți o imagine cu discurile mele atașată, nu mi se pare că ar avea șanțuri deși au niște dungi care se cam iau cu cârpa dacă frec (se vede în margine unde se întrerup liniile circulare).
    3. Ferodo Premier Classic - 160 lei, cică ar fi moi și teșiți pentru a prelua neregularitățile de pe discuri mai vechi. Nu știu de ce sunt mai scumpe decât cele sport, mă așteptam să fie invers.
    4. TRW - 137 lei cu tot cu spray și mi le schimb singur, dar în afară de faptul că sistemul de frânare de pe logan este tip TRW nu știu dacă sunt mai bune sau mai rele decât Ferodo.
    Attached Files

    Comment


    • placutele alea mai merg 20.000 lejereanu
      nu merita sa le schimbi decat daca vrei sa arunci bani pe fereastra
      pe discurile ce le ai mergi pe trw, sunt mai moi si blande cu discurile de fabrica ce-s mai moi
      Last edited by 827sam; 6 April 2013, 17:00.
      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

      Comment


      • Dacă tot am deschis subiectul... cu ce aș putea curăța rugina de pe centrul discului de frână, dar mai ales al tamburului din spate?
        Jantele de vară au inele de centrare și tot timpul rămân blocate... mai nou chiar și jantele originale trebuie convinse cu câteva șuturi să iasă.
        Oare o perie de sârmă pusă pe bormașină ajută?

        Comment


        • nu este de la rugina, se "sudeaza" oarecum aliajul din care este facuta janta cu metalul butucului. E normal nu are rost sa cureti nimic. Si la placute de frana vezi ca sunt laTRW unele GDB400 care nu prea se recomanda la ABS asa ca ochii pe cod daca vrei sa le cumperi.
          Sfatul meu: daca vrei sa dai un ban pe placute comanda la reprezentanta, nu de la magazin ca 99% sunt contrafacute si ti le montezi singur, sau daca ai un buget mai stramtorat ferodo FDB845 - cu dezavantajul ca scartaie si franeaza super bine la cald (dupa 2-3 frane in oras).

          Comment


          • Jantele de aliaj nu ating deloc butucul (de aceea folosesc inelele de centrare, care sunt din plastic), si rugina este prezenta atat pe butucul din fata cat si pe cel din spate. In spate am incercat sa o curat cu niste smirghel cu mana dar nu am rezolvat nimic.

            Legat de placute, am vazut ca ferodo recomanda pe site FDB1781, varianta FDB845 fiind pentru celelalte motorizari (1.5 diesel, 1.4 sau 1.6 MPI). Nu stiu cele de pe DaciaShop daca "Classic" sunt FDB1781 si "Sport" sunt FDB845 sau invers.

            Comment


            • N-ai ce sa faci in privinta ruginii care apare pe butuc, o cureti cu perie de sarama sau cu smilgher, altceva n-ai ce face.
              fdb845 se considera a fi placute sport iar cele 1781 sunt clasic.
              Ca sfat personal nu pune 845-uri pe discurile de fabrica ale masinii.
              Cand iti spuneam sa te uiti la trw ma refeream la TRW cotec pe care le gasesti tot pe daciashop.
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • pozele 3 -4 sunt relevante, mai mergi pana ating urechile alea de disc...
                rugina de pe butuci o cureti si dai o mana de vaselina si nu se vor bloca rotile.

                Contrat a ce se scrie pe aici urmeaza sa schimb placutele cu trw gdb 400, am si ABS ...

                Comment


                • care sunt placutele din fabrica la o masina cu abs ?

                  Comment


                  • de origine, nu?
                    MY CLA

                    Comment


                    • Ca brand sau cum? Ca doar placutele nu difera, ca are sau nu ABS masina.

                      Comment


                      • TRW Cotec mi se par suspicios de ieftine (60 lei), mai ales că am observat că, în general, diferența dintre plăcuțele de frână ABS și non-ABS sunt cam de la simplu la dublu.
                        Mă gândeam să scot plăcuțele să le fac poză dar nu am loțiune din aceea Loctite să dau pe șuruburi când le bag la loc.
                        Deocamdată nu voi schimba plăcuțele, și când le va veni vremea cred că voi merge pe varianta ferodo classic (FDB1781). O ultimă întrebare, totuși. Am văzut că unele plăcuțe vin cu un furtunaș/cablu (ex. Feroto FDB845 - apar inclusiv în diagrama de pe site-ul Ferodo - sau TRW Cotec), bănuiesc că pentru ABS, altele nu. Trebuie să fiu atent la acest aspect, sau înseamnă că FDB1781 sunt compatibile cu cablul deja existent?

                        Edit: am dat jos roțile duminică și am curățat rugina din jurul butucului și tamburii cu o perie de sârmă pusă pe flex - au ieșit ca noi. Am pus niște vaselină strict pe butuc (nu și pe disc ;-) ) și când pun roțile de vară (care au inele de centrare pentru jantele de aliaj) mă gândesc să le dau și pe ele (pe inele) cu niște vaselină în interior.
                        Last edited by vladk2k; 8 April 2013, 11:24.

                        Comment


                        • eu am pus discuri ferodo pline cu placute fdb 845 de noi si in 8-10mii discurile s-au strambat, placutele alea fdb845 incing bine discurile si cum au deficit la racire pentru ca-s pline s-au cam ovalizat. Acum am pus trw cotec si pe discurile pline e mai ok decat cu fdb845, iar franarea nu o simt ca e mai slaba.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • Eu am discuri ventilate din fabrică, probabil voi lua FDB1781 dar asta când se vor consuma plăcuțele actuale. Apropo, are cineva un senzor de uzură în plus pe care mi l-ar putea trimite prin poștă?

                            Comment


                            • e ok ce vrei sa alegi insa uita ca ai nevoie de placute de frana, mai faci multi km cu ce ai acum pe masina
                              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                              Comment


                              • Am pus FDB 845 pe discurile originale neventilate si nu a fost deloc o decizie buna pe langa faptul ca mi-a mancat destul de mult din discuri aveam si o franare inferioara placutelor de origine, asa ca dupa 10 000km de mers cu ele le-am schimbat cu unele de origine. Sunt foarte multumit de placutele de origine.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google